Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 342
- 343
- 344
- 345
- 346
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]onni3mk, 18.7.2008 14:58:
Mistä saan listan windowsin (Vista) pikanäppäimistä?
[/q]
Tuolta näyttäisi jotakin läytyvän, en ole varma onko tuossa kaikkia.
http://productivity.ben61a.com/windows/vista-shortcut-keys.php
[q]JussiS, 21.8.2005 08:38:
TVTV
[/q]
Ouujess. Siinä se tuli. Kiitän!
Mitä seuraa jos ei aja autokoulun kakkosvaihetta määrätyssä ajassa`?*ding*
[q]Amma, 8.1.2006 17:30:
Miten uuniperuna kuuluu syödä oikeaoppisesti, kun yleensä aseina potun kanssa ovat pikkulusikka, haarukka ja veitsi?
[/q]
Pidä haarukalla kiinni. Tee ristiviilto veitsellä. Käännä kuoria ulospäin ja syö pikkulusikalla sisus kaivertaen
Mikä subTV oli ennenkuin siitä tuli subTV?
[q]plink, 27.12.2007 18:27:
mitä tehdä, kun naapuri roikuttaa munaa postiluukusta? :o
[/q]
Imaseppas siitä nii.
Tahi liimaile pikaliimalla siihen strassitimantteja. Sit on oikeen prinssinakki, timangit ja kaikki.
Tahi tee molemmat (recommended).
Tää ei oo tyhmä kyssäri, mutta:
Tietääkö joku mistä saisi tyttöjen / naisten skeittikenkiä, mielellään Etnies (on sopivan leveät)? Oon kiertäny jo kaikki stadin skedeliikkeet läpi tuloksetta, ja bongaamani jenkkiläiset nettikaupat ei toimita jenkkien ulkopuolelle. 4 v palvelleissa kenkuissa pohjassa reiät, pakko hommata uudet. :/
Kertokaas mulle pokeliike Helsingistä, jossa myydään lateksilakanoita? Semmosii tarpeeks isoja. Viduddaa juosta ympäri ämpäri kuh sold out:ia vaan tarjoavat.
[q]sativa, 10.11.2009 22:39:
Heippa,
Wiksun mukaan vihreä tee eroaa mustasta siten, että sitä ei ole hapetettu. Voisiko joku ystävällisesti kertoa kansankielisesti, että mitä tuo hapettaminen tarkoittaa ja mitä se edes hyödyttää. Tackar!
[/q]
Hapetettu on ehkä vähän väärä sana kuvaamaan tapahtumaa, vaikka näin teen polyfenoleille kyllä käytännössä käy. Fermentointi on oikea termi, elikäs hiostaminen.
Teelehdet - tai oikeastaan mitkä tahansa vihreät lehdykäiset - voidaan esim lämmittää kuivalla pannulla hieman nahkeiksi, jolloin lehtien solujen rakenne rikkoontuu ja käyminen alkaa. Tämän jälkeen lehdykäiset pistetään ilmatiiviiseen paikkaan, esimerkiksi minigrip-pussiin, kunnes sopiva hapetusaste on saatu (yleensä siis lehtivihreä on kaikonnut), sitten lehdekset kuivataan.
Tässä esimerkkiprosessissa vain entsyymit hajoavat, mutta alkaloidit ja parkkihappo säilyvät.
Hyöty on maun ja säilyvyyden muuttuminen, tiettyjen kemikaalien poistuminen jne. Joissain muissa luonnontuotteissa klorofylli ei ole kovin terveellistä - mutta toisaalta, onko sen savun vetäminen keuhkoihin muutenkaan
Enihoo, fermentointi on käytännössä sama asia kuin käyttäminen --> sokerin käyttäminen alkoholeiksi (suurimmaksi osaksi etanoliksi) hiivan avulla, kuten kilju. Teessä se tapahtuu entsyymien kautta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fermentation_%28tea%29 on oiivallinen opas.
Onko Puuhamaassa tän ikäsille mitään?
