Millä ohjelmalla aloittelija vois tehä koneella musaa??
Toi kaveri se jaksaa vaan yllättää :)
Heha :D! Onpas taas melkonen läjä OT:ta :P.
[q]maraman, 19.12.2006 19:59:
Onko olemassa ilmasta ohjelmaa jolla vois aloittaa musan miksaamisen???
[/q]
Ilmasia softia tästä maailmasta löytyy miltei joka lähtöön. Itelle ei nyt oo ihan selvä, että haitko musantekosoftia vai -miksaussoftia?
DJ softista ilmanen on ainakin toi Mixxx. Lisäks mulla oli testissä joku tollanen aikakoodivinyylisoftakin, mutta toi ilmasuus kyllä näkyy noissa jotakuinkin siinä määrin, että ne on miltei käyttökelvottomia. Yhdessä softassa oli noin sekunnin viive play:ssä :/.
Ilmasia musantekosoftiakin löytyy varmasti melko paljon. Ensimmäisenä mieleen tulee ainakin toi Rosegarden. Toi taitaa tosin olla vaan Linuxiin.
Molemmissa osastoissa kuitenkin nuo edullisimmat maksulliset tuotteet on kuitenkin sen verran käytettävämpia, että mielummin kannattaa panostaa muutama satku sellasseen, jos on edes vähän tosissaan noiden hommien suhteen. Esim. Fruity Loopsin ja Deckadancen riisutummat versiot maksaa $99.
Mun tyly mielipide että hommaat waretetun huippulaatusen softan (tai mahdollisesti useamman) olit sitte miksaamassa tai tekemässä musaa mutta jätät kaikki ilmaset tai halppikset väliin suosiolla.
Sitten kun olet oppinut käyttää softaa (tai löytänyt sinua miellyttävän) ja tajuat että tämä on se sun juttus niin ostat tietenkin kyseisen softan! Millää demoversioillakaa tee hevon v*ttua ku niis on aina kaikkee rajotuksia.
EDIT:
Eli mun mielestä aloittelija pystyy ihan hyvin aloittamaan näillä "pro" ohjelmilla ja youtubesta löytyy kaikennäköisiä ohjeita.
[q]junge-mann, 6.1.2008 00:31:
kuunelkaas paskan jauhajat,,,talla on saksasta naapurini ,,tiestön kansakin olen yhteydessä dj tarkanin kautta ,,,olen ittekin lähettäny biiseja tiestölle,,,ja tunnen vielä paul van dykin saksasta,,,en vaan ymmärrä, miksi teitä vituttaa kun kirjoitan jonkun kommentin tänne,,,ooteko niin paskoja ihmisii oikeesti...?
[/q]
..voihan pökäle! Pojat, täs ois kova kontakti tarjolla!!
Aina kuvittelee, että on jo kaiken nähnyt, mutta kyllä klubitus jaksaa aina yllättää!!
sanottakoon nyt sit selvyydeksi että en tarkoittanu vittuilla tolla fruity-viestillä, mua vaan nauratti kun joku väittää että se on vaikea käyttää. Päinvastoin, toi on yks helpoimpia sequja päästä alkuun ja opetella käyttämään
katsokaa ettei tule pilkkuvirhettä nyt!
,
K
kuunelkaas paskan jauhajat,,,talla on saksasta naapurini ,,tiestön kansakin olen yhteydessä dj tarkanin kautta ,,,olen ittekin lähettäny biiseja tiestölle,,,ja tunnen vielä paul van dykin saksasta,,,en vaan ymmärrä, miksi teitä vituttaa kun kirjoitan jonkun kommentin tänne,,,ooteko niin paskoja ihmisii oikeesti...?
[/q]
Joo no sveitsiläistä syntyperää olevana en ymmärrä juuri sinun tarvettasi pilkkuihin, tai isojen kirjamien hävittämiseen tai sitten skandien puuttumiseen (jotka löytyvät ihan yhtälailla germaaniselta näppäimistöltä). Ja herra "naapurini tuntee tieston" tähänkin threadiin on jo vaikuttanut muutama suomalainen tuottaja jotka ovat todennäköisesti olleet enemmän ks. staran kanssa tekemisissä kuin sinä. Musta toi omien mielipiteiden värittäminen sillä että "superstara käyttää" "asun ulkomailla" ja "mun kaveri on superstaran kaveri" on jokseenkin lapsellista.
[/q]
Mut hei sä et asu tällä hetkellä saksassa päätellen paikkakunnastas ja ip:tä (joka on welhon verkosta). Ja saksassakaan ei kirjoiteta joka lausettaa alkamaan pilkuilla ja päättymään niillä. Mut ehkä sun kieliopit on yhtä hyvät ku sun lähteet. Ps jos et osaa suomea kirjoita edes sitten englantia.
Itse aikoinani käytin muutaman pennosen Mixmeister Pro 6 aktivointiin.
Hauska lelu jolla voi pelleillä kun sisäinen Paul van Dyk pääsee valloilleen :D
Sysipaskahan se oikeasti on mutta ihan tarpeeksi minulle luomaan kutkuttavia laukkoja.
Jotka poistan deletenappulalla kun olen tarpeeksi säätänyt ettei muiden ihmisten tarvitse kärsiä.
Eli tällähän ei ns. tehdä musiikkia vaan annetaan koneen vetää beatmix-ehdotuksia biiseille jota sitten tweakataan. Kyllähän se peruskiksut vetää, psyken ja rumpubasson kanssa menee jo mahdottomaksi (tai olen vain niin paska).
don't feed the troll :),,,
,
Osta Mac ja wareta/osta Reason sekä joku perus midikiippari. Sillä pääsee hyvin alkuun. Aina voi sitten tulevaisuudessa harkita siirtymistä Ableton liven ja miljoonan erilaisen ilmaisen sekä maksullisen VST ja jne. pluggareiden kanssa kikkailuun sekä oikeiden soittimen yhdistelemiseen.
Itse just hommasin MacBook Pro tossa joulukuussa (käytettynä duunikaverilta) aivan pelkästään musan duunaamista varten. Kertaakaan en ole kaivannut vanhaa pc setuppia kun macilla aloin säätämään. Itse pidän kyllä macia loistavana alustana duunata softalla musaa, vaikka monessa muussa asiassa macit ovatkin aika hinttari laitteita.
Itse kyllä hehkutan suuresti Ableton ja VST pluggari yhdistelmää, vaikka toi uusi Reason näyttääkin erittäin lupaavalta vaihtoehdolta.
Olen ostamassa Asus eee pc:n, jossa on ubuntu tai kubuntu linux -käyttis. Onko linuxiin mitään päteviä musantekoohjelmia ?
[q]yoni k, 11.1.2008 11:52:
Olen ostamassa Asus eee pc:n, jossa on ubuntu tai kubuntu linux -käyttis. Onko linuxiin mitään päteviä musantekoohjelmia ?
[/q]
Energy XT2
Rosegarden
EnergyXT:hen on ostettu Abletonin elastic audio, joten se saattaa olla aloittelijalle näppärä softa. Hintaa koko softalla on naurettavan vähän - 49 euroa. Rosegarden on freeware.
[q]Loopy, 11.1.2008 11:58:
---
yoni k, 11.1.2008 11:52:
---
Energy XT2
Rosegarden
EnergyXT:hen on ostettu Abletonin elastic audio, joten se saattaa olla aloittelijalle näppärä softa. Hintaa koko softalla on naurettavan vähän - 49 euroa. Rosegarden on freeware.
[/q]
Kiitos todella paljon!