Ibiza

Back to muu maailma O

[q]yana:
vaan mistas tiedat noitten kulurakenteen? todennakoisesti lento on silti aika iso osa tosta ja hintaa on tingitty varaamalla hotellista helvetisti huoneita kerrallaan. (nain ainakin on ollut silloin kun itse oon aiemmin saatanyt ryhmamatkoja suomesta ulos)
[/q]

Saatat olla oikeassa. Toi taitaa olla tosiaan se käytäntö että buukataan iso läjä huoneita. Etenki ku ne lupas siellä että hotelli on eurooppalaista kahden tähden tasoa, ja eivät edes tiedä hotelleja vielä. Muutenkaan sen perusteella mitä oon nyt kuullut, ei kiinnosta se San Antonio sitten yhtään. Ja voi olla että pääsee halvemmalla ku lentelee omineen sinne ja varailee huoneen itse. Kattelin ibiza-spotlightsta hotelleja, ja näyttäis siltä että ihan kohtuuhintaisia, hyvän oloisia hotelleja löytyy ihan Ibiza Townin lähistöltäkin.

[q]yana:
---
[ei tolla hotellin sijainnilla oo kaytannossa yhtaan mitaan valia. bussilla paasee nopeesti ja halvalla ibiza townin ja san antonion valia anyways. bileet ei anyways oo kuitenkaan hotellin vieressa, eika sinne menna hotellille lojumaan...

besides kanya ja cafe del mar on san antoniossa ;)
[/q]

Kulkeeko ne bussit läpi yön, aamun, päivän ja illan? ....tyhmä kysymys, kulkee tietenkin, eikös?

Joo, ei ole tosiaan tarkoitus lojua hotellilla. Sitä varten on ihan toiset matkakohteet.

[muokattu 28.1.2004 16:30]

[q]p3trus:

6. Villan lisäksi mukava majoituspaikka on maailmanperintöön kuuluva vanha kaupunki (Dalt Vila), jossa on luksuskämppiä kohtuuhintaan. Playa den bossa (bora bora, space, pinup jne) on hyvä vaihtoehto jos haluaa olla aina kävelymatkan päässä bileistä.
[/q]
Saako noista jostakin tietoa, esim. netistä jotain sivuja? Saako varattua samaa kautta? Katsoin tuolta Ibiza Spotlightista mutta ei näyttänyt olevan mitään, tai sitte en vaan löytänyt. (Yritän tässä saada puoliväkisin kavereitani innostumaan saaresta, ja just porukalla lähtiessä joku tollanen vaihtoehto ois tosi hyvän oloinen)

[q]
13. Vaihtoehtomeininkiä löytyy hippimestoista
[/q]
Minkä tyyppisiä bileet ovat? Millaista musaa yms.? Minkälaista porukkaa?

[q]
15. Varo liikennettä. Maantiellä ei kannata kävellä pimeällä ollenkaan ja päivälläkään ei ole turvallista.
[/q]
Kuinka hurjaa meno maanteillä on? Jos vaikka vertaa Kreikan vilkkaisiin saariin, vieläkö pahempaa? Yleensä oon aina jonkin 2 pyöräisen menopelin vuokrannu melkein missä vain. Ainoa poikkeus oli Dominikaaninen tasavalta jossa meno oli aivan liian hurjaa.... Tosin paikallisten versio kimppataksista tuskin oli sen turvallisempi. Hiacesta revitty sivuovet irti ja porukkaa niin paljon sisälle ettei olis uskonut jos ei itse ois nähnyt, ja vauhti surkeilla teillä järkyttävän paljon*hikoil* (kauhua!).... mutta jollainhan sitä oli liikuttava, kun ei turistialueilla halunnut koko ajan pyöriä

[muokattu 31.1.2004 23:36]

Melkeinpä suosittelisin että autolla sitten sinne maanteille, mä en ainakaan uskaltais ajaa siellä scootterilla tai jollain vastaavalla kulkuneuvolla....

Dalt Vilan kämpät ei yleensä ole netissä vaan niitä vuokrataan henk. koht suosituksen perusteella, eli omistajat ei halua sinne kaikkia.

Hippimeininkiä löytyy kaikenlaista, onhan kyseessä yksi maailman hippikeskuksista. Psykebileitä löytyy lähinnä pohjoispuolen rannoilla. Esim. Atlantis-bileet järkyttävän kallion alla. Konsertti/klubi/ravintola -mestoja on runsaasti, Las Dalias,

Meno maanteillä on sellaista kuin voi kuvitella olevan kolmentoista esson, kahdeksan lapun, vodkapullon, gammakupin, tuhdin ketaviivan ja Big Macin voimin autoa ohjatessa ... Eli jengi vois tosiaan alkaa käyttää järkeään ja rajoittaa sitä Big Maccien syöntiä!!! Nehän on sitä paitsi muutenkin epäterveellisiä.

