Hullut päivät ja ostoslista

Back to yleinen keskustelu O

[q]Freja, 5.10.2006 19:46:

Sul o käyny säkä, mä oon katellu liian monta kertaa kun B1 on perunut lentojaan/ne ovat olleet kohtuuttoman paljon myöhässä..
Systerin kaa mentii Hampurii pari vkoa takaperin Finskil, saatiin ihan kunnon ateriat ja kone oli ajallaan. Mikä parasta, lento oli aikaisin aamulla, eli oltiin jo ysiltä Saksassa. [/q]

Mä en ole oikeastaan huomannut Finnairin ja SAS/Blue1:n välillä suurempia eroja aikataulujen pitävyydessä. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että iltalennot ovat suht usein myöhässä kaikilla noista. Tähän on syynä se, aamulento lähtee usein silleen, että kone on ollut kentällä parkissa koko yön, ja aamulla tarvitsee vain lähteä liikenteeseen, kun taas iltalennot ovat sellaisia, että koneilla on jo sahattu ympäri Eurooppaa siellä sun täällä, ja matkalla sattuu ja tapahtuu.

Viimeksi tiistaina Finnairin paluulento Tukholmasta antoi odottaa itseään, kun ilmoitettuna lähtöaikana ei koko kone ollut vielä edes saapunut Arlandaan, vaan oli jossain matkalla. Noh, siinä odotellessa sitten tulikin juotua terminaalissa se olut jota koneesta ei olisi saanut. :)

Osuukin sitten taas niin, että meikäläisellä ei ole rahaa. Tynmää. No ehkä sen parmesan-purkin voi sieltä käydä höyläämässä kortille

Onks se esite tipahtanut jo jonkun postiluukusta?

Noi tarjoilut kyl vaihtelee koko ajan. Vielä viime vuonna Blue1:lla oli Damiin lentäessä ilmasta safkaa + ilmaset juomat, siinähän se lento meni gt:tä imaillessa. Tänä vuonna ei Berliinin lennolla ollutkaan sit mitään tarjoiluu ilmaseks, kahvin ostin parilla eurolla. Sit taas toisaalta AirBerlinillä tarjoiltiin kolmioleipää ja alkoholittomia juomia, ja alkoholillisetkaan ei ollu mitään erityisen hintavia (juotiin koneen shamppanjat loppuun *justjoo*). Ja IMHO AirBerlin on "enemmän" halpisyhtiö kuin Blue1 (joka on kai sanonutkin ettei laske itseään suoranaisesti halpalentoyhtiöihin).

[q]nethr, 6.10.2006 11:00:
Onks se esite tipahtanut jo jonkun postiluukusta?
[/q]

Tänään tuli! Ei mitää kauheen ihmeellistä ollu... Tulostimen ajattelin ehkä hankkia.

Onko siellä minkälaisia laseja tai astioita tarjouksessa? Arabialta tai Iittalalta?

Pitäisi hommata refilliä hajonneiden Kartio-lasien tilalle.

[q]vaavu, 6.10.2006 12:01:
Onko siellä minkälaisia laseja tai astioita tarjouksessa? Arabialta tai Iittalalta?

Pitäisi hommata refilliä hajonneiden Kartio-lasien tilalle.
[/q]

4 kirkasta Kartio-lasia ja kaadin on 32.90. Löytyy myös 24h-astioita, Illusia-astioita jne jne.. Aika paljon kaikkea.

Noniin, tänään ne sitten alkais. Mua kiinnostais yhdet kengät, mutta enpä tiedä onko niitä enää jäljellä siinä vaiheessa kun pääsisin raahautumaan paikalle. Mua kyllä hirvittää se ryysis, mikä siellä on, ei sinne kyllä ihan huvikseen lähde. Pitää vähän katsoa, että mikä on jaksamisen taso koulupäivän jälkeen.

Mä taidan jättää väliin, kun en oikeasti mitään tartte, eikä rahatilanne oikeen suosi "ikkunaostoksia". Mä kun en osaa lähteä vaan "katselemaan". :(

5 leffaa tuli ostettuu ja siihen se saattaa jäädä. Huomenna vielä tapiolassa pitää käydä kattoo alelaarit läpi ja siinä se sitten onkin.

[q]
Sul o käyny säkä, mä oon katellu liian monta kertaa kun B1 on perunut lentojaan/ne ovat olleet kohtuuttoman paljon myöhässä..
[/q]

Pakko mainita off-topicina sen verran, että täsmällisyys on yksi niistä asioista, joita lentoyhtiöistä seurataan tarkkaan, ja Blue1 on edelleen Suomen täsmällisin lentoyhtiö siitäkin huolimatta, että se on laskenut tänä vuonna.

Asiasta sen verran, että hulluilta päiviltä vois käydä hakemassa täydennystä Eight Hour Cream -varastoon, ja Kartio-laseja vois ehkä ostaa lisää. Jos siis jaksan lähteä ryysimään. Kummankaan tuotteen kohdalla säästö ei oo niin hurja, etteikö noita vois ostaa normaalihinnallakin.

