Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]ykskaks:
Kysymys Softcorelle:

Softcore:
-Ei niin hyvää ettei huonoakin, pelkkää korkealentoa matka ei kuitenkaan ole ollut, muiden pienten vastoinkäymisten ohella mörkö joka uhkaa bileitä muuallakin pesiytyi loppuvaiheilla myös joensuun"skeneen", eli huumeet.
Oli valitettavaa katsella muutamia yksilöitä joille enää ei ollut merkitystä musiikilla, esiintyjillä eikä tunnelmalla koska pää ei enää rekisteröinyt muuta kuin surinaa. Onneksi heitä ei ole ollut paljoa, eikä heistä ole juurikaan ollut harmia tai häiriötä, korkeintaan henkisen vaurion aiheutuksia.

Möröstä ei siis ollut harmia tai häiriötä mutta silti uhka bileille Joensuussa ja muuallakin? Millä tavalla mörkö uhkaa bilekulttuuria?
[/q]

Lähinnä meidän kohdalla ongelmia aiheuttaa kukkahattutädit ja sedät jotka vaikeuttavat mm. jatkoaikojen, anniskelulupien yms. saamista konemusiikkitapahtumiin johtuen siitä että käydessään(he todellain käyvät, ainakin joensuussa) tapahtumissa tarkastuskierroksella(odotettavissa mm. tulevaan 22.10 tapahtumaan) bongaavat muutaman sinänsä harmittoman mutta valitettavasti selkeästi erottuvan sekoilevan yksilön ja vetävät tästä johtopäätöksen että konemusiikki ja huumeet kulkevat käsi kädessä. Tiedämme saman kuvion toistuvan muuallakin. ei tietenkään kaikkialla, mutta valitettavan monessa kaupungissa kaksinaismoralismin luvatussa maassa. Jokainen kuitenkin tiedostanee tämän vanhemman sukupolven asenteen ja kuvitelman teknosta ja huumeista. Organisaationa olemme huumeiden vastainen ja tarkoituksemme ei ole lähteä väittelemään aiheesta. Emme myöskään harjoita "tuputtamista" vaan olemme sitä mieltä että ihmisella on vapaa tahto tehdä valintansa itse, myös huumekysymuksessä.
Sen elämää suuremmasta asiasta ei ole kysymys.
Meidän kohdalla Itä-Suomessa uhka on todellinen, jos ette ole huomanneet niin konemusiikkitapahtumat eivät ole viranomaisten suuressa suosiossa ja huumeiden käyttö tapahtumissa on riittävän painava asia jotta sitä voidaan käyttää tekosyynä tapahtumien paperisodan ym. vaikeuttamiseen ja mm järjestyksenvalvojien määrän lisäämisen vaatimiseksi(joka kohottaa muuten kustannuksia aika reilusti). Lisäksi Joensuussa kovinkaan moni konemusiikkiystävällinen taho ei omista tapahtumiin sopivia tiloja, sen sijaan vanhoillisesti mm huumeisiin suhtautuvilla niitä on. siksi tuo toive seuraavan (ja viimeisen) Softcoren osalta, aikomuksemme on kuitenkin jatkaa jossain muodossa konemusiikkikulttuuripainotteisien tapahtumien järjestämistä ja Areena tulee olemaan siinä suhteessa näytön paikka ei ainoastaan klubbaajille mutta myös kukkahattusedille ja tädeille.

Toivottavasti tämä riittää vastaukseksi kysymykseesi, joka oli mielestämme aiheellinen ja perusteltu.

Toivomme myös ettei keskustelua aiheesta ole meidän osaltamme tarpeellista jatkaa.

Ystävällisin terveisin SOFTCORE-family

edit: typo

[q]salaisinko?:
---
Voin yhtä hyvin sanoa sulle, että kyl metalli-piireissä jengi kiskoo esim. heroiinia ja amfetamiinia aika kiitettävästi. Perustuu siihen mitä on nähnyt ja kuullut.
[/q]

kuullu..jesh, nähny..ok.

[q]ALIEN:
Selvinpäin on tietysti terveellisintä pidemmän päälle, mut ei varmasti ole makeempaa ku esim laadukkaissa essoissa - se on valitettava fakta. imo ;)[/q]

Mistäs sä tän tiedät? Ootsä ollut mun päässä?

