Coke VS. Pepsi
Siis en ite juo limuja, ellen ole töissä ja hae vieresestä Hesestä safkaa.... Yleensä tulee tosin tilattuu sprite tai fanta....ketuttaa ettei voi saada ateriaan maitoa limun korvikkeena....
I *sydän* maito
sen verran mitä limppareita juon, en yleensä juo kumpaakaan em, mutta näistä valitsen cokiksen.
[q]conaysto:
light-juomat ovat runsaasti epäterveellisempiä normicolajuomiin verrattuna ja terveydelle haitallisia lisukkeita löytyy yhden röökin verran pullosta.[/q]
Eivät keinotekoiset makeutusaineet terveellisiä ole, mutta riittävän terveellisiä kuitenkin nautittuna pieninä määrinä. Kuten aiemmin joku sanoi, liiallinen sokerinsyönti on länsimaisille ihmisille paljon suurempi uhka kuin aspartaami.
[q]ja light ei pidä linjakkaampana, milteinpä päinvastoin, sanovat alan tutkimukset. [/q]
Tämä on sen verran raisu väite, että tälle kaipaisi vähän perusteluita. Lapsikin varmasti ymmärtää, että vaihtamalla juomamerkkinsä 197kJ sisältävästä merkistä 2,5kJ sisältävään merkkiin säästää vähäiselläkin kulutuksella aika monta kaloria. Esimerkiksi jos Jeppe juo 0,5l pullon 5 päivänä viikossa (töissä), ja vaihtaa sokeriversion light-versioon, Jeppe säästää pelkällä limumerkin vaihdolla vuodessa 194,5kJx5x5x52 = 252850kJ = 60 392 kcal. Jos Jepen elintavat pysyvät muuten vakioina, hän laihtuu vuodessa pelkällä limumerkin vaihdolla 8,6 kg.
Siitä pysyvätkö Jepen elintavat täysin vakioina limumerkin vaihdon jälkeen, voidaan tietysti keskustella. Perinteisestihän light-merkkejä vastaan on argumentoitu sillä, että ihmiset syövät enemmän kevyttuotteita, ja kompensoivat näin kevyttuotteiden vaikutuksen. Kevytlimua saisi kuitenkin kitata melkein 80 kertaa enemmän kuin tavallista, jotta sama energiamäärä saavutettaisiin. Sitä paitsi pakkoko sitä on olla niin hölmö että rupeaa kompensoimaan kevyttuotteita syömällä enemmän. Kyllä se vika on enemmänkin silloin siinä käyttäjässä eikä itse tuotteessa.
Aika yhdentekevää loppujen lopuks mutta ehkä enemmän pidän kuitenkin pepsin mausta.
Jostain pikkukiskoista löytää joskus vanilja kokista joka on helkkarin hyvää.
CC, ehdottomasti. Pepsi maistuu piparkakulta.*hmph*
[muokattu 18.4.2004 13:32]
[q]Saara:
Siis en ite juo limuja, ellen ole töissä ja hae vieresestä Hesestä safkaa.... Yleensä tulee tosin tilattuu sprite tai fanta....ketuttaa ettei voi saada ateriaan maitoa limun korvikkeena....
[/q]
Totta kai voi! Ainakin Hesessä!
Kumpikin käy yhtähyvin.. mutta, sprite zero tai 7up on niitä ehdottomia suosikkeja... itse asiassa, kaikki käy, en rupea nirsoilemaan.
Pommac!
Kumpikaan vaihtoehdoista ei ole kovinkaan hyvää, mutta jos jotain kolajuomaa pitää ottaa, niin valinta on Pepsi Twist. Se kokiksen vastaava sitruunalimu maistuu ihan muoville.
Kokis on mun vanhin ja sitkein addiktio. Helposti menee 1,5-2 litraa päivässä, jos sitä vaan on käsillä. Nyt oon vähentäny, ku rupee hampaat reikiintyy vähän turhan kovaan tahtiin, vaikka kiltisti pesenkin ne kahdesti päivässä. Yritän pitää kulutuksen puolessa litrassa päivä, ja toistaseks on onnistunu ihan hyvin.
Pepsi, Afri cola sekä kaikki muut kopiot ja kevytversiot on ihan hyviä limuja, mut Coca Cola on virvoitusjuomien kunkku.
Oikeestaan ihan sama kumpaa, mutta mielummin lightina. Cokista/Pepsiä on pakko saada aina darrassa, joten nykyään täytyy aina ostaa valmiiksi kaappiin viikonloppuja varten *nauru*.
[q]vaavu:
Pommac!
[/q]
Ehdottomasti paras limu mitä on.
[q]Marianne:
---
GirLie*:
Se oli aivan ihanaa se joulunaikaan myyty kirsikkapepsi..*sydän**sydän*
...vähän niinkui dr.pepper Se on kans*joo*.
---
Tätä minäki oon kaipaillut mutta oikeestaan ihan hyvä etteivät enää myy, se oli vähän liianki hyvää ja sitä tuli maisteltua ihan liikaa*slurps*
[/q]
Dr. Pepperii kyl myydää vielki! Oon tehnyt näköhavaintoja..
Pepsi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja Pepsi max tarkemmin.. ah ja voih.. mikään ei voita paitsi lähdevesi.
Kolaa kyllä kiitos
ehdottomasti...kokis...*piis*
Pepsi max, sitä ei voita mikää . Aina jääkaapis pullo oottamass jos tekee mieli
Sekosin taas Vanilla Cokeen. Aivan sairaalloisen hyvää.
cokis
..no kyllähän sen Colaa pitää olla...*piis*
Kumpi parempi, yleisesti. Ei oteta mukaan näitä Lighteja ja Lemoneita.