Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]sativa, 13.11.2008 19:05:
Ootteko huomanneet, kuinka tavarataloissa Suomessa on liukuportaat noudattaa aina (tai ainakin usein)vasemmanpuoleista liikennettä? Mietin vaan, että onkohan maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne liukuportaatkin laitettu sitten sillai, että vasen kaista vie ylös ja oikea alas... Kukaan kiinnittänyt huomiota?
[/q]

Nyt kun aloin miettimään liukuportaita joita mä olen käyttänyt täällä pk-seudulla niin kyllä niissä on oikeanpuoleinen mennyt ylös ja vasen alas, eli siis oikeanpuoleinen liikenne. Mut enpä sit tiedä, itsehän en noita edes käytä muuten kuin jos on pakko. Liukuportaat on mordorista

[q]J Raninen, 23.4.2009 16:02:
Miksi julkisten paikkojen vessoissa vessapaperiteline on aina mahdollisimman hankalassa paikassa ja mieluiten (pöntöllä istuttaessa) hartialinjan takapuolella? Aina saa esittää uskomattomia käärmemies-imitaatioita, jotta pääsee siihen ah-niin-tarpeelliseen paperiin käsiksi ja sittenkin tellingin asettelu on sitä luokkaa, että paperi kulkee täsmälleen kaikkia muita kuin tarkoitettuja reittejä -> repeää joka 2,5 arkin jälkeen ja mieluiten pituussuuntaisiksi suikaleiksi. Eikö niiden paikkojen suunnittelijat käy koskaan pytylllä? Vai onko julkiset vessat vaan joku rakennusfirmojen vastine TJ-piloille?
[/q]

Ja tähän täytyy lisätä klassikko: "This toilet paper is like Clint Eastwood! It's rough, tough and takes no shit"

Pohjustus: mulla on autossa pari lcd-näyttöä joiden taustaväriksi on valittu jotain aika hirveetä, kirkas oranssi. Päätin avata kyseisen palikan ja totesin että siellä on vain oranssi muovikalvo joka on vaihdettavissa suht helposti.

Päätinpä sitten ottaa ja vaihtaa kalvon siniseksi, kaikki meni hyvin kunnes laitoin paketin kasaan ja virrat päälle. Taustaväri ei ollutkaan sininen vaan joku sammaleen vihreä tai joku muu vastaava rumilus. Kokeilin ilman kalvoa ja syykin selvisi. Jostain syystä itse lcd-kennokin on osittain oranssi.

So finally, itse kysymys (tyhmä tietysti): onko jollakin väriyhdistelmällä mahdollista "neutralisoida" tuo oranssi pois niin että taustavalo olisi sininen? :)

[q]josbe, 14.11.2008 15:39:
---
Amma, 14.11.2008 15:28:
Ainakin muutama kävi ostamassa Hulluilta päiviltä kirkasvalokellolamppuhässäkän....

---
josbe, 8.10.2008 09:41:
Dodi! Kellon onnellinen omistaja raportoi... Loppuivat keskustan Stockalta ennen klo 8.30. o_O
Nimim. Tästä lähtien neiti aamu-aurinkoinen.

No, toimiiko se?
[size=7](Toki muutkin kuin HP:ltä lampun ostaneet ja ylipäätään kokemuksia asiasta omaavat saavat ilmaista mielipiteensä...)[/size]

---

Toimii! Mulle kun on kamalin kauhistus herätä pimeässä johonkin pirinään, niin tämän kanssa herään vähäsen noin varttia vaille herätystä, joten herätys ei tule yllätyksenä. Lampun kanssa on myös helpompi jäädä makoilemaan, jos vähän väsyttää. Ei nimittäin nukahda helposti uudelleen, vaan piristyy pikku hiljaa. Tiedä sitten, miten se toimii ihmisillä, jotka on kovin syväunisia, eikä herää helposti esim. just valoon.
[/q]

Siis perustuuko toi herätys pelkästään siihen valoon? Vai tuleeko siinä sitten loppuvaiheessa joku äänikin mukaan? Jos pelkkä valo niin ihan turha yrittääkään mua sillä herättää, vaikutus olis sama kun laittais kuurolle sellasen pirinäkellon