Kysymys Softcorelle:

Softcore:
-Ei niin hyvää ettei huonoakin, pelkkää korkealentoa matka ei kuitenkaan ole ollut, muiden pienten vastoinkäymisten ohella mörkö joka uhkaa bileitä muuallakin pesiytyi loppuvaiheilla myös joensuun"skeneen", eli huumeet.
Oli valitettavaa katsella muutamia yksilöitä joille enää ei ollut merkitystä musiikilla, esiintyjillä eikä tunnelmalla koska pää ei enää rekisteröinyt muuta kuin surinaa. Onneksi heitä ei ole ollut paljoa, eikä heistä ole juurikaan ollut harmia tai häiriötä, korkeintaan henkisen vaurion aiheutuksia.

Möröstä ei siis ollut harmia tai häiriötä mutta silti uhka bileille Joensuussa ja muuallakin? Millä tavalla mörkö uhkaa bilekulttuuria?

Vituttaa kyl lukee joitain noita kommentteja, joissa jengi avautuu iha kybäl. Joku dokaa, joku vetää poretta, joku kiskoo lakkaa ja joku polttaa paukkuu............... SO FUCKING WHAT??? Mua ei ainakaa vois vähempää kiinostaa jos joku esim. bileissä tamppaa vieres huolel ihan pärinöissä, ehkäpä päinvastoin, tulee itelleki lisää virtaa bilettää, hyppii ja kuorii perunoita. Bileissä ei ees paljon tappeluita nää koska jengil on niin hyvä fiilis........... kylhän kaikki nyt tietää et ku panee (meitsin mieli on kyl sairas, aina ku mä nään tai kirjotan sanan "panee" missä yhteydessä tahansa, ni tulee heti vaa The Paneminen mieleen) tuhat kännistä kanaa ja kukkoo samaa paikkaan eli baariin ni aina siel käy ja sattuu... Bileissä on douppaajat ja alcoholistit sulassa sovussa nauttimassa hyvästä musiikista. Vaik mä saan täst varmasti vitusti kuittii jengiltä, mut faktahan on se et bilesceneen kuuluu douppaajat... ei sitä et pitäis kaikkien doupata vaa sitä et yli-innokkaat, puheliaat, hikiset ja lautassilmäset naksuttelijat on yksi osa bilesceneä... Okei mul ei oo hajuukaa miltä tää teksti näyttää tai kuulostaa ku heitän vaa läppää sitä mukaan mitä mun isoihin mut tehottomiin aivoihin tulee, mut iha sama. Mä oon nii paska kirjottaa mitä mä haluun sanoo mut tos oli mun mielipide tähän aiheeseen... joo mä lähen nyt hieroo mun talirauhasia......
Peace and Love tai jotai sinnepäin.

[q]ville:
---
jUSSi:
Mistäs sä tän tiedät? Ootsä ollut mun päässä?

---

Niin, eihän tuota varmasti voi tietää kukaan, mutta MDMA:n vaikutus perustuu siihen, että aivojen serotoniinivarastot tyhjentyy kerralla. Jos sulla normaalisti on hyvä olo esim. seksin jälkeen, jolloin serotoniinia on elimistössä normaalia enemmän, voit varmasti kuvitella millainen olisi olo, jos tuota serotoniina olisi vielä varmaan 100 kertaa enemmän.

Tottakai liika on aina liikaa, mutta koska ihmisen onnellisuus näyttää olevan aika vahvasti sidoksissa aivojen neurokemialliseen tasapainoon, pitäisin hyvin epätodennäköisenä tilannetta, että sun olotila olisi "vähemmän makea" tilanteessa, jossa fyysisesti "makeus" on maksimissaan.
[/q]

.....propsit tälle tekstille. Siinä se oli lyhyesti ja ytimekkäästi....

Itse en kyllä huumeita käytä*pahis*

Mulla ei periaatteessa oo tähän topicciin muuta sanottavaa kuin se,että vaikka kuinka vähätellään niitä huumeiden "haittavaikutuksia" niin minun mielipide lähipäivien kokemusten perusteella ja pitkällisen sivustaseurannan ja pohdinnan tuloksena on pakko todeta, että joka kerta,ihmisessä muuttuu jtn,joka kerta ihmisestä häviää jotain ja joka kerta ihminen unohtaa jtn tärkeää tunteistaan....

Huumeet syövät ihmisten aidot tunteet asioita kohtaan..ja ihmisestä tulee jossain vaiheessa ontto..Ja vaikka sen itsekkin tiedostaisi niin sille mielentilalle ei voi mitään..sitä ei pysty "sulkemaan pois mielestä" koska se asian tiedostaminen on niin vahvaa*uuh*

[q]ALIEN:
---
Astaroth:
En itse olisi ihan tätä mieltä, koska tauti tarttuu läheisyydessä - halusit tai et.

Mutta sinä voit päättää, haluatko ottaa douppia. Ympärilläni voi olla vaikka 30 herskadiileriä, mutta en minä vedä övereitä, jos en ota