Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- ...
- 798
- Seuraava »
monesti kun kirjoitetaan esim. 4000 se lyhennetään 4k.
mistähän tuo k tulee tai mitä se niinku meinaa?
Islantituhkan siivittämänä töissä pidetään lentokorkeuskeskusteluja.
Osaisko joku sanoa, että nouseeko esim helsinki-Riika-välisellä lennolla kone ihan 10 000 asti, vai missä korkeudessa se lentää?
Koneiden lentokorkeudet on sinänsä tiedossa, mutta se ei ole, että yltävätkö ne mihin korkeuksiin esim em. reitillä?
[q]Fea, 19.4.2010 14:27:
[/q]
K=Kilo
Kilo= Tuhat.
[q]Fea, 19.4.2010 14:27:
[/q]
Se k tarkoittaa kiloa eli tuhatta, vrt. 1000g = 1kg
[q]jokke_, 2.6.2010 15:17:
mä oon vissii vähä tyhmä kun en oikeen tajunnu kysymystä, mut se tiedän et iho uusiutuu noin kerran kuussa.
[/q]
Eli puhuin ihan auringonpolttamasta, ja siitä kun iho lähtee kaistaleina. Toka kerta 2 viikon sisään.
[q]Freja, 1.6.2010 21:14:
Kun iho on auringonpolttama, niin kuinka monta kertaa se oikein kuoriutuu jotta se lakkais tekemästä sitä? Mul o toka kierros menos, en tykkää.
[/q]
Vastaus kysmään lienee: se on yksilöllistä.
Tästä ihon irtoamisesta käytetään muuten myös termiä "iho kesii".
Muutama vinkki:
- Voitele palanutta kohtaa (esim. hydrokortisonia jos se soveltuu sulle, myös after sun -voiteet auttanevat - itse suosin geelimäisiä ja aloe veraa sisältäviä after suneja, jotka imeytyvät hyvin ja viilentävät mukavasti)
- Jos iho on jo palanut ja kesii, suojaa sitä vaatteella, ettei se pala uudestaan... ja uudestaan.. ja...
- Ja jatkossa: aurinkosuojavoiteet eivät oman kokemukseni mukaan ole pelkkää huuhaata = käytä - mieluummin liikaa kuin liian vähän.
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=6027826&id=4782954
[q]äm, 10.5.2006 11:02:
Ei kukaan kutsu enää Twixiäkään Raideriksi.
[/q]
Paitsi mä. :] Kodin Ykkönen on Kodin Anttila, Elysée Arena on Typhoon ja YleX on RadioMafia. Hiukanko oon jälkeenjäänyt yksilö.
[q]MiMoSa, 11.9.2008 22:31:
Tossa omenaviinietikassa on kyl yks huono puoli, se haju on tosi voimakas ja sit lemuaa kyllä koko keittiö...
[/q]
Laita ihan vaan mehua plus astianpesuainetta.
[q]Sparkling, 30.11.2006 14:40:
Miksi esim. mp3-soittimen kuulokkeiden johdot on AINA sekasin kun ne pistää laukkuun ja vaikka kuinka nätisti yrittää ne sinne asetella
[/q]
Tulit mieleen. :) Apu löytyi youtubesta.
[q]zasga, 7.6.2006 07:38:
Voikos opiskelija hakea työttömyyskorvausta kesän ajalle? Vai millä mää noi vuokrat maksan?
[/q]
Toimeentulotuki.
edit: Aloin ihan itsekin lukemaan tuota.
Perusosa, jonka pitäisi kattaa mm. paikallisliikenne, lehtitilaukset, puhelinkulut ja tv-lupa, on yksin asuvalla 366,24 tai 382,70 e/kk asuinkunnasta riippuen. Lisäksi maksetaan vuokra/vastike, kotivakuutus, taloussähkö yms.
Ymmärsinkö tämän nyt ihan väärin vai onko tuo tosissaan noin suuri? Eipä kannattaisi nostaa opintotukea...