[q]wiwi, 27.2.2008 16:02:
Onko kukaan koskaan törmännyt lantsareihin jotka olisivat 1) muksan näköiset (lyhytvartiset) ja 2) pohjasta ei-liukkaat? Näillä "talvi"keleillä tullut mietittyä useamman kerran, kuinka käytännölliset olisivat. Jalat pysyisivät kuivina, muttei tarvitsisi lentää pärsiilleen jää-lumi-vesi-loska-sohjossa.
[/q]

Vaelluskengät tai jotku talvikengät

[q]Annakins, 14.11.2008 11:00:
---
Takyon, 13.11.2008 20:27:
---

Mä väittäisin, et yks iso syy on myös siinä, että skeida ruoka on halvempaa kuin terveellinen ruoka (vrt. lounas Mäkkärissä on monesti halvempi kuin jokin terveellisempi vaihtoehto). Käsittääkseni juuri siksi esim. Jenkkilässä köyhien parissa liikalihavuus on suurempi ongelma kuin rikkaiden parissa.
[/q]

Tämän olenkin huomannut ihan henkilökohtaisesti. Pirssihommassa kun se ruoka-aika tulee niin ikinä ei tietenkään ole samassa paikassa syömässä ja yleensä se ruoka pitäisi löytää suht läheltä ja helposti. Ja tietysti halvalla. Mäkkäri on se halvin ja helpoin mahdollinen kun niitä on joka kulmassa. Nykyään pyrin tekemään safkat valmiiksi himassa ja käyn sitten kotona syömässä vaikka se vähän viekin aikaa enemmän.

Ja sitten voisinkin hiukan muotoilla uudestaan tuota edellistä postaustani, eli kun ihmisille tehdään suht. helpoksi ja halvaksi ostaa ruokaa valmiina (einekset, mäkkärit ym. skeida) niin taas laiskistutaan lisää eikä osata enää itse tehdä omia ruokia jotka mahdollisesti olisivat hiukan terveellisempiä, vaan ostetaan niitä valmiita kun siihen kuitenkin on varaa.

[q]wiwi, 27.2.2008 21:50:
---
Takyon, 27.2.2008 19:59:

---

Kumisaappaita siis tarkoitin. Itse kysymykseen ei näytä vastausta olevan tyrkyllä. Elättelen silti toivoa.

Ps. Misä tynnyrissä te ootte kasvanu? :D
[/q]

Nomut kumpparit kun on enempi kesäkäyttöön niin talvella noi muut ajaa asiansa paremmin

[q]wiwi, 27.2.2008 22:16:
---
Takyon, 27.2.2008 22:11:
---
wiwi, 27.2.2008 21:50:
---
Takyon, 27.2.2008 19:59:
---
Kumisaappaita siis tarkoitin. Itse kysymykseen ei näytä vastausta olevan tyrkyllä. Elättelen silti toivoa.

Ps. Misä tynnyrissä te ootte kasvanu? :D
---

Nomut kumpparit kun on enempi kesäkäyttöön niin talvella noi muut ajaa asiansa paremmin

---

Ootko sattunut panemaan merkille kuluneen talven sääoloja? Sataa hetken lunta ja pakastaa -> tiet jäätyy -> lämpenee -> alkaa sataa -> lumet sulaa, mutta jäät viipyilee -> vettä ja jäätä, loskaa ja lätäköitä. Tulos: helvetin märkää ja perkeleen liukasta. Siksi mietin.
[/q]

Ja edelleen mä sanoisin että esim ne vaelluskengät on oikein hyvä vaihtoehto. Ne kuitenki pitää vettä ihan yhtä hyvin kuin kumpparit, mutta lisäksi niissä on kunnon kuviointi pohjassa eli pitoa löytyy paljon enemmän. Mut jos pitää olla just kumisaappaat niin sit en tiedä. Intin varustuksissa muistaakseni oli erikseen talvisaappaat mut en muista..

[q]Euphoria, 30.6.2009 20:24:
---
Takyon, 30.6.2009 20:01:
Miks mun explorer kaatuu joidenkin .avi-tiedostojen kohdalla. Siis kun klikkaa sitä tiedostoa niin parin sekunnin päästä explorer on suorittanu laittoman toiminnon ja se lopetetaan. Pelkkä esikatselu eli hiiren vienti tiedoston päälle ei vielä kaada, eikä kaikki .avi:t kaada sitä. Vain tietyt, lähinnä uudet filut..

