Virallinen Apple topic
[q]Sallakat, 17.6.2009 21:21:
ahhh pientä säätöö eka ku ei meinannut pinkoodin laitto tms onnistuu ja aktivointi mutt nyt skulaa. siis ääkkösetkin ja kaikki wau <3
heeeelvetin pähee juttu!
[/q]
MMS asetukset kannattaa tsekkaa jos meinaa saada toimiin :)
Kiitos vastauksista. Eiköhän sille 4 gigalle tule käyttöä.
...*pökr*
[q]Juhgu, 25.11.2008 15:35:
---
Macandron, 25.11.2008 15:07:
kyseessä onkin uusi Macbook Pro jossa 2GB lisä maksaa 140 euroa?
---
Wat :D halpaa muistia. Mutta joo, photari tykkää muistista.
[/q]
DDR3 maksaa. Ja Apple vetää sit omat vielä välistä ni :/
[q]mange, 29.5.2007 00:11:
Mikä olisi hyvä softa (freeware) kotisivujen tekoa varten? iWeb on meinaan aika kehno.
[/q]
Basic tekstieditori joka tulee mukana. Sillä saa tehtyä ihan kaikki pl. flässikilkkeet.
ny sitte... iTunes for dummies... on vähän sellanen kutina että mulla on nyt kaikki musa kahdessa kansiossa: iTunesin kirjasto ja sitten se kansio minkä siirsin vanhasta koneesta.. tilaa ainakin katos kokolailla ton kansion verran.. pitäiskös siis tehdä jotain toisin?
Huh huh... eiköhän meitsi jätä tän aiheen taas tähän. :)
[q]$, 14.1.2009 11:15:
A) Kun koneen herättää tai käynnistää, ottaa se mieluiten yhteyden langattomaan ja suojaamattomaan "default"-nimiseen pökkylään. Mun oma suojattu yhteys pitää usein valita itse manuaalisesti. Signaali tossa "defaultissa" on aika matala, oma Express sen sijaan on parin metrin päässä tarjoten täydet signaalit.
[/q]
Järjestelmäasetukset > Verkko > Lisävalinnat > Esiintulevasta listasta vedät verkot siihen järjestykseen kuin haluat niiden olevan. Eli tod. näk sun oma airport-verkko ensimmäiseksi.
Cheers.
imac 24 saapui tänään, aika innoissaan tosta. yllättävän helppo käyttää toi uusi käyttis, vaikka oon ollukkin pitkän linjan pc/windows kuluttaja... Ohjelmiaki löytyy nyt aika kivasti, verrattuna siihen mitä sillon oli ku viimeks kattelin (monia vuosia sitten)
On kyllä rahalle vastinetta koneesta, vaikka kallis olikin.
No jos valitukseks tulkitsit niin harmi sinänsä, halusin vaan alleviivata sitä oman askartelun määrää jos iPhonelta odottaa mukautuvuutta. Mun kohdallani se on pieni hinta muuten mulle hyvin sopivasta laitteesta, mutta joku toinen vois hyvinkin pettyä.
kuuluko ton imacin cd aseman pitää kovaa meteliä ("tärisevä kova surina") kun sitä asemaa käyttää esim lukuun tai polttoon?
EDIT: Lopettikin jostain syystä tuon metelin ekan polton jälkeen eikä sitä oo nyt sit kuulunu enää.. nyt kuulu sellanen normaalin kuulonen "poltto" ääni
[q]LooPy
Pitääks tässä välissä sanoo: "touché"?
[/q]
Eiku sanotaan lol. Varsinkin sanat "huolettomuus" ja "tyylitaju" kirvoittivat aikamoiset naurut.
http://www.youtube.com/watch?v=XU9o0nKiOJE
Pakkohankinta! :P
Miten ihmeessä home, end, pgup ja pgdown saadaan kaikissa softissa toimimaan niin kuin muussa maailmassa?
Miten saan ääkkösten copy&pasten toimimaan X11 ja OSX-softien välillä?
Miksi spaces ei osaa asemoida X11 softia oikeille työpöydille?
Miksi kenoviiva , { ja } on niin vaikeita saada ulos näppiksestä? Miten saan näppikseni toimimaan tåltå osin kuin muussa maailmassa? Putkimerkin uuden sijainnin voin vielä hyväksyä kun se on vaan 2 napin yhdistelmä...
Pääosin muuten olen kyllä ollut monessa kohtaa positiivisesti yllättynyt uusi Omenan käyttäjä.
Olen huomannut, että tossa mun Macbook Pro 17":sessa kovalevy jumittaa tosi usein, se jumittaa sit samalla koko osX:n. Onkohan sittenkin parempi vaihtaa nopeempi levy siihen. Mukana tuleva 500G:n levy ku ei välttis ole paras mahdollinen?
Plussa voinen kyllä sanoa edelleen tosta 8-10h+ akunkestosta.
Huomasin myös kätsästi, että jos vmvaressa (jossa on xp) on käyttäny filejä tietyillä softilla niin osX:nkin puolella se ehdottaa jos haluisinkin avaa jatkossakin filen xp:n softalla eikä osX:n omilla <3
-- xybo
Ai siis niinku hä, nyt mä en enää tiedä onko parempi pitää aina piuhassa, kun mahis vai pelkällä akulla..?
Niomicin viestistä ymmärsin, että parempi pitää aina piuhassa..
Mä pidän aina piuhassa kotona ollessa.
[q]Tiinuliinu81, 13.8.2009 14:06:
Ai siis niinku hä, nyt mä en enää tiedä onko parempi pitää aina piuhassa, kun mahis vai pelkällä akulla..?
[/q]
Paras on varmaan akku irti ja piuhassa. En tosin o ihan varma tuosta et miten noi nykyään hoitaa ton virranjakelun :)
[q]ezzy, 13.8.2009 14:37:
---
Tiinuliinu81, 13.8.2009 14:06:
---
Paras on varmaan akku irti ja piuhassa. En tosin o ihan varma tuosta et miten noi nykyään hoitaa ton virranjakelun :)
[/q]
Aa, juuri niin. *blondi*.
[q]niomic, 25.3.2009 21:19:
Sori mut toi sun pikku os-päivitysvika ainakin vei koko hehkutukselta täysin pohjan.[/q]
Jep, ainakin jos on äkkipikainen vetämään johtopäätöksiä liian vähäisten tietojen pohjalta. OS-päivitysvika kuulostaa pahalta, kernelin tuhoutuminen vielä pahemmalta, mutta ei mua kuluttujana kiinnosta niinkään ongelman tekninen laajuus, vaan kuinka helposti ongelma ratkaistaan. Esim. Volvon tyssääminen keskellä lapin erämaata olisi katastrofi, mutta jos mulle tuodaan 5 min sisällä korvaava samanlainen Volvo ei homma vituttaisi lainkaan - päinvastoin, olisin tyytyväinen kun Volvo pitää minusta niin hyvää huolta. Juuri näin kävi OSX:llä; kerneli kosahti, mutta OSX:n install&archive-funkkarilla koneeni oli käytännössä täysin samassa (mutta ehjässä) kunnossa parissa tunnissa. Asetukset, softat, kaikki.
Windowsissa yhtä sutjakka ongelmanratkaisu ei ikinä olisi ollut mahdollinen. Toisaalta en ole saanut XP:tä yhtä paskaksi kuin kerran, mutta random-herjoja ja -ongelmia oli aina, puhumuttakaan siitä että käyttis tahtoo hissukseen hidastua. Lisäksi Microsoftin maailmassa törmää huonoon suunnitteluun ja epäloogisiin ja jopa ristiriitaisiin ratkaisuihin jatkuvasti.
[q]Ehkä jatkossa ei enää tarvii muistaa dissata sitä entistä ossia samalla ku kehuu nykyistä ;)[/q]
Toki, "arguing on the internet jne", mut mun tyytyväisyys OSX:ään ei oikein asetu mittakaavaan ellen kerro mitä olen käyttänyt aiemmin. Luulisi kuitenkin että 17 vuoden windows-käyttökokemuksella on lupa sanoa windowsista edes jotain?
[q]Mutta jatkakaa, olen onnellinen että olet onnellinen mäkkisi kanssa, se on tärkeintä.[/q]
Näin on :)
[q]Lost-Soul, 15.6.2006 12:08:
Eikös Cinema Displayt ole samoja näyttöjä kuin Dellit?
[/q]
Niissä on sama näyttöelementti, mutta Dellin näytöissä on empiirisen havainnoinnin perusteella epämiellyttävän jyrkkä kontrasti (ja spekseissäkin kontrastisuhde on isompi, mikä periaatteessa pitäisi olla hyvä asia mutta käytännössä tässä tapauksessa ei kyllä ole). Hyviä näyttöjä nekin on toki.