Kannabiksen laillistaminen

Back to päihdekeskustelu O

Juzba o kuiteski joku poliisin vakooja, jote en kerro omaa kantaani asiaan*joo*

[q]GoA:
Piripäitä eikä muitakaan huumeita tueta.
[/q]

Hirveetä katella kyllä bileissä kun
jengi friibeissaa nurkissa piripäitä

Lääkkeeksi vois kyl laillistaa, jos se kerran jotain kuoleman sairasta helpottaa, mutta ei muuten!*joo*

Pitäisi / ei pitäisi -vastaukset sopivat parhaiten galluppiin; ruksit vain mielipiteesi. Mutta kyllä monet odottavat perusteluja ja keskustelua aiheesta, kun on tällainen topicci eikä galluppi (se ois ollu muuten jees tästä aiheesta, kyllä-ei -vastaajat olisivat voineet osallistua siinä). Ihan ok mun mielestä vastata vain pitäisi tai ei pitäisi laillistaa, mutta juupas-eipäs -linjalle on hedelmätöntä lähteä. (noh, menihän taas ohi aiheen)

En perustellut mitenkään ihan vaan sen vuoksi kun en ole kiinnostunut aiheesta niin paljoa. Yksinkertaisesti pelkään että jos kannabis laillistetaan, niin siitä tulee jonkinlainen ”buumi”, henkkoht en jaksa katsoa ihmisiä jotka ovat kannabiksen vaikutuksen alaisina.

Enkä nyt sano että kaikille näin kävisi, mutta muutamat ystävät ovat pilanneet elämänsä kannabiksen kautta siirtymällä vahvempiin aineisiin. En haluaisi kuulla enää yhdestäkään vanhasta ystävästä että tämä on löydetty kadulta yliannostuksen vetäneenä.

Että näin. Käyttäkää kannabista jos haluatte, mutta imo siitä ei tarvitsisi tehdä enää yhtään yleisempää kuin mitä se jo nyt on. (ja sitä se on = yleistä)

Onhan se vähän törkeetä et jossain Amsterdamissa se on lääkkeenäki mut muualla se on laitonta!!

Mun mielestä Kannabis ei ole hyvä laillistaa.

Mun suurin ongelma on siinä että en osaa ilmaista itseäni ”ihan” samallailla kirjoittamalla, kuin suullisesti. Eli tässäkin topicissa, noin miljoona ihmistä voi haluta paremman perustelun.

Perustelu:

Kannabis aiheuttaa sen tason psyykkisiä ja fyysisiä pakotteita/rasitteita/riippuvuutta, että en suosittele sen laillistamista.

Lähde materiaali:

Oma käyttö 96-97, ei satunnainen.

OT!

[q]goldS:
Onhan se vähän törkeetä et jossain Amsterdamissa se on lääkkeenäki mut muualla se on laitonta!!
[/q]Onhan Nigeriassakin kivitystuomio laillista, niin onks se törkeetä et se on täällä laitonta?

Dear Nuclear, (*g*)

olet ihan oikeassa tuossa.
Kun nyt ensin tulin kommentoimaan tuon yksinkertaisen ”ei todellakaan” tms, niin vilkaisin vain muiden kommentteja.. ja kun niitä parisanaisia vastauksia on niin paljon niin en vain jaksanut itse vaivautua kirjoittamaan montaa A4.

Aihe ei kuitenkaan ole kovin lähellä sydäntäni, annoin myös sen mukaiset perustelut mielipiteestäni hieman myöhemmin. Ja se mihin uskon/en usko, on kuitenkin oma asiani, eikä siitä tarvitse närkästyä, en muokkaa mielipiteitäni toisten tuntemuksien mukaan eniveis.
Tarkoitukseni ei ollut myöskään loukata ketään, jos se nyt ei tullut tässä vielä selville.

[q]Lucia:
Enkä nyt sano että kaikille näin kävisi, mutta muutamat ystävät ovat pilanneet elämänsä kannabiksen kautta siirtymällä vahvempiin aineisiin. En haluaisi kuulla enää yhdestäkään vanhasta ystävästä että tämä on löydetty kadulta yliannostuksen vetäneenä.[/q]Ja jos olisit tutustunut asiaan, niin ehkä tietäisit että yksi tärkeimpiä perusteita kannabiksen laillistamiselle on juuri estää ihmisiä siirtymästä ”vahvempiin aineisiin” kannabiksen kautta. Porttiteoria itsessään kun on kuollut ja kuopattu paikkansa pitämättömänä jo ajat sitten.

