ns. salaliittoteoria (eli ilmiselviä faktoja)
- « Edellinen
- 1
- 2
- Seuraava »
Olen vasta vähän aikaa sitten ruvennut kunnolla kuuntelemaan ns. konemusaa, eli en ole aikaisemmin ostanut konemusa levyjä, ja olen huomannut miten huonot valikoimat esim free record shopissa on. Mistähän tämä johtuu?(tiedän vähän väärää kauppa käydä kyselemässä näitä levyjä) Kun olen soittanut esim Tiestoa kavereille he ovat olleet aivan haltioissaan. Miksi näin hyvää musaa ei tuu esim radiosta?(Levy-yhtiöt päättää mitä radiossa soitetaan) Miksi kukaan, esim levykauppojen myyjät ei tiedää mitään kone musasta?(levy-yhtiöt ylläpitää propagandaa jonka mukaan konemusa ei ole oikeata musaa) Paul Oakenfoldin konsertti todisti että kone musiikille on kyllä kysyntää, mutta miksi sitä ei tarjota samalla tavalla kuin esim jotain Idols Hannaa? Miksi suuret levy-yhtiöt eivät yritä konemusa markkinoille?
<teoria>
Suuret levy firmat pitävät konemusan mielellään underground ilmiönä, sillä he eivät omista suurimpia nimiä siltä tähtitaivaalta. Jos joku levy-yhtiö rupeisi syytämään suuria summia rahaa jolnkun niitten oman DJ:n markkinointiin, niin sehän tarkoittaisi että koko genre tulisi valtaväestön tietoisuuteen, tämä taas jotaisi siihen että valtaväestö kiinnostuisi muistakin konemuusiikki tähdistä, joka tarkoittaisi että levy-yhtiöt joutuisivat uuteen kilpailu tilanteeseen, jossa heillä olisi enemmän rahaa kyllä, mutta vähemmän kontakteja sekä tietotaitoa hoitaa uutta musiikki genreä, mitä pienillä levyyhtiöillä olisi.
</teoria>
Kuulostaako yhtään uskottavalta, vai omistavatko iso levyyhtiöt oikeasti kaikki pienet kans, (XL records jonka omistaa Maveric, jonka omistaa EMI)mutta ei vaan halua syytää rahaa niihin, vai mistä tämä underground meininki? Ei sinäänsä ihmisillä on taipumus haluta pitää underground ilmiöt omana tietonaan ja suuttuvat jos joku levyyhtiö tuo HEIDÄN idolin maailman tietoisuuteen, mutta outoa se minusta kuitenkin on. Onko muilla ajatuksia tästä aiheesta, vai onko tämä kaikille ihan itsestään selvää ja old news?
Ehkäpä koko konemusiikin kannalta on parempi että se pysyy vähän piilossa jottei tule mitään "konemusiikin-idols" ilmiötä. Isoja levy-yhtiöitähän ei muu kiinnosta kuin rahan tekeminen ei siis musa sinänsä ja varmasti aika harva dj haluaa mitään julkisuutta. Ja mitä radioon tulee niin onhan Meillä Tiistain tanssi-ilta ja parempi se kai on kuulla niitä kappaleita alkuperäisen pituisena kuin että niistä ruettaisiin terkemään 3:50min radio edittejä.
[q]Jinx:
parempi se kai on kuulla niitä kappaleita alkuperäisen pituisena kuin että niistä ruettaisiin terkemään 3:50min radio edittejä.
[/q]
mä luulen että toi on aika iso syy siihen miksei konemusa soi radiossa. Soihan siellä kaiken maailman dj alligator projectit jne mitkä tekee just siihen 3.30-maksimiin mahtuvii biisei.
Sellainen radiokanava ois kyl ihan hyvä mis tulis vaa konemusaa. *sydän* Siis muualle ku nettiin. Mut muuten on kyl mun mielest plussaa ettei "tavallisissa" radioissa soi konemusa, ainakaan paljon.
[q]Burncycle:
Olen vasta vähän aikaa sitten ruvennut kunnolla kuuntelemaan ns. konemusaa, eli en ole aikaisemmin ostanut konemusa levyjä, ja olen huomannut miten huonot valikoimat esim free record shopissa on.
[/q]
Eiköhän se ole kiinni ihan levykaupasta ja kaupungista. Riippuu tietysti mitä etsii Tiestoa cd:llä, vai schranzia vinyylinä. Suosittelen
sellaista nettikauppaa kuin http://www.cdon.com.
