Virallinen Apple topic
Fatal League'sta on nyt saatavilla myös ilmainen kokeiluversio :)
http://itunes.apple.com/us/app/fatal-league-free/id440281225?mt=8&ls=1
Traileri:
http://fatalleague.com/
Ilmaisversiolla peli päättyy ekan kauden jälkeen, lisäksi ominaisuuksista Game Centerin tuki sekä multiplayerit vain kokonaisessa versiossa. Varsinaisessa versiossa tällä hetkellä hotseat multiplayer, tulossa loppukesän patchissa verkon kautta pelattava multiplayer.
Ilmaisversion koko puristettiin alle 20megaan, eli pystyy lataamaan 3G:lläkin.
Onneks mulla ei tuu koskaan olemaan iTunesia <3
[q]OCS, 9.7.2007 08:52:
--pic--
[/q]
muhaha
Lepää rauhassa, Mr. Jobs!
http://www.apple.com
[q]thomas, 26.7.2010 19:26:
jopas nyt
http://blogit.tietokone.fi/mac/573/yllatys-iphone-ilman-kytkya-applelta
[/q]
+700
Äh, ei pitäisi kirjoittaa kiireessä. Tarkoitin lähinnä sitä että Apple ottaa olemassaolevan idean, tekee sen omalla tyylillään ja markkinoi sitä kunnolla. Sitten muut valmistajat matkivat tyyliä ja ominaisuuksia omissa laitteissaan. Ei suuria innovaatioita siis.
Voisi kuvitella että parin kuukauden päästä muutkin valmistajat kopioivat noita ideoita ja lisäävät usb:t yms tarpeelliset. Lemurkloonina kiinnostaisi itseäkin kokeilla.
Lue sitten uudestaan mitä kirjoitin. Ei kukaan ole väärässä, mutta jos katsot miten mp3-soittimien myynti muuttui iPodin myötä ja kosketusnäytöllisten puhelimien iPhonen myötä, niin voidaan vetää johtopäätöstä että Apple onnistuu tekemään olemassaolevista ideoista tuotteita jotka luovat kysyntää, ja sitä mukaa tarjontakin lisääntyy.
Huhu kiertää että olisi jo tullut...*piis*
[q]Metz^^, 1.4.2010 18:18:
---
bates, 1.4.2010 08:39:
---
Metz^^, 1.4.2010 01:12:
---
se ei kestä mun isoo playlistiä, okei ne tulee servulta verkon yli joten annan vähän armoa, mutta winamp pysty kestään senkin. Toinen on jos lisään uusia biisejä niin kaikki se kura mitä se haluais tehdä, determining blaa, gapless play..blaa, jne. ja muutama asia mitä vihaan itunesissa;
---
Itsel pyörii iTunes-kirjastot verkon yli ja AirTunesilla saundit sit langattomasti kaiuttimiin ja ei oo kyl ollu mtn ongelmia. Mut joo, iTunes ei lienee sun ohjelma
Oots kokeilu tota Cog-softaa? Vois toimii sulle.
http://cogx.org/
---
tulee servulta musa ja airportti välissä, musa menee suoraa piuhalla en tiä missäkohden se junnaa mut anygays kiitti linkistä pitää kokeilla :)
[/q]
Kuten sivuiltakin huomaa, cogin kehitys on loppunut aikoja sitten ja ainakin itsellä hajos kuuppa ihan täysin tuohon cogin bugisuuteen ja puutteisiin. En lopulta löytänyt mitään yhtä hyvää soitinta osx:lle kuin esim. windowsille oleva Foobar2000. Valitettavasti poistin jo kaikki noi mitä olin kokeillut, sieltä oisin ehkä voinut suositella paria :/ Itse käyttelen vlc:tä, vaikka ei sekään kummoinen ole, mutta pyöriipäähän kaikki :)
[q]pululu, 13.8.2009 09:53:
Aamulla MacBook Proa avatessani huomasin et tää on ihan kuumana käynyt koko yön. Yritin käynnistää, mut ei mitään :(
Otin sit akun irti (enpä ole aiemmin sellaista tehnytkään) ja sitten se käynnistyi.
Apua, mitä tapahtuu :((((((( 1 1/2 vuotta vanha kuitenkin vasta. Eihän tää voi vielä hyytyä, eihän??
