Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]domi, 11.12.2006 11:08:
Ote tukifoorumilta:

Että näin...
[/q]
Heheh, noita on aika paljon, joiden mielestä esimerkiks itseviriteltyjen lähiverkkojen toiminta on operaattorin vastuulla. Siinä kun lätkäiset sitten laskua kouraan "asentajan" virheiden korjailusta, tulee aika paljon vastalauseita. Oon myös todennut, että sisäverkkoja rakentaa ihmiset, jotka ei todellakaan tajua mitään niistä. Siis ihan "ammattilaiset", eli sähköasentajat tjsp.

Myöskään ihmisten kykyä lukea käyttöohjeet ei voi yliarvioida. Monta kertaa kun olen selvitellyt vikaa, onkin kytkennät olleet väärin. Seuraa kysymys: "mistä tämän voisi tietää ilman insinöörin koulutusta" jota seuraa vastaus: "avaamalla ohjekirjasta ensimmäisen sivun, ensimmäisen kohdan, asennus".

Yksi mielenkiintoisimmista vioista oli asiakas, jonka nettiä ei saatu millään toimimaan 8MB nopeudella. Koska asiakas kielsi omistavansa lankapuhelinta "ei oo ollut meillä moneen vuoteen enää", en sitä sen tarkemmin katsonut. Kuukauden päästä selvisi että asunnossa onkin langaton puhelin, joka siis on toiminnassa. Asiakas vaatii rahojaan takaisin ja sanoo ettei ole hänen asiansa tietää mitä hänen pistorasioissaan on kiinni. Niin, kenenkäs sitten.

[q]mayah, 31.1.2008 15:11:
Joku uuvatti oli soittanu meidän vaihteeseen ja kertonut lähettäneensä VAIHTEEN NUMEROON tekstiviestin kysyäkseen töitä (se ei siis ole kännykkänumero) ja nyt soitti närkästyneenä perään, että miksei kukaan ole vastannut :D[/q]
Olisit nyt pyytänyt sen ees haastatteluun!

[q]-K-, 1.7.2005 01:28:
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen".
Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.
[/q]
Rekisterissään muutama pahoinpitely, ryöstön yritys, lukusia näpistyksiä, ilkivaltaa jne. Harmi että on alle 15v. Olisiko pitänyt taputella päähän ja sanoa "sattuuhan sitä" ja päästää menemään?

[q]
"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".
tyypillistä
[/q]
No sinähän sitten varmasti pidät siitä jos sinua tullaan työssäsi neuvomaan täysin ulkopuolisen toimesta joka ei yleensäkkään tiedä asiasta kettuakaan, onnea...

[q]
T. papan puolella.*muhaha**piis*
[/q]
Joo sinullekkin.

[q]mrx, 1.7.2005 12:59:
Kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*
[/q]
Milloinkohan tällainen tilanne tapahtui? En muista lukeneeni mistään lehdistä, vaikka tällainen kyllä olisi päätynyt vähintään Iltalehden etusivulle...

Ettei vai kaverisi ole ylilyönyt juttujaan?

Mitä luulee ihminen saavansa vastalahjaksi kun uhkailee viranomaista "ysimillisellä" ja tunkee kättä takin sisään... Ja sitten valitetaan...

[q]VaLa, 12.11.2008 10:56:
Musta olis hyvä että kerran vuodessa olis sellanen päivä, jolloin asikaspalvelia vois sanoa suoraan asikaalle mitä ajattelee...
[/q]
Ennen asiakkaatkin olivat hallintoalamaisia :D

[q]crissy, 31.10.2007 19:56:
älä tee seuraavia asioita:

älä pissi arnoldsin mukiin ja jätä sitä sovituskoppiin
älä vedä handuun alusvaateosastolla
älä myöskään pasko sovistuskoppiin
älä myöskään puolisosi kanssa kuksi sovituskopissa! ihan missä muualla tahansa mut ei sovituskopeilla.

älä myöskään jätä neuloja vaateiden sekaan
[/q]

Jos jollain on tullut ripuli, niin on hädissään laskenut pöksyt alas Kusikupin voisi vielä roudata mennessään ulos mutta ripuli lattialla on vaikeampi homma. Toivottavasti kys. henkilö ei pyyhkinyt persettään puseroon ja vienyt sitä takaisin hyllyyn

Huumeneulat

Kivoja asiakkaita teillä Kuulostaa siltä, että ne on luulleet sovituskoppia vessaksi.

