Muistatko vielä nämä?

Back to häröily O

[q]Timce:
linkki
[/q]

Oih, todellakin. Tämän kymmenenvuotiaan pojan mieleen syöpyi tuon ensimmäisen osan syntikkasoudit jonnekkin syvälle. Itsellä ei taida kyseistä levyä enää olla

MItenkäs on, muistaako kukaan Katuhaukkaa?

[q]äm:
Hei, ne NOSE-kortit!
Ne, missä oli eri ukkeleita ja niistä pistettiin nenä läpi!
Mulla oli koko sarja *sydän*
[/q]
Eis samperi noi meitsiki oli unohtanut, mul oli kans kaikki!!

Meiän mökil on noi NOSE-kortit ^__^
Tulipa mieleen: pillihousut.

pelasko kukaan koulussa magic korteilla? keräiliks kukaan pullonkorkkeja tai postimerkkejä?
keräiliks kukaan lätkäkortteja? saiks kukaan muu kun mä niitä kaupaks, kun niiden arvoista oli niiiin paljon juttuu?
keräiliks kukaan sm liiga vohveleista saatuja tarroja? keräiliks kukaan turtles tarroja niistä purkista? entä heman aiheisia?

muistaaks kukaan poksupurkan tai BLACKPETEN

- PocketSki
- Maailman vahvin nalle
- Playmobil

[q]hardikaveri:
keräiliks kukaan lätkäkortteja? saiks kukaan muu kun mä niitä kaupaks, kun niiden arvoista oli niiiin paljon juttuu?
[/q]

Mul on noita ihan sikana, treidataax? Joku päivä mä kyl rikastun niillä...

kyllä tuli tehtyy kaikenmaailman kauppoja ja sain mä pari erikoiskorttii myytyykki

kerran vaihdoin 1 kortin 60 avaamattomaan boksiin

annoni ne kortit loppupeleissä kuitenkin pikkubroidille.. nyt harmittaa kun e bayssa olis esim manny fernandesin rookie platinum artist proofista maksettu aiiiiiika paljon

[q]SikaihQ:

Mul on noita ihan sikana, treidataax? Joku päivä mä kyl rikastun niillä...
[/q]

"erikoiskorttien" takia ainakin itse noita ostin. Odotettiin sitä kultaista Grezkyä jne. ...Vieläkin on joitain arvokkaita kortteja pleksien sisällä.
Ehkä 3 korttisarjaa sain kokonaan kerättyä. mm. Score :)

[q]wonder:
---
Gnizhak:
---
wonder:
Snorkkelit viikonloppu aamuisin skidinä =) tuli vissiin samoihin aikoihin kuin harlekiini . snorkkelit oli kyllä loistava!

---

Joo voin vielä lisätä ja vahvistaa mitä andi tuolla jo aiemminkin painotti
Yhdyssanoja oon jääny kaipaamaan. Missävaiheessa niistä tuli vähemmistöä kirjotetussa kielessä. Onko anglismit ja huoleton kirjottelu oikeesti rappeuttanut suomen kielen niin pahasti, että vaikka kirjotetaan puhekieltäkin niin se ei vaan enää onnistu?

---

anteeksi tyhmyyteni ... ei ollut ketään tarkoitus ärsyttää osaamattomuudellani, mikäli tämä oli nyt siitä johtuva kommentti. Mä kirjoitan tunteella, ja siinä voi muutama virhe tulla helposti . (tässä olisi hymiö, mutta jostain syystä ikkuna ei aukee)...
*vetoaa viattomana koska on uusi* hymy*10
[/q]
Lähinnä otin sen nyt erinäiseks esimerkiks, kun se sattu olemaan heti tarjolla. Mut kun tuo on ihan yleinen ilmiö nykyään. Ihmettelen kovasti, mistä se voi oikein johtua. Miksi ihmeessä yhdyssanat ovat katoava luonnonvara? Rappeutuuko kieli vai mitä?
Jatkot voi ohjata off-topic jatkoille, menee niin ohi aiheesta.

minkävuoden scoret??

ainakin 91 tuli uusintapainos joten arvo romahti

[q]hardikaveri:
minkävuoden scoret??

ainakin 91 tuli uusintapainos joten arvo romahti
[/q]

Kaappien kaivelua..evm...Tais olla just 90-91...Sen lisäks Classic, Pinacle ja Pro-set sarjat näköjään löytyy.

