YouTube -appreciation thread
on tää shuffletanssiminen lähteny kuulemma
hualella lapasesta tua singaporen suunnilla klubeilla!
:)
Haikee olo. Tahtosisin C64:n takaisin. :)
*sydän*
Varmaankin hämärin piirretty, jonka olen nähnyt.
uusi olympia laji??
Voi jeez, amerikkalaiset ja tässä tapauksessa myös Aussit on hulluja niitten "hipety-hip" tanssikuvioidensa kanssa...yrjö lentää
Techno Granny Rocks
Hah hah ha tolla pysy itelläkään pokka
Toi heti tilaukseen, krapulaisten kaverien kiusaamiseen aivan loistava vehjas.
Borat pistää meneen!
[q]Zapa, 17.1.2008 14:17:
Niin, siis tässä pitää nimenomaan nyt erottaa kaksi asiaa. House-musiikki jota soitetaan klubeilla ja jengi tulee tanssimaan clubeille. Sitten on "house" joka on ns. street-dancea (tämä tulee hyvin esiin noista sun postaamista video-linkeistä) ja sitten siitä järjestetään näitä skaboja jotka postasit linkkien muodossa. Varmaan USAssa ja Ausseissa (en ole käynyt clubeilla) on näitä B-boy -tyylisiä tyyppejä enemmän kuin euroopassa ja he ovat omaksuneet old-skool housetyylin jossa on breakdancen ja hip-hop -tyylien vaikutteita 90% tanssista.[/q]
Miksi pitäisi erottaa, kun house-tanssi on nimenomaan iso osa alkuperäistä house-kulttuuria? Se, että kyseinen kulttuuri löytyy nykyisin pilkottuna osiin, ei todellakaan tarkoita, ettäkö alun perin house-ilmiöön kuuluneet asiat eivät siihen enää kuuluisi - ei ainakaan niin kauan kuin löytyy piirejä, joissa myös muita house-kulttuurin puolia vaaditaan. Se on vähän kuin porukka alkaisi täällä Suomessa tampata tangon tahtiin ja kritiosoida niitä, jotka vielä tanssivat tangoa.
Prosenttilukuja taas on turha alkaa heitellä, sillä eri vaikutteiden määrä vaihtelee tanssijoittain, eikä ole lainkaan yksiselitteistä sanoa mistä tanssista mikin liike alunperin on silloinkaan kun tietää tanssilajeista jotain. Soppaa sekoittaa se, että kun jokainen tanssija vie tanssia omaan suuntaansa, löytyy perusliikkeistäkin loputtomasti muunnoksia, eikä aina voi sanoa minkä pohjana on ollut vaikkapa farmer ja mikä on kokonaan uusi liike.
[q]Jes breakdance on erikseen, mutta nämä videolla olevat liikkeet pohjautuvat aika pitkälti siihen breakdancen osaan, jota tanssitaan ennenkuin mennään maahan pyörimään perseelleen jne :)[/q]
Itse asiassa noissa clipeissä näkyvissä tansseissa sekä askeleet, että etenkin _fiilis_ ovat pääsääntöisesti varsin poikkeava top rockeista, joihin viittaat. Voi olla, että tottumattoman silmän on hankala erottaa tuota, mutta ero on itse asiassa huomattava. Kannattaa katsella break- ja house-clippejä lisää.
[q]Nämä videon housetanssit on kyllä nimenomaan sitä street-puolta siitä kulttuurista jota ei klubeilla pahemmin näy. Sen takia en laske tuota house-tanssiksi vaikka sille semmoinen nimi onkin annettu. Street-dance olisi sopivampi nimitys imo.[/q]
Ja kuten tässä olen useampaan otteeseen sanonut, se nimi tulee siitä, että kyseinen tanssityyli on syntynyt house-klubeilla, house-musiikkiin tanssineiden ihmisten toimesta ja samaan aikaan kun itse house-musiikki syntyi. Koska tanssityyli syntyi klubeilla, siitä käytetään muistaakseni myös nimeä clubbing, mutta tähän törmää harvemmin tanssipiireissäkin. On ymmärrettävää, että et pidä tanssia house-tanssina, koska sinulle on syötetty vuosikaudet vain tätä musiikkipuolta ja sen ympärille syntynyttä uutta enemmän pousailuksi tai chillailuksi menevää klubikulttuuria, mutta valitettavasti asia ei ole sinun päätettävissäsi. Se on vähän kuin, no, sanoisi, että tango ei ole tangoa, jos sattuisi kasvamaan pelkän musiikin ympäröimänä autuaan tietämättömänä itse tanssista.
Katutanssi on ylänimike todella monelle tanssille, eikä sinällään suoraan kerro minkälaisesta tanssista on kyse, vaan tanssin synty-ympäristön.
[q]Terveisin vuodesta -91 saakka klubeilla käynyt.[/q]
Vuodesta -91 käynyt klubeilla ja silti saanut kokea vain yhden puolen housesta? Kuulostaa lähes traagiselta. ;) Itse en vuosimäärillä pysty pätemään, koska törmäsin house-tanssiin vasta ollessani Ruotsissa 2004-2005. Sen jälkeen sitä on kuitenkin tullut nähtyä niin japanilaisten, saksalaisten, ranskalaisten, ruotsalaisten, suomalaisten plus tuurilla muutaman muunkin kansallisuuden edustajien esittämänä ja täytyy sanoa, että house-klubeillakin kävisi ehkä vähän mieluummin, jos siellä olisi samanlaista meininkiä. Vaihtuisi se pousailu hikiseen itseilmaisuun. =)
[q]Timce, 17.1.2008 17:37:
Enchanté..
[/q]
wunuxzo (23 hours ago) Show Hide Marked as spam +2 Reply The added music is terrible but when I turned it off I was still able to masturbate.
toi kertoo kyl kaiken tarvittavan :P
en nyt jaksanu plärää, et löytyyks nää jo, mut..hitto et vetää hiljaseks:D
Prodigyn "Everybody in the place" ja "Out of space" on semmosii musavideoita, jossa oli mun mielest samaa tyyliä mitä tos alkuperäises keskustelun herättänees videos. Jos jostain pystyt kaivamaan niit, ni voit kertoo, että onx ne sun mielest tota samaa tyyliä, eli house-tyyliä. Mä ite jotenkin luen ton hiphopist tulevax, mut voit hyvinkin olla oikeassa*hymy*.
[q]Epailija, 19.1.2008 20:08:
---
(Tässä mainio esimerkki tästä: (Invalid youtube)
[/q]
Upeeta kateltavaa miten toinen tosiaan tuntee musiikin ja joka ele myötäilee instrumentteja <3
[q]Mushi Mushi, 17.12.2007 18:06:
Erittäin hienosti tehty pätkä, aitoo Shponglee
[/q]
Joo toi no kyl siisti*joo*
kyl noi e-korealaiset osaa ton koordinaation taidon:D
tässä tyylinäyte siitä
On ollut pojilla hommaa..