Mitä teet työksesi?
Mä oon istunut 4kk Soneralla sisäisessä helldeskissä ja vaihtelen outlookin passuja päivät pitkät. Tosi iisiä duunia, ok palkka. Työkaverit on aika nihkeitä eli ei ole ketää kenen kanssa olis mitää yhteistä, kaikki on aika pimennossa tietokoneiden sielunelämästä (yritän olla vaan tosi hiljaa,ettei joudu säätämään jotain ihan turhia juttuja)
Piti 1.7 siirtyä webbituen puolelle,mutta porukoiden lomat sekoittivat pakkaa ja istun samassa paikassa edelleenkin...
aiemiin on kesällä tullut siivottua ja säädettyä koneita lähinnä. Nykyisestä duunista olis jo aika kehittää jotakin pysyvämpää
[ 15 July 2002: Message edited by: Ezzy aka Chris Wicked ]
Konepajayrityksessä IT-coordinator assistent. Tosin nimike taitaa olla nyt IT-coordinator, koska vakinainen työntekijä on tällähetkellä lomalla. Ei oo kovin kummoset hommat, tosin ei oo palkkakaan kovin kummonen.
Originally posted by Ezzy aka Chris Wicked:
Mä oon istunut 4kk Soneralla sisäisessä helldeskissä ja vaihtelen outlookin passuja päivät pitkät.
<Very offtopic>
Tästä muistui yksi kuolematon erään varsin korkean tason managerin heitto eräässä tietoliikennealan yrityksessä: "joillain asiakkailla voi olla Soneran sähköposti, ja joillain toisilla voi olla Outlookin sähköposti".. =D
(Onneks ei meidän firmassa eikä meidän asiakkaalla. Noin asiantuntevien ihmisten kanssa olis tooosi kiva tehdä duunia.)
</Very offtopic>
<topikin vierestä>
Originally posted by Ezzy aka Chris Wicked:
Mä oon istunut 4kk Soneralla sisäisessä helldeskissä
Sitten sinua kiinnostanee Bruce Tognazzinin uusin artikkeli
"Call Center: Profit or Loss"
</topikin vierestä>
Tämä kesä ja toivottavasti siitä eteenpäinkin kuluu IT-palvelutalossa ohjelmistoasiantuntujana. Virallista lomaa ei ole mutta kyllä jonkinlaista vapaata saa aina järkättyä.
Työ sinällään ei ole kovin raskasta - helldeskin hommia laidasta laitaan. Nyt kesällä kun asiakkaiden (pari isoa virastoa) ihmiset on lomilla, niin meno on tosi v-a-i-s-u-a
Palkkaus on kohdallaan, joten tämän vuoden opintotukia ei tarvinne maksaa takaisin ...tietty jos vaan muistaa peruuttaa ne syksyn tuet.
Kodinkoneliikkeessä myyjänä/apulaisena
Kivaa duunia, ollaan paljon tekemisissä ihmisten kanssa.
Ensimmäinen varsinainen työkokemus =)
Perjantaina tulee 7 viikkoa täyteen ja sitten onkin teknari rahat kasassa.
Toimistotöitä teen. Pari aikaisempaakin vuotta olen täällä ollut ja suhteillahan tänne alussa pääsin. Kaiken näköistä lähinnä tietokoneella touhuan ja välillä vähän mitä milloinkin. Päätä särkee, silmiin sattuu ja niska on kipeenä, mutta muuten on ihan kivaa. Ainut, mikä ärsyttää on se, että olen saanut raahata samat mapit arkistosta pois ja takaisin varmaan miljoona kertaa
Muutamia mukavia ihmisiäkin täällä on töissä. Harmi vaan, kun lähes kaikki muut kesätyöntekijät on muissa toimipisteissä, siis kaikki söpöt nuoret miehet
Palkka on ihan sopiva, tietenkään ei olisi haitaksi, jos enemmänkin saisin... Kaksi ja puoli kuukautta olen täällä nyt ollut ja vielä olisi puolitoista jäljellä. Onneksi vapaa-päiviä pystyy sentään välillä järjestämään. Ja ikkunastakaan en näe koko aikaa ulos, joten kyllä tämä kesä nyt näinkin. Täällä sisällä saa lähinnä jäätyä.
iloisen palvelun ammattilainen.
palkka riittävä, kivat työkaverit,
vapaata saa milloin haluaa..
kesätyö jatkuu myös syksyllä.
