Aphex Twin & ???
- « Edellinen
- 1
- 2
- Seuraava »
niin, osaako kukaan kertoa mulle artisteja jotka tekevät samansuuntaista musaa kuin aphex...kai tuollakin tyylisuunnalla on joku nimi, mut anyways sellasta häröö kuitenkin...itse en oo kuullut oikeestaan mistään muista kuin chris clark & autechre....
kerro heti, pliis jos tiedät, sillä mulla on reilu yks päivä aikaa imuttaa biisejä netistä...sitten ei nettiä enää aikoihin :( saat keksin
[q]homppa:
niin, osaako kukaan kertoa mulle artisteja jotka tekevät samansuuntaista musaa kuin aphex...kai tuollakin tyylisuunnalla on joku nimi, mut anyways sellasta häröö kuitenkin...itse en oo kuullut oikeestaan mistään muista kuin chris clark & autechre....
kerro heti, pliis jos tiedät, sillä mulla on reilu yks päivä aikaa imuttaa biisejä netistä...sitten ei nettiä enää aikoihin :( saat keksin
[/q]
ihme kysymyksiä, mut etsi christian vogelin, michael forshawin ja mark hawkinsin musaa, ei aivan samaa tyyliä.
mut luulisin sulle jossain kohdassa toimivan tai sit oon täysin väärässä. mut tollasta. ja yks on suomalainen
Pan(a)Sonic.
etsi genrellä experimental, kuitski Aphex Twin on vähän sen tapaista.
jotkut biisit taitaa olla ambienttia ja sit breakcorea
[q]homppa:
[/q]
Ei hätää, levykaupat on olemassa.
tuota genreä kutsutaan myös usein IDM:ksi (aika epämääräinen termi josta on vaikka mitä väittelyä, tulee sanoista intelligent dance music). niin ja kandee ihmeessä tsekata tuon aphex ja autechre levymerkin WARPin muutakin matskua. omia lemppareita sieltä on boards of canada, plaid ja lfo.. vähän erilaista kuin aphex kylläkin. tästä on hyvä lähteä liikkeelle: http://www.warprecords.co.uk/ tsekkaa myös squarepusher, se on aika twinimäistä.
edit: ainiin pitää vielä hehkuttaa että suomalainen lackluster on v*tun kova. samoin brothomstates(warp). kotisuomesta tämäkin.
*sydän*Brothomstates*sydän*
Squarepusher, yks lemppareista. Toinen joka tekee vähän samanlaista on Venetian Snares. Jos pitää Aphex Twinin chillimmästä matskusta, niin sitten kotimaiset Lackluster ja brothomStates.
[q]Timmo:
Ei hätää, levykaupat on olemassa.
[/q]
niin, ja tänään meneekin ylimääräiset(!!) rahat niihin :P
[q]johannyt:
tuota genreä kutsutaan myös usein IDM:ksi (aika epämääräinen termi josta on vaikka mitä väittelyä, tulee sanoista intelligent dance music). niin ja kandee ihmeessä tsekata tuon aphex ja autechre levymerkin WARPin muutakin matskua. omia lemppareita sieltä on boards of canada, plaid ja lfo.. vähän erilaista kuin aphex kylläkin. tästä on hyvä lähteä liikkeelle: http://www.warprecords.co.uk/ tsekkaa myös squarepusher, se on aika twinimäistä.
edit: ainiin pitää vielä hehkuttaa että suomalainen lackluster on v*tun kova. samoin brothomstates(warp). kotisuomesta tämäkin.
[/q]
iih, kiitos kaunis :) keksi sinne ja muillekin myös, saakohan noita suomalaisia jostain levykaupoista tai jotain? ei kazaalitellä vaan hirveesti onnistanut :/
[q]homppa:
iih, kiitos kaunis :) keksi sinne ja muillekin myös, saakohan noita suomalaisia jostain levykaupoista tai jotain? ei kazaalitellä vaan hirveesti onnistanut :/
[/q]
Lifesaver, Stupido ja sitten esim. lackluster.org.
Tähän on pakko lisätä vielä lacklusterin ja brothomstatesin kanssa samankaltaisesta taustasta oleva crankshaft, jolla on ainakin meikän mieleen tosi mainioita biisejä (ja koneistossa heitti ainakin toimivan liven). Infoa ja biisejä http://www.crankshaft.fi
Tarkotatsä Aphex Twin -tyyppisellä sitä vanhempaa
ja analogisempaa kamaa vai sitä uutta kliinisempää
drill & bass -jöötiä?
Jos tarkoitat esim. Ventolin EP:n tyyppistä matskua,
niin esim. Mira Calix, Speedy J ja Cylob vastannee tarpeitasi.
