Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]crissy, 24.6.2008 15:33:
plus et tinkaaminen ei onnistu.. jos pitää tinkaa nii mee torille..
[/q]

Toi pistää itseäkin ärsyttämään. Etenkin mustalaisten kanssa on saanut monta kertaa sanoa, että tämä on kauppa, MINÄ en voi itse päättää hinnoista ja jos haluat tinkiä matostasi, mene kirpputorille.

Ei kyllä enää ärsytä asiakkaiden typeryys niin paljon kuin aikaisemmin. Nyt ne vaan lähinnä tuntuu huvittavilta. Tänäänkin sai taas ihmetellä miten sokeita ihmiset oikein on. Jos otat hyllystä jonkun tuotteen ja katsot hyllyn reunasta randomilla jonkun hinnan, jotta voit väittää kassalla tuotteen maksavan sen kaksi euroa, mikä AIVAN VARMASTI luki siinä valitsemasi tuotteen edessä, voisit edes katsoa hieman tarkemmin. Jos otat tuotteen paikasta X, minkä ihmeen takia luulet hyllyn toisessa päässä olevan hintalapun tarkoittavan paikan X tuotetta? Että ihmiset voi joskus olla typeriä. Itse en asiakkaana ikinä kehtaisi alkaa väittelemään jonkin tuotteen hinnasta, jos olisin vain pikapikaa ohimennen vilkaissut hintalappuja päin. Mutta jokainen tyylillään.

Yksi juttu mikä ärsyttää, on se, kuinka yllättävän monet asiakkaat tunkevat sitä rahaa suoraan naamaani vaikka en ole edes vetänyt kassalta heidän ostoksiaan. Jos AIVAN välttämättä haluat ottaa rahasi/korttisi ajoissa esiin, sen voi laskea siihen kassallekin. Naaman eteen puoli minuuttia aikaisemmin tunkeminen tuo myyjälle vain painostavan ja ahdistavan olon, että on niin vitun hidas kun ei pysty ajatuksen voimalla lennättämään kaikkia 20 tuotetta lukijan läpi sekunnissa. Tuskin se asiakkaastakaan tuntuisi kivalta, jos hän vääntäisi hitaasti ja huolellisesti nimmariaan kuittiin ja kassa työntäisi jo kuittia ja korttia nenän eteen.

tänään tuli taas eräs kaasuasiakas.. meillä siis on Woikosken kaasuedustus ja vuokrapullojärjestelmässä asiakas heittää tyhjän pullon ja ottaa täyden tilalle ja maksaa sisällöstä.. tämä kalstaani sit makso käteisellä ja siinä ku woikkarille tein lappua, kysäs et missä hinnoissa ne nykyään on.. vastasin et "muistaakseni toi 20 litranen SK-18 on 86e".. tämä sit et joo no voithan sä sen kaheksaankymppiin laittaa.. joo ei voi, muussa tavarassa on "neuvotteluvaraa" korkeintaan ostohintaan asti mutta kaasuissa ku ollaan vaan toimipisteenä.. tämä sit heitti seteleinä 85e ja sai hetken kysellä sen puuttuvan euron perään.. varmaan aatteli et "no kyllä se ton euron unohtaa".. rautakauppa tuntuu muutenki olevan sellanen paikka missä kaikki hyllyhinnat on yli myyntihinnan.. mut vitut kaasuissa ja sen asiakkaatki tietää..

[q]larzizi, 26.6.2008 00:14:
---
crissy, 24.6.2008 15:33:

---

Yksi juttu mikä ärsyttää, on se, kuinka yllättävän monet asiakkaat tunkevat sitä rahaa suoraan naamaani vaikka en ole edes vetänyt kassalta heidän ostoksiaan. Jos AIVAN välttämättä haluat ottaa rahasi/korttisi ajoissa esiin, sen voi laskea siihen kassallekin. Naaman eteen puoli minuuttia aikaisemmin tunkeminen tuo myyjälle vain painostavan ja ahdistavan olon, että on niin vitun hidas kun ei pysty ajatuksen voimalla lennättämään kaikkia 20 tuotetta lukijan läpi sekunnissa. Tuskin se asiakkaastakaan tuntuisi kivalta, jos hän vääntäisi hitaasti ja huolellisesti nimmariaan kuittiin ja kassa työntäisi jo kuittia ja korttia nenän eteen.
[/q]

voi tää on kans yks sellanen mikä kans käy rasittamaan.

ja sit se et venataan ihan viimeseen asti et ku sanon hinnan nii sit ruvetaan kaivelemaan niit pikkuhiluja tai sitä lompakkoon hehtaarin kokosesta laukusta joka on täynnä tavaraa.

ottas valmiiks kortit/ rahat ja iskee ne käteen vasta siinä vaiheessa kun myyjä sanoo hinnan.

