Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Miten Turun jokilaivat on saatu nykyiseen paikkaansa? Eiväthän ne millään mahdu siltojen alta.

[q]Samu, 17.1.2006 16:31:
---

Vai enkö minä ole käsittänyt jotain, kun tosta oikeella napilla klikkaan ja sitten, että "avaa sovelluksessa" ni ei se anna photoshoppia vaihtoehdoks ollenkaan. Tarjoo vaa Fireworksiä ja siellähän jpegiks tallentaminen ei ainakaan mun ns. taidoilla onnistu.

[/q]

Tuleehan siitä niiden oletusvaihtoehtojen lisäksi Choose Program tms? Sieltä selatenko löytyis?

[q]Steven Hoaks, 1.3.2006 15:57:

Taisin löytää aika hyvän ehdokkaan...

Italian Palermo

Jos googlettaa kuvahaulla tota kaupunkia niin ainakin noi saaret näyttää hyvin samantyyppiseltä.
[/q]

Kokeile google earthia?

Mikä pösössä on vikana? Ei mene pitkät päälle, ei naksahda, ei edes merkkivalo syty. Kuitenkin ennen kuin varsinaisesti käännän valot päälle (lyhyet siis ovat automaattisesti päällä) pystyn vilkauttamaan pitkiä. Apua!

edit. En löytänyt edes sulaketta. Eikö sellaista olekaan? Hitto oon käsi autoasioissa. Pitääkö tuo vaan viedä nöyrästi korjaamolle?

[q]Miraakkeli, 1.3.2006 14:20:

Mun veikkaus menee jonnekin Skotlannin suuntaan. Mihin tää liittyy?
[/q]

Eikö Skotlannissa ajeta tien vasenta puolta? ;)

Talot näyttää kyllä eurooppalaisilta, hm hm.

[q]Steven Hoaks, 8.6.2006 18:02:

Kyl ne sano että punaisella lähdöllä eli "miniristeilyllä" ei saa poistua laivasta Sillon rikkoo risteilyn sääntöjä kuulemma. [/q]
Ai rikkoo vai :D No sitten olen rikkonut aika monta kertaa. IHAN SAMA, ei ne sitä vahdi!

Voiko tietokoneen jatkuva vinkuna vaikuttaa kuuloon? Onhan se aika mitätöntä ohutta ininää, mutta kun sitä päivästä toiseen kuuntelee...

Millä omenaviipaleiden tummumisen voi estää? tai ainakin hidastaa? Äkkiä nyt. :)

[q]Verano, 12.1.2007 18:44:
Miksi kuulokkeissa on eroteltu vasen ja oikea korva?
[/q]
Lucky Dance -kokoelmalevyä varten. Siinä on kohta jossa ratsumiehet menevät vasemmalta oikealle tms, ja ymmärräthän toki mitä tapahtuisi jos napit olisivat väärissä korvissa?

[q]Fresia, 21.3.2006 12:42:
Miks aina muhun iskee silmänsä yada yada
[/q]

Lesoa nyt siinä vielä että vientiä ois kun toiset täällä kärvistelee! :D
(ei pahalla <3)

[q]D, 1.8.2006 21:26:

Öö, miten ? :)
[/q]
Ihan vaan rohkeesti siirrät koko playlist-kuvion sinne poltettavien listalle.

[q]Umbala, 19.4.2010 14:34:
---
Fea, 19.4.2010 14:27:
monesti kun kirjoitetaan esim. 4000 se lyhennetään 4k.
mistähän tuo k tulee tai mitä se niinku meinaa?

---

K=Kilo
Kilo= Tuhat.
[/q]

[pilknus] K = Kelvin, k = kilo [/pilknus]

Onko Elisalla joku nopeuskampanja? Mulla on 1M/0,5M. Rupesin ihmettelee kun tavaraa valuu lähes 900 kt/s. Varmistin vielä Elisan hallintasivuilta liittymäni ja se on todellakin 1M/0,5M. Onko joku mokannut jossain vai onks tää niinq "mainosta" ?

Ja ihan omaa wlania käytän, en kenenkään muun.

Että mitä vittua is going on? Joku mokannu Elisalla ja laittanu ruksin väärään kohtaan?

[q]$, 27.7.2006 10:24:
Eikö kananmuna ole verrattavissa kuukautiseen?
[/q]
Miksi mua alkoi yhtäkkiä kaduttaa lounaaksi syömäni muna? :S

[q]whispering, 22.4.2010 07:50:

[pilknus] K = Kelvin, k = kilo [/pilknus]
[/q]
I stand corrected.
Noissa lyheinteissä tosiaan pitää muistaa olla tarkka noiden isojen ja pienten kirtsujen kanssa.

miten helvetissä mä käännän nämä viitteet ymmärrettäväksi suomen kieleksi ilman että ne kuulostavat todella tökeröltä

Ear training for radio producers is a process of learning to switch at will between holistic and analytic listening, to be able to indetify and analyze individual aural parameters, but then to fit that sound back to into the whole aural production and listen holistically as would a normal radio listener.

Harmony is to music what perspective is to painting. That is, it introduces the impression of musical space. It is the element of music that pertains to the movement and relationship of intervals and chords. Harmony is certral to most Western styles for interest, but not all music of the world rely upon harmony.

Mixing is not only an art, it´s the ultimate arbiter of how your music sounds.

A specific phenomenon of diminished perception of sound is explained by masking. This can occur because of frequency or temporal causes. In general, our ears will not be able to heaf softer sounds under a louder sound of the same pitch, which is called frequency masking.

Pirun opinnäytetyö, mä en saa tätä ikinä valmiiksi *toktok*

[q]gnomex, 21.4.2010 23:01:
Onko Elisalla joku nopeuskampanja? Mulla on 1M/0,5M. Rupesin ihmettelee kun tavaraa valuu lähes 900 kt/s. Varmistin vielä Elisan hallintasivuilta liittymäni ja se on todellakin 1M/0,5M. Onko joku mokannut jossain vai onks tää niinq "mainosta" ?

Ja ihan omaa wlania käytän, en kenenkään muun.

Että mitä vittua is going on? Joku mokannu Elisalla ja laittanu ruksin väärään kohtaan?
[/q]

Mulle ainakin soitettiin ja kysyttiin, että saako nostaa nopeuden 8M (oli 2M), samalla hinnalla kahdeksi vuodeksi. Lupasivat vielä hinnan olevan 2M:n mukaan ja jos hinnat laskevat, niin tuo hinta laskee mukana..

[q]Sparkling, 30.11.2006 14:40:
Miksi esim. mp3-soittimen kuulokkeiden johdot on AINA sekasin kun ne pistää laukkuun ja vaikka kuinka nätisti yrittää ne sinne asetella
[/q]
Sulla pitäisi olla joku pinni tai klemmari jolla niputtaa ne johdot. Yksinkertaisen tehokasta. :)

Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?

miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?

O