[q]Takyon, 19.10.2009 14:58:
---
ezzy, 19.10.2009 12:51:
---
Takyon, 19.10.2009 12:44:
Kuivuuko lasertulostimien suuttimet yhtä helposti kuin muistesuihkutulostimien?
---
lasereissa on vähän eri tekniikka kuten nimikin vois jo kertoa :)
---
Nomut eiks lasereissaki ole se mustekasetti (tai mikä nyt onkaan viralliselta nimeltään)?
Mä kyl suurinpiirtein tunnen laserin toimintaperiaatteen (tarkistin vielä wikipediasta ;) enkä mä vieläkään ole ihan varma asiasta. Mut ilmeisesti laserin "muste" on jokseenkin kuivaa pölyä verrattuna mustesuihkun aineisiin niin voisin olettaa ettei se tuki mitään koloja vaikka sillä ei tulostaiskaan joka toinen päivä. Tai vaikka joka toinen kuukausi niinku mun tulostelutarpeet olis..
[/q]
Lasertulostimelle (kuten mustesuihkuillekin) ongelmaksi muodostuu ylimääräisen paskan (mm. pöly) kerääntyminen sisuksiin. Jos lämpöyksikköön pääsee paljon pölyä, niin se vaikuttaa suoraan tulostuslaatuun. Mikäli joku neropatti päättää suihkuttaa paineilmaa sisuksiin, niin siinä kohtaa voi heittää hyvästit lämpöyksikölle.. Lämpöyksikköä ei kannata tuhota, sillä low-end lasereissa varaosa maksaa enemmän kuin itse laite..
Mitään muuta haittaa käyttämättömyydestä ei ole. Kannattaa heittää virrat päälle siihen tulostimeen vaikka kerran viikossa, niin se tekee edes käynnistystestit, missä komponentit pyörähtävät käyntiin.
Edit. Mikäli sitä mustejauhetta on valunut laitteen sisälle, kannattaa se pyyhkiä pois KUIVALLA nukkaamattomalla rätillä, sillä lämpöyksikköön joutunut ylimääräinen muste aiheuttaa myös tulostuslaadun heikkenemistä. On hyvä muistaa, että lämpö sitoo mustejauheen kohteeseen.
[q]Steven Hoaks, 17.7.2008 16:17:
Videotykki on erikseen pistorasiassa koska se paska unohtaa asetuksensa jos sen vetää noin kylmästi katki.
[/q]
Mikäs tykki sul on, jos se noin tekee? Kohtuu outoa..*hymy*
[q]Umbala, 25.9.2009 14:00:
Hei löytyiskö hyvää videoiden katselu ohjelmaa. Oon aiemmin tuota VLC playeriä käyttänyt joka muuten on lähes täydellinen, mutta siinä ei voi hyppiä 5sek eteen tai taakse. Ärsyttää kun pitää aina kelata siitä palkista.
[/q]
Voipas. Olikohan alt+left alt+right. (tai ctrl+)
edit: http://www.whoismadhur.com/2007/12/29/vlc-player-keyboard-shortcuts/
Hei löytyiskö hyvää videoiden katselu ohjelmaa. Oon aiemmin tuota VLC playeriä käyttänyt joka muuten on lähes täydellinen, mutta siinä ei voi hyppiä 5sek eteen tai taakse. Ärsyttää kun pitää aina kelata siitä palkista.
Eli löytyykö jotain hyvää ohjelmaa jolla pyörii kaikki/mahdollisimman moni eri tiedosto formaatti, ja tosiaan löytyis ominaisuus jolla pätkää voi kelata esim nuolinäppäimillä?
[q]Umbala, 25.9.2009 14:00:
Eli löytyykö jotain hyvää ohjelmaa jolla pyörii kaikki/mahdollisimman moni eri tiedosto formaatti, ja tosiaan löytyis ominaisuus jolla pätkää voi kelata esim nuolinäppäimillä?