[/q]
Vastaavaa on tullut kuultua mbp:n suhteen useamminkin. Yleisesti ongelma ei vaikuta olevan mitenkään krooninen vaan liittyy siihen ettei kone ole mennyt kantta suljettaessa kunnolla nukkumaan ja joskus tämä sotkee jopa uudelleenkäynnistystä. Tuon nukkumisongelman takia osa kavereista shutdownaa koneen joka kerta. Itsekin olen tätä harkinnut, koska liian usein tuo kannen sulkeminen ei lopulta nukutakkaan konetta oikein vaikka lamppukin sammuu :E
eivvvvvvvvvv
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9506920
Mitä tuohon nyt sanois, kyseessähän on perinteinen parent process spawnaa aina uuden childin ku yks tapetaan ja parenttia et taas tunnista nimien perusteella listasta. Tosi hienot ohjeet jollekkin pentti peruskäyttäjälle ja toi käyttäjä oli sentäs löytäny Activity Monitoriin asti, eikä kattonu vaan esim. Force Quitin alta tms. Surullisinta toki että käyttäjää pyydetään dellailee jotain käyttäjäkohtaista pidilistaa tms ja buuttaamaan.
Noh, onneks ps -ef näytti tuon parentin, niin sai sen killattua ja nyt on uusi fläsäkin instattu.
[q]Lumpy, 13.8.2009 16:32:
En ehk ottais akkua irti ja pitäis piuhassa, koska mäkin virtajohto irtoaa suht helposti. Sitten ottaa päähän jos on tehnyt tallentamatta pitkään duunia(mulle 15 min on pitkä aika) ja sattuu potkaisemaan johtoa. Itse käytän akun loppuun nykyään. Vanhasta läppäristä on jo akku pilalla kun oli koko ajan johdon päässä.
[/q]
Sit on kyllä ollu jotenkin tyhmästi toteutettu tuo virtalähdehomma. Akkuteknologiat nyt on kuitenkin koko ajan kehittynyt, mutta ainakin tämän perusteella olisi hyvä aina välillä käyttää tyhjänä tuo (1-2kk välein).
http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.4/en/mh2339.html
(joo, on vanha osx, mut kuitenkin)
[q]kotivalo, 29.7.2008 22:31:
Mun Macbookin superdrive kenkkuilee (ei lue levyjä, ruksuttaa ja sylkee ulos)....soittelin tosta sit Varimporttiin josta oon tän vehkeen hankkinu, ja kustannus-arvio oli tylyhkö 400, joka ei kauheesti nappais. Onks kukaan pelastanu jostain muuten raadosta mäkkäristä tota asemaa, ja vaihtanu jopa ite? Kummonen rasti mahtais olla, tai tietääkö / tunteeko joku jonkun jobbarin joka tommosen homman vois tehä halvalla?
Nimim. tahdon asentaa Leopardin, ja ripata mun cd:t koneelle!
[/q]
Siis mikä superdrive toi on? Sisäinen cd/dvd -asema? Meinaan et nykyään taitaa Superdrive meinata ihan tuota Airia varten (yleensä) hankittavaa ulkoista asemaa, jonka hinta on $99 :)?
[q]tomii, 23.8.2008 15:52:
[size=20][color=pink]HYPE HYPE ! ! ![/color][/size]
Eli saatiin vihdoinkin meidän eka iPhone-peli App Storeen!
Speed Tester - idea lienee tuttu kaikille Suomalaisille, onhan se sentään yhden aikamme neron ja suurimman viihteen monitoimimiehen kehittämä peli :)
http://kokki.pp.fi/speedtester/ <- tosta tsiigaamaan, löytyy asianmukaiset App Store -linkit, videoo jne., eikä hintakaan päätä huimaa, eli hopi hopi ostoksille, kaikki iLuurin omistajat!
(nyt pitäisi hiljalleen alkaa väsäämään seuraavaa peliä :)
[/q]
"Can you beat the machine?"
Onks toi joku vittuiluläppä vai voiks ton muka oikeesti päästä läpikin jotenkin :D?
[q]akir0, 21.8.2008 18:31:
Kyl tässä avoimien ohjelmien maailmassa kyl törmää Macin ja Ipodin kanssa käsittämättömiin ongelmiin.
Jostain ernestin syystä ei oo mahdollista kopioida musaa iPodista Macbookin iTunesiin. ARGH!
[/q]
Eiks kaikki iPodit nykyään käytä sisäisestikin ihan järkeviä biisinimiä, hierarkioita jne? Mikäs ongelma on importtaa ne massamuistimoodista iTunesiin? Oon kyl samaa mieltä et toi on aivan älytön läppä ja oli aikanaan vielä naurettavampi kun iPodiin tallennetut biisit iTunesista meni johonkin ihan random hakemisto + tiedostonimimuotoon.
Mut tän ja muiden paskuuksien takia en enää käytä iTunesia ollenkaan. Musat soittaa Cog ja ostot hoituu mieluummin amazon.com tai pienemmistä kaupoista mistä saa drm-vapaata ja lossless-laatuista kamaa.