[q]Hyzenthlay, 26.6.2008 14:45:
No, enää en oo itse kassalla, mitä nyt välillä rahastan ihmisiä.. [/q]

Tää oli vaan niin mainio lause

[q]crissy, 26.6.2008 08:15:
---
larzizi, 26.6.2008 00:14:

---

ja sit se et venataan ihan viimeseen asti et ku sanon hinnan nii sit ruvetaan kaivelemaan niit pikkuhiluja tai sitä lompakkoon hehtaarin kokosesta laukusta joka on täynnä tavaraa.

ottas valmiiks kortit/ rahat ja iskee ne käteen vasta siinä vaiheessa kun myyjä sanoo hinnan.
[/q]

Voi apua. Tässä kohtaa verenpaine nousee.

[q]Lyylikki, 26.6.2008 10:14:
---
crissy, 26.6.2008 08:15:
---
larzizi, 26.6.2008 00:14:
---

---

---

---

Mä en tiiä miten ne baareissa kestää ne työntekijät. Siellä kun on tiskillä ihan älyttömästi porukkaa, niin sitten sinne tulee joku urpå joka heiluttelee jotain 50 e seteliä tai korttia sinne baaritiskin toiselle puolelle niin, että siellä joutuu väistelemään käsiä, kun liikkuu.

Oikeesti. Jos on asiansa osaava baarimikko, niin tasan varmasti se tulee järjestyksessä sen tiskin läpi. Siinä ei paljon setelin heiluttelu auta. En sitten tiedä, että mitä tapahtuu jos heiluttaa 500 eurosta ja sanoo, että: "Pidä loput." Silleen ehkä saa helpommin seuraavan kerran palvelua.
[/q]

silloin ku olin baaris töissä ja oli porukkaa niin mä tylysti skippasin kaikki huutelijat, kortin/rahan heiluttelijat ja napsuttelijat. Ne sai ekana palvelua ketkä osas siinä nätisti seisoa ja odottaa vuoroaan. aika äkkii kyl loppu napsuttelu ja heiluttelu:DDD

[q]sapeli, 26.6.2008 15:03:
---
Hyzenthlay, 26.6.2008 14:45:
No, enää en oo itse kassalla, mitä nyt välillä rahastan ihmisiä..
---

Tää oli vaan niin mainio lause
[/q]

tarkotin siis et oon ihan randomisti tossa kassalla. Taisin saada sen kuulostamaan hauskalta

Yksi juttu mikä ärsyttää, on se, kuinka yllättävän monet asiakkaat tunkevat sitä rahaa suoraan naamaani vaikka en ole edes vetänyt kassalta heidän ostoksiaan.
[/q]

Toi on ärsyttävää kyl, mut melkein vielä ärsyttävämpää on kun rahoja viskotaan kassalle! en vaan voi tajuta. Kyllä mä ainakin sivistyneesti ojennan aina kassahenkilölle rahat käteen, enkä heittele niitä pitkin pöytiä. No, enää en oo itse kassalla, mitä nyt välillä rahastan ihmisiä..

[q]_nua, 26.6.2008 15:29:
Mulle tulee varmaan kerran viikossa, melkeen samallaisia puheluita. [/q]

Tääkin on aika mainio lause.

Oonpas mä tänään off-topic.

Noh näitähän kassalla riittää. Tässä pari.

Naisasiakas tuli ostamaan isoa 220 litran kompostoria ja sen maksettuaan myyjä lähti avuksi viemään sitä asiakkaan autolle. Pian kuitenkin myyjä tuli kompostin kanssa takaisin sisälle ja tokaisi että oli sitten nainen tullut ostoksille Smartilla. S m a r t i l l a.

