Cubase/Reaktor/Razor

Back to luomisen tuska O

En tajua mitään NI:n REAKTOR 5/RAZOR-synasta. Miten sillä tehdään musaa? Just meinaan ostin.

Oisko manuaalista apua?

:D

(sori, turha postaus)

Oisko manuaalista apua?

On varmaan mutta sen kanssa opettelu kyllä varmaan vähän kestää.

Katsoin joitakin opetusvideoita YouTubesta.

Sähläät vaan niin jotain tapahtuu. :)

Sähläät vaan niin jotain tapahtuu. :)

Ton verran viitsin sählätä:
http://burn-studios.audiotool.com/track/i_fell_in_love_with_a_narcissist/

Tosin tonne Audiotollsiin ei saa kuin 32 iskuisia sampaleja maximissa, joten tulee vähän sample-pelleilyn koolonen helposti :D

tää vaikuttaa joltain syna-editorilta missä pitää tehdä syna itse :)

joo ja näiden teesse itse -synien GUI:kin pitää vääntää kait photarilla..

Tämmönen se on:

Razorista en tiedä, mut Reaktor on kyl yksi monimutkaisimmista softista mitä musantekoon löytyy. Manuaalikin tais olla joku 500-1000 sivua pitkä. Ei oo ehkä ihan paras mesta aloittaa IMO :)

Siis Razor on Reaktor Ensemble. Ei siinä tarvitse mitään synia itse rueta tekemään, kun aukaset sen Razorin vaan sinne Reaktorin sisälle niin sinulla on käyttövalmis syna.

Reaktorilla voit käyttää sit useita muitakin valmiita sille tehtyjä synia yms mitä netistä löytyy. Tietty voit tehdä itekkin niitä jos tarpeeksi kiinnostusta löytyy ;l.

Ja jos taas ostit pelkän Razorin, sinulla on käytössäsi vain tuo Reaktor Player, millä ei kyllä itse taida pystyä mitään synia tekemään.

Siis Razor on Reaktor Ensemble. Ei siinä tarvitse mitään synia itse rueta tekemään, kun aukaset sen Razorin vaan sinne Reaktorin sisälle niin sinulla on käyttövalmis syna.

Reaktorilla voit käyttää sit useita muitakin valmiita sille tehtyjä synia yms mitä netistä löytyy. Tietty voit tehdä itekkin niitä jos tarpeeksi kiinnostusta löytyy ;l.

Ja jos taas ostit pelkän Razorin, sinulla on käytössäsi vain tuo Reaktor Player, millä ei kyllä itse taida pystyä mitään synia tekemään.

Ostin Razorin ja Reaktor 5.5:en.. siis mulla ei ole sitä Playeriä.

Se mua kiinnostaa, että miten pistän sen Razorin sekvensseriin, että voin säveltää biisin.

---

Se mua kiinnostaa, että miten pistän sen Razorin sekvensseriin, että voin säveltää biisin.

Avaa Reaktor5.5 sekvensseriisi kuten muutkin vst synat. Sitten avaat Razorin Reaktorin sisälle (razorin pitäisi näkyä reaktorin ensemblelistassa jos ne on asennettu molemmat normaalisti).

---

---

---

Avaa Reaktor5.5 sekvensseriisi kuten muutkin vst synat. Sitten avaat Razorin Reaktorin sisälle (razorin pitäisi näkyä reaktorin ensemblelistassa jos ne on asennettu molemmat normaalisti).

Siis mihin sekvenseriin?

Niin asensin ensin Reaktor 5 Playerin ja sitten Razor:in ja muita Ensampleja. Sitten uninstasin Playerin ja asensin Reaktor 5.5:en. Nyt juuri Razor näkyy Player-välilehdessä.

Teinkö jotain väärin?

Jotain räpellystä..

Jotain räpellystä..

Ostit just ton, räpelsit jotain ja sillä on jo nyt isrc -koodi? :D

---
Jotain räpellystä..

---

Samaa ihmettelin*justjoo*

---

---
Jotain räpellystä..

---

---

Samaa ihmettelin*justjoo*

Joo ja yhtään ihmetystä ei vähennä se, että ton biisin isrc-koodi on Kanariansaarille ja yhden miksauksen Iraniin jne..

---
Jotain räpellystä..

---

Heh, biisi on vielä kesken ja teen sen kunnolla kun opin vähän käyttään näitä.

Mikä toi isrc-koodi ees on?

Joo.. soitin nyt useita raitoja Reaktor 5:lla ja sitten miksasin ne Traktor Pro 2:lla/Traktor Kontrol S4:llä:

Sitten miksasin raituriohjelmalla..

O