Firma- Suomen Media Consult OY
Palkka on provisio, eli siihen että
mun tunti palkka olis 6e pitää myydä
3 lehtee päivässä, eli ei paljoo.
Myyn joku 4-8lehtee päivässä.
Työaika- Ma-Pe (tai sopimuksen
mukaan) joko
klo.9-15 tai 15-21
Vapaata saa aina kun haluaa, kunhan
tekee taksin sit jossian vaiheessa.
Työilmapiiri on kiva ja kannustava!
Ja kannustavaa on viel palkinnot.
Koko talon joka viides kauppa saa
luonto-arvan, se ketä myy ensiks
kolme kauppaa saa leffalipun
yms....
Oon tehny nyt joku 3 vuotta puhelinmyyntiä
koulun ohella, ja se on ihan jees.
Palkka kulkee ihan kivasti kun istut
ja soittelet ihmisille.
Tosin pahimmillaan se voi olla tosi
puuduttavan tylsää.
Tä mun nykyinen firma on ihan uus,ja
alotin vasta viime viikolla,mut tä
on eka lehtiä myyvä firma mulla, et ennen
oon ollu keräämässä varoja hyväntekeväisyys
järjestöille, mut oon huomannu et lehtien
myyminen on paljon helpompaa...ja kivampaa.
Dial and smile
[ 22 July 2002: Message edited by: Pocahontas ]
[ 22 July 2002: Message edited by: Pocahontas ]
Alkaa tuntumaan jo toistolta,mutta :
I :004: Hesburger
ps. uus duunipaikka on jo haun alla,ei noilla työajoilla ja tolla palkalla vuokraa makseta.
Mä oon konttorirottana ja "yleismies Jantusena" eräässä levy-yhtiössä. Ihan kivaa ja mielenkiintoista duunia, varsinkin kun pääsee puuhastelemaan musan parissa koko päiväisesti
[ 23 July 2002: Message edited by: Reijo Perniö ]
Aika nostaa topiikki taas ylös. Kertokaapa millaisia hanttihommia teette tänä kesänä henkenne pitimiksi.
Itse olen jo ties kuinka monetta kertaa Radiolinjalla kesäduunissa. Työtehtäviini kuuluu lähinnä vastailla helppariin ja neuvoa/auttaa ihmisiä lähes kaikissa asioissa aina ilmastointien säädöistä Paintbrushin toimintaan. Lisäksi tulee kikkailtua laskutusjärjestelmän ja erilaisten tekstiviestipalveluiden kanssa.
+ Työilmapiiri
+ Työkaverit
+ Nopeat koneet
+ Mukavat esimiehet
- Urpot soittelijat
- Ajoittain liian hektinen työtahti
- 10h duunissa on enemmän sääntö kuin poikkeus
mitä on kesätyöt :D kesä on lomaa varten
Käsittääkseni tuo on jäänne. Elän uskomuksessa, jonka mukaan C olisi erittäin vanha kieli, joka olisi kehittynyt Basic -kielestä. (Basic=B, uusi kieli on vähän parempi ku basic, eli se on C...)
PS. Miksi muuten C-pohjaisissa kielissä on hyvin yleisenä tapana käyttää lyhyitä ja kryptisiä nimiä muuttujien ja metodien nimissä?
Tuohon aikaan koneiden muistikapasiteettia ei mitattu gigoissa, ei megoissa, vaan kiloissa. Jokainen napinpainallus oli laskettava.