[q]andi--, 27.4.2006 14:56:
En osaa sanoa muista, mutta musta ainakin tuntuu että tolla valkosella valheella yritetään vähentää sitä soittajan "häpeää" kun se sattuu soittamaan aamulla klo 7:03. Samaa helposti vakuuttelee kun joku soittaa pahaan aikaan "joo et häirinny, ei täs mitään kummallista... oota hei voinko soittaa sulle kohta..".
[/q]
Mun mielestäni se on juuri päinvastoin: häpeän sitä että NUKUIN sellaiseen aikaan päivästä, muut ihmiset ovat olleet työn touhussa jo kauan. :D Sitten mutisen puolitajuttomana luuriin enkä muista keskustelusta myöhemmin mitään.
[q]aapee, 13.5.2006 08:24:
Kuka tulee huomenna (su 14.5.) puolen päivän jälkeen mun kaveriks tekemään kevätsiivouksen mun luokse?
[/q]
Mä voisin tulla, hoidin äitienpäivävierailut jo tänään alta pois, ja tuo lupaamasi olut lievittäisi sopivasti huomiseksi suunnittelemaani krapulaa. En kyllä tamppaa mattoja, mutta pesen ikkunat hyvin.
[q]Steven Hoaks, 8.6.2006 15:47:
Asia hieman edistyy... Turkuun päästään ilmaiseksi kyydillä.
Mutta nyt edelleen pitäis päästä Stockholm S. Skavsta nimiseen mestaan... Mekaanikko heitti ihan hyvää faktaa, mutta osaako kukaan vähän tarkentaa, miten sinne olis hyvä mennä? Mikä laiva ruotsiin? Sieltä taksilla, junalla, bussilla asemalle?
Lento lähtis 24.06 päivällä... Ehtiikö mitenkään?
[/q]
Tää on joskus tehty. :)
Turusta Tukholmaan Vikingin punaisella lähdöllä, 12e hytti kun varaa risteilyn mutta hyppää Ruotsissa paatista pois.
Terminaalin edesta Cityterminaaliin Flygbussarnan kyydillä (30 SEK), ja sieltä Skavstaan samalla firmalla (130 SEK).
[q]Orza, [link=http://klubitus.org/
pikainen clippi:
[/q]
Olisit sä varmasti voinut löytää tähän jonkun paremmankin esimerkin? Tuo on vaan niin monta kertaa kuultu ja kuunneltu ettei siihen voi suhtautua "puolueettomasti", jos tiedät mitä meinaan. :)
[q]Samu, 17.1.2006 16:25:
Hei nörtit! Miten mä saan liian isosta (25 Mb) .png-kuvasta kohtuullisen kokoisen (<10 Mb) .jpg:n!?
[/q]
Öhm... Photoshopilla?
resize ja save as?
Vai onko tässä nyt jotain mitä en (taaskaan) käsittänyt?
[q]Forecast, 14.9.2007 16:33:
Ai miksi haluan laittaa sinne lisää jarrunestettä? :D
Autossa paloi valo, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa, että "jarruneste on loppi, vie lähimmälle Ford-huoltamolle".
(Tosin eilen sitten kaatelin sitä nestettä autoon itse lisää)
[/q]
Ei tää oo mikään naurun asia. :D Jos jarruneste on vähissä (siis niin vähissä että sitä pitää sinne lisäillä, väheneehän se normistikin kun palat kuluu ja taas "täyttyy" kun palat vaihdetaan), niin jossain on todnäk vuoto, ja kyllä se kannattaa ihan viedä korjaamolle jos et vuotoa itse osaa paikallistaa ja paikata. Esittämäsi jarrunestekysymyksen pohjalta teen rohkeahkon olettamuksen, että et osaa.
Vai oonko taas ihan metsässä.
Kun webchat.xs4all.nl ei toimi, mitäs muita noita webirkkejä oli?
Älkääkä käskekö asentaa mitään siskon koneelle. ;)
Miten teen pdf:n? :/
Millä vois hoitaa korkokengistä tulleita hiertymiä ja rakkoja nopeasti, ettei tarttis venaa viikkoa ennen ku sellaset voi vetää uudestaan jalkaan?
miten saa koko elämän mahtumaan kahteen matkalaukkuun?
- « Edellinen
- 1
- ...
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- ...
- 798
- Seuraava »