[q]silencio:

Saako noista jostakin tietoa, esim. netistä jotain sivuja?

Minkä tyyppisiä bileet ovat? Millaista musaa yms.? Minkälaista porukkaa?

Kuinka hurjaa meno maanteillä on?
[/q]

Monta vuotta on tullut haaveiltua Ibizan reissusta.. Jos tänä keväänä/kesänä saa töitä niin en näe mitään estettä matkalle :) ERITTÄIN mielelläni liittyisin jonkun Ibizalla jo aiemmin käyneen seuraan. Näin välttäisi turhat rahan menot, ruuhkat ja yleensäkin virheet joita tulisi varmasti muuten ensikertalaisena tehtyä...

Saa ottaa yhteyttä jos olet matkaseuraa vailla!

[q]p3trus:
Hippimeininkiä löytyy kaikenlaista, onhan kyseessä yksi maailman hippikeskuksista. Psykebileitä löytyy lähinnä pohjoispuolen rannoilla. Esim. Atlantis-bileet järkyttävän kallion alla. Konsertti/klubi/ravintola -mestoja on runsaasti, Las Dalias,
[/q]
Pitää päästä katsomaan!

[q]
Meno maanteillä on sellaista kuin voi kuvitella olevan kolmentoista esson, kahdeksan lapun, vodkapullon, gammakupin, tuhdin ketaviivan ja Big Macin voimin autoa ohjatessa ... Eli jengi vois tosiaan alkaa käyttää järkeään ja rajoittaa sitä Big Maccien syöntiä!!! Nehän on sitä paitsi muutenkin epäterveellisiä.
[/q]

Tuolla aiemmin mainitsemassani paikassa ongelma oli lähinnä holtittomat kolapäät. Turisteille näytti maistuvan, joidenkin suurin tarkoitus kai koko paikkaan tulemiselle. Ja suurin osa muutenkin näytti kuvittelevan, ajotyylistä päätellen, että huomista ei ole olemassa ja että maailma loppuu tänään....
Siispä taidan liikkua bussin kyydissä. On ainakin riittävän iso härveli jos käy kolari.

[muokattu 4.2.2004 19:30]

aivan liian monta vuotta on pitänyt lähteä ja joka kerta homma on kaatunut siihen että kotiin on tullut ostettua jotain kivaa elektroniikkaa ja matka on jäänyt ... ehkä sitä voisi tänä vuonna yrittää ihan tosissaan.

Jookosjookos hinnoilla pääsee aika helposti kun itse järjestää::

lähtö torstaina 31.8 klo 20.40 tampereelta kohti lontoota. Siellä 21.30 ja koko yö iki-ihanaa nukkumista kentällä. Aamulla 1.9 klo 06 kone kohti ibizaa, jossa se on 9.45.

Ibizalla 7 yötä, 2* hotellissa, 2h, hotelli ibizatownin keskustassa = 858.9

Takaisin 9.9 klo 10.25. Lontoossa venailua pari tuntia ja 15 aikoihin takaisin tampereelle.

Tässä kulut 2h:
tampere-lontoo lennot yhteensä: 111.00 EUR
lontoo-ibiza: 236
yöpyminen: 860
yhteensä: 1205e

+ tampereelta kotipaikalle.

eli 600 naama niin saa hotellin aivan toisenlaiselta paikalla. Haittana sitten on tuo matkasäätö, joka on kyllä säätöä.

Tosta kun tiputtaa hotellia niin talamancassa (pari kilsaa ibizatownin keskustasta) yöpyy helposti monta sataa halvemmalla.

[muokattu 4.2.2004 21:37]

[q]silencio:
että huomista ei ole olemassa ja että maailma loppuu tänään....[/q]

ja mikas sen parempaa =)

[q]villep:
aivan liian monta vuotta on pitänyt lähteä ja joka kerta homma on kaatunut siihen että kotiin on tullut ostettua jotain kivaa elektroniikkaa ja matka on jäänyt ... ehkä sitä voisi tänä vuonna yrittää ihan tosissaan.

Jookosjookos hinnoilla pääsee aika helposti kun itse järjestää::

lähtö torstaina 31.8 klo 20.40 tampereelta kohti lontoota. Siellä 21.30 ja koko yö iki-ihanaa nukkumista kentällä. Aamulla 1.9 klo 06 kone kohti ibizaa, jossa se on 9.45.

Ibizalla 7 yötä, 2* hotellissa, 2h, hotelli ibizatownin keskustassa = 858.9

Takaisin 9.9 klo 10.25. Lontoossa venailua pari tuntia ja 15 aikoihin takaisin tampereelle.

