Drinkeistä ja muista juomista
- « Edellinen
- 1
- ...
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- ...
- 47
- Seuraava »
Valkovenäläinen on aina yhtä hyvä! Ois opittava kai juomaan jotain muitakin.. :D
[q]terraluna, 2.4.2007 06:59:
Tietääkö joku muuten mistä noita makusiirappeja voi tavallinen kuluttaja ostaa?
[/q]
Pääkaupunkiseudun isoimmista K-Marketeista löytyy yleensä ainakin vanilja-, pähkinä- ja kanelisiirappia normaalin grenadiinin lisäksi. Tukkujen lisäksi laajan valikoiman Alkoista löytyy enemmän erityisesti hedelmäsiirappeja.
Siirappeja voi aina tehdä myös itse - tässä ohje persikkaversion tekemiseen:
2 persikkaa
2dl sokeria
1. Kuori persikat ja pilko pieniksi kuutioiksi. Heitä kattilaan persikkakuutiot, sokeri ja 3dl vettä. Keitä hiljaisella tulella kunnes seos on paksua eli noin 20min. Mikäli käytössäsi on lämpömittari, niin voit tarkistaa lopputuloksen sillä; siirappi on valmista kun sen lämpötila on about 105°C.
2. Poraa siirappi sauvasekoittimella tasaiseksi, siivilöi ja käytä drinkkien valmistukseen.
yks sana: Jallukola *sydän*
[q]Zenni, 29.1.2007 16:12:
Yks puteli Cruzan Mangoa löytyis kaapista, ja nyt kysynkin, että minkälaisia drinkkejä siitä sais aikaseksi? Ajatus ko. juomasta "raakana" iiskottaa mitä suurimmassa määrin, mutta luulen, että oikeilla aineksilla siitä varmasti tulis ihan juotavaa. :) Kenelläkään kokemuksia?
[/q]
Jos siis ymmärsin oikein niin joko tuo on mango flawored rommia tai sitten tuo on semmoinen yltiö makea juomasekoite/mixer tyylinen juomakokonaisuus?
Se taitaa olla ihan Rommia jossa on se hint flawor of mango. No itse suosisin joko hedelmäistä tai sitten yltiö äklö makeaa drinksua / boolia tuosta. Tai sitten vain pakkas jäädytettyna snapseina jolloin siinä on pieni mukava makea lisämaku siitä mangosta.
Booliin raikkaaseen semmoseen sopii tuon kanssa kuten aina. Joku sopivan hedelmäinen valkkari, sitruunamehu ja pikkaisen kivennäis vettä, itse suosisin pikkuisen maustettua. Jos haluu hetelmäisemmän ni jotain mukavaa likööriä tyyliin passoa. Jos kirpakamman ni jotain sitrus likööriä toi sour aplea. Jos väkevämmän jättää makuveden vähemmälle tai ei laita ollenkaan.
Itse menisin varmaan tämmöiseen. Eli pullo valkkaria hedelmäistä ei liian makeaa. Tuota ainetta maun mukkaan mutta aika paljon kuitenkin. Hivenen frishin persikka maku vettä. triplesekkiä/cointreauta, sitten pisangia ja passoaa kumpaakin sopivassa suhteessa. Koristeeksi tietysti kiiviä, ja tähti hetelmää.
Tietty jos ei itselle maistu ni mulle voi lähettää tuon putelin sisältöineen. Lupaan sitten jälkikäteen kertoa millasia sovelluksia mä siitä keksin ja tein. Lupaan tehdä ainakin 5-10erilaista drinksua tuon avulla :)
[q]Zenni, 29.1.2007 16:12:
Yks puteli Cruzan Mangoa löytyis kaapista, ja nyt kysynkin, että minkälaisia drinkkejä siitä sais aikaseksi? Ajatus ko. juomasta "raakana" iiskottaa mitä suurimmassa määrin, mutta luulen, että oikeilla aineksilla siitä varmasti tulis ihan juotavaa. :) Kenelläkään kokemuksia?
http://www.bbbfarm.com/ebay/Cruzan_mangoRum/Cruzan_mangoRum_4.jpg
[/q]
Tommosen linkin löysin, josta löytyy erilaisia drinksuja.
http://www.drinksmixer.com/desc1636.html
[q]Hitchhiker, 2.4.2007 09:56:
[/q]
Ihan mukavan näkösii ohjeita löytys. Suomen baareissa noiden tekeminen ongelmallista =( ku niin montaa viinasta että saa ees kaikkia laittaa vältis samaan drinksuun ja jos saa ni tulee sentti per ainetta jollo maut ei vältis pääse kunnol iskee =(( Mut voishan noita vähän soveltaa.
Ei hassumpia kyllä tuosta paria täytyy itsekin heti kokeilla vähän omana versiona =P
[q]Cloud, 2.4.2007 10:00:
---
Hitchhiker, 2.4.2007 09:56:
---
Ihan mukavan näkösii ohjeita löytys. Suomen baareissa noiden tekeminen ongelmallista =( ku niin montaa viinasta että saa ees kaikkia laittaa vältis samaan drinksuun ja jos saa ni tulee sentti per ainetta jollo maut ei vältis pääse kunnol iskee =(( Mut voishan noita vähän soveltaa.