Mutta olen kyllä useamman kuin kerran kironnut itsekin sitä oman kaupunkini ainoan levykaupan konemusiikkivalikoimaa, kun se valikoima ei uudistu, ei laajene ( lue= samat levyt kuukaudesta toiseen hyllyssä ), siksi tykkään käyttää juuri tuota cdon.com nettikauppaa. Ja varmaan täällä monet osaa neuvoa paremmin esim. pääkaupunkiseudulta jotain hyviä levykauppoja, varsinkin jos cd:tä mielit.
( Edit: Jos kohta tuosta em. tän kaupungin levykaupasta löytyy kyllä ihan kivasti Massive Attack, Autechre yms. tyylistä
osastoa , jos siitä pitää ja siinä hyllyssä sentään lätyt vaihtuu vähäsen...Että sellainen puolustus tähän väliin off-topic:ina )
[q]Burncycle:
Miksi näin hyvää musaa ei tuu esim radiosta?(Levyyhtiöt päättää mitä radiossa soitetaan)
[/q]
Levy-yhtiöt eivät päätä mitä radioissa soitetaan. Yrittävät pikemminkin kaikin keinoin saada artistiensa musiikkia kuuluviin eri kanaville.
[q]Burncycle:
Paul Oakenfoldin konsertti todisti että kone musiikille on kyllä kysyntää, mutta miksi sitä ei tarjota samalla tavalla kuin esim jotain Idols Hannaa? Miksi suuret levyyhtiöt eivät yritä konemusa markkinoille?
[/q]
No joku +1000 ihmistä Maestrossa ei vielä vedä vertoja jollekin 40-50 000 ihmiselle eri rockfestareilla. Harvoin Suomessa saa yli 3000 ihmistä liikkeelle samaan konemusiikkitapahtumaan.
[q]Burncycle:
Suuret levy firmat pitävät konemusan mielellään underground ilmiönä, sillä he eivät omista suurimpia nimiä siltä tähtitaivaalta.
[/q]
Eiköhän syy koko genren marginaalina oloon Suomessa ole se , että se ei yksinkertaisesti lukuisista monipuolisista ala-lajeistaan huolimatta vain satu miellyttämään niin suurta määrää ihmisiä musiikkina kuin joku muu, esim. Suomirock, johtuen musiikin olemuksesta.
Ja mulle sopii se kyllä.
Anttilasta löytyy.*vink*
Salaliittoteoria on yhdyssana ja sen jälkeen tulee väli ennen sulkuja.
Noin yksinkertaiset mokat topikkien nimissä näyttävät karmeilta.
Mä taas veikkaan että radio kanavat ottavat varman päälle ja soittaa ainoastaan hittituotteita ja muutenki enempi sellasta musiikkia millä on eniten kuuntelijoita, mutta empä ole varmaan vuoteen radiota kuunnellut joten ehk en mee puhumaan mitään..=) ..ainiin meni melkee unohtuu "enerzi, hit mjyysik ounli":DD
Miten voi korjata topicin kirjoitusvirheitä?
[q]Burncycle:
Miten voi korjata topicin kirjoitusvirheitä?
[/q]
Mä korjasin ne
Topikin otsikon yläpuolella näkynee sullekin
topikin perustajana 'muokkaa aihetta' -painike,
josta pääset mm. muokkaamaan otsikkoa.
muokkaamalla tekstiä.
Jaahas.
mun kokemusten mukaan aika harva pitää konemusasta niin paljon, että haluaisi kuunnella sitä himassa. "Kyllähän tää menis bileissä" tms.
[q]kilobitti:
mun kokemusten mukaan aika harva pitää konemusasta niin paljon, että haluaisi kuunnella sitä himassa. Kyllähän tää menis bileissä tms.
[/q]
Joo, konemusiikki on monelle käyttötaidetta,
ts. kiva tanssia mut kotikuunteluun liian
monotonista.
