Yammu 01v
siis onko siihen mitään kontrollisoftaa pc/win-pohjalle.
tartteis pohjaa....
Jos sellainen on olemassa niin tuolta löytyy..
Originally posted by triip:
Jos sellainen on olemassa niin tuolta löytyy..
jaman, muistaakseni kokeilin tota 01V:n to host/MIDI protocollia mikä tuolta löyty tossa taannoin, mut jostakin syystä siitä ei ollut oikein mitään apua mihinkään... Tarvinee ladata uusiks ja tesmii tota jos nyt osais käyttää
Mitäs ton TO HOST -liitäntä, onko niitä piuhoja ostettavissa mistä?
Onko tollasen käytössä mitään järkeä vai kandeeko ennemmin midittää?
Host piuhoja saa hyvin varustetuista musiikkikaupoista, esim. Helsingin Musiikista. Valittavanasi on kaksi tyyppiä: minidin/sarjaportti tai minidin/peliportti -johdot. Sarjaporttiin kytkeytyvä johto on puolet halvempi, mutta siinä ei ole optoeristystä, kuten peliporttiin yhtyvässä piuhassa on. Hinnat on n.15e/30e, suht arvokkaita siis.
Itse en näe mitään selkeää eroa midin ja host-väylän käytössä, kaikki riippunee siitä onko interfacessa vapaata I/O kaistaa.
Worddd, kiitosta,
tosiaan yhtään midi-io:ta ei ole vapaana mutta sarjaportti sensijaan on, joten taitaa olla to hostin käyttö edessä..
Hassua, noilta jammun omilta tech-sivuilta ei löydy itse ajuria tuohon To Host -härpäkkään, mutta tuolta löytyy..
Ton edellisen linkin ajurit ei toimi kun W95/98..
Löytyipä sittenkin myös jammulta nuo To Host -ajurit, varsinkin XP/2000 käyttöön siirryttäessä tulevat tarpeen: CBX driver
Host piuhoja saa hyvin varustetuista musiikkikaupoista, esim. Helsingin Musiikista. Valittavanasi on kaksi tyyppiä: minidin/sarjaportti tai minidin/peliportti -johdot. Sarjaporttiin kytkeytyvä johto on puolet halvempi, mutta siinä ei ole optoeristystä, kuten peliporttiin yhtyvässä piuhassa on. Hinnat on n.15e/30e, suht arvokkaita siis.
Itse en näe mitään selkeää eroa midin ja host-väylän käytössä, kaikki riippunee siitä onko interfacessa vapaata I/O kaistaa.
Semmosen piuhan voi tehdä myös kätevästi Bebekistä löytyvillä osilla.. Saa esim haluamansa 25pinnisen sarjaporttiliittimen, jonka takia sen itse tein.
Helpommalla tosin pääsee kun ostaa valmiin :)
Apuva, onkos kukaan saanut tuota toimimaan? Tarkoitan siis kokonaisen scenen dumppausta PC:lle.
Mulla ei tahdo toimia kunnolla, cubaseen tulee vain yksi ainut sysex-tapahtuma perille. Kokeilin nostaa 01v:stä sitä millisekunttimäärää jonka se pitää taukoa pakettien välissä, mutta ei ainakaan se auttanut.
Sysex-dumpit toimii muutoin hyvin cubasessa (esim. synista), ja myös 01v:n ohjaus toimii molempiin suuntiin OK.
Apuva, onkos kukaan saanut tuota toimimaan? Tarkoitan siis kokonaisen scenen dumppausta PC:lle.
Mulla ei tahdo toimia kunnolla, cubaseen tulee vain yksi ainut sysex-tapahtuma perille. Kokeilin nostaa 01v:stä sitä millisekunttimäärää jonka se pitää taukoa pakettien välissä, mutta ei ainakaan se auttanut.
Sysex-dumpit toimii muutoin hyvin cubasessa (esim. synista), ja myös 01v:n ohjaus toimii molempiin suuntiin OK.
hm... mulla tais muuten kanssa tulla jotain ongelmaa ton kans. Ei vaan tullu bulkkia 01v:stä vaikka se sitä muka kovasti lähetti. Oli kans niin paljon muuta säädettävää laitteistossa, että joutu kiristyyn ja se Yamahan pulkkailu jäi kans vaan siihen pariin über-kireeseen yritykseen :D:D hyhh...
mut kertokaa jos saatte toimiin. :)
Ei vaan tullu bulkkia 01v:stä vaikka se sitä muka kovasti lähetti.
Juu justiin tota mullakin, aivan ihmeellinen juttu. Ihan selvästi se miettiikin siinä, että kyllä sieltä jotain lähtee ulos.