[q]$, 13.8.2009 17:06:
Minun MacBook on 2.4GHz Intel Core 2 Duo ja Coconut Battery antaa seuraavanlaiset tiedot:
Current Battery Charge: 4065 mAh
Original Battery Charge 4100 mAh
99%
Battery-Loadcycles: 122
Age of your Mac: 9 Months
Näin kesällä läppäri on enimmäkseen piuhan päässä, mitä nyt joskus tykkään datailla sängyllä.
Kuluvan vuoden ensimmäisen puolikkaan ajan läppäri toimi pelkän akun varassa käytännössä joka päivä.
[/q]
Impressive! Pitänee ajella kans toi oman luuskan akku maihin täs lähiaikoina, on nimittäin jäänyt tekemättä taas pitkään aikaan - eli hyvä et tää keskustelu käytiin ;)! Yritän muistaa raportoida mikäli kalibroinnin jälkeen numerot muuttuvat merkittävästi.
[q]kilobitti, 25.3.2009 20:20:
Mac vs. pc-keskusteluun;
Tajusinpa tässä yksi päivä että jokainen mun aiempi tietokone (4 windowskonetta) on ruvennut vituttamaan viimeistään vuoden sisällä ostopäivästä. Ne jumitukset, herjat, xp:n uudelleenasennukset a käyttöliittymä jonka mielestä käyttäjä on vihollinen. Apple onnistui rikkomaan tän kaavan; olen edelleenkin erittäin tyytyväinen tähän 2 vuotta vanhaan macbookkin. Ainoa eteentullut ongelma oli yksi pieleen mennyt os-päivitys jonka johdosta jouduin asentamaan käyttiksen uudestaan...mutta sekin hoitui parissa tunnissa ilman että tarvitsi asentaa yhtään softaa uudestaan. Kone tuntuu ihan yhtä nopealta ja virkeältä kuin mitä se oli ostohetkellä. Tätä on edelleenkin ilo käyttää <3
Toki samat edut (ja ehkä enemmänkin) saisi luultavasti käyttämällä asentamalla koneelleen ubuntun tms. Valitettavasti linuxiin ei toistaiseksi ole oikein riittävän käteviä softia kuvankäsittelyyn, joten ne saa vielä odottaa.
[/q]
Sori mut toi sun pikku os-päivitysvika ainakin vei koko hehkutukselta täysin pohjan. Harmi jos sun käytössä ja sun tarpeisiin on Windowsi toiminut noin huonosti, oma kerran asennettu xp hyrrää tuossa kohta 4v täyteen, enkä ole mitään raskasta huoltoa joutunut missään vaiheessa tekemään.
Pääkäytössä on nyt OSX ollu kohta vuoden, mutta kaikkia kolmea pääossia käyttäneenä pitää kyl sanoa et mua ottaa päähän about jokaisen ossin hehkutukset, varsinkin toisia vastaan kun monesti kyseessä on niin subjektiivisia asioita tai jengillä ihan vääristyneet mielikuvat siitä miten hommat pitäis toimia. Apple-puolella tää tulee esille ehkä harmittomampana fanboy-meininkinä. Linux-puolella taas nörtit vääntää linssit huurussa siitä et linukka on jo valmis joka jampan kotiin ja ohitetaan jengin ihan perusongelmat esim. kahden näytön tjms kanssa ihan kategorisesti tai annetaan linkki johonkin vitun 10. step -ohjeisiin.
Mutta jatkakaa, olen onnellinen että olet onnellinen mäkkisi kanssa, se on tärkeintä. Ehkä jatkossa ei enää tarvii muistaa dissata sitä entistä ossia samalla ku kehuu nykyistä ;)
[q]Wert, 7.4.2009 21:07:
---
_samppa, 7.4.2009 20:47:
---
mikko a, 7.4.2009 17:52:
saaks safariin siirrettyä firefoxin kirjanmerkit jotenkin kätevästi..
---
Miksi sä haluaisit käyttää Safaria? Jos kaipaat finger gestureja, niin aseta FF 3.1 beta...
Ja nyt kun mä olen avautunut, niin itse ohje...
firefoxissa valitset organize bookmarks ja sieltä exporttaat bookmarkit johonkin mistä löydät syntyvän html-filen. Sitten Safarissa valitset import bookmarks ja importoit äsken luomasi html-filen
---
Mikset käyttäis safaria. Loistava selain.
Ite en kyl perkeleelläkää asenna firefoxii..
[/q]
Mikset käyttäisi Chromea? Loistava selain.
Ite uninstasin safarin heti ku _selain_ mäkkylään asennettu.