Käytössä XP pro sp2..

---

Pistä SP3:nen
[/q]

Olen kokeillut: that's not an option..

[q]Comandante, 9.5.2008 23:13:
Miten saisin setin nauhoitettua, esim läppärille random-ohjelmaa käyttäen (suositus kuuluu vastaukseen), kun on tuo tekninen tietämys melko vähissä.
Käytössäni on kaks levaria ja behringerin DJX 700 (se DJM 600-kopio), josta menee tape-ulostulosta Kustomin vahvariin.
Eli, pitäiskö sen olla nimenomaan tapessa sen äänityksen, että sen saisi kunnolla? Ja mitä piuhoja tarviisin?
[/q]

Voisin kuvitella että tuo tape-ulostulo on linjatasoinen joten siitä vaan koneen line-in liitäntään. Sinänsä nauhotussoftalla ei pitäisi olla väliä äänenlaadun kannalta, mutta hyvällä softalla sitten pystyy vaikuttamaan paremmin asioihin, vaatii toki hiukan perehtymistä. Itse olen käyttänyt soundforgea mutta esim audacity on ilmeisesti oikein pätevä (en ole käyttänyt).

[q]ezzy, 12.6.2009 13:28:
---
mark hamilton, 12.6.2009 13:19:
---

Ehkä niin kauan kun toimin kotoa.. ei tännäe voi ketään ottaa kun on 5-vuoden NDA monestakin projektista ja vuotamisesta joutuu maksaan jopa kymmenien tuhansien korvauksen.
Mutta minähän olen nimeni soppariin pistänyt rahan takia.
Tosin riskejä vältetään projektin hävittämisellä kun se on loppunut.

---

Ootko koskaan kuullu työhuoneesta tai yksityisyydestä? Järkevät kumppanit osaa kunnoittaa kumpaakin. Ei se nyt Mark ihan noin synkkää se kooderin elämä ole.
[/q]

No.. ei.. kyllä työhuoneen voi hommata (siis kotiin onhan mulla kolmio) tai vuokrata.
Yksi keino on että vaimo sijoittaa firmani osakkeihin.. siis osuuspääomaan kun yritysmuoto on osuuskunta ja silloin hän saa tietyt oikeudet ja lailliset oikeudet tietää mun bisneksistä.

[q]Amma, 5.6.2008 11:31:
---
hemuz, 5.6.2008 11:06:
---
Viola Turpeinen, 5.6.2008 10:13:
Kiitti tytöt :) Ajattelin itsekin että parempi ostaa sitten kerralla kunnollinen, vaikka se käyttötarkoitus tällä hetkellä onkin useimmiten festareilla. Ei sitä tiedä mihin kaikkeen tässä vielä innostuu.
---
Mikään ei ole rasittavampaa kun koittaa nukkua kylmissään. Itellä tollanen Tunturisusi. Loppu se paleleminen. Helpompi sitä pussia on avata, kun laittaa sitten lisää "täytettä".

---

Mikään ei ole rasittavampaa kuin herätä huonosti nukutun yön jälkeen aamulla siihen että ulkona on kylmä, palelee pussissa ja on hillitön vessahätä (ja vessaan tms. matkaa muutama sata metriä). Kunnon makuupussilla lähtökohdat paranee huomattavasti. ;)
Mulla oli sillon huhtikuussa auton ikkunat raollaan ja nukkumisasuna muistaakseni pitkähihanen t-paita ja alkkarit/pitkikset + ehkä villasukat. Kyllä kelpasi.
IMO on järkevämpää satsasta kalliimpaan, lämpimämpään ja kooltaan sekä painoltaan isompaan pussiin kuin yrittää jossain metsän keskellä palellessaan laittaa kaikki mukana olevat (helle)vaatteet yhtä aikaa päälle kun tulee yöllä kylmä. Tai sitten voi yrittää hankkia jonkun lämpimän ihmisen siihen viekkuun patteriksi.
[/q]

Intissä opittua:
Jos käytössä on tollanen perus tekokuituinen makuupussi niin siellä pitää riisua kaikki ylimääräinen vaate pois että pysyy lämpösenä. Tiedän että toi kuulostaa aivan järjenvastaiselta mut se toimii ;)

[q]ezzy, 30.5.2007 13:58:
elosalamat? Staattinen sähkö? Valokaaret?
[/q]

Hei mä halusin vastauksia, en kysymyksiä :D

[q]nomic, 7.6.2008 23:09:
---
Tuukka-, 7.6.2008 17:46:
Kuinka tyhmiä täällä saa kysyä?

