World of Warcraft

Back to tv, radio, leffat, web O

Uus kilta = tykkään.

http://i30.photobucket.com/albums/c313/Chimera2402/jawa.jpg

l2farm
l2love farming
go farm nub
Requires exalted with... omg lets farm
:D

Hakkar meni tänään alas ekaa kertaa oman killan väellä, eli suurimmalla suomalaiskillalla Hellscreamilla *jiihaa**iloinen* Vähänks ollaan hyvii :P

Dingels Dongels lvl54 ja pikkasen wpl/epl questausta vielä illalla päälle ja 36% 55:sta done

Jos ylihuomenna ST ja viikonloppuna eka BRD *kuolaa healadinkamoja*

[q]ezzy, 7.6.2006 14:13:

Boldattu tekstisi on se asia mikä mmorpg:ssä on juuri vikana. Itselleni ne eivät ole mitään noista, vaan sosiaaista toimintaa vastapainoksi duunissa käymiselle, vähän niin kuin biletyskin.

[/q]

Olen oikeasti iloinen, että kyseinen asia toimii sulla. Ja tiedänhän mä, että nämä ovat mielipide asioita.

Mutta kuten sanottu mä olen vanhoillinen näissä asioissai ja todella monen tälläsen pelin vääntäjä. Ja en mä vain pääse siitä mihinkään, että nää nykyiset asiat on lieveilmiöitä jotka ei imo "aitoa rpg/mmropg jyystelyä" siinä sen essencessä.. vaan niinkuin lieveilmiöitä jotka nyky-yhteiskunta siihen on tehnyt.

En mä sano, että ne olis pahasta tai ettei niin saisi pelata. Itsekin vannon noob helpingin nimeen.

Silti en mä jaksais pelaa vain "sosiaaista toimintaa vastapainoksi duunissa käymiselle" Vaan se on enemmän. Se on elämä. Ja tässä elämässä sitä pitää tehdä ja sitä pitää tehdä kunnolla..

Tosin kuten sanoin Niin broidin kanssa toi systeemihän toimi mullakin eri hyvin. Varsinkin samal acolla pelaten. Ja on mulla kavereita joiden kanssa nautin pelaamisesta.. Mutta loppujen lopuksi mä olen vain niin vanha vääntäjä jo näissä, että mitään puolivillaisuutta mä en jaksa kattoo edes kavereilta. Mielummin teen ilman niitä jottei tuu riitoja.

Ja muutenkin Nää nykyset mmrpg:t on niin kertakäyttö tavaraa verraten esim Ultima Onlineen. Että musta hidas pelaaminen on muutenkin tappoa. Vuodessa sä oot anyway tehnyt kaiken tarpeellisen. Mielummin tekee sen tehokkaasti.. tienaa muutamia satasia itemeillä ja myy acconsa.. ja vaihtaa pelii.

Grindaus ja expa on näiden pelien essence, Ison virtuaali peeniksen kasvatus on se mihin tuo kaikki tähtää ja ehkä tienistin tekemiseen. Jos sitä ei tee kunnolla, musta voi tehdä jotain muuta.

Mutta tää onkin tälläsen kyynisen jo toistakymmentä mmorpgta kokeilleen fiilis. Ja oikeasti jos se toimii sulla niin oikeasti helvetin hienoa.

Ps. Ai niin JOoo jos joskus tulee skidejä Ni NIIDEN KANSSA sitä pelaa. Opettaa ne heti kun ne on sen ikäsiä että hiiri ja näppis pysyy edes ehjänä. Pelaa sen hetkistä mmrpg:T Ja Tekee niistä slaveja ittelleen.. Tekee niille esim minerit ja opettaa tekee vain mineeemistä tai puun hakkaamista.. Ja pakottaa ne duunaa sitä sit päivät pitkät ja itte vaan duunaa niiden materiaaleista equja ;)

Lyhennettynä.. OMista skideistä itelleen Equ Slaveja ja material Gathering slaveja <3 Ja selkäsana jos ei tottele =P Ui UI vähänkö hieno ajatus.. Sit jos ne retaliatee pelis vaiks pk:ttamal isäkullan ni livenä Spänkkii muutama kerta ni johan ollaan nöyrää pelissäkin =P Tää on kyll toteutettava jos skidejä hankkii =P <3

[q]
11 bossia on tosi hyvin.
[/q]
Niin minustakin. Varsinkin kun ottaa huomioon että Magilla servulagi oli pitempi ja pahempi kuin monella muulla serverillä. 2vko käytännössä saattoi mennä ilman ainuttakaan raidia.

Loatheb ei tipahtanut eilen mutta viikkoa on vielä jäljellä ja muut bossit alhaalla joten eiköhän Four Horsemanilla ensviikolla olla.

[q]
Mutta tässä vaiheessa jo kertoo kyllä joko tietyn asteisesta "bossi bugien" hyväksi käytöstä tai Tosi Nolife pakosta olla paikalla ja eikö se muka oli nihilistisyyttä?
[/q]

Mitään bugeja ei ole abusattu, exploitteja tai muita vastaavia ei ole käytetty. Meillä on n. 55 aktiivista accounttia ja jonkinlaista aktiivisuutta toki edellytetään. 4-5 iltaa riittää mainiosti eikä muuhun peliaikaan puututa paitsi siten että preparationit pitää olla raidia varten kunnossa jos ei halua sit-outtaa ulkopuolella ja tienata siten pisteensä.

Ei meillä tarvi pakottaa jengiä online. Memberit on aktiivisia pelaajia ja ennenkaikkea sellaisia jotka osaa ajankäytön ja hoitaa aikataulunsa niin että raidaamaan päästään. Keski-ikä on jossain 22-23v paikkeilla joka osaltaan pitää huolen siitä että kenenkään ei tarvitse lähteä kesken raidin syömään vanhempien kanssa tai tekemään läksyjä. Raidi hoidetaan ilman afk:ta, nopeilla resseillä/buffeilla ja jos ei paikalle päästä ni sit ei päästä, siitä ei nosteta haloota.

Välistä tosin ihmetyttää jo itseäkin et miten me pidetään jengiä messissä jotka ovat saattaneet norkoilla raidaamatta kuukaudenkin killassa. Mutta toisaalta, niin kauan kun homma näyttää jatkuvan ilman ainuttakaan peruttua raidia noinkin pienellä accountti määrällä... mitä väliä?!

ohos, puhuin palturia. YKSI raidi on jouduttu perumaan... juhannuksena! :D

^^ pvämäärä oli jäänyt kalenteriin.

[q]
Ja onko toi nyt sitten hauskaa? Niin no mulle oli kivaa olla tosi lepposessa killassa jossa ollaan tyyliin nyt 3-5bossilla naxamassa ja kaikessa rauhassa edetään ja tehdään asioita.
[/q]

heh, ympäri mennään ja... luehan ne mun aiemmat postit vaikka uudestaan. Kerroin siellä mm. että miten kohta riittää taas pari-iltaa viikossa juoksemaan raidit läpi.

Meillä on lepposampi meininki kuin mitä monella bwl-killalla. TS on kaikkien vapaasti raiskattavissa. Lootti juostaan FFA päällä eikä loot-restrictioneita tarvita; memberit kun eivät ajattele itseään vaan kiltaa. Esim Rogut on passannu tier3:sta ihan sanomatta suoraan tankeille... näin se homma hoidetaan! Meillä ei oo koskaan jaettu ainuttakaan miinus-dkp:ta. Ei meidän tarvi! Porukkaa rupeais vaan naurattamaan jos joku alkais jotain natseilemaan. Meillä on ennenkaikkea helvetin hauskaa, ja niin kauan kuin näin on, jengi haluaa raidata eikä meillä tule olemaan mitään ongelmia. Samalla voi sit saada jonkun violetin itaminkin jos hyvin käy.

[q]
Toisaalta ei se massiven kova tahti ollut sen paskempaa silloin joskus ja sillä sai asiat aikaseks.
[/q]

Paskajäykkä natsisäännöillä raidaaminen ei valitettavasti vaan toimi. Eikä sillä mitään saada aikaan ainakaan pitemmällä tähtäimellä. Ajatteleppa nyt itekin vähän. Miksi killan johto joutuu uhkailemaan /gquitilla, banneilla ja demotella? Siksi että kiltalaiset ei tee niinkuin johto haluaa. Ovat in-aktiivisia, mokailevat, ei fokusoidu tjsp. Eli toisinsanoen kiltalaiset ja killanjohto ei edusta samanlaista pelityyliä. Näin käy yleensä kun killan johtoon keskittyy HC-pelaajat ja membereiksi casualit. Hommat ei toimi ja sääntöjä kiristetään. Sitten syntyy se nihilistisyys ja natsimeno. Sillä ei oikeasti pitemmän päälle saada kovinkaan erikoista tulosta aikaan. Joku MC ja BWL on varmasti voitu zergata tosi nopeaa vielä mainitsemallas meiningillä kun jengin on käytännössä tarvinnut vaan olla online. Mut eipä niitä natsikiltoja kovin pitkällä näy.

Reilun vuoden guildmasterina olon aikana sitä tuli näitäkin juttuja kelailtua aika paljon, kokeiltua erityylistä liidaamista jne. mut aina tultiin siihen lopputulokseen et motivoituneet pelaajat joilla on oikeesti hauskaa eivätkä tuu pakosta raidaamaan on niitä parhaimpia. 'Fun luvin gaming'.

Mulle ei joku onyxia-world first paina mitään. Niitä kiltoja jotka selviää vuositolkulla ja mahd. pienellä charru-muuttovirralla mä arvostan eniten. On käynyt hyvin että oon päässyt kiltaan joka exploraa uudet bossit ensimmäisten joukossa. Eikä meidän silti tarvi raidata hampaat veressä.

'nuff said.

No esimerkiksi juuri tuo raidevent addoni on mainio keino hoitaa noita asioita ilman foorumia.

Toiseksikin Itse inhoan Dkp:ta systeeminä ja sitä pitää houseruulaa ja muuttaa erinäisillä kikoilla kuten, sillä, että jos odotat instan ulkopuolella raidin ajan saat puolet dkp:st tms.. ja sellaiset jotka ei pääse useasti raidellei mutta muuten nolife repufarmaa aamusin tms ja hankki muita itemeitä pääsee dkp:listois välil ylempinä olevien yli hakee joskus itelleenkin jotain etc etc...

Systeemejä kun on monia, ja tietty järjestys, jolla pakotetaan ihmiset ottaa itemeit niin ettei voi hoggaa dkp:t jotain yhtä staffia varten ja siksi pääsee myös instanseen.. toimii musta vaan paremin kun ehkäsee tollasia asioita. Totta, että foorumille niiden ylöskirjaaminen on helpompaa ja parempaa näiden järjestysten tai dkp:den kuin jollekin randomille paperille.

Silti ei se ole pakottanut mua kertaakaan käymään foorumeilla.. Mulla olikin kyse "Pakosta"

Miten time aikataulut? Helposti. Joka viikko aina samaan aikaan Ja Guild Messageks ajankohdat.
Jos mennään vuoden ajan maanantaina täsmälleen samaan aikaan mc.. tiistaina bwl.. keskiviikona ony torstai aq... ja jos ei tuu porukkaa ni sit ei mennä. Ni se homma toimii.

Takut on keskusteltu itse omien classien omilla "sisäisillä wowi kanavilla" ja leaderi on käynyt ne opettelemassa ja opettaa ja teachaa muille.. jokainen omaehtoinen voi kans

HyväKilta on nihilistinen "massive" oli hyvä esimerkki kun Piispa käski ihmiset teki tai tuli fuduu.. siks ne olikin the best horde kilta euroservereil.. Siinä mitään äänestyksiä tarvittu.

Kiltapankin sisältö? Was?? heheh se on hienoo jos kilta maksaa, mutta mä olen ollut aina ihan täysin itse-elättävä.. AoE grindi ftw.. Ja kysymällä sen saa selville. Tyyliin Bijouta halusin muutaman ja kysymällä ne sain.

Tulokkaiden seuranta? Ai kun sitä ei muuten seurattais et miten osaa ja miten tekee hommat? Aika välinpitämättömiä pelaajat jos ei informoi toisiaan siitä miten joku "harjoitus ajalla oleva" duunaa.. kyllä mä ainakin aina seurasin raideil tollasten toimimista ja muutenkin..

siinähän noita on.. kaikkien ei tarvi olla käynyt foorumeil ja hommat toimi hyvin.
Kuten puhuttu olen koko ajan puhunut omalta osaltani. Vain omasta osastani.

Sitäpaitsi Siitä ignoresta vähäsen. Munkin tekstejä voi lukee paremmin ja jos ette ymmärrä wow retardin merkitystä ni mä oon kateellinen. Mä sanoin, että se ei myöntänyt vikaansa ja kun sille pointas sen ni se rupes mussuttaa.. ja se oli esimerkki se vipetteli meitä aika monta kertaa vastaavil tavoil. Muutenkin tollanen ansaitsee ignoren hyvinkin tehokkaasti ja se ei ole edes liijoitteluu. Mä voin sanoa ihan pokkanan olleeni iso boostaaja random killeille ja retardeille.. mut jos ei oo käytöstapoja ja ei osaa kuunnella neuvoja ja vipettää meitä kerrasta toiseen. Ei mulla oo mitään syytä kattoo jotain 10g:n korjausmaksuja tollasen takia tai tulla uudestaan sellasen mukaan. Ok rahaa monta tuhatta, mutta periaate on periaate.

Niin ja jos kerran foorumit on koviksii muttei ole edes addoneit ni Rofl sori mut oikeasti.

http://www.thenoobcomic.com/index.html :D

EDIT: http://www.thenoobcomic.com/daily/strip193.html myös :P

Voiiiii helvetti. 9%! Siis argh.

Vielä suurempi argh, se olikin 4%

You _ will _ FAIL .

Itse ajattelin laittaa pillit pussiin wowin osalta. 5kk tullu jo hakattua eikä enää vaan kiinnosta, kun kiltakin oli täys narisijoita. Olisihan se helppoa vaihtaa kiltaa/realmia, mutta ei vaan jaksa. 1½vkoa ollut nyt pelaamatta eikä tunnu missään, ei mitään kaipuuta takaisin. Kuukausi sitten olisi ollut asiat toisin.

5kk ja about 40d pelattua ja 0 epix. Lienee jonkin asteen saavutus :D

Hehe. Killan toinen oma MC ja Ragnaros alas toisena päivänä. Ollaanko hyviä vai tosi hyviä On muuten irl-miittikin tän kuun lopussa. Näkee tyypit joiden kanssa pelailee. Pelottavaa :P

Mitä mä oikeesti oon tehnyt ennen wowia? *ding**whaat*

http://www.splitreason.com/productdetail.php?id=254

Selkeästi paita joka pitäs omistaa :)

noh, päätettiin sit killan kanssa mergestä sunnuntaisessa kokouksessa ja toivotaan, että kaikki viihtyy. 120 päisessä L60 killassa luulis olevan riittävästi tekemistä meidän kuuskybäsille :)

Itse en mene mukana, vaan jään hetkeksi organisoimaan kiltaamme, että kaikki saa tiedon muutoksista. Siirryn itse luultavasti Suomi-kiltaan (jolla on tosin ärsyttävän n00b nimi "Warriors of Finland"), koska pidin niiden menosta, vaikka ne onkin vasta ZG:n alussa (15man 4 bossia). Ihan sopiva kilta mulle siis.

Odotellessa vedän pvp:tä: 40000+ honoria tänään ja 12000+ AV repua honored -> revered 15h:ssa <3

Miten ihmeessä AQ20:n Ossirian pitäis tappaa? Sehän lyö ihan mielettömän lujaa Tai sitten me ollaan vaan niin huonoja :D

[q]Jutu, 19.9.2006 22:29:
Broodlord alhaalla. Ollaanko hyviä vai tosi hyviä
[/q]

Te oote ok :) EI vaan kyllähän kaikki jotka pelaa wowia on hyviä mutta samalla addicteja =P

Asiasta kymmenenteen joks on kaikilla onycloakit valmiin killas?

O