[/q]
Winamp + CCCP
http://www.winamp.com
http://www.cccp-project.net
[q]speukka, 25.9.2009 14:11:
---
Umbala, 25.9.2009 14:00:
---
Voipas. Olikohan alt+left alt+right. (tai ctrl+)
edit: http://www.whoismadhur.com/2007/12/29/vlc-player-keyboard-shortcuts/
[/q]
JES! *jiihaa**aplodit* En voi sanoin kuvailla kuinka kiitollinen olen. Toi VLC kun on niin käsittämättömän hyvä pyörittään kaikkea, etten ois siitä halunnut millään luopua. Kiitos.
Kun joissain piireissä on miehillä tapana pitää useampaa vaimoa, niin eikö sielä lopu naiset kesken*ding*
[q]kindertin, 26.6.2009 12:54:
---
tir, 26.6.2009 12:38:
---
kindertin, 26.6.2009 11:47:
Pitääkö paikkansa ettei periytyviä sairauksia(diabetes,astma) sairastava voi luovuttaa elimiään? Ymmärrän toki sen, ettei ehkä pahan astmaatikon keuhkoja kannata luovuttaa, mut muuten..?
---
"Syöpää, c-hepatiittia ja vaikeaa tulehdustautia sairastavan sekä hiv-tartunnan saaneen elimet eivät sovellu elinsiirtoon." http://www.lahjaelamalle.net/fin/kysyttya/ eli uskoisin ettei astmalla tms ole niin merkitystä.
---
Ei kun mä tuolla galleriassa mainostelin tota elintenluovutustestamenttia, ni yllättävän moni ilmotti ettei ne sovellu luovuttajiks kun on esim.diabetes.
Hmmmm.
[/q]
Myös diabeetikot voivat luovuttaa osan elimistään kuolemansa jälkeen. Tuon tiedon sain SPR:ltä. Elinluovutuskorttiin kannattaa merkitä Diabetes-1 tai Diabetes-2 ja onko lisäsairauksia. Tarkistavat elinsiirtoa tehdessään terveyskeskus- ja sairaalatiedot, mutta yksityispuolen tiedot eivät ole elinsiirtopuolen luettavissa. Sarveiskalvo, sydän ja munuainen eivät diabeetikoilta yleensä käy, mutta keuhkot ja maksa (+ohutsuoli ja iho, joita Suomessa siirretään vähän) voivat käydä. Kaikki elimet tutkitaan tarkasti ennen luovutusta, eli luovutuksen saajalla ei ole pelkoa, vaikka diabeetikolta tms elimen saisikin.
Nyt vaan kaikille kortti lompsaan =)
[q]Oj, 17.10.2009 12:54:
Mitä seuraa jos ei aja autokoulun kakkosvaihetta määrätyssä ajassa`?*ding*
[/q]
Joudut suorittamaan ykkösvaiheen ajokokeen(ehkä myös kirjallisen) uudestaan...
[q]Taskupeikko, 23.6.2009 09:29:
---
Lyylikki, 23.6.2009 09:21:
Toinen kysymys: missä on Helsingissä tai lähistöllä (Espoo-Vantaa-Sipoo-Kerava jne) hyppytorneja luonnovesissä? Ihan über-super olis, jos löytyis metrin tai kolmosen ponnu, mutta jos nyt perus kerroksetkin (ehkä vitoseen asti) löytyy, niin niistäkin saisi ihan huvia. Tai kaikista päräyttävintä olis tietty, jos jostakin löytyis semmoset kalliot, joilta voi hyppiä.
Itselle ei tule uimapaikkoja mieleen kun Hietsu, Marjaniemi (ja kaikki noiden väliltä), Kuusijärvi ja Pilvijärvi, joissa en ainakaan muista nähneeni kerroksia (voin olla väärässäkin).
[size=8]Autossa olis vielä 4 vapaata paikkaa[/size]
---
Jos en aivan väärin muista, niin Pikkukoskella on kalliolla oleva hyppytorni. En ole varma onko vieläkin, ainakin oli joskus kun olin paljon pienempi.
http://www.hel.fi/wps/portal/Liikuntavirasto/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/Liv/fi/Liikuntapaikat/uimarannat/Pikkukosken+uimaranta
[/q]
On se vieläkin siellä, ja rantakin on rempattu ja kaikkee =)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 342
- 343
- 344
- 345
- 346
- ...
- 798
- Seuraava »