Millä elätät itsesi?

Back to yleinen keskustelu O

[q]alek száhala, 18.7.2007 00:22:
o.
[/q]

Yleensä oot ihan skarppi jätkä, mutta nyt ei ihan sillä loisteta noissa postauksissa.

-

Itse toimin yrittäjänä eli hakkaan näppäimistöä kotitoimistossani olohuoneen nurkassa. Periaatteessa toimialoina ovat lähinnä graafinen suunnittelu ja valokuvaus, mutta käytännössä viimeiset kuukaudet olen tehnyt hommia lähinnä yhdelle keskieurooppalaiselle asiakkaalle, jonka kanssa ne liittyvät suhteellisen etäisesti kumpaankaan noista. Virallinen tittelini on niinkin huvittava kuin "blogger", jolla on tekemistä ehkä kolmen prosentin kanssa työnkuvastani.

Pääsääntöisesti pidän hommistani kovin. Nyt näyttäis, että niiden perässä tulee ehkäpä muutto Berliiniin.

Opiskelemalla tietoverkkotekniikkaa, joten kela maksaa talvet. Kesät töissä jottei tarvitse kituutella pelkällä opintotuella. Työnkuvana raportoinnin toteutusta ja suunnittelua.

Tehtaassa (ei paperi) ajan trukkia, välillä vituttaa välillä ei. Aika huoletonta puuhaa, hyvä palkka koulutukseen nähden (lukion olen käynyt). 3-vuorotyötä tai ns. 5-vuoro (4 iltaa, 4 aamua, 4 yötä, 6 päivää vapaata ja noiden välissä aina 1 päivä vapaata). Kunhan töihin saa ittensä raahattua niin se melkein riittää.

Aikasemmin huolestutti jotenkin jos jää vain duunariksi, enää ei. Kai sitä on aikuistunut tai jotain kun ei enää pidä duunareita "alempana luokkana" *nauru*. Palkkaa tulee enemmän kuin suomalaisille keskimäärin, tosin huonompi puoli on se kun mennään sopimusten ja taulukkojen mukaan niin palkassa katto alkaa olemaan lähellä.

Kuukauden päästä mitä ilmeisemmin yhdistetysti kapitalismilla ja tuilla. Siihen päälle vielä pari (baari)dj-keikkaa niin hyvin pärjää.

Konsultti -> opiskelija

[q]krisse, 20.7.2007 22:10:

Aikasemmin huolestutti jotenkin jos jää vain duunariksi, enää ei. Kai sitä on aikuistunut tai jotain kun ei enää pidä duunareita "alempana luokkana"
[/q]

Oon huomannu ihan saman omalla kohdalla. Todellisia ammattilaisia osaa arvostaa vaikkei valkoisia kauluksia olisikaan. Insinöörejä, tradenomeja ym. valmistuu ihan liikaa. Suuri osa heistä olisi soveltuvampia ns. duunarihommiin, mutta se ei tule kysymykseen koska silloin on muka epäonnistunut elämässään. Tästä syystä Suomessa on varmasti maailman koulutetuimmat varastomiehet ja kaupan kassat.

Mies elättää.. NO EI VAIS!

1. Meen töihin ku herään ja jos viä huvittaa löffiä ni soitan et tuun 1-3 tuntia myöhemmin.
2. Laitan päälle mitä tahansa kimaltavaa ja niukkaa mekkoa ja ihanat korkkarit.
3. Sit lojutaa sohvalla jalat pöydäl ja jauhetaa paskaa tyttöjen kaa ja haukutaan asiakkaita.
4. Sit juodaa samppanjaa ja jutellaa asiakkaiden kaa kaikkee paskaa
5. Käydää laval nojailemassa tankoon yks biisi ja kerätään nippu vitosia.
6. Toistetaan kohdat 3-5
7. Illan päätteeks saahaa provikat samppanjoista ja osa lähtee luottoasiakkaiden kaa viettään vielä ilmasen baari-illan.

Parhaimmat asiakkaat maksaa niille vittuilusta*pahis* ja jotkut ostaa tytöille esim. kenkiä.*aplodit*

Miinuspuolet: Alottelijat kuvittelee että työ on yhtä glamouria ja blingiä, voi mennä vuosia ennenku pää alkaa kestää.

Työllä

=/

Hankin viikkorahat tekemällä töitä apulaisravintolapäällikkönä.
Pääosin hyvin henkisesti että fyysisesti kuluttavaa työtä,
joka palkitsee hyvin vähän suhteessa nähtyyn vaivaan ja käytettyyn lihasvoimaan.
Sit kun mä keksin mikä musta tulee isona, haen kouluun ja lopetan nää hommat.*toktok*

Myyn koiranruokaa. Tehnyt duunia ähän päälle kuukauden. Oon nyt jo ihan myttiintynyt tähän hommaan, koska tää on niin nähty, mutta jos tätä säällisen aikaa jatkaisi, niin voisi sitten hakea jotain seuraavaa duunia. Jos esimerkiksi talon sisältä urkenisi uravaihtoehtoja, niin sehän olisi enemmän, kuin sata jänistä.

