Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

Sääli..
http://www.trance.nu/v4/news/goodbye-trance-nu

RIP :(

Näinhän se on, että: kaikki hyvä loppuu AINA.
Luotettava, kattava, asiapitoisuudessaan 1 selkeimmin "massasta" edukseen erottuva ja tietty mikä parasta: Trance -portaali.
Pahuksen hyvä saitti!!!
..Ja vastaavia varteenotettavia (HYVIÄ) jäljelle jää? I Rest my case.

lähiörotat skujaa

[q]anqqa, 14.1.2010 11:42:
Reivaaja sai potkut koska suuri osa aktiivikäyttäjistä ei pitäny susta.[/q]
W00t? Taisit valita sanasi vähän varomattomasti?

Eiks se bännin syy ollu tämä:

[q]netiketin noudattaminen tuntuu olevan tieten tahtoen mahdoton vaihtoehto, et suostu käyttäytymään vaikka ymmärtäisitki käyttäytymissäännöt jne.[/q]
Hieman eri asia, kuin se, ettei joku diggaa, kun se nyt riippuu monesta muustakin seikasta, kuin käyttäytymisestä. Jokuhan voi digata just huonosta käytöksestä ja riehumisesta. Mä en pidä monestakaan Klabarin aktiivikäyttäjästä, mut ei kai sil nyt ole mitään väliä, se on enempi mun oma ongelma.

Vai onko Klabari nykyisellään suositummuisuuskilpailu, yks tun iso BB???

=?

[q]Vihreä humanisti, 13.1.2010 13:18:
Postaatsä koskaan selvinpäin?[/q]
Vältätsä koskaan ad hominemeita?

[q]Vihreä humanisti, 7.1.2010 21:09:
Fasismin vastustaminen "hävittämällä" ja "vaientamalla" eriävät poliittiset mielipiteet on kyllä suorastaan sanakirjaesimerkki paradoksista.[/q]
vs

[q]Vihreä humanisti, 12.1.2010 11:46:
p.s. eikös sut bännätty nyt jo toista kertaa? Eikö viesti mene perille?[/q]
=D

Hyvin sä Ana vedät. Sun uusin nickis on paradoksi.

Ja kevennykseksi "maahanmuuttokeskustelua" Hommawatchin foorumilta:

http://www.hommawatch.org/forum/topic.php?id=39
http://www.hommawatch.org/forum/topic.php?id=42

Paradoksi on myös siinä, että hommalaiset saavat sanoa asiansa vapaammin Hommawatchin sivuilla kuin omallaan. ;)

http://www.uusisuomi.fi/raha/103676-vedatys-jatkuu-maailmalla-–-suomella-iso-rooli

http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/10/veroparatiisit_kukoistavat_edelleen_2054087.html

[q]Kansainvälinen veronkierto aiheuttaa edelleen huomattavan varjotalouden. Suurimpiin kärsijöihin kuuluvat kehitysmaat, joista valuu kehitysapuun verrattuna lähes kymmenkertainen rahavirta veroparatiiseihin.
---
Kansainväliseen veronkiertoon puuttuminen on myös Suomen etu. Harmaateen talouteen erikoistuneiden tutkijoiden mukaan pelkästään yksityishenkilöiden verokiertoon puuttuminen toisi valtiolla vähintään 500 miljoonan euron verotulot.[/q]
10x kehitysapu valuu ulos kehitysmaista... Hyvä siin onki sit kehittyä. Enkä usko, et peruspallomahal on rahastosijoituksia Cayman-saarilla...

Tän rinnalla jotkut kansanedustajien palkat on ku pieru Saharassa. Ja sen eteläpuolella.

[q]Vihreä humanisti, 12.1.2010 14:27:
reivaajaa ei bännätty poliittisten mielipiteiden takia, mutta hyvä yritys.[/q]
Kuka on bännätty poliittisen mielipiteen takia? Kuka on sellaista vaatinut? Pointtini oli, että ihmettelet, että vastakkaiset mielipiteet tukahdutetaan, ja pari päivää myöhemmin erään tukahdutetun korottaessa ääntään, kitiset siitä. Kai se on ihan sama, millä syyllä se eriävä mielipide vaiennetaan?

Sanoit:

[q]p.s. eikös sut bännätty nyt jo toista kertaa? Eikö viesti mene perille?[/q]
Ja toi oli siis reaktio "...." TÄYSIN poliittiseen mielipiteenilmaukseen, jossa hän oikoi sun näkemyksiäs ilmaisun "fasismi" käyttötavoista yleisessä keskustelussa. Sä et kyennyt siihen vastaamaan asiatasolla, vaan menit itkemään jonku bännin perään.