Esim. mulle, nimim. viimeiset pari vuotta
vain omia biisejä, jatsia ja klassista kotioloissa
ei ole mitään järkeä levykauppojen pitää mitään ziljoonaa erillaista konemusa levyä, kun ne ei yksinkertaisesti liiku samassa suhteessa, kuin joku antti tuisku. nettikaupoista konemusaahan saa niin paljon, kun sielu sietää. itse ostan amazon.co.uk:sta ja saan paljon halvemmalla kaikkineen kuluineen, kun mistään anttilasta puhumattakaan konemusa "erikoiskaupoista" (lue esim. streetbeat).
radioissa on tosiaan se 3-4min max kesto ongelma sekä sitten myös se et radiota kuuntelee noita "pääkanavia" parhaimmillaan satojatuhansia ihmisiä joista kyllä voin sanoa prosentuaalisesti ei kovin moni miettisi pitkään kuunteleeko avrilia vaikoa tiestoa.
radiot soittaa mitä ihmiset haluavat kuunnelle eikä siihen mikään levy-yhtiö voi vaikuttaa (been there-done that). ainoastaan levy-yhtiöt voivat (tai siis lahjoittavatkin jos vain muistaa kysyä) "lahjoittaa" eriartistien levyjä radio soittamista varten, mutta enempää ne eivät asiaan pysty vaikuttamaan.
konemusakin ei oo niin yksittäisten hittibiisien perässä juoksemista vaan enemmän kokonaisuutena vaikuttava tekijä (ainakin minä niin ajattelen) et jos vaikka joku tulee kuuntelemaan radiossa jonkun setin kohtaa mistä ei juuri nyt tykkää niin se vaihtaa kanavaa vaikka juuri pari biisiä sitten olisi tullu miten ihana biisi tahansa.
[q]Tres:
---
kilobitti:
mun kokemusten mukaan aika harva pitää konemusasta niin paljon, että haluaisi kuunnella sitä himassa. Kyllähän tää menis bileissä tms.
---
monotonista.
Esim. mulle, nimim. viimeiset pari vuotta
vain omia biisejä, jatsia ja klassista kotioloissa
[/q]
Kyllä mulla konemusiikki eri muodoissaan paukkuu myös himassa varmaankin 95 prosenttia siitä ajasta, mitä musaa kuuntelen, eli
paljon. Varmaankin johtuu myös siitä, että jo pelkästään "konemusiikki" kaikkine alalajeineen on niin hirvittävän laaja alue, että jo pelkästään sitäkin kuuntelemalla löytää joka päivä itselleen uutta ja jännittävää musiikkia. En väitä etteikö se pätisi myös muuhun musiikkiin maailmassa, mutta kun tuo konemusa on se mun juttu, niin se pitkälti hallitsee tämän kämpän "soittolistoja"
Mutta kyllä sinne soittimeen eksyy välillä yhtä sun toista Värttinästä Burzumiin, mutta se on jo toinen juttu...
[q]Tres:
monotonista. [/q]
Höpsistä! Varsinkin IDM:ksi itseironisesti nimetyssä genressä
löytyy niin paljon loistavaa varsinkin kuunneltavaksi soveltuvaa
musiikkia sen verran laajalta skaalalta ettei siihen ihan muutamassa
hetkessä kyllästy.
[q]Tres:
monotonista.
[/q]
Vhi. Onneks mulle ei oo vielä tullu konemusaövereitä himassa. Tulee kuunneltua ainoastaan suomipolkkaa, joskus finntrollia ja nelikanavamodeja. Joskus kevennän mieltäni kirjastolaululla.
Tämä johtunee myös siitä ettei mulla paljon muuta musiikkia ole.
[q]Tres:
monotonista.
[/q]
Itse ajattelen aika pitkälti juurikin noin. Kuuntelen rokkia/poppia ihan laidasta laitaan, asteen jopa metallia. Jos himassa soi konemusaa niin se on leppoista taustamusahousea. Joskus ennen bileisiin lähtöä tulee sitten luukutettua konemusaa hieman enemmän ;) Enemmän kuitenkin kotona soi "oikea musa" kuin konemusa..
[q]kilobitti:
[/q]
kyl mä ainakin kuuntelen ja musta tuntuu et aika moni muukin kuuntelee!! konemusiikkia on niin paljon erilaista.
kotona ei välttämättä jaksa aina kuunnella mitään nopeeta musaa (140bpm-....). ainakin kämpillä tykkään kuunnella kaikkea letkeetä musiikkia (chill out*känni*), jota löytyy monista musatyyleistä (mm. house, rumpubasso, ambient). toki kuuntelen myös kämpillä nopeempaa musiikkia (psy, techno) mut yleensä se menee siihen et on pakko ruveta tanssimaan =kivaa!
ainoo musa josta en tykkää on just joku hanna pakarinen. jee
- « Edellinen
- 1
- 2
- Seuraava »