En tosin ole C-kielen historiaan paneutunut, joten mutuna tämä.
edit: http://cm.bell-labs.com/cm/cs/who/dmr/chist.html
Tuon löysin. Ei se B ollu näköjään Basic, mutta kumminkin B kielestä kehittyny. Ja näköjään Unixin pohjana C.
edit2: Itse asiassa huomasin, että C pohjautuu pohjimmiltaan Fortraniin (FORmula TRANslation). http://www.levenez.com/lang/history.html#02
Onhan javassakin omat ongelmansa, mutta ei sitä ainakaan voi haukkua oliosuunnittelun kannalta huonoksi kieleksi. C++ on hirvittävä sekasikiö suoraan helvetistä, proseduraalisen ohjelmointikielen päälle rakennettu olio-ohjelmointikieli - C-yhteensopivuuden vuoksi siihen on jouduttu ymppäämään ihan järkyttävä määrä kaikkea skeidaa ja viritystä.
C on itseasiassa paljon parempi kieli kuin C++, se sentään on rehdisti mitä on, jonka takia homma pysyy paremmin hanskassa. C++:ssa on kunnianhimoisia viritelmiä (esim STL), mutta käytännössä kuitenkin ohjelmoija joutuu hyvinkin usein palaamaan C-tyyppisiin ratkaisuihin kun hommat on jätetty puolitiehen.
Juu, en ollut tätä huomannut silloin aikoinaan. Nyt on työssä ollessa olio-ohjelmointi unohdettu ja kuopattu reaaliaikavaatimusten takia. C ja Perl jyrää nyt ja kunnolla, ja olenkin pian JAPH ;)
C on todellakin kielistä ihanin, varsinkinkun opettelee kunnon koodaustavat eikä kirjoitamitään helvetin kryptistä spagettia.
PS. Miksi muuten C-pohjaisissa kielissä on hyvin yleisenä tapana käyttää lyhyitä ja kryptisiä nimiä muuttujien ja metodien nimissä?
Niinkuin tarska epäili, uskoisin syynä olevan perinne pyhien tyhmien terminaalien ajoilta, jolloin ruutu oli sen 80 merkkiä leveä ja muisti sekä levytila kallista.
sen sijaan ohjelmoijalta kuluu ikä ja terveys kun pitää yrittää tulkata mitä ihmettä halutaan sanoa lausekkeella "p = &(++ldrgh(rh->qwerty))"
sijoita p:hen muistiosoite, joka on funktion ldrgh paluuarvo argumenttinaan tietueen rh jäsen qwerty lisättynä yhdellä muistiosoittimen tietotyypin koon yksiköllä.
oiskohan noin :003:
edit: korjattiin vähän tuota c-lausetta ;)
Originally posted by jUSSi
sijoita p:hen arvo muistin osoitteesta, joka on funktion ldrgh paluuarvo argumenttinaan tietueen rh jäsenen qwerty arvo lisättynä yhdellä muistialueen koon yksiköllä.
Ootkohan sä ollu vähän turhan kauan tekemisissä näiden tietokoneiden kanssa? :D
Ootkohan sä ollu vähän turhan kauan tekemisissä näiden tietokoneiden kanssa? :D
En, kun tuokin on väärin. Korjasin sen tuohon alkuperäiseen postaukseen :D
http://www.downloadalife.com ?
En, kun tuokin on väärin. Korjasin sen tuohon alkuperäiseen
Ajattelin tässä mukavan ja aurinkoisen kesäpäivän kunniaksi vähän kysellä ihmisen kesäduuneista.
- Millaista hommaa teet ja millä alalla? (yhtiötä ei ole pakko sanoa)
- Pidätkö työstäsi? Miksi ja miksi et?
- :D Paljonko saat liksaa? :D
Myös kaikenlainen läppä työstä ja sen hienouksista/huonouksista, työkavereista, paskoista pomoista on sallittua ja jopa suotavaa.
Itse olen duunissa eräällä teleoperaattorilla. Teen täällä kaikkia ATK-hommia maan ja taivaan väliltä ja vastailen helppariin.
Viihdyn täällä mainiosti; mukava työympäristö, kivat työkaverit, hyvät laitteet ja kotiin on lyhyt matka.
Edit:muutin otsikkoa.