Vai oliko kyseisessä "...."'n postauksessa

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=34437;pid=1300346#1300346

jotakin sellaista, jonka vuoksi piti muistuttaa bänneistä?

Melkein yhtä hyvä yritys, kuin Muutos2011! =)

[q]Vihreä humanisti, 12.1.2010 22:45:
Lähinnä se, että kyseinen käyttäjä on bännätty jo pari-kolme kertaa, jonka vuoksi on kummallista, että tämä vielä rekisteröi lisää nimimerkkejä osallistuakseen keskusteluun, johon hänellä ei (moderoinnin puolesta) ole enää mitään asiaa.[/q]
Onko pistepistepistepiste siis sama kuin Reivaaja? Muistaakseni se pistepistepiste repi pelihousunsa sulle, ku otti sun tulkinnanvaraiset heittos syrjivänä ja loukkaavana vittuiluna. Enkä yhtään ihmettele.

[q]Itse lista fasismin tunnusmerkeistä oli ihan hyvä, mutta en hahmota miten se liittyy yhtään mihinkään.[/q]
=? Itsekin syytät tiettyjä tahoja fasismista tässä multikultidebatissa. Vai onko "punaviherfasisti" tuikituntematon ilmaus? =) Ja tuossa kohtaa se liittyi siihen, että itse aloit puhumaan "fasismin paradoksista". Se on tismalleen sama kuin suvaitsevaisuuden paradoksi, mutta käänteisenä. ;)

[q]Itseäni en siitä ainakaan tunnistanut, varsinkin kun listassa puhuttiin fasistisen valtion tunnusmerkeistä, ei fasistisen yksilön.[/q]
No et sä nyt mikää fasisti ookkaa, fasistit on varmoja itsestään. Ja tos sul on aika hauska implikaatio, siis et JOS siin ois puhuttu fasistisesta yksilöstä, ehkä olisit itsesi tunnistanut. =0

Fasismin/natsismin toinen paradoksi on siinä, että ideologiaan on tiukasti ankkuroitu valehteleminen ja salailu, perua Platonin Valtiosta, josta seuraa, että todellinen natsi/fasisti ei sellaiseksi tunnustaudu ennen kuin on saanut vallankahvasta tiukan otteen. Tosin käytetyt kiertoilmaukset paljastavat asioiden todellisen luonteen ennen pitkää. Homman nimiki ois ehkä kannattanu miettiä, kyl senki etymologia nostetaan esiin kunhan vaalit on vähän lähempänä.

Ongelmana siis se, että vaikka sinä tai minä olisimme natseja, me emme sitä tunnustaisi. Paitsi JOS olisimme urpoista urpoimpia kiljuskinejä, joita niitäkin uusnatsipiireissä pörrää.

[q]Mutta joo, kai sekavien asiattomuuksien huutelijoiden bännäämistä voi käsitellä myös sananvapauskysymyksenä.[/q]
No sehän riippuu ihan siitä, kuka sen päättää mikä on "sekavaa", "asiatonta" ja "huutelua". Olethan sinä minuakin noista kaikista kolmesta synnistä syyttänyt. Onko minun ymmärrettävä, että minun mielipiteeni ei välttämättä kuulu sananvapauden piiriin, koska et ole asiasta täysin varma? Mun mielestä aika monikin Halla-ahon ja varsinkin Hankamäen teksti on "sekavaa asiattomuuksien huutelua", mut siltikin toivon, että esim Halla-ahon tuomio kaatuu hovissa, enkä suinkaan kysele, että "eiks sua oo jo kerran ojennettu".

[q]Vihreä humanisti, 13.1.2010 14:30:
Maailmankuvani on ihmiskeskeinen.

*rummunpäristystä*[/q]
Se tietenkin riippuu ihmisistä, eikös "VHM-keskeinen" olis parempi? =D

[q]josbe, 6.3.2010 21:10: Mun osalta tässä oli kyse ihan makuasiasta, jota lähdin typeryyksissäni ihmettelemään. En taas muistanut, että Klubbarissa pitää olla varovainen sanomisistaan, koska aina joku yleistävä ennakkoluuloinen, joka luulee tietävänsä jotakin toisten motiiveista, on vahtimassa sanomisia.[/q]
Gotta <3 Klubitus, silmienpyörittelyä jo vuodesta 2000!