Seuraavalle työlle osaan asettaa vähän suurempia vaatimuksia. Työ jo itsessään saisi olla vähän haastavampaa, haluaisin oikeasti tavatakin ihmisiä ja toivoisin, ettei mun tarttis aina nököttää jossain konttorin nurkassa, varsinkaan 8-16 päivittäin. Pikkuhiljaa mulle alkaa siis semmoiset mahdolliset vaihtoehdot hahmottua, mitä se meitsin duuni voisi olla. Tähän asti olen ollut aika tuuliajolla suunnitelmieni suhteen. Onpahan tästä työstä tosiaan se hyöty, että ainakin tietää, mitä ei halua tehdä.

[q]KittyCleo, 21.7.2007 00:55:

1. Meen töihin ku herään ja jos viä huvittaa löffiä ni soitan et tuun 1-3 tuntia myöhemmin.
3. Sit lojutaa sohvalla jalat pöydäl ja jauhetaa paskaa tyttöjen kaa ja haukutaan asiakkaita.
6. Toistetaan kohdat 3-5
7. Illan päätteeks saahaa provikat samppanjoista ja osa lähtee luottoasiakkaiden kaa viettään vielä ilmasen baari-illan.

Parhaimmat asiakkaat maksaa niille vittuilusta*pahis* ja jotkut ostaa tytöille esim. kenkiä.*aplodit*

Miinuspuolet: Alottelijat kuvittelee että työ on yhtä glamouria ja blingiä, voi mennä vuosia ennenku pää alkaa kestää.
[/q]

mul ei oo yhtää enää huono omatunto siit et sen ainoon kerran ku kävin strippibaaris ni kysyin silt et saaks sille antaa tippinä kolikoita vaik se ei näytäkää pajatsolta.

tällä hetkellä kituutan työmarkkinatuella, myöhemmin olisi tarkoitus saada työpaikka hitsarina.
Opiskelen siis levyseppähitsaajaksi.

Teidän rahoillanne.

[q]Ana-5000, 25.7.2007 03:06:
---
KittyCleo, 21.7.2007 00:55:

6. Toistetaan kohdat 3-5

---

mul ei oo yhtää enää huono omatunto siit et sen ainoon kerran ku kävin strippibaaris ni kysyin silt et saaks sille antaa tippinä kolikoita vaik se ei näytäkää pajatsolta.
[/q]

hahha! Toi on kyl nii kulunu vitsi! Nykyää sanon vaa et "joo kiitos et pääsen pelaa tota pokeria!"

Koitan saada ihmiset ajattelee pidemmälle ku seuraavaan piikkiin ja mielummin viel sen yli. Kuuntelen niitten pahaa olo ja otan vastaan kiukunpuuskat, kerron miksi sääntöjä pitää noudattaa ja miksi ihmiselle tehdään rajoja. Lisäks jaan lääkkeitä, lääkkeitä ja vähän viel lääkkeitä....ja vittuilen asiakkaille....työ on raskasta mutta voin sanoa pitäväni siitä melkoisen paljon eli oon duunissa vierotusosastolla *sydän* asiakkaiden kesken natsi-hoitaja mistä lie moinen nimitys tullut

[q]Jone, 20.7.2007 07:38:
---
alek száhala, 18.7.2007 00:22:
o.

---

Yleensä oot ihan skarppi jätkä, mutta nyt ei ihan sillä loisteta noissa postauksissa.

[/q]

Mä oon haistellu siinä samaa kyynisyydenkyypuremaa jo pidemmän aikaa, en siis ole ainoa ;) AXU Homma haltuun elämä hymyilee!

Tää on muuten siitä hyvä topic, että tajusin tätä lukiessani olevani typerä murehtiessani toisinaan siitä, että omissa hommissani rohkaisen käytännössä aina tavalla tai toisella ihmisiä kuluttamaan lisää. Murehdin tosta, koska se on mun oman arvomaailmani vastaista. Kun lukee tiettyjä viestejä, niin ei oikein voi olla ajattelematta, että niin tai näin niin ainakin markkinoin ihmisille ainoastaan kulutustuotteita enkä mitään sen kummempaa.

Ylläpidän palvelimia, työasemia, verkkolaitteita .. kaikkee tosi tylsää ..

tiskaan ja teen muita paskahommia ravintolois.

[q]KittyCleo, 21.7.2007 00:55:

6. Toistetaan kohdat 3-5

[/q]

mun päähän ei mene perille miten helvetissä joku päätyy tollaseen duuniin?

[q]sadesola, 20.7.2007 05:20:
Menen töihin puoli seitsemäksi aamulla, vedän jalkaan
trikoot ja pistän tuulettimen hulmuttamaan hiuksiani.
Sitten vaan hymyilen ja ähkin.
(Minulle todella maksetaan siitä.)

Vapaa-ajallani olen ahdistunut gradun takia.

Via dolorosa.
[/q]

Tän voi ymmärtää jotenki niin väärin. Eli mitä teet työkses?

O