[q]Annakins, 5.10.2006 10:16:
---
Fyraett, 5.10.2006 10:12:
---
LooPy, 5.10.2006 10:08:
---
Freja, 5.10.2006 10:00:
---

Ja Blue 1:lla, kuten SAS:in muillakin Euroopan lennoilla, joutuu maksamaan jopa vedestä.
[/q]

onks toi jotenkin kauheen painava kriteeri lentoja katellessa?
vai ootteko kauheta lentokonejuoppoja?

en kyl lentäis blue1 mistään hinnasta! entinen airBOTNIA!
sassitki tippuilee hyvään tahtiin joten ainut suomen koneista on finski

[q]hrdkvr, 11.10.2006 12:02:
---
Annakins, 5.10.2006 10:16:
---
Fyraett, 5.10.2006 10:12:
---
LooPy, 5.10.2006 10:08:
---
Freja, 5.10.2006 10:00:
---

Ja Blue 1:lla, kuten SAS:in muillakin Euroopan lennoilla, joutuu maksamaan jopa vedestä.

---

onks toi jotenkin kauheen painava kriteeri lentoja katellessa?
vai ootteko kauheta lentokonejuoppoja?

en kyl lentäis blue1 mistään hinnasta! entinen airBOTNIA!
sassitki tippuilee hyvään tahtiin joten ainut suomen koneista on finski
[/q]

Joka paikassa koko ajan toitotetaan, että lentomatkoilla pitäisi juoda paljon vettä, jotta mahdollisimman tehokkaasti ehkäistään veritulpat jne. niin on se musta vähän hullunkurista.

Tänään aamulla tuli ostettua:

- kuvassa oleva valkokultainen timanttisormus (edellinen kihlasormus oli liian iso ja tipahti sormesta järveen)
- sakari sauson keskiruskeat nahkahansikkaat (olen ihan sakari sauso -fani)
- longchampin taiteltava pliage-laukku, tummanruskea (kätevä kauppakassina)
- ril'sin harmaa neuletakki, ohutta villaa
- ril'sin ruskea v-aukkoneule, ohutta villaa
- 4 kappaletta 2 GB USB-muistitikkuja (töihin meidän tiimille)

Eli oikein hyvät ja hyödylliset ostokset, kaikki tulevat tarpeeseen ja käyttöön.

[q]Kirsikka, 11.10.2006 09:55:
Mua kiinnostais yhdet kengät, mutta enpä tiedä onko niitä enää jäljellä siinä vaiheessa kun pääsisin raahautumaan paikalle. [/q]

Jos kyseiset kengät ovat ne Ten Pointsin mustat saappaat, kannattaa henkisesti varautua, että niitä ei iltapäivällä enää ole. Ainakin Tapiolassa noin 8:45 aamulla olivat jo kaikki koon 38 saappaat loppu.

[q]Mua kyllä hirvittää se ryysis, mikä siellä on, ei sinne kyllä ihan huvikseen lähde.[/q]

Olisitpa nähnyt tänään, minkälainen maailmanlopun meininki oli klo 8:05 Tapiolan Stockan korutiskin ympärillä. Eihän siellä päässyt edes niitä koruja katsomaan, kun naiset muodostivat tiiviin muurin tiskin ympärille. Myyjätkin näyttivät olevan aika hermoraunioina siinä tilanteessa.

olis kiva käydä katsomassa jotain vaatteita sieltä...toppaliivi taitaa olla ehkä nyt se minkä haluaisin...

Eiköhän sitä tuu leffoja haettuu kun saa palkan perjantaina.Jos siellä siis enää mitään kummempia on jäljellä

Tänään kävin ostamassa 2 gigan CF-muistikortin ja jotain paitoja. Mukaan tarttui myös muutama cd ja jotain sekalaista sälää.

Huomenna on tarjouksessa hyvä EF:n objektiivi, mitä aion mennä jonottamaan jo ennen kahdeksaa. EF 28-135mm IS USM *sydän*

[q]dawn, 11.10.2006 20:56:
Huomenna on tarjouksessa hyvä EF:n objektiivi, mitä aion mennä jonottamaan jo ennen kahdeksaa. EF 28-135mm IS USM *sydän*
[/q]

Mihin hintaan toi on tuolta lähdössä?

en yhtään mitään

Kulutuspäivät lähestyvät. Mitä on sun ostoslistalla?

Me mennään vaavun kanssa ostamaan ainakin

abc vateja
juustoja (paljon)
lihoja
hilloja
sipsejä
gsusta
we:ä
egoja (jos vaan sopiva löytyy)
sukkia
gilette teriä
essence laseja (kuohareita ainakin, jos punaviinejä ja vesilaseja löytyy niin niitä)
musta puku (jos vaan mulle löytyy tarpeeksi pieniä kokoja)
+ ne 100 pientä juttua jotka vaan on pakko saada :D

O