Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Miinapiina, 28.10.2008 11:41:
esitutkintapöytäkirja in english, plz...
[/q]
ei mitää hajuu mut kokeillaa arpaonnee:
prejudicial inquiry record

Mikä puhelinliittymä on oikeesti edullinen? Oon yleensä vaihtanut sitä mukaa kun joku liittymäkauppias soittaa enkä jaksa sanoa sille, että ei kiitos. Viimeksi vaihdoin dna:lta saunalahdelle, kun lupasivat 5€ pienemmän laskun joka kuukausi. Ei toimi.

Ja joo, tietenkin on suhteellista, mitä pitää edullisena mutta mun uusin lasku oli 30€ sen femman vähentämisen jälkeen ja mulle se on näillä tuloilla liikaa. :(

[q]wiwi, 28.10.2008 17:51:
Mikä puhelinliittymä on oikeesti edullinen? Oon yleensä vaihtanut sitä mukaa kun joku liittymäkauppias soittaa enkä jaksa sanoa sille, että ei kiitos. Viimeksi vaihdoin dna:lta saunalahdelle, kun lupasivat 5€ pienemmän laskun joka kuukausi. Ei toimi.

Ja joo, tietenkin on suhteellista, mitä pitää edullisena mutta mun uusin lasku oli 30€ sen femman vähentämisen jälkeen ja mulle se on näillä tuloilla liikaa. :(
[/q]

Aika paljon se kai riippuu, mitä sä puhelimella teet. Mut vertaa.fi on kai aika hyvä vertailussa, mitä nyt nopeesti kokeilin.

http://www.vertaa.fi/gsm/

Googlella löyty myös tämmönen http://www.gsm.fi/

[q]Nomade, 26.11.2008 23:24:
Millaiset on neuvostoliittofarkut?
[/q]Oisko jotain tyyliin "In Soviet Russia jeans wear you!" -tyyppistä?

[q]J Raninen, 27.11.2008 12:04:
---
Nomade, 26.11.2008 23:24:
Millaiset on neuvostoliittofarkut?
---
Oisko jotain tyyliin "In Soviet Russia jeans wear you!" -tyyppistä?
[/q]

Mistä tuo lausahdus on oikein saanut alkunsa? Olen kuullut tuon itse ekaa kertaa Family Guyssä, mutta luulen että jostain se on sinnekin kopioitu...

[q]siveys, 4.1.2010 11:35:
---
kinderi, 4.1.2010 11:08:
No mutta ainahan voi valita vaikka sokerivahauksen. On ekologistakin, eikä rasita ihoa juuri ollenkaan.

---

Kyse ei niinkään ole siitä, että vaha aineena rasittaisi ihoa (vaikka sekin tietysti on gentiaalialueella mahdollista) vaan siitä, että karvojen poisto suurissa määrin aiheuttaa ihossa stressireaktion. Itselläni ainakin muille herkemmille alueille (esim. rintakehän ja alavatsan alueelle) tehtäessä karvanpoisto vahalla aiheutta laajaa ja pitkäaikaista punotusta alueen karvatupissa.
[/q]

Ja oot kuitenkin kokeillu kaikki mahdolliset jälkihoidot, rasvat yms?

Miks mä en saa avattua mun sähköpostia (oma domain vaimikäsenytoli) millään muilla koneilla kun omalla?

Työn koneella en saa ollenkaan auki, vaikka eka kysyy oonko palomuurin takana ja kaverin koneella piti tehä joku erikois juttu et avaa tj.

Menee hermot, kun aina joutuu venaa, et pääsee kotiin, et voi avaa sähköpostin.

[q]Metz^^, 2.1.2010 23:24:

Porvoon puhelin tuo ne piuhat sinne taloon, tottakait saat Soneran liittymän mikäli saatavuuskyseli niin antaapi myöten, Sonera jopa irtisanoo vanhasi ja se menee kätevästi vaihtotilauksena, kannattaa soittaa asiakaspalveluun, sielä on yleensä vielä muutaman euron halvemmat hinnat kuin netissä.
Jekku onkin siinä, että oli kenen tahansa operaattorin kaista, määräaikasuuden jälkeen hinta pomppaa ns. listahintoihin ja ja jos ollaan toisen operaattorin verkossa niin saattaa nousta rajustikkin!

Mutta loppujenlopuksi, sen on sitten vaan uus soitto uudelle operaattorille ja tarjousta tiskiin, tai voi jopa soittaa nykyselle operaattorilleen ja sanoa vain että jossei hinta tipu,siirryn toiselle. Niillä on varaa laskea hintoja joten tuotakin kannattaa porvoon puhelimen kanssa koittaa ;)
[/q]

Okei. Kiitti vaan vastauksesta. Pitääkin nyt vaan katsoa, että minkä liittymän tuonne nyt ottaa.

[q]onni3mk, 28.10.2008 18:24:
---
wiwi, 28.10.2008 17:51:
---
Aika paljon se kai riippuu, mitä sä puhelimella teet. Mut vertaa.fi on kai aika hyvä vertailussa, mitä nyt nopeesti kokeilin.

http://www.vertaa.fi/gsm/

Googlella löyty myös tämmönen http://www.gsm.fi/
[/q]
Joo riippuu tietenkin. Nykyisellä tarjonnalla tuntuu vaan olevan ihan mahdoton ottaa selvää, mikä olisi oikeesti sellainen itselle sopiva vaihtoehto.