Tässä kulut 2h:
tampere-lontoo lennot yhteensä: 111.00 EUR
lontoo-ibiza: 236
yöpyminen: 860
yhteensä: 1205e

+ tampereelta kotipaikalle.

eli 600 naama niin saa hotellin aivan toisenlaiselta paikalla. Haittana sitten on tuo matkasäätö, joka on kyllä säätöä.

Tosta kun tiputtaa hotellia niin talamancassa (pari kilsaa ibizatownin keskustasta) yöpyy helposti monta sataa halvemmalla.

[muokattu 4.2.2004 21:37]
[/q]

Varmaankin Ryan Air ainakin lontooseen saakka.
Itse oon suunnitellut Frankfurtin kautta (myös ihana yö kentällä) Barcelonaan (Ryan Air edelleenkin). Pääsee aavistuksen verran halvemmalla, tosin aikaakin menee jonkun verran enemmän. En ole ottanut vielä selvää, enkä päättänyt millä siitä eteenpäin. Toisaalta Barcelonassakin voisi viettää päivän tai 2. Paluumatka näyttäisi olevan munkin järjestelymallissa nopeampi kuin meno.
Ja menee joo säätämiseksi, mutta matkasäätäminen on kivaa, etenkin jos se tuottaa jotain tulosta lopulta.

[q]yana:
---
silencio:
että huomista ei ole olemassa ja että maailma loppuu tänään....
---

ja mikas sen parempaa =)
[/q]

Ei mikään.... Paitsi.....
Jos se sattuu kuitenkin vahingossa tulemaan se huominen.
Ja se huominen onkin hengityskoneessa tai kokovartalo kipsissä.*uuh*

Totista totta, että ne jotka puhuvat kaljaturisteista ja Ibizasta samassa lauseessa ovat katsoneet liikaa telkkaria*hmph*

Ja eivät varmasti ole käyneet saarella...

Ja jos on todella pahasti allerginen kaljaturisteille niin voi mennä saarelle syyskuussa. Silloin teinit ovat koulussa ja pro-bailaajat kehissä.

Ibiza-neitsyys kannattaa kyllä mielestäni menettää vaikka heinäkuun alussa kun kaikki mahdolliset klubit on toiminnassa mutta ryysis ei ole kaikkein pahin. Paras aika bilettää on kuitenkin closarit

Closareissa on parhaat Dj:t, paras jengi ja maailmanlopun meininki. Closareiden jälkeen ei ole elämää ja kaikki bailaavat sen mukaan.*pahis*

tahtootahtootahtoo...*plur*

[
Jos yksi asia pitäisi kertoa omista Ibizan reissuistani, niin se on, että Amnesian edessä kävellessä kannattaa olla erityisen varovainen.

Kun olin siellä God's Kitchenissä, sain myöhemmin kuulla, että edellisenä päivänä siinä oli jäänyt 18-vuotias tyttö auton alle bileiden jälkeen. Ilmeisesti kyseisellä päätiellä tapahtuu kuolemaan johtavia onnettomuuksia harva se päivä, mutta niistä ei varoiteta riittävästi. Amnesian ja Privilegen edustat ovat vaarallisimpia, samoin kaikki muutkin tienpientareet.

Hotelleissa ei ole helppo nukkua melun takia, joten selvin päinkin voi olla tarpeeksi pihalla kävelläkseen auton eteen.

nimim. Ibizalla 3 viikkoa vuonna 2000, unta 4 tuntia yössä
[/q]

Olen ollut Ibizalla soittamassa levyjä jo vuodesta -95 joten tässä muutama kommentti.. Amnesian edessä olen itse ikävä kyllä nähnyt vuosien varrella omin silmin kaksi kuoleman tapausta. Ibizan hallintoa ei kiinnosta asia, koska ”nehän” ovat vain turisteja.. ; ) Amnesia sekä Privilege ovat vuosia yrittäneet saada katuvalaistusta kykeiselle tielle mutta turhaan. Muutamia vuosia sitten he jopa tarjoutuivat maksamaan todella ison osan mikäli valot laitettaisiin.. ja tulos oli ettei niitä koskaan laitettu. Parhaimpana kesänä juuri kyseisten clubien edessä kuoli yhteensä yli 50 ihmistä.. ei voi ymmärtää vaikka tiedän miten jengi käyttäytyy. Moniko paikka suomessa olisi auki, jos se edessa kuolisi kesä aikana yli 50 henkilöä.. taitas olla eika hiljaista.

