Schranz / mayhem techno

Back to musiikki O

[q]trusti:
Ketkäs kaikki diggailee täällä schranzista?
[/q]

_o/

En ole ennen moisesta genrestä kuullut mutta vaikuttaa ihan mukavalta.

*sydän*

Schranz tai kuten itse tykkään käyttää Mayhem Techno nimeä uppoaa muhun ihan kybällä. Itse tutustui kyseiseen technon ala genreen Leo Lakerin tuotannon kautta ja nyt se on ehdottomasti suosikki technon ala genre. Itse diggaan tuottajista kuten Marco Remus, Leo Laker/switchblade, Mayhem Man, Lars Klein, Sven Wittekind, Arkus P, Energun 22, Felix Kröcher, Michael Burkat ja Mayhem Man ja levymerkeistä Maximum Punishment, Jackstar Recordings, Skull Tunes, Kne´Deep, 4x4 ja Carnage.

On vaan todella harmi, että meitä mayhem technoa soittavia dj:tä on Suomessa vain muutama eikä bileitäkään ole ollut vielä oikeastaan yhtään jossa olisi koko ilta pyhitetty pelkästää mayhem technolle, kun ei noita techno bileitäkään yleisesti ottaen ole Suomessa niin hirveästi olut, kun kaikki tuntuvat nykään vain kuutelevan trancea, progea tai polkkaa.

[muokattu 4.7.2004 17:29]

/me likes!!! täs on jo sitä JOTAIN!

Schranz on just hyvää

Kiks ass.

todellakin \o/ schranz oli nimenä ihan outo, mutta tää on kyllä yks niistä, mistä pidän eniten usein on tullut sanottua vaan teknoksi...

Kyllä mä tykkään, vaikka teknosta kaikkein parhaiten uppoo sellainen heimokolina tai mitä
se nyt ikinä onkaan...

heimokolina!

tietoutta artisteista otetaa vastaan.

I'm loving it 24/7

[q]randomhero:
heimokolina!

tietoutta artisteista otetaa vastaan.
[/q]

Niin...onko se sitten sitä tribal technoa vai mitä?
Dj Shufflemaster: Geylang ainakin biisinä mulle tulee mieleen, mutta koska en ole asiantuntija niin ei mitään artisteja sen enempää pahemmin tule mieleen...
Eli korjatkoon joku termistön oikeille raiteileen jos on tarvis.

[muokattu 4.7.2004 21:32]

Kylläkyllä, kaikkea teknon alalajeja kuulee aaaiiivan liian vähän suomen bileissä. Schranzimättö maistuu mutta kaikkein suurin musiikillinen rakkaus minulla kohdistuu hiukan hitaampaan pesukoneteknoon. Tai siis aika pitkälle samaa menoa mutta ilman polkkatahtia *sydän*

[q]Takyon:
Kylläkyllä, kaikkea teknon alalajeja kuulee aaaiiivan liian vähän suomen bileissä. Schranzimättö maistuu mutta kaikkein suurin musiikillinen rakkaus minulla kohdistuu hiukan hitaampaan pesukoneteknoon. Tai siis aika pitkälle samaa menoa mutta ilman polkkatahtia *sydän*
[/q]

pesukonteknolla tarkoitat varmaankin tota technoa, mitä Adam Beyer, Ade Fenton, Marco Bailey, Joel Mull, Cari Lekebusch, The Advent, Marco Carola ja kumppanit tekee. Itse olen aina käyttänyt kyseisestä genrestä nimitystä monotrack/monoraita, mutta kait tuo pesukoneteknokin käy.

[q]A-E:
pesukonteknolla tarkoitat varmaankin tota technoa, mitä Adam Beyer, Ade Fenton, Marco Bailey, Joel Mull, Cari Lekebusch, The Advent, Marco Carola ja kumppanit tekee. Itse olen aina käyttänyt kyseisestä genrestä nimitystä monotrack/monoraita, mutta kait tuo pesukoneteknokin käy.
[/q]

Joo tuota suuntaa nimenomaan.. Yleiskuvaava määrittely: otetaan yksi kappaletta nyrkin kokoista kiveä ja laitetaan pesukoneeseen ja vaikkapa hienopesuohjelma käyntiin ;) + tietysti muuta kilkettä päälle mutta monoa kuitenki..

*sydän* kyllä ehdottomasti on sitä ykkösparasta mässy tavaraa!!!Ehdottomasti!! Moon sitä mieltä kans et musassa pitää olla munaa Mikää ei voita kunnon kovaa raskasta runkq meininki mäiske mättö-Tessnoa , näin on! *uros**piis*
Ainii, mun yks lemppari Andreas Kremer , kannattaa ettii käsiin sen matskua jos schranzii diggaa *nuotti**grr**nuotti**nuotti*

[muokattu 6.7.2004 04:54]

joo maistuis jos sitä vaan kuulis jossain no onneks koht berliiniin, siel sit ainaki

-M

[q]Mark:
joo maistuis jos sitä vaan kuulis jossain no onneks koht berliiniin, siel sit ainaki

-M
[/q]

Nyt kuulee myös livenä:
http://www.klubitus.org/tapahtuma.php?id=5366

[q]Jäck:

Ainii, mun yks lemppari Andreas Kremer[/q]

*hikoil**grr*

nää r0x: dj amok, sven wittekind, arkus p., cari lekebusch, henrik b, thomas krome, marco carola, adam beyer, chris noise, o.b.i., leo laker, frank kvitta plaaplaajne. ^____^

edit: niin..kaikki ei oo tota schranzii, mut hyvii silti :)

[muokattu 6.7.2004 18:27]

edit: tarkennus: nyt kun puhun ”schranzista” tarkoitan noita allamainittua artisteja... kun schranz kattaa muutakin saksatechnoa (kiitos xybolle valistuksesta).. ehkäpä ”mayhem techno” olisi oikeampi termi?

Ketkäs kaikki diggailee täällä schranzista?

Elikäs schranz on rankkaa pääasiassa saksalaista technoa... Se on enemmän ”lekalla päähän”-junttausta kuin esim. monotrack, joka on enemmän sambakilinäkolinaa.. Ainakin näin olen antanut itselleni ymmärtää.. :)

Muutama näyte:

sample 1

sample 2

sample 3

Artisteja: Dj Amok, Sven Wittekind, Robert Natus, Boris S., Felix Kröcher, Seema, Frank Kvitta, Arkus P., O.B.I., Tomash Gee, Viper XXL, Switchblade aka Leo Laker...

Labeleita: Artillery, Kne' Deep, Working Vinyl, Highball Music, Combat Skill, Skull Tunes, Lifeform Recordings, Tekktribe...

Suomalaisista DJ:stä ainakin Painkiller ja Diodi soittavat schranzia

[muokattu 4.7.2004 15:17]

[muokattu 4.7.2004 16:18]

O