Viime kuussa asiakas oli tullut ruohotrimmerin siiman kanssa kassalle ja ilmoittanut jämptisti ettei aio maksaa siitä, koska kesällä 2006 ostamansa trimmeri oli sylkenyt heti ensimmäisellä käyttökerralla siiman pätkinä ulos. Jaahas, hienoa kun ollaan ajoissa asialla ja ilman kuittia of course.

As: "Ostaisin tuon asennushiekkasäkin, mutta se on niin kamalan painava että kai saan sille kotiinkuljetuksen _maksutta_?"
Minä: "O.o, se ei kyllä valitettavasti ole mahdollista, mutta voin sen toki autoosi kantaa."
As: "En minä sitä sitten ota!! Surkea palvelu teillä!!!!" (25 kg säkki, 3,75 e)

Osalle asiakkaista myös sirukortinlukija tuottaa melkoista päänvaivaa, koska lukijan näytöllä lukee "Syötä PIN ja paina OK", mutta näppäimistön napissa taas lukee "ENTER". Semmoisessa isossa vihreässä napissa. Siitähän moni repii perseensä kun asiakasta hämätään moisella asialla. Voi meitä pikku pirulaisia kun ollaan laitteetkin kryptattu niin ettei niitä asiakaspoloinen vaan osaisi käyttää!!

---

---

Toi pistää itseäkin ärsyttämään. Etenkin mustalaisten kanssa on saanut monta kertaa sanoa, että tämä on kauppa, MINÄ en voi itse päättää hinnoista ja jos haluat tinkiä matostasi, mene kirpputorille.
[/q]

Tää asia ei kuitenkaan oo ihan näin mustavalkoinen (kauppa=ei <-> kirppari=joo). Rautakaupassa kun kehtaa vaan kysyä niin hinnasta putoaa lähes aina 10%, jopa 20%. Samoin jotkut vaatekaupat, jos ostat useamman vaatekappaleen niin kyllähän jonkinlaisen paljousalennuksen saa kun vaan kysäsee. Puhumattakaan kodinkoneliikkeistä :). Pitää vain tietää että ihan kaikkialla tinkiminen ei oo asianmukaista, kuten ruokakaupat ja isot marketit. Eikä tietysti aleta itse ehdottelemaan niitä hintoja.

Saa kommentoida, jos vaikka oon jonku mielestä tollo.

Aivan sama mikä tilanne, niin asiakaspalvelijan paino/ulkonäkö ei vaikuta palvelun laatuun. JOTEN PIDÄ SE SAATANAN TURPAS KIINNI JA ANNA VITTU OLLA VIIMENEN KERTA KUN SANOT MITÄÄN MUN ULKONÄÖSTÄ tai mä tinttaan sua vittu nii lujaa et sul ei oo hampaita enää.

Do I just love our customers? *sydän*

Pakko avautua...
Tänään yks asiakas tuli ihan varaston puolelle (oon siis kaupassa töissä) ja kysy apua. No mä sitten menin siihen. Sillä oli kaks muksua siinä, toinen vielä ihan vaavi. EI VITTU JA SE KYSY VOINKO MÄÄ VAIHTAA SEN VAIPAT SAMALLA KU SE KÄY OSTOKSILLA.

edit: kuinka tyhmiä ihmiset voi olla?

[q]Individual, 10.2.2007 13:21:
Politiikko? Kuka? Missä? Nimiä kehiin, vaalit tulossa! Seiskapäivään: "Kansanedustajaehdokas öykkäröi kaupassa"
[/q]

No en kerro kuka, mutta rupes vaan valittaan kun hänen 100 euron shekkinsä ei käynyt VAIKKA SEHÄN ON SAMA KUIN KÄTEINEN (*justjoo*) ja sit se koko juttu paisui ja mun teki mieli vaa sanoa et haista paska :D
[size=5]
Onneks ei voi enää potkujakaan tulla kun sanoin itteni irti viikko sitte :D[/size]

[q]sare, 4.5.2007 13:43:
Jos meillä näyttää että sun yhteys on TÄYSIN KUNNOSSA ja sanotaan että käy myymälässä testaan modeemi ja johdot (joko niissä tai siinä SUN koneessa vika) niin ei, sä et voi alkaa vaatia hyvitykseks uutta 100e modeemia kun sun nykysestä modeemistä on menny takuu umpeen joskus viime vuosituhannella, ihan turhaan huudat ja kitiset sielä että minä irtisanon kaikki palvelut nyt ja vaadit sitä uutta modeemia 100x.