---

Rajaa ei ole. Olen selvä esimerkki!

Itse voisin kysyä tämmöistä: kun käyn parvekkeella tupakalla pitäen silmät kiinni, sitten avaan ne: kaikki näyttää sinisävyiseltä hetken. Miksi?
[/q]

Ihan sama efekti kuin jos tuijotat hetken jotain kuvaa ja sen jälkeen siirrät katseen vaikka valkoiseen seinään niin näet sen kuvan vastaväreissä. Eli jos pidät silmät kiinni ja luomien läpi kuultaa jotain valoa, niin näet punaista ja sitten kun avaat silmät niin koko näkökenttään filtteröityy jotain mikä saa kaiken näyttämään siniseltä.

[q]embie, 7.6.2008 23:56:
---
Apo, 7.6.2008 23:45:
---
embie, 7.6.2008 23:29:
Muutoin hyvä neuvo, mutta kone antaa vaihtoehdoiksi ainoastaan erilaisia Bittikarttoja eri värimäärillä :( Muita kikkoja?

---

Mitä ohjelmaa käytät?

---

Ihan perus Paint on käytössä.
[/q]

Paint ei osaa tallentaa muuta kuin bitmappeja, joten joku hiukan parempi softa alle

[q]Jutu, 16.7.2008 22:27:
Ja sitten oma todella todella tyhmä kysymys. Eli, meillä on tollanen Samsungin hieno upea taulutelkkari, mutta siinä tai minussa on pieni vika. Mä en saa sitä sammutettua *lmao*. Eli vaikka tuolta telkkarin napista painaa, niin se jää herätevirralle. Onko tää oikeesti joku "ominaisuus" vai enkö mä tosiaan osaa edes telkkaria sammuttaa? Olis ihan kiva saada telkkarista virrat poikki ilman, että joutuu repimään johtoa pois seinästä. Tai sitten mä vaan ostan suosiolla sen jatkojohdon mistä saa kaikkien laitteiden virrat pois.
[/q]

Ootko koittanut painaa sitä nappia pidempään?

[q]Kimbou, 7.9.2009 18:22:
omistan tollasen canon g9 digikameran jonka ostin reilu vuosi sitten ja johonkin oon kadottanu käyttöohjeet. Mutta siis... miten voin kuvata tolla "lähikuvia" onko se sitten makrokuvaus oikeelta nimeltään? ku en millään saa tarkennettua prkl......en vaan osaa näitä kameroita kauheen hyvin*justjoo*
[/q]

Makro on tosiaan se lähikuvaus nimeltään ja nopealla googletuksella löytyis tieto että lyhin tarkennusetäisyys olis 1cm, eli kaikki siitä ylöspäin pitäis onnistua. En sit tiedä miks ei toimi..

[q]opmdevil, 16.6.2009 22:43:
Minkä vuoksi postiluukusta on ilmestynyt lappu, jossa lukee, että "Emme tykkää että soitat teknoa niin kovaa" jaarijaari. Se mikä on outoa on se, että en koskaan ole soittanut teknoa vaan housea. Eivätkö ihmiset tiedä housen ja teknon eroa vai onko kerrostalossamme joku toinen, joka soittaa teknoa ja nyt sitten on mennyt lappu väärään osoitteeseen?
[/q]

Ei tiedä.

Sen lisäksi seinien läpi harvemmin kuuluu muutakuin tum tum tum tum..

[q]nomic, 4.2.2009 21:14:
Miksi joku vaihtaisi irssistä mirkkiin?
[/q]

Vaikka siks että rikki.fi:n ircnet-yhteydet on ollu jo poikki reilusti yli kuukauden En kyl vittu maksa noille enää senttiäkään..

[q]sapeli, 24.10.2009 19:23:
---
Displacer, 24.10.2009 19:04:
+1 (paitsi toi muija on ihan neutraali sana mulle)

---

Ei muuten naisten mielestä ole.
[/q]

Kyl mä vaan olen kuullu useiden naistenkin käyttävän sitä ihan neutraalisti..

O