mitä ruokaa inhoot?
Aika monesta ruoasta olen oppinut pitämään (tai no, pikemminkin sietämään), mutta muutama on vielä vastenmielisyydessään ihan omassa luokassa;
Maksa(laatikko) - Läpi elämän ollut inhokki #1. Onneksi ei lukion jälkeen ole ko sisäelimen kanssa joutunut tekemisiin
Aurajuusto - En edes tiennyt miltä tämä maistui ennen kuin muutama vuosi sitten tilasin pizzan joka tätä sisälsi. Hyi helvetti. Maksan ykköshaastaja. Yksinkertaisesti aivan järkyttävän pahanmakuista.
Myös sienet (paitsi herkkusienet ym sienet joiden maku on hyvin mieto) sekä porkkana- ja kaalilaatikko ovat itselleni liikaa.
pinaattikeitto
Mä en ymmärrä miten te voitte olla tykkäämättä näistä kaikista ruuista mitä kaikkee täällä on listattu. Ei oo itselle tullu mitään ruokaa eteen mitä en missään nimessä pystyisi syömään, tosin yritän vältellä näitä:
hernekeitto
kaalikeitto
parsakaali
aurajuusto
Mutta kyllä nuokin menevät jos joku sellaista eteen laittaisi.
kaalia (keitto)
sipulii ja valkosipulii (riippuen vielä ruuasta)
anjovis, silli
lipeäkala
Eipä juuri nyt tuu muuta mieleen
- silakoita
- verilettuja (ipanana tykkäsin)
Muuta ei tule mieleen näin äkkiseltään.
sienet *yök*
maksalaatikko *hyi*
veriletut "en kyllä ees maistan, mut haisee jo pahalle"
ja melkee kaikki juustot *yök*
Oikeestaa en mitää inhoo muuta mitä ei tule syötyä:
Sieneiä
Merissä elävät otukset (kaloja on pikkuhiljaa oppinu syömää)
Maksa
Oliivit
Mämmi
[q]akir0, 10.1.2006 09:23:
Gulassikeitto.
[/q]
TÄH *whaat*!? Mä oon monesti Schweitchzin reissuilla syöny aivan järjettömän hyvää gulassikeittoa! Tokihan on "gulassikeittoja" ja on gulassikeittoja.. Joku kouluruokalan Gulash on varmaan snadisti toista maata, ku jonku Zermattilaisen Rotisseur-rinneravintelin "vastaava". Siihen oheen pisse ja patonki ni "Guten Appetit" vaa!
Meitsi inhoo kaalikääryleitä, ettäs tiiätte!
-veriletut
-mämmi
-graavi kala
-hillosipuli
-oliivi
Kyllähän noitakin tietysti hätätilassa syö
Syön kyllä melkein kaikkea, mutta tässä nää muutamat inhotukset:
-janssoninkiusaus (anjovishyihyi)
-vahva lihan maku (jossain leikkeleessä tms. ruuan seassa yleensä ok)
-liika chili tai ylitiö tulisuus
-bisse
-pelkkä marsipaani (esim. prinsessakakussa tai mozartkuulissa menee oikeen hyvin)
-pelkkä maito (pelkästään maidon maku on ihan oksennuskamaa)
-raaka sipuli tai liika valkosipuli
kelpaako karkit myös ruuiksi, jos, niin:
-SALMIAKKI
-marsipaani
-tumma suklaa
-vahvat sinihomejuustot, varsinkin kastikkeissa
-oliivit
mutta yleisesti ottaen en ole nirso ja maistan kaikkea. :)
Yrtti- ja valkosipulipatonki on päässyt mun inhokkilistalle
[q]Jutu, 11.1.2006 14:22:
[/q]
hahhahah! nyt mä ymmärrän miksei sul oo koskaan nälkä ku tarjoon vieraille kyseisiä patonkeja.
[q]martina, 11.1.2006 14:40:
hahhahah! nyt mä ymmärrän miksei sul oo koskaan nälkä ku tarjoon vieraille kyseisiä patonkeja.
[/q]
No jostain kumman syystä ei oikein tee enää mieli niitä
älkää olko nirsoja.. siis kaikkee pitää maistaa. jos et tykkää jostain ni saattaa viikon pääst maistuu paremmalle? ihminen oppii pitämään melkein kaikesta jos vaan viitsii maistella. varsinkin homejuustot, maksa, yms. joista ei kukaan pidä aluks mut joita oppii syömään sittemmin rakstamaan.
Inhoan yli kaiken juustoja. Paitsi tuorejuustoja ja mozzarellaa. Mutta kaikki siitä "kovemmat" juustot ei ole vaan ikinä maistuneet. Vaikka muuten kaikki rasvainen (varsinkin eläinrasva) on mun herkkua, ne tajuu mikä juustoissa on vikana.
Sitten jotkut vahvan makuiset kalahommat, kuten esim. silakat, silli, tai anjovis, en syö ollenkaan. Mä olen kyllä aika nirso ruoan suhteen, mutta ennemminkin kyse on kiinni ruoan laadusta ja laittotavasta, kuin ruokalajista (vrt. kouluruoka-ravintolaruoka)
[q]Jutu, 11.1.2006 14:22:
[/q]
Noihan on ehkä pelin parasta...
Porsch keittoa vihhaan ylikaiken
samalle listalle pääsee gulassi!
Hyihyihyihyih
Selleri. Lähestulkoon kaikista kasvikunnan tuotteista pidän, mutta tätä yhtä en voi sietää..
niijoo, kesäkurpitsa ja kukkakaali unohtu! *yäk*
[q]RiD, 11.1.2006 15:11:
niijoo, kesäkurpitsa ja kukkakaali unohtu! *yäk*
[/q]
Ojoi siis noihan on ihan ykkösherkkuja!