Nää saattais sopia tänne hieman piristämään

The Bartender Hates You sarja:

Itse asiassa ei kannata tehdä mitään. Olla ihan hiljaa paikallaan ja toivoa että se veitsellä uhkaileva raivopää lähtee pois.

[q]Annakins:
Et taida itsekään osata suomea kovin hyvin...
[/q]

En mut sehän ei liity aiheeseen. Vai luitko väärin topicin aiheen?

OT. ja muuten sama koskee suakin... :P

Pistämpähän minäkin lusikkani soppaan...

Eli työni on tällä hetkellä liittymäkauppa "kauppa x" sisällä olevassa asiakaspalvelupisteessä.

1. Ei, en ole "kauppa x:n" henkilökuntaa enkä tiedä todellakaan missä ne vitun lamput, lapiot, kirveet, pyykkinarut, tyhjät videokasetit/cd:t, karaoke-levyt ja patterit on. Eikö tiskissä lue todellakaan tarpeeksi isolla että "liittymän nimi" ja muutamaan kertaan.

2. "Vittu ko. liittymä on paska, mä vaihdan sen kyl heti pois ku se on niin kallis ja pahuksen huonohko" Vastaus: Vittu senkus vaihdat, eipä ole mun palkkapussistani pois, provikka tulee ainoastaan liittymän avauksesta, eikä se raha lähde jos vaihdatte sen liittymän siihen toiseen halpaan taijohkimuuhun.

Tässä ainakin muutama.. itse threadin aloittajan kanssa samassa kuppilassa ollut tiskillä, en voi oikein lisätä tuohon listaan kun se on juurikin noin. Älkääkä "opettako", "pätekö" tiskillä baarimikolle miten niitä juomia tehdään, tietenkin jos ei ole juomasta kuullukkaan, niin voihan siinä sitten tehdä ns. "yhteistyötä", mutta jos valkovenäläisenkin tilaat ja juoma tulee tuotapikaa naamasi eteen ja vastaat: Vittu täs ei oo yhtään viinaa, mä näin et sä et pistänyt siihen yhtään, ja kaikenlisäks valkovenäläinen tehdään kahluasta, baileysistä ja piimästä.. -Ei näin..

No mut, syksyjä vaan kaikille ja sillee..
Mä jatkan tätä pattereiden, lihakirveiden, kahvinkeittimien, poolopaitojen ja tortillojen myymistä

Tuossa Niksi Pirkassa on kyllä aika uskomattomia vetoja. Tulee kyl naurettua vedet silmissä niille. Mitens se viime numerossa menikään...? Jos olet laihdutuskuurilla ja mielesi alkaa tehdä sipsejä, ota tyhjä sipsipussi ja täytä se vaikka vihanneksilla tms. ja napostele niitä.

[q]Cloud:
Itse kokisin että suomalainen antaa tippiä, silloin kun hän haluaa näyttää "seuralaisilleen" että mulla on varaa ja kato mä osaan tän homman. Eikä niinkään hyvästä palvelusta, kuten se ehkä kuuluu antaa.[/q]
Suomessa tippi on "osa tuotteen hintaa". Eli työntekijöiden toimeentulo tulee palkasta jonka työnantaja maksaa. Kun taas esim amerikassa tarjoilija saattaa "elää tippien varassa", joten kuuluu tapoihin antaa tippiä tietty "prosentti" loppu summasta, ja enemmän jos palvelu oli hyvää.

Tekisin niin, että miettisin kahdesti ja vaihtaisin työpaikkaa*joo*

H&M:llä ainakin asiakas on aina...*piip*

Mulla kävi tänään todella mielenkiintoinen asiakas vatekaupan kassalla...
Ko. keski-ikäinen etnisen taustan omaava naikkonen tulee kassalle, ojentaa siihen kolme vaatetta ja sitten vielä ottaa siitä kassan "heräteostoslaatikosta" sateenvarjon ja ojentaa sen mulle.

Otan kaikista tuotteista ihan viivakoodinlukijalla hinnat ja laitoin ne muovipussiin. Asiakas kysyy multa murtavalla suomella että "Mitä maksaa?" No viittaan kohti hintanäyttöä ja lausun ihan suomeksi että hinta on sitä ja tätä. No täti käy sitten katsomaan muovikassissa päällimmäiseksi viikatun vaatteen hintalappua repien sen sieltä pussista puoliksi ulos, ja sanoo sitten englanniksi että "This is four euro" Hintalapussa lukee 4,90 mutta en vielä tässä kohdassa kiinnitä asiaan huomiota vaan nyökkään vaan että "yes it is four and ninty"

No täti repii sitten loputkin kamat ulos sieltä pussista ja käy katsomaan niiden hintalappuja. Tädin taakse alkaa kertyä jonoon ihmisiä, jotka eivät vielä tässä kohdassa ymmärrä että homma ei nyt etene. No täti katsoo kaikkien hintalappuja ja toteaa että ei voi olla näin kallista. Tarkastan koneelta että kaikki tuotteet on vain kertaalleen siinä ruudulla ja samalla katson tädin vaatteista ettei ole mitään alennuslappuja tms.