Mutta yhdyn vielä kerran yhdyn J-Toneen ja Tresiin tässä kuorossa: Perustelkaa ihmiset, sanomalla ”Ei pitäisi” tai ”Kyllä pitäisi” ette onnistu missään muussa kuin ottamaan idiootin leiman otsaanne.

[q]Lucia:
Mutta minä kun en todellakaan usko että laillistaminen auttaisi asiaa.
Et/te pysty muuttamaan mieltäni vaikka kuinka saarnaisitte tai vihjaisitte etten tiedä mistä puhun, ja turha siitä on vetää hernettä nenään.
[/q]Sun kanssa on varmaankin mukava jutella kun jo etukäteen päätät, et sä oot oikeessa eikä kantasi siitä muutu.

Nussitaanpas nyt vähän sitä pilkkua.

”Minä en usko”
”Minun mieltäni”

Sanoinko olevani oikeassa? En? Sitähän minäkin.
Ilmaisin vain mielipiteeni.
Call me a freak, mutta jotenkin kuvittelin että se on se mitä koko topicissa kysytään.

OT!

Okei, toisilla sanamuodoilla oisin voinu ilmaista saman asian, mutta ilmeisesti tajusit mitä ajoin takaa. Eli onko ideaa keskustella jos se menee juupas-eipäs väittelyks? Väite ilman perusteluja on ihan yhtä tyhjän kanssa, IMO.

OT.

(Pyhä) Lucia,

Ei, en tässä ole halkomassa hiuksiani tai tappamassa työkaveriani, kunhan ilmoitin mielipiteeni keskustelun hyödyllisyydestä persoonan kanssa joka vänkää vastaan loppuunasti eikä suostu muutamaan mielipidettään alkuperäisestä.

.. ”keskustelun hyödyllisyydestä persoonan kanssa joka vänkää vastaan loppuunasti eikä suostu muutamaan mielipidettään alkuperäisestä” ..

En pyri käännyttämään ihmisiä omalle kannalleni kun _keskustelen_ heidän kanssaan, enkä muutenkaan harrasta käännyttämistä.

On aivan liian aikaista tällaiseen.

[q]Lucia:
Mutta minä kun en todellakaan usko että laillistaminen auttaisi asiaa.
Et/te pysty muuttamaan mieltäni vaikka kuinka saarnaisitte tai vihjaisitte etten tiedä mistä puhun, ja turha siitä on vetää hernettä nenään.
[/q]Ja sinun uskosi perustuu mihin? Siihen että uskot niin? Siihen että kannabis on paha?

Tajuatko, että tuollainen uskomus tai mielipide on täysin arvoton ja ilmaistuna enemmän vahingollinen kuin hyödyllinen? Jos asiasta joskus tulee kansanäänestys, niin toivon että tuollaiset ihmiset jättävät äänestämättä, ovatpa sitten puolesta tai vastaan, koska nämä äänillään hukuttavat alleen sen kansanosan äänet jotka todella asiasta jotain tietäisivät eivätkä vain aukoisi suutaan koska uskovat jotain.

Jos uskot, muttet ole valmis kyseenalaistamaan uskomustasi koska ajattelet tunteilla etkä järjellä, niin älä puutu asiaan; Olet väärässä oletpa mitä mieltä tahansa.

Minulla on sentään esittää perusteluja, ehkä jopa hieman ”faktoja” väitteeni tueksi. Onko sinulla?

[muokattu 5.9.2003 14:43]

[q]Lucia:
En perustellut mitenkään ihan vaan sen vuoksi kun en ole kiinnostunut aiheesta niin paljoa. Yksinkertaisesti pelkään että jos kannabis laillistetaan, niin siitä tulee jonkinlainen ”buumi”, henkkoht en jaksa katsoa ihmisiä jotka ovat kannabiksen vaikutuksen alaisina. *uuh*[/q]

niinpä just aivan. aivan niinku viinasta on täysin sataprosenttisen varmasti tulossa hirvee buumikun sitä saa kohta tuoda rekkalasteittain virosta, sitäkö tarkotit. Kannabiksesta ei sen hirveempää buumia tuu vaik laillistettaisikiin korkeintaan poliisisedät vois jahdata niin virolaisia pirilabrojen kyhääjiä isommalla väkijoukolla, eikä tarvis olla pikasakottelemassa jengiä parin gramman lätkänipin takia, jiisös!
[q]
Enkä nyt sano että kaikille näin kävisi, mutta muutamat ystävät ovat pilanneet elämänsä kannabiksen kautta siirtymällä vahvempiin aineisiin. En haluaisi kuulla enää yhdestäkään vanhasta ystävästä että tämä on löydetty kadulta yliannostuksen vetäneenä.
[/q]