Mutta kiitos, ehkä nuo laittamasi linkit auttaa päättämään. :)

[q]onni3mk, 28.10.2008 17:45:
Miks mä en saa avattua mun sähköpostia (oma domain vaimikäsenytoli) millään muilla koneilla kun omalla?

Työn koneella en saa ollenkaan auki, vaikka eka kysyy oonko palomuurin takana ja kaverin koneella piti tehä joku erikois juttu et avaa tj.

Menee hermot, kun aina joutuu venaa, et pääsee kotiin, et voi avaa sähköpostin.
[/q]

Kerrotko vaikka mailiosoitteesi ja sen, millä yrität sähköpostia lukea? Webbiselain vai joku oikeas sähköposticlient?

[q]Miinapiina, 28.10.2008 11:41:
esitutkintapöytäkirja in english, plz...
[/q]
"The record of the pre-trial investigation" näyttäis olevan käytössä ainakin poliisin englanninkielisillä sivuilla, esitutkinnan kohdalla.

[q]akir0, 28.10.2008 19:32:
Kerrotko vaikka mailiosoitteesi ja sen, millä yrität sähköpostia lukea? Webbiselain vai joku oikeas sähköposticlient?
[/q]

scenegroup.fi:n webmail. Kotonakin luen ihan nettiselaimella, onnion.org. Jos sähköposticlient on niinkun esim outlook, niin semmosia en oo koskaan käyttäny.

[q]onni3mk, 28.10.2008 19:50:
scenegroup.fi:n webmail. Kotonakin luen ihan nettiselaimella, onnion.org. Jos sähköposticlient on niinkun esim outlook, niin semmosia en oo koskaan käyttäny.
[/q]

Mitäs se webmail sulle siis herjaa kun yrität mennä? Jos vaikka screenshotin saat ni varmaan aukeaa mikä tossa on vialla.

CSI:ssä soi äsken sellanen laulu, missä oli mun mielestä paljon "free, see, sea" riimejä, laulettiin narisevalla naisen äänellä... Any chance?

[q]akir0, 28.10.2008 21:21:
Mitäs se webmail sulle siis herjaa kun yrität mennä? Jos vaikka screenshotin saat ni varmaan aukeaa mikä tossa on vialla.
[/q]

Herjaa työpaikan mac-koneella "Detecting your internet connection" ja kaks boxia

"If you are not behind a firewall that blocks port 2083
Enter Here"

ja

"If you are behind a firewall and can not connect to port 2083
Enter Here"

Ja kummastakaan ei pääse, kun tulee "the server is not responding." Kokeiltu safarilla ja firefoxilla.
Screenshottia en nyt tähän saa, kun en niin tätä mac-maailmaa tunne eikä tässä koneessa oo mitään kuvankäsittelyohjelmaa (kotona tätä ruutua ei siis tule).

Voisin väittää, että jompikumpi aiemmassa viestissä kertomistani ikkunoista aukee, kun näpyttelet osotekenttään onnion.org/cpanel :P

[q]sapeli, 27.11.2008 12:07:
Mistä tuo lausahdus on oikein saanut alkunsa?
[/q]Näköjään melko vanha vitsi:

http://en.wikipedia.org/wiki/In_soviet_russia#Russian_reversal

[q]daffy, 28.10.2008 19:58:

"The record of the pre-trial investigation" näyttäis olevan käytössä ainakin poliisin englanninkielisillä sivuilla, esitutkinnan kohdalla.
[/q]

oi, kiitoksia =)

[q]Freja, 26.11.2008 19:05:
Joo sen saa tosta kannesta kuitenkin irrotettua, mut silti itse se ...juttu on vaa jotenki kulmikas jne et saa vaikeesti pulloharjallakin. No, ehkä täytyy jatkaa kokeiluja. :P
[/q]

Löytyisköhän tässä(kin) kohtaa uusi elämä vanhalle hammasharjalle. On muuten monessa aika saakelin näppärä. Keittiössäkin voi jynssäillä vaikka mitä sillä. Kannattaa kuitenkin dipata kiehuvaan veteen ennen kuin alkaa sillä mitään duunailemaan tai sit ostaa vaan jonkun Jordanin karvalakkimallin alle euro tms.

mikä ois passeli digijärkkäri mulle, siis ensimmäinen sellainen? kuvaan lähinnä lapsia ja ulkoilui yms, ja videokuvaus on tiätty oltava. mulla on ollut joskus canonin filmijärkkäri eos jotain (oisko ollu 300 tms...) ei voi muistaa... se meni rikki (tai siis siitä objektiivi lerputtaa, enkä o kuvannut sillä vuosiin) ja sen jälkeen ollut vaan perus digikameroita.

nii, siinhän se tuli, se kyssäri meinaan =)

ps. canon se pitää olla ;)

muoks: löyty =)

Miks mun korianteri kuoli?

Ostin sellasen pienen ruukkukorianterin aikeenani silputa sitä sillon tällön ruokaan ja muuten pitää vaan koristeena. Ensin yritin ottaa siitä sen muovihärpäkkeen pois; ei pysynyt kasassa joten tyydyin vaan leikkaamaan muovin reunaa. Ei se hyvältä näyttänyt sittenkään. Eilen mies sitten otti sen muovin pois ja nyt mulla on pöydällä läjä vihreetä rontoa. :( Elinkaari tässä taloudessa oli n. 4 päivää.

En mä tienny että se ois kertakäyttönen. (?)

O