Hotellin voi valita omien mieltysten mukaan joten saarelta löytyy monta rauhallista vaihtoehtoakin. Itse en ole kärsinyt vuosiin häiröistä, kun ymmärsin ettei kannata ottaa hotellia sieltä missä on kovin meno. ibizalla on monta muutakin kohdetta kuin Sant Antonio joista löytyy loistavia vaihtoehtoja. Ainoa miinus puoli on et auton joutuu vuokraamaan mutta toisaalta auto on hintansa arvoinen, kun pääsee kulkemaan juuri sinne minne haluaa juuri silloin ku itse haluaa.

Mikäli haluaa vältää turistien aihauttamaa melua sekä ryysistä tapahtumissa ei kannata matkustaa yhtään mihinkään. Kaikilla saarilla on kesällä samanlainen meiniki joten aivan sama minne menee ei säästy turisteilta. Mutta ilman turisteja ei ole fiilistä eikä tapahtumia tehdä. Liika on tietenkin liikkaa joissain yksittäisissä bileissä mutta fiilis korvaa kyllä ahtauden. Optimaalista tilaa kaikille bailata mestoissa ei voi löytyä mutta toisaala se ei ole tarkoitustaan. Missään euroopan clubissa ei tanssilattialta löydy tarpeeksi tilaan, kun otetaan huomioon kuinka paljon ihmisiä on paikalla.. halutaan tottakai et jegiä on myös muissa hieman pienemmissä huoneissa joissa musiikki on erinlaista kuin päähuoneessa + tietenkin baareissa täytyy käydä myynti vaikka hinnat ovat todella korkeita. Suomessa ei joudu maksamaan lipun hinnasta 50 euroa eikä vodka+redbullista 20 euroa tai pelkästä red bullista 15 euroa.. Aika nurinkurista on myöskin se että täällä valitellaan lippujen hinnoista sekä juomien kalleudesta.. liput maksavat kalleimpiin tapahtumiin vain 20 euroa tai hieman yli sekä olut tai vastaava 3 - 5 euroon.. kuitenkin jengi maksaa ulkomailla käydessään ilman hetken ajattelua moisia hintoja.. ; )

Tuohon Ibiza-San Antonio tien turvattomuuteen on kyllä tulossa lopullinen ratkaisu. Koko tie rakennetaan nelikaistaiseksi ja aidataan. Tiehen tulee kahdeksan tunnelia joiden kohdalla poikittaisliikenne pääsee ”tien yli”. Lopullinen päätös asiasta on tehty ja työt alkavat syksyllä. Valmista pitäisi olla 2006. (Mikä kuulostaa kyllä melko uskomattomalta kun on nähnyt espanjalaisen rakentamisen työtahdin...)

Ja OIKEESTI-OIKEESTI se liikenne mikään paha ole. Tämä nyt vaan on tätä hehkutusta. Myönnetään että kuoleehan tuolla Ibiza-San Antonio tiellä monta jalankulkijaa vuodessa mutta kun sitten itse olet siellä Amnesian edessä odottamassa sitä Diskobussia niin ei se liikenne tunnu miltään erityiseltä. Ihan perusmeininki. Kyllä se on ihan oma valinta haluaako siinä leikkiä hengellään ja esittää kovaa vai toimia ihan normaalisti.

Siellä tiellä on nykyään liikennevalot ja kaikki autoilijat käyttävät valoja. Kukaan ei aja päälle jos ei itse välttämättä halua juosta alle. Ja ”ei ole mihinkään kiire” kuten eräs ystäväni asian ilmaisisi.

(ja nyt on pakko hehkuttaa:)
Class of 88. Jokunen vuosi sitten olin ensimmäistä kertaa saarella ja istuin ensimmäistä kertaa taksiin. Taksi ajoi tuota samaista tietä. Niin lujaa kuin auto kulki. Kaikki ikkunat täysin auki. Pilkkopimeässä. Ilman ajovaloja. Kellään muullakaan ei ollut ajovaloja. Tie ei ollut valaistu. Vähän jännitti.
Ei nähnyt edes mihin tie menee. Kuski (kai) osasi tien ulkoa. Ainoastaan siinä kohtaa kun kuski huomasi vastaantulevan auton, hän väläytti valoja...

[muokattu 5.2.2004 17:27]

Hyvin kerrottu Alex, mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä noista asioista =)

[q]Andrei:
26 päivää :)
[/q]
Aivan oikein!
*jiihaa**jiihaa**nauru*

kannattaa mennä Frankfurtin kautta ja Air Berlinillä..se on halpa mutta hyvä

[q]Jace:
Olisi kiva jos siellä näkyisi muitakin suomalaisia kun viime kesänä tuli kyllä meikäläisiä bongailtua sieltä aika heikosti, yks muu suomalainen taidettiin sieltä silloin löytää...
[/q]
Jos maksat matkan, ni voin tulla mukaan :D

O