Jos taas hingut sen uudemman sekundapörinän perään
niin IMO Squarepusher hoitaa sen osaston jopa RDJ:tä
paremmin.
Lisäksi kannattaa tutustua Warp ja Rephlex -labelien
tuotantoon noin yleisesti ottaen (Squarepusher, Mira
Calix ja Cylob levyttävät näille), ja Richard D Jamesin
muihin kuin Aphex Twin -nimellä tekemiin tuotoksiin
(AFX, Bradley Strider, Polygon Window, Caustic
Window, Blue Calx, The Dice Man, GAK, Power-Pill,
Q-Chastic, Soit-P.P)
Siinä noin aluks metsästettävää.
Suomalaisista kannattaa ehdottomasti tsekata
- Ovuca
- Astro Botnia
(tosin sama mies molempien takana)
Ulkomaisista ainakin
µ-Ziq
Dargangelo
Richard Devine
Schlammpeitziger
Schneider TM
Two Lone Swordsmen
Ja kuten aiemmin jo mainittiin kannattaa etsiä IDM ja Drill&Base genreistä.
jos tollanen IIIDEEÄM pörinä maittaa niin http://www.toytronic.com on LOISTAVA labeli. siellä on myös suomalaista tuotantoo Kylianilta ... suosittelen myös artisteja Abfahrt Hinwil, Gimmik ja Ochre.
[q]bad loop:
jos tollanen IIIDEEÄM pörinä maittaa niin http://www.toytronic.com on LOISTAVA labeli. siellä on myös suomalaista tuotantoo Kylianilta ... suosittelen myös artisteja Abfahrt Hinwil, Gimmik ja Ochre.
[/q]
offfthepic: vidu miten hienon simppeliä flashin käyttöä
Edellä mainittujen lisäksi kannattaa ehdottomasti tsekata Bola, joka julkaisi juuri uuden albumin nimeltä Gnayse.
Ilmaiseksi netistä löytyy mm. mainio Sutemos-nettilabeli, osoitteesta http://www.sutemos.net.
Olisihan noita obskuurimpia nimiä roppakaupalla mutta eiköhän tässä ala olemaan jo aloitukseksi. :)
muuten OT mutta : lose weight with Creepy Richard
[q]Tres:
paremmin.
[/q]
Sekundapörinä?
Noh, itselleni maistui Drukqs albumeista
kokonaisuudeltaan parhaiten.
Vanhojen joukoista toki yksittäisiä kappaleita löytyy
jotka ovat unohtumattomia.
[q]polve:
---
Tres:
paremmin.
---
Sekundapörinä?
Noh, itselleni maistui Drukqs albumeista
kokonaisuudeltaan parhaiten.
Vanhojen joukoista toki yksittäisiä kappaleita löytyy
jotka ovat unohtumattomia.
[/q]
Noh, itselleni taas toi Drukqs oli spektaakkelimainen
pettymys. Tusinasoundia josta syntyy väistämättä
vaikutelma, että näitä biisejä on tehty kuin liukuhihnalta.
Ei jälkeäkään siitä tunteen palosta joka välittyy niin
koskettavasti vaikkapa Ventolin EP:llä.
[q]johannyt:
tsekkaa myös squarepusher, se on aika twinimäistä.
[/q]
*offtopic*
Ystäviä miehet ainakin ovat, tiedä sitten näkyykö se
musiikillisesti tuotannossa.
[q]Tres:
Noh, itselleni taas toi Drukqs oli spektaakkelimainen
pettymys. Tusinasoundia josta syntyy väistämättä
vaikutelma, että näitä biisejä on tehty kuin liukuhihnalta.
Ei jälkeäkään siitä tunteen palosta joka välittyy niin
koskettavasti vaikkapa Ventolin EP:llä.
[/q]
Nääh, Ventolinhan se vasta vedätystä on. Nerokkaimmat RDJ-tuotannot sijoittuvat kyllä sinne 90-luvun alkupuoliskolle: Selected Ambient Works 85-92, Classics, Analogue Bubblebath vol. 3, I Care Because You Do (no OK tää on 1995 julkaistu niinkuin Ventolinkin)... Ja kyl mä Drukqsista diggasin vaik ei se nyt tiukimpia RDJ-tuotantoja tosiaankaan ole.
Itse saundista, kantsii väijyä Plattarilta esim. Messiksen miksauksia jos kiinnostaa saundista vähän vähemmän tunnettuihin artisteihin tutustuminen. Noista tunnetummista pitää suositella Boards of Canadaa jota ei vielä ollut mielestäni mainittu. Ja kantsii tsekata myös tuore kotimainen platta, ihme001.
- « Edellinen
- 1
- 2
- Seuraava »