Ei hassumpia kyllä tuosta paria täytyy itsekin heti kokeilla vähän omana versiona =P
[/q]
Juu ei tää Suomen alkoholipohja hirveästi tue erilaisia drinkkejä, mutta kotona itekki aattelin koittaa muutaman *joo*.
[q]Cloud, 2.4.2007 09:54:
naps
[/q]
[q]Hitchhiker, 2.4.2007 09:56:
[/q]
Kiitsat molemmille vinkeistä! Pullo tosin meni jo hetki sitten, mut ens kerralla vois katsella noita vähän tarkemmin.
Kaikille teenjuojille, ja miksei muillekin mukava lämmin vinkki:
Twiningsin Apple, cinnamon & raisin- teetä (haudutetaan kunnolla)
lisätään 4 cl Cuarenta y Tres'iä, aka Licor 43a.
Ai että kun on muuten hyvää
sain tuliaiseksi Tallinnasta suklaalikööriä,mitä siitä vois tehdä?
[q]Peikkotyttö, 25.5.2007 22:39:
[/q]
Kokemuksen mukaan ainakin kerma-, pähkinä- ja kahvi(liköörit) sopivat sotkettavaksi.
Esim. suklaalikööri + baileys + kerma/maito + aromi (hasselpähkinä, vanilja tms.). Annostelut maun mukaan
http://www.1001cocktails.com/recipes/mixed-drinks/chocolate+liqueur.html
Tuolta sitten löytyy vaikka millä mitalla drinkkejä mistä suurin osa kuulostaa kyllä melko epäilyttäviltä...
[q]Peikkotyttö, 25.5.2007 22:39:
[/q]
Tossa edellä oli ihan hyviä vinkkejä.
Sit ihan hauskoja yhdistelmiä tulee kun sekoitat suklaalikööriä, hedelmälikööriä ja kermaa kaikkia saman verran jäiden kera ja kaadat lasiin. Toimivaksi todettuja yhdistelmiä saat vaikka mansikka- ja mustaherukkalikööreillä. Juoma on sit aika tuhtia tavaraa, joten sitä tuopillista ei välttämättä kannata vetää.
Kannattaa myös testata ihan shottina; lasiin suklaalikööriä, Jallua ja Cointreauta.
[q]Hila, 25.5.2007 22:56:
---
Peikkotyttö, 25.5.2007 22:39:
---
Kokemuksen mukaan ainakin kerma-, pähkinä- ja kahvi(liköörit) sopivat sotkettavaksi.
Esim. suklaalikööri + baileys + kerma/maito + aromi (hasselpähkinä, vanilja tms.). Annostelut maun mukaan
http://www.1001cocktails.com/recipes/mixed-drinks/chocolate+liqueur.html
Tuolta sitten löytyy vaikka millä mitalla drinkkejä mistä suurin osa kuulostaa kyllä melko epäilyttäviltä...
[/q]
teen siis baristan hommia ammatikseni,ja en osaa blandaa tota tavaraa kun espressopohjasiin juomiin,ja masiinaa ei oo himassa
Itseolen joskus "hieman humalassa" *känni* ollessani keksinyt tämmöseen koktailin, Turren Lunarit: "Kossubattery + lonkero 3-2dl tai enemmän tuopin koosta riippuen" kyseinen juoma maistuu ihan limulta, mutta toimii erittäin hyvin!
[q]Tornadoz, 26.5.2007 10:39:
Itseolen joskus "hieman humalassa" *känni* ollessani keksinyt tämmöseen koktailin, Turren Lunarit: "Kossubattery + lonkero 3-2dl tai enemmän tuopin koosta riippuen" kyseinen juoma maistuu ihan limulta, mutta toimii erittäin hyvin!
[/q]
Kuulostaa potentiaalisesti aika herkulta
Galliano+cola nami (jos tykkää makeista drinkeistä)
Merivesi
2 cl Vodka
2 cl sininen Quracao
Sitruunamehu
Sprite
tämä on ihan ehdoton drinkki :)
ihanan raikasta ja kirpeää :)
Paranoid *sydän*
Älkää kysykö, en muista mitä siihen tulee. :D
Menkää Slinkkuu ja tilatkaa se
[q]Freja, 26.5.2007 23:46:
Paranoid *sydän*
[/q]
puolukkasiirappia, sitruunamehua, giniä, mustikkalikööriä ja pidentäjänä toimii sooda;)
tai siis, mistäs mä sen tietäisin:D
[q]innae, 29.5.2007 20:33:
---
Freja, 26.5.2007 23:46:
Paranoid *sydän*
---
puolukkasiirappia, sitruunamehua, giniä, mustikkalikööriä ja pidentäjänä toimii sooda;)
tai siis, mistäs mä sen tietäisin:D
[/q]
*sydän* Tuo on niin mun kesädrinkki! Kaipasinkin jo vähän vaihtelua forestin rinnalle :D
- « Edellinen
- 1
- ...
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- ...
- 47
- Seuraava »