Edit. kirjotusvirheet
[/q]
Avainsana "meillä näyttää"...

Onneks en oo asiakaspalvelutehtävissä.

[q]mayah, 13.6.2007 09:27:
"Ooiskelen kielitiedettä Helsingin yliopistossa."

Pitäiskö sun opiskella kirjoittamista kanssa? Ihanaa kun jengi pätee sillä miten ne on "tarkoja ja hulellisia ja täten sopivia äärimmäistä pikutarkkuutta ja erinomaista kymmensomijärjestelmää vaativaan tyhön".

Jep jep.
[/q]

[q]Takyon, 3.8.2008 14:44:

Niin, tuossa oli nyt kyse romaneista. Myöhemmin aika selvästi kirjotin ihan yleisesti ihan kenestä tahansa että mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai se on haluton maksamaan. Kyseinen oikeus löytyy siis taksiohjesäännöstä ja siinä vaiheessa sä aloit vääntelemään mun sanomisia.
[/q]

Yhdeltä tutulta on pyydetty rahat etukäteen oltuaan kohtailaisessa laitamyötäsessä. Ihan oli suomalainen...

Taas eilen tuli juuri sulkemisaikaan perinteisiä mustalaistapauksia. Järkyttävä määrä kamaa ja sitten kun sanon loppusumman "50,65", niin sit alkaa järkyttävä huuto joka suunnasta "NO MITEN SE NYT NIIN PALJON VOI OLLA!? YLI VIISKYMPPIÄ?! LASKES TYTTÖ UUDESTAAN! EI VOI OLLA!".

Ärr! Minähän en sitä kertaakaan ole edes laskenut, vaan kone. Ja kone laskee varmasti kymmenen kertaa paremmin kuin me kaikki yhteensä. Jos teillä on niin saatanasti kamaa, joista puolet on vaatteita, niin kyllä se nyt vittu kanssa maksaa!

Kauan ne jaksoi taas uhota, että ei varmasti tee niin paljon, että "annas kuitti, niin mä lasken ite". Sitten kun ne siinä vieressä "laskeskeli ite", niin parin minuutin päästä lähti kiltisti kävelemään pois, sanaakaan sanomatta. En haluaisi yleistää, mutta mikä vittu mustalaisilla on niin hankalaa ettei voi edes myöntää olleensa väärässä. Tasan kerran elämäni aikana olen törmännyt kohtuullisen ystävälliseen mustalaiseen, jonka suusta myös kuulin sanan "kiitos".

[q]Takyon, 3.8.2008 12:17:
---
Kolera, 3.8.2008 11:50:
---
larzizi, 3.8.2008 11:10:
---

annahan kun arvaan että henkilö oli +50v?
ei ne ihmiset mutta se kulttuuri missä ne elää.

---

Mä taas oon taksia ajaessa todennu että ne nuoret on niitä kaikkein pahimpia. Mulla on ollut useampi vanhempi romaniasiakas kyydissä jotka on hyvin mukavia tapauksia mutta niiltä nuorilta joutuu ihan oikeasti pyytämään rahat etukäteen tai jää saamatta. Ja muutenkin rasittavia tapauksia.
[/q]
Laitinen vissiin just tarkotti sitä, että ne vanhemmat ihmiset on kohteliaampia kuin ne nuoret. Tai ainakin näin ite ymmärsin.

[q]Takyon, 3.8.2008 12:58:
---
Freja, 3.8.2008 12:34:
---
Takyon, 3.8.2008 12:17:
mutta niiltä nuorilta joutuu ihan oikeasti pyytämään rahat etukäteen tai jää saamatta.

---

Miten sä pyydät rahat etukäteen taksikyydistä suututtamatta asiakasta?

---

Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..
[/q]
Tekisit ton tempun heti ku näät asiakaat.. Auto vaan ympäri ja soitto keskukseen.

O