Olen huomannut

Back to häröily O

---

---
Miten surullisen suuresta määrästä ihmisiä on nk. talouskasvun aikana kehkeytynyt suoranaisia kusipäitä, jotka jaksaa valittaa milloin muka liian pienistä lisistä milloin taasen suurten omakotitalojensa riittämättömyydestä liksasta nyt puhumattakaan, vaikkei ole vuosiin tarvinnut välittää sen sentinjeniä edes ruuan hinnasta, jota siellä marketin kassalla koristaan kuittaa. Joka **tun paikkaan ajetaan reteesti omalla autolla joka sekin edustaa jo herra ties monettako menopeliä viimeisen parin vuoden sisällä. Täysin oma lukunsa ovat sitten esim. ulkomaanmatkat ym. lomakohteista hypettäminen ja suoranainen brassailu. Siihen sitten kyytipojiksi mökkeilypurismi ym. kesäperseilystä ylvästely niin avot. (huokaus)

Kaipaan sitä aikaa, kun joskus oltiin (viittaan valtaosaan väestöstä) jollain tapaa "samalla viivalla".
---
Niin, olen samaa mieltä pointeistasi. Tosin en tiedä kuinka suuri osa ihmisistä on näitä kusipäitä, sillä kovin koitan heitä välttää. Mutta tämä on sitä individualismin sivutuotetta, kun tuijotetaan omaa napaa ja korostetaan omaa itseä niin helposti unohtuu, että samanlainen oikeus on muillakin tähän maailmaan.
Ja talouskasvu ei ole tätä kehitystä parantunut, kun ei se ole köyhille mennyt. 10 % köyhimmistä suomalaisista on edelleen samalla tulotasolla kuin 20 vuotta sitten. Rikkaat ovat rikastuneet (ja tulleet itsekkäimmiksi?).

En kuitenkaan ole aivan toivoton tulevasta, on niitä ihmeellisimpiäkin asioita maailmassa tapahtunut, miksei vaikka asiat menisi parempaan suuntaan?
---

En voi välttyä ajatukselta, jonka niin usein olen aikalaisten suulla kuullut kerrottavan, kun kestosuosikki konsensus nousee puheeksi:
"Sota pistäisi arvot uusiksi."

Kyllähän tähän vaikuttaa myös miten tänä päivänä lapset kasvatetaan.. Kakaroita ei saa komentaa, niitten pitää saada tehdä mitä itse haluavat, niillle pitää myös ostaa kaikki mitä haluavat. Ja mitä näistä lapsista sitten kasvaa? Kaikkitännehetinyt -asenteellisia, itsekkäitä ihmisiä.

Olen huomannut että iän myötä tuntuu tulevan enemmän ja enemmän kysymyksiä mitä en halua kysyä, koska en halua kuulla niihin vastauksia.

Olen huomannut, jälleen kerran, että mulla on aivan mahtava symbiootti *sydän*

että taitoluistelun katsominen tv:stä on äärimmäisen koukuttavaa.

Että ei kannata opettaa tyttöystävää arvostamaan hyvätasoista äänentoistoa. Kuulokkeet on sosialisoitu "toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella" hänen käyttöön, ja kajareista puskee ulos hänen haluamaansa musaa 90% ajasta :D

(Onneks meillä on sama musiikkimaku suurimmalti osin)

---

..että ilmeisesti kolme viikkoa on mulle aivan liian pitkä aika olla olematta oikeastaan hetkeäkään ihan rauhassa itsekseni..
Vaikka toki tämä ei ole mikään yllätys; yllätys on ennemminkin se, etten ollut tajunnut, etten ole tullut tehneeksi aikaa itselleni koko hiijen helmikuun aikana Ei näin!
---

Jännä sinänsä että just tällä viikolla ihmettelit sitä kuinka olitkin onnistunut saamaan kalenterin täyteen kaikkea kivaa tekemistä. Näin se on näkökulmasta kiinni...
- Sapeli

---

Voi kuule rakas, I know how you feel, kokeile päälle puolta vuotta *pökr* ..no eii, ehkä hieman dramatiikkaa ilmassa :P