Joo jooo jooo! tääkin on mun mielestä hyvä esimerkki siitä kuinka laillistamisen vastustajat ovat lakanneet keksimästä uusia näkökulmia vastustukselleen. Eiks nyt kuitenkin toi huumevalistus mikä pohjautui ideaan ”hiisaa kerran tänään niin salee oot ens viikolla pollekoukussa” oo jo vähän kulutettu juttu kuitenkin.. okei onhan se noinkin joo, mutt eiks kuitenkin keskityttäis mielummin ongelmana siihen, että (!kärjistys!) itä-helsingissä kersat mahdollisesti jo aloittaa sillä pirillä tai pollella!

Itse olen sitä mieltä, että kannabis voitaisiin laillistaa. Toki mielelläni haluaisin kuulla/lukea lisää mitä se käytännössä tarkoittais että laitetaan se verolle, koska en täysin ole vielä selvillä eikä toi politiikkakaan oo niin päivänselkeä asiakokonaisuus, joten on ehkä vaikea hahmottaa yhteiskuntaa siinä tilassa jos laillistettais yms yms. Mutt en oikeasti voi henk koht vastustaa sitä missään nimessä.
Okei, onhan siinä huonoja puolia kuten ett jotkut ihmiset on helpompia altistumaan kannabiksesta mahdollisesti aiheutuvaan psykosiin yms mielenterveydellisiä pointteja mitä siinä on, mutta toisaalta kun juot tarpeeks alkoholia niin sun maksas pamahtaa eli pointi vaan se, että kai sitä sais ite päättää, ett altistaako ittensä noille vaaroille vai ei. Kuitenkaan blossen tuomitseminen rikosoikeudellisestikaan ei oikeasti muuta kun vie turhaa aikaa ihmisiltä ketkä vois duunata jotain tärkeempääkin sillä aikaa, u know.

Joten, piissii ja laavii ja LegaLize iT! *sydän**heiii**joo*

[muokattu 5.9.2003 14:58]

Öö... miksköhän mun pitkä vastine
ravecille ei ilmestynytkään tähän.

No, joka tapauksessa yleisesti:

muistakaa, että kieltolaki on jo voimassa!

Nyt kyse on siitä että osa ihmisistä on kyseenlaistamassa
tämän juridisen tilanteen mielekkyyttä.
Jos nykyisen linjan puolustajat eivät kykene
tuollaisia 'ei pitäisi laillistaa' -huudahduksia
kummempaan puolustukseen niin pidän
kyseenalaistamista oikeutettuna ja perusteltuna.

Ja ravec, en pidä sua tyhmänä, enkä varsinkaan
pahiksena, molempiin vaaditaan paljon raskaampia
aihetodisteita kuin kannabiksen dekriminalisoinnin
vastustaminen, joka on sinänsä ymmärrettävissä
ja ilmeisesti jopa humaanein perustein

[q]ravec:
PHaze noihan oli sun omia kommentteja.....HA haa....ei objektiivisiä...

------modif----

Odotin sulta kovaa faktaa, mitä tarjoat monesti.[/q]”Ei objektiivisia”? Tiedätköhän edes sanan merkitystä? Haluatko perustella tuon väitteesi jotenkin?

Ja toiseksi, miten minun pitäisi pystyä tarjoamaan faktoja ja tilastoja fiktiivisestä tulevaisuuden tilanteesta? Osaatko itse aikamatkustaa? Vai onko sinulla jotain muuta keinoa tutkia vaikutuksia kuin teorisoida sitä nykyisten käytössä olevien faktojen perusteella?

[muokattu 5.9.2003 19:21]

Mikäs siinä jos sitä apteekista myytäis esim. AIDS potilaille tai muille vakavasti sairastuneille ihmisille kipulääkkeenä tai muuten vaan polteltavaksi, sais nekin vähän iloa elämään.

Jos laillistaminen olis minusta kiinni niin en laillistais sitä, en varsinkaan sillai että sitä sais kaupasta.
On niin monta eri esimerkkiä jolla voisin perustella mielipiteeni, mut en vaan osaa päättää mikä vastais sitä parhaiten.

Mut jos kannabis tullaan laillistamaan joskus, niin se ei tule olemaan minun mielipiteestä kiinni.
Enkä vastusta sen laillistamista tai ole puolesta, joten mun elämä ei mene pilalle vaikka miten ois.

*piis**ding**piis*

O