:P

[q]pumpuli:
---
AlexS:
Hyvä topic...laitetaan nyt joitain mitä tulee mieleen
- Planet Fun Fun

---

Voi niitä aikoja kun oli vielä lähestulkoon legendaariset Planet fun funin "bileet"*plur**nauru*
[/q]

Joo se oli kova bilemesta silloin
Tulee elävästi teinivuodet mieleen! Sanat känni, pojat ja uutuudenviehätys...
Ihanaa aikaa

[q]wonder:
Snorkkelit viikonloppu aamuisin skidinä =) tuli vissiin samoihin aikoihin kuin harlekiini . snorkkelit oli kyllä loistava!
[/q]

Ja sit oli snorkkelilehti ja se oli kans ihan huippu, jonka äiti osti mahdollisesti viikonloppuna jos oli ollu kiltisti.
Vai oliks Suomessa niitä*hmph*
no Ruotsis oli ainakin...

-takatukat
-hapsutakit
-punkkarit ja dingotytöt
-värikkäät toppahaalarit
-suorat, pitkät ja kapeat laskettelusukset
-lossit
-puhelinkopit
-neuvostoliitto

-moonbootsit
-bula
-HUOPIKKAAT! o/

- Alfred J. Kwak *sydän*
- kreppirauta
- histamiini
- tohtori sykerö (löytyy vielä yksi video niitä *iloinen*)

[q]Lenita:

Olikos se joku Ruutuvisa tai vastaava mitä muistan pikkutyttönä katselleeni. Juontajana Reijo Salminen, joka tais juontaa about kaikki visailut tuohon aikaan.
[/q]

Ruutuysi oli se mis availtiin niitä luukkuja ja sit sieltä paljastu joku kuva juontajana Pulkkisen Jorma.
Reijo Salminen juonsi Kolmosvisaa...siinä oli kyl paras visailu ohjelma kautta aikain.

Ja Hittimittari se oli ihan ykönen.....

[q]Jorde:

Reijo Salminen juonsi Kolmosvisaa...siinä oli kyl paras visailu ohjelma kautta aikain.

[/q]

Oliks tämä se, missä Jyrki Otila (RIP) oli tuomarina? Joku voitti muistaakseni 3 maailmanympärimatkaa tuolta :P

[q]Timce:
---
Jorde:

---

Oliks tämä se, missä Jyrki Otila (RIP) oli tuomarina? Joku voitti muistaakseni 3 maailmanympärimatkaa tuolta :P
[/q]

Joo tais olla...

"Silloin, kun minä olin nuori..."

Jokainen muistaa varmaan lapsuudestaan juttuja, jotka on syystä tai toisesta kadonneet.
Vaan mitäs ne olivatkaan...

Tässä vuosimallin 1979 muistoja:

- Purkkatikkarit
- Tetraedrin muotoiset Trip-mehut
- Jäätelöt, joiden tikku oli siniseen muoviin kääritty purkka
- "Varokaa heikkoja jäitä" -opetus Pikkukakkosen lopussa
- Kaulurit osana talvipukeutumista
- Isotupsupipot
- Sudenpentulakit (karvalakki, jossa pitkä häntä)
- Henkselit
- "Kuka pelkää mustaa miestä?!"
- Neiti Etsivä -kirjat
- Suosikin Bees & Honey -palsta
- Poikien siniset ja tyttöjen punaiset jumppatossut (koko kerhoryhmällä samanlaiset)
- Bula
- Koulusta saadut pyyhekumit, joissa oli kuvia
- Muoviset tuubit (rahoille) kaulaan
- Punatabletit + pakkofluoraus
- Matti Nykänen oli mäkihyppääjä
- Twist-naru
- Zakazuka (se kuminen, nilkkaan kiinnitettävä systeemi, jonka päässä oli pallo)
- Slämärit
- Merkkarikohu
- Veivattavat puhelimet
- Hintalaput ilman viivakoodeja
- Hätänumero 000
- Aika, jolloin pullot palautettiin kaupan henkilökunnalle
- Ranskalainen ohjelma, jossa tyypit seikkaili linnassa kahden kääpiön opastamina ja suorittivat tehtäviä
- Olipa kerran... Elämä
- Olipa kerran... Ihminen
- Sky Channel ja Inspector Gadget
- Tenavatähti
- Farkut, joiden lahkeisiin oli lisätty kangasta

En edes lähtenyt listaamaan musiikkia. NKOTB, Jason Donovan... Lista olisi loputon.

Ja haen tässä nyt sitten lähinnä yli 10 vuotta vanhoja juttuja, joten te, jotka yhä elätte lapsuuttanne... älkää masentako vanhusta.

O