...mut tulipa juuri mieleen, että kun sä oot tässä samassa asiassa yhtä vammanen kuin minä, et pitäiskö meidän yhdessä suunnitella jonkinlainen update/muutos tähän hieman huonosti toimivaan sosiaalisuuteen liittyvään toimintamalliimme mitä toteutamme itsemme unohtaen? *sydän*

Vertaistukea! *sydän*
Pistetään pystyyn aivoriihi aiheesta! Kehitetään varmasti yhdessä joku toimiva malli toteuttaa sosiaalisuutta silti säilyttäen henkinen rauha

Että ei kannata opettaa tyttöystävää arvostamaan hyvätasoista äänentoistoa. Kuulokkeet on sosialisoitu "toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella" hänen käyttöön, ja kajareista puskee ulos hänen haluamaansa musaa 90% ajasta :D

(Onneks meillä on sama musiikkimaku suurimmalti osin)

Camel-stereot: MIEHILLE jotka kuuntelevat omia saundejaan.. <3

Mitä hyvää on milloinkaan kehkeytynyt siitä, että karpaasi antaa kastroida kalleutensa kaltaisen kanssajakamisen nimissä vain, koska "näin sinun odotetaankin toimivan" siis vähintääkin jo yleisellä tasolla?

Hot tip: "Osta oma niin tiedät mitä maksaa!" = toimii aina olettaen tietty, että laitteiston yhteenlaskettu arvo pitää sisällään muutakin kuin pelkät pahvilaatikot?

..Tämä oli sitä huumoria sitten taas pieneen piruiluun puhallettuna. x))

Olen huomannut että iän myötä tuntuu tulevan enemmän ja enemmän kysymyksiä mitä en halua kysyä, koska en halua kuulla niihin vastauksia.

Tätä samaa on ilmassa täälläkin.. Harmittavaa.

Että terveyttä osaa nähtävästi arvostaa vasta sitten kun se alkaa heikkenemään.. selän
vanha nivelten kuluma (mahdollisesti myös reuma)+ muutama urheiluvamma pistää invalidiksi
viikoiksi. Koko alaselkä hajalla + heijastuu vielä jalkoihin..:/ Nyt voi sano, että säännöllinen venyttely ja jooga olisi ollut ennaltaehkäisevää, ja kivut ehkä pienemmät Mitäs sitä terveydestään huolehtimaan ennakkoon*toktok*

että jotkut tytöt on tosi kivoja :) jotkut sitten taas on ilkimyksiä ja niistä semmosista tytöistä tulee aina inhottava olo ku nimenki mainitsee.

..Että nälkä kasvaa syödessä

itseasiassa huomasin vastakun mulle sanottiin siitä, mutta mulla on niskassa (tukka leikattiin niskasta niin lyhyeks että näkyy) punertava about golf-pallon kokoin läiskä. näyttää syntymämerkiltä, mut en tiedä. kaikkee sitä vielä tässäkin iässä itestään löytyy. :)

Olen huomannut että autopeleissä soi lähes aina drum'n'bass.

Tai oikeastaan kaveri huomasi, että kun sinne thaikkuihin iski ne tulvat niin tietokoneiden mm. kovalevyjen hinnat on noussut taivaisiin prosentuaalisesti.

... että vaikka kuinka olisi kiintoisaa tekemistä yksinkin, oma energiadynamo hyrrää parhaiten kun on muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Kaksi päätä on parempi kuin yksi ja sitä rataa.

... että vaikka ei olisi mitään kovin merkittävää sanottavaa, kannattaa silti avata suunsa ja jutella vaikka sitten vähän turhemmistakin jutuista. Se muuttaa tilanteen dynamiikan, ja voi olla että se rohkaisee toista kertomaan jostain hänelle tärkeästä, mikä olisi muuten voinut jäädä sanomatta.

Olen huomannut, että onni tulee kun sitä vähiten etsii..*joo*

olen huomannut, että kun juo keskiviikko iltana alkoholia klo 2 asti yöllä, niin torstaina voi olla vittumainen olo töissä.

että hammaslääkärillä käynnin jälkeen suu tuntuu kuin taistelutantereen jäljiltä.

Että tästä tulee ihan helvetin pitkä päivä.

Olen huomannut että elän unelmaani! Kova työ palkitaan

O