miksaaminen tietokoneella?

Back to luomisen tuska O

itse soittelin vuoden verran Virtual Turntablesilla ennenkuin sai levarit hankittua... Oi niitä kiksumiksauksia joista tulee muistoja *nauru*. Sound Blasterin efekteistä sitten väännettiin flangeria överiksi asti.
Ja hyvää treeniähän se oli ja aika cd soittimiin verrattavissa kuten joku jo mainitsikin...

[q]Mark:
nii ku ois viel rahaa ostaa niitä vinyylejä...*suru*

-M
[/q]

Levareista puhumattakaan!!!

[q]ZRO:
ATOMIX RRRRRRULEZ!!!!!
-atomix ...the only real fucking 1 4 mainstream dj:::S..

..eli ei muutaku atomix koneelle ni kyl tulee settii ....heheheheheheeheeee*hahjust**hahjust**hahjust**hahjust*
[/q]

Ei ainoastaan mainstream käyttöön... on sillä muistaakseni eräitäkin HC mixejä duunattu!

Niin, tosiaan joku aiemmin mainitsi tuon atomix mp3:n, ja meikäläinen kyllä tosiaan suosittelee sitä. Vaikka nykyään onkin levarit ja kasa vinyylejä, tällä mä tutustuin 1½v sitten miksailun maailmaan ja nykyäänkin käytän huvikseni varsinkin biisien \”yhteensopivuuden\” kokeilemiseen (on se vaan välillä helpompaa istua perseellään ja klikkailla hiirellä kun kaivella muutenkin ruvella olevia levyjä ja naksutella muutenkin kohta hajoavaa mikseriä *vink*). Linkki alla.

(niin, ja älkää antako naurettavan ulkoasun hämätä, siihen ku lataa CDJ-1000 -skinin, katu-uskottavuus nousee indeksistä 0.1 jopa 0.3:seen! - älkää kysykö mikä asteikko on kyseessä sillä en itsekään taida tietää)

linkki

Mun mielestä tosa atomixissa on kaikki liian yksin kertaista oon sit mieltä... mutta DSS DJ se on aikast huippu ohjelma siin kaikki efektejä ja kaiken laista muuta säätöö mut se on siin huono puoli en voikku käyttää sitä 30min ku en löytänyt/saanut-toimimaan serial koodia jos joku haluaa auttaa ni please pyydän kauniisti....*enkeli**enkeli**enkeli**piis**piis**piis*

Jos PC:llä miksaa nii TRAKTOR DJ Mixer sen olla pitää.

olen sitä mieltä että koneella miksaaminen on kiellettyä ja siitä pitäisi saada karkotus tai jotain...*eiei*

Joo tota traktori ohjelmaa kan käytin mut harmittaa vaan ku ei siin saa efektejää prkl...

Onko muilla kokemuksia Alcatecin BPM studiosta. Lähinnä pro versiosta, sillä siinä vaikuttais olevan ihan hyvä sample/luuppi editori. Demon perusteella ainakin kahden äänikortin käyttö toimii lähes täydellisesti.

[q]BMT:
olen sitä mieltä että koneella miksaaminen on kiellettyä ja siitä pitäisi saada karkotus tai jotain...*eiei*
[/q]

Noh noh Ierikki, hyvinhän ne on koneella miksatut levyt sullekin kelvannu

[q]Mark:
Ja onko kenelläkään kokemuksia jostain toisista DJ mikseriohjelmista, hyvistä sellasista mielellään, mitä voisitte suositella...?

-turhaantunutjakädetönnewbieMark
[/q]

MixMeister Pro (ilmainen versio on myös olemassa) tukee live-miksausta ja kahta äänikorttia tai jos kortissa on 2 ulostuloa niin molempia eri lähtöinä. MixMeisterissa tosin miksaus tapahtuu eri periaatteella kuin esim. Traktorissa tai ”normaalimiksauksessa”. MixMeisterissa käytetään biisin visualisointia hyväksi. Itse olen käyttänyt ko. ohjelmaa jo noin 4v ja hyvin pyyhkii. Ohjelmassa nyppii eniten siitä puuttuvat monipuoliset säädöt. Hienoja settejä silläkin saa aikaan jos jaksaa paneutua ja näprätä. Kysykää vaikka kavereilta.

http://www.mixmeister.com (muistaakseni)

[muokattu 24.10.2003 17:07]

[q]Sting Ray:

Noh noh Ierikki, hyvinhän ne on koneella miksatut levyt sullekin kelvannu
[/q]
mut on se silti väärin ja kyllähän sinäkin miksaisit mieluummin levareilla, vai...?*igor*

[q]BMT:
mut on se silti väärin ja kyllähän sinäkin miksaisit mieluummin levareilla, vai...?*igor*
[/q]

Levareiden hommaaminen vaan ei ole varteenotettava vaihtoehto näillä meikäläisen tuloilla

[q]BMT:mut on se silti väärin ja kyllähän sinäkin miksaisit mieluummin levareilla, vai...?*igor*
[/q]
IMO jos dj soittaa tietokoneella hyvän setin ja porukka nauttii siitä, ni se on ihan samanarvonen kun levareilla soitettu. Osa ihmisistä ei hyväksy edes CD-miksausta, saati sitten final scratchia tai muuta state of the art -vempeleitä. Tekniikka kehittyy, miksi siis dj:n pitäisi soittaa samoilla kamoilla kun kymmenen vuotta sitten?

[q]JussiS:

IMO jos dj soittaa tietokoneella hyvän setin ja porukka nauttii siitä, ni se on ihan samanarvonen kun levareilla soitettu. Osa ihmisistä ei hyväksy edes CD-miksausta, saati sitten final scratchia tai muuta state of the art -vempeleitä. Tekniikka kehittyy, miksi siis dj:n pitäisi soittaa samoilla kamoilla kun kymmenen vuotta sitten?
[/q]

WORD

[q]Sting Ray:

Levareiden hommaaminen vaan ei ole varteenotettava vaihtoehto näillä meikäläisen tuloilla
[/q]

sama vika...

Traktor on mielestäni toiminut parhaiten. Atomix oli jotenkin lelu ja bpm studio ei ollut ainakaan mun makuun. jälkimmäisessä ei ole (ainakaan siinä versiossa) synchroa mikä tekee siitä vittumaisen käyttää. Tietokoneen starttaus nopeus ku on iha surkee. tota dss dj 5 voisi kokeilla, näytti ihan astialliselta peliltä.

[q]JussiS:
---
BMT:mut on se silti väärin ja kyllähän sinäkin miksaisit mieluummin levareilla, vai...?*igor*

---

[/q]

Asiaa! Olihan dj jo käsite 70-luvulla eikä sillon ollut samaa tekniikkaa kuin mitä nykyisin ”hyväksytään” piireissä... Mun mielestä tärkeintä on se MILTÄ setti kuulostaa ja MITEN poppoo reagoi siihen - ei MILLÄ se soitetaan.

jep. vois kyl olla 4 real skene ja hyväksyä ainoastaan (avantgardistisen, huom! älkää lukeko tätä!) dubbing mixersin c-kasettiskrätsin ja miksaamisen tulella ja neliskulmaisella renkaalla. word. sit ette kyl hyväksy mitään vitun teknareita! ihme poppivehkeitä jota jotkut disc jockeyt kuulemma suosii, varmaan kommunistisen järjestelmän propagandasysteemejä joita ei käytetty sillon kun oli gramofoneja! kyl siis ne ajat kun ei ollu keksitty tultakaan niin sillon oli kunnon raakaa lihaa tarjolla, nykysin on vaan jotain valmisaterioita joita ei tarvi ees metsästää. perseestä. vitun kehitys.

Juups. Tällanen case ois tarjolla: Mulla on koneella traktor dj studio v. 2 ja kaks äänikorttia, SB 4.0 ja joku vanhempi tava SB16. Onnellisena kävin kattomassa traktorin sivuilta ettei kyseinen ohjelma tue kahta äänikorttia, hiphei (ois varmaan kannattanu tsekkaa se ennenku meni ostaa sen uuden *justjoo*) Eli siis, onko esim. uudet SB audigy äänikortit sellasia, että niissä saa cuettamisen (onkohan nyt oikee termi, oon aika newbie *blush*) tulemaan esim. sitten takakajareista? Traktorin sivuilla löyty lista äänikorteista, jotka ovat ihan oikeasti kakskanavaisia, mutta mulla on sellanen kutina et ne maksaa hilloo v*tusti :( Ja onko kenelläkään kokemuksia jostain toisista DJ mikseriohjelmista, hyvistä sellasista mielellään, mitä voisitte suositella...?

-turhaantunutjakädetönnewbieMark

O