Tosin ehkä oisit voinu jotain aavistaa siitä, et lähit utelemaan selvennystä hahmolta, jonka alkuperäinen peruste kuului: "Valio vaa sukkaa vitusti".

=D

edit: [q]Umbala, 5.3.2010 12:20: Sillon kun sä maksat ruuastas tuplahintaa, sä tiedät että se on terveellisempää, ekologisempaa ja se tietysti maistuu paremmalle. Jollei, sulla on jotain vääriä ennakkoluuloja jotka estää sua nauttimasta reilunkaupantuotteista oikealla tavalla.[/q]
Kuka on esittänyt tuonkaltaisia asenteita? IMO Josbe kyseli sen kilpailuttamisen perään, eli miten arvottaa eettisyyden siinä punnituksessa, jos kerran vain hinta merkitsee.

Millainen on "oikea" ennakkoluulo, miten sellaisen tunnistaa?

[q]Umbala, 7.3.2010 14:29: Mulla vaan aina sattuu silmään kun joku ennakkoluuloinen cityhippi tuputtaa luomu/eko/reilu vaihtoehtojaan, ja lähtee vielä syyttämään ennakkoluuloista, jollei ole asiasta samaa mieltä.[/q]
Ööööh, kukahan nyt on tuputtanut ja missä? Josbe cityhippi? =D Kuulen naurun Lapualta asti! Ja millä perusteella hän on ennakkoluuloinen "tuputuksessaan"?

[q]typo, 14.1.2010 11:56:
Internet ei myöskään ole demokratia. Yksittäisen ihmisen hallinnoima sivusto toimii tämän kyseisen ihmisen halujen ja sääntöjen mukaan, pidit siitä tai et.[/q]
Ja niitä haluja ja sääntöjä säädellään demokraattisesti. Tai ainakin tulisi säädellä. Internet ei ole erillään maailmasta, se on tässä maailmassa.

[q]typo, 14.1.2010 12:05: Herranjestas onneksi EI. Mun saitti = mun säännöt. Anqan saitti = Anqan säännöt.[/q]
Meinaat siis, et anqqaa tai Klabaria ei koske Suomen Laki ollenkaan? Siis se demokraattisesti valitun kansanedustuslaitoksen säätämä laki?

[q]Jos ei tämmöinen yksinkertainen totuus miellytä niin aina voi vaihtaa saittia. Tai perustaa oman.[/q]
=D Oletpa omaperäinen. Jos sua ei monimutkainen totuus miellytä, ni vaihda vaik sukkas.

[q]Jone, 14.1.2010 13:41: Sanotaanko Suomen Laissa jossain ettei omistamaltaan ja toteuttamaltaan webbisaitilta saa potkaista käyttäjiä pois?[/q]
Ei sanota, kysymyksesi on typerä ja ilmeinen provokaatio, tosin sellaistakaan ei laissa kielletä. Vieläks adblock on varkautta?

Tarkoitin postauksellani, että omalla saitillaan ei suinkaan saa tehdä mitä haluaa, mikä oli typon viestien selkeä implikaatio, vaan toimintaa rajoittaa demokraattisesti säädetty laki, josta seuraa se, että jokainen lauta on demokraattinen ainakin siten, kuin se laissa määritellään. Internet ei ole sama kuin yksittäinen saitti, ja on osa maailmaa, ei oma maailmansa. En tarkoittanut, että anqqa olisi rikkonut lakia bännätessään Reivaajan. Mutta JOS hän olisi bännännyt Reivaajan siksi, että hän on niin monen noressa, niin se olisi ollut mielestäni pikkusieluista ja selkärangatonta johtamista.

Minäkin olen aika monen noressa ja käyttäydyn sopimattomasti, miks mua ei bännätä? =0

[q]Ozie, 14.1.2010 13:54:
Eiköhän se oo aika lähellä *sydän*[/q]
=D

Sitä odotellessa.

[q]typo, 14.1.2010 14:01:
Oliko se mun viestien selkeä implikaatio? Oliko todella? Vai voisiko olla, että sinä kuitenkin vain spekuloit niin sen perusteella miten itse viestin ymmärsit (huomaa: se, mitä minä tarkoitan ei välttämättä ole sama asia kuin miten sinä lukemasi ymmärrät).[/q]
No toi on just implikaatio. JOS olisit ollut selkeä ja ilmaissut asiasi yksiselitteisesti, ei väärinkäsitystä olisi syntynyt. Nyt on ilmeisesti minun syyni, että en ymmärtänyt epäselvää ilmaisuasi. Sori nyt kauheesti.