No täti siinä sitten päässälaskee summia yhteen ja jono odottaa, siinä se sitten toteaa että "These dont cost that much." ja osoittelee sitä hintanäyttöä. Kaivan laatikosta laskimen, mutta se ens alkuun tilttailee jotain, joten täti ei enää kinnitä siihen huomiota kun saan sen toimimaan. Lasken summan ruutuun ja näytän sen tädille, mutta koska täti ei ole nähnyt mitä lukuja siihen laitoin, niin uskoo ilmeisesti että yritän kusettaa häntä. Täti toteaa suomea ja englantia sekaisin puhuen että minun pitää kirjoittaa hänelle paperille ne summat. Siinä samalla se laskeskelee itse päin vittua niitä summia, ehdottaen mulle että 4,9 + 6,9 = 10 euroa. Musta se on kuitenkin 11,8, koska mä otan ne sentitkin huomioon, vaikka ne onkin merkattu pienemmällä siihen hintaan kuin eurot. Täti ei ilmeisesti huomioi niitä.

Tässä kohdassa onneksi työkaveri tuli pelastamaan tilanteen silleen että otti viereisen kassan käyttöön ja alko purkaa sitä tädin taakse kertynyttä jonoa. Pari ihmistä sieltä olikin jo antanut mulle ymmärtäväisiä ja ihmetteleviä katseita että mitä nyt tapahtuu. No siitä sitten laskin tädille erikseen summat, ensin eka vaate + toka vaate, sitten niiden summa + kolmas vaate, niiden summa plus sateenvarjo ja sain taas summaksi saman jota kassakin...

No täti sitten kiukkuisena näyttää että pakkaa ne kamat takas pussiin, jonka tietenkin iloisesti asiakaspalvelu-minäni paras tekohymy kasvoilla sitten teen. No sitten täti kaivaa niitä rahoja sieltä kassistaan ihan sika kauan, onneksi todellakin työkaveri hoiti niitä hieman helpompia asiakkaita. Täti siinä sitten vihdoin sai kaivettua tarpeeksi rahaa kassistaan jo ojentaa niitä mulle. Otan seteleistä kiinni, mutta täti ei päästä irti vaan katsoo mua ja sanoo sekakielellä että haluaa kuitin. Totean hänen sen saavan, jolloin hän päästää rahoista irti. Laitan rahat kassaan, annan vaihtorahat ja kuitin tädille. Täti on jo kiskaissut muovipussin itselleen pöydältä, joten sinne en voi kuittia laittaa kuten yleensä teen.

No täti siitä sitten lähtee kiukkuisena menemään ja otan seuraavan, aika paljon helpomman asiakkaan vastaan. Sivusilmällä nään että täti menee vouhottamaan tummaihoiselle miehelle (ehkä aviomies tms) kädet isosti heiluen ja osoitellen liikettämme kohti. Kehu varmaan hyvää asiakaspalvelua

Jos et osaa puhua kunnolla suomea tai englantia, vaan molempia huonosti sekaisin, et osaa laskea päässä, etkä usko laskimeen tai kassakoneeseen, niin älä pliis tule ostoksille.

Yleistä ravintolahässäkkää:

- Suomirokkipaikassa ei soiteta trancea, housea, junkkaa tai polkkaa
- Teinidiskossa ei myöskään (välttämättä) soiteta rokkia
- Dj harvemmin päättää ravintolan musiikkilinjauksesta
- Hitaiden jälkeen tulleen nopean kappaleen perään ei tarvitse vaivautua kerjäämään hitaita.
- "Soitatko tän biisin jos tuon cd-r:n" -En soita
- "Mikset?" - ...
- Dj:llä ei ole valtuuksia myydä kaljaa, eikä baarimikolla valtuuksia sanoa dj:lle mitä sen tulee soittaa (ellei maksa ko. henkilön palkkaa).
- Ravintola ei myöskään ole mikään sikala, siellä voi käyttäytyä kuin kotona. Vai toimiiko sohvat kotona tuhkakuppina, tai lavuaari vessanpyttynä?
- Juomia ei myöskään tarjoilla pilkun jälkeen, ei vaikka kuinka kinuaa.
- Jos vituttaa ja haluaa haastaa riitaa, jää kotiin hakkaamaan kiviseinää.
- "Mä en ymmärrä miks ravintola menee puol kolmelta kiinni, jos kelloja siirretään tunnilla eteenpäin vasta puol neljä?" - Ravintolahenkilökunta ei varmaankaan ole päättänyt suomen lakia, ja jos olisi, ravintola menis varmaan kahdeltatoista kiinni. Kiitos "teidän". (PS. Ravintola pitää olla klo 04 tyhjä ulkopuolisista, klo 04:30 näin ei olisi).
- "Onks tossa nyt jotain vaikeeta?" - Ei ole. Helppoa rahaa, mukavat työajat, mukavat asiakkaat, ja vitun kova liksa <3
- Jos henkilökunta keskustelee jonkun kanssa, ei tungeta siihen väliin vaatimaan palvelua.
- Saman biisitoiveen esittäminen 10kertaa aiheuttaa vastakkaisen lopputuloksen.
- Myöskään uhkailu: "Saat turpaan jos et soita" saattaa kuulostaa omasta mielestä vakuuttavalta.. Itse heitätytän moiset asiakkaat pihalle kertalaakista.
- Dj-koppi / baaritiski ON savutonta aluetta, ja syystä! Jos olet niin tyhmä ettet ymmärrä asettua työntekijän saappaisiin, syöksy suohon.
- Jos dj:llä on luurit päässä, ja/tai kädet miksauspöydällä, hän varmaan tekee jotain. Vieressä huutaminen tai hihan nykiminen ei auta asiaa..
- Älä HELVETISSÄ rupea laulamaan! Paskaa musiikkia kuunnellaan muutenkin 6h illan aikana. Mukava idols-tason musiikkiesitys todennäköisesti edesauttaa toisen ammatin hankkimista. Heitä vaikka kivillä.

Kuvailua:
- "Ootko ottanu monta kuvaa?" - Ihan vitusti
- "Koska kuvat tulee jakoon?" - Sitten kun ehtii
- Jos kuvaaja on kamera naaman edessä, hän TODENNÄKÖISESTI yrittää kuvata jotakuta sillä hetkellä. Jos on asiaa, töki toki kylkeen, nyi hihaa, tai huuda korva vieressä saadaksesi huomiota. Se auttaa!
- Kun "ihan oikea" kuvaaja on ottamassa esm hääkuvia tms, kannattaa mennä omalla pokkarilla räpsimään samaan aikaan kuvaajan kanssa kilpaa. Työrauha?
- Kuvien kerjääminen 10h tapahtuman jälkeen on aika turhaa - Ei nopeuta kuvien saamista yhtään.

EDIT: Työntekijät ovat (joskus) syystäkin ruman näköisiä. Rumille ihmisille puhuminen ei ole toisten silmissä hyväksyttävää. Älä siis puhu, kiitos.. (Ellei ihan oikeesti ole ASIAA)..*hihu*

oonko mä helppo asiakas kun haluun aina mansikkaa ja viinaa ja hinta saa olla max 8,50?
juoman saa tehhä miten kukin baarimikko tykkää.. aina on kelvannu..

[q]Lyylikki, 17.11.2006 17:12:
---
No sitäpä juuri. Ensin sanoit, että ei pidä paikkaansa, että ei pysty Stockalle palauttamaan tuotetta, jota ei ole sieltä ostettu. Ja sitten vetoat, että tuskin asiasta vaihtotilanteessa kerrotaan. Ehken kukaan ei mene sinne tuotteita vaihtamaan sanoen, että: "Tätä ei kyllä ole ostettu täältä."

[/q]
Itse asiassa tulee useinkin.

Mutta kuten jo ensimmäisessä postauksessani totesin, ostotapahtuma on helppo löytää. Ilman kuittia palauttaminen tai vaihtaminen ei ole ongelma ja varsinkin häälahjojen kanssa se on varsin tavallista. Kertomassasi tapauksessa tapahtuma on todennäköisesti löytynyt, ja palautus on ok.

Kaikenlaisia yrittäjiä kyllä riittää, ja siksi nykyisin hyvitys tapahtuukin yrityksen omalle lahjakortille. Tämä karsii ainakin suurimmat huijarit.

Mutta nyt menee liian synkistelyks...

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O