"Internet ei myöskään ole demokratia. Yksittäisen ihmisen hallinnoima sivusto toimii tämän kyseisen ihmisen halujen ja sääntöjen mukaan" sisältää implikaation, että demokraattisesti laaditut laitkaan eivät päde. Se implikaatio kumoutuisi lisäyksellä, "toki vallitsevan lain puitteissa", joka tuli siis tässä viimeisessä, ja pitkällisten koukeroiden saattelemana.

[q]Joten... Koitetaanpa pysyä asiassa, jookos, ja mieluiten ilman näsäviisastelua ja/tai (tahallista) väärinymmärtämistä.[/q]
Kaada itelles vaan. Vai tarkotatsä et sun väärinymmärtämiseski on "parempaa" ku mun väärinymmärtäminen? =D Ja mähän näsäviisastelen niin paljon ku mä haluan, sekään ei ole anqan säännöissä kielletty. Eikä Suomen laissa.

[q]siinä kontekstissa Suomen lain (tai demokratian) mukaan ymppääminen on paitsi tarpeetonta menee myös aiheesta sivuun niin, että rytisee.[/q]
No otapa silmä käteen ja katso, kuka siitä demokratiasta ja sen olemattomuudesta alkoi paapattamaan ensteks tässä?

Mut hei, anqan lauta, anqan säännöt, ja niissä on nore. =) Olet vuoden ensimmäinen, laita kahvia tulemaan, en usko että jäät viimeiseksi. Jos et tätä hyväksy, vaihda vaik pikkuhousunsuojas.

[q]nolyn, 3.1.2010 01:51:
Hesari yllättää jälleen. Tämäkin hullun murhaajan teko laitetaan suomalaisten syyksi[/q]
Siis Hesarissa kerrotaan kuinka tämä laitetaan suomalaiseksi normitapaukseksi maailmalla. Jokaisessa jutussa on mainittu myös Auviset & co. Kyseessähän oli yksittäistapaus, sillä tekijä EI OLLUT psykoottinen suomalainen teini.

[q]Lainaan hommaforumilta loistavan vastineen:[/q]
Mäki!

[q]SkaSkini: Pitäis laittaa Homman jääkärit jakamaan niskalaukauksia näille hulluille.[/q]
...

[q]nolyn: PS: On kyllä tyrmistyttävää, miten valtalehtiä myöden viljellään kiihotusta kansanryhmää vastaan, tässä tapauksessa etnisiä suomalaisia vastaan. Vihapuheet suomalaisia vastaan ovat tapetilla joka tuutissa. Sen sijaan Ibrahim oli vain uhri, suomalaisten pahuuden uhri.[/q]
Vielä kerran, tämä on siis ulkomaalaisten lehtien näkemys asiasta. Miltäs tuntuu, kun leimataan? =) Mä kyllä luen valtalehtiä, mut en kiihotu yhtään, olen tyrmistynyt? =(

Ja kaikkein selkein ironian alleviivaus on se, että kun nyt alkaa paljastua, että ideologiselta taustaltaan Shkupolli oli kosovolainen äärinationalisti, niin eikös tää keissi meekään sit natsien ja kansallismielisten piikkiin? ;)

[q]Vihreä humanisti, 3.1.2010 02:59:
On kuitenkin kelle tahansa varsin selvää, että esim. lähi-idässä on naisilla huomattavasti kurjemmat olot kuin suomessa, vaikka lukujen perusteella asia olisi muka toisin.[/q]
Sua ei tilastoilla hämätä. =)

[q]Suurin osa, kuten mainittua, on nimenomaan sitä matti-ja-mervi - touhua, jossa kaksi alkoholistia vetävät toisiaan vuorotellen kännissä päähän.[/q]
IMO yhtä kehno peruste ku Koraani.

[q]Vai kuinka monen lähipiiristä löytyy pariskuntia, joissa mies rutiininomaisesti hakkaa naistaan? Aika harvan.[/q]
Ja sun mielestä siis Lähi-Idässä miehet hakkaa naisiaan "rutiininomaisesti"???

edit: kevennys

http://lehti.samizdat.info/2009/12/31/3800/

edit: kevennys2

http://img196.imageshack.us/img196/7083/hommalaisillastondaajo.jpg

=DDD

[q]alek szahala, 3.3.2010 22:59:
-clips-
[/q]
Mits vittua ?? No huhhuh ei näin ny ainakaan *eikä*

[q]mikke, 4.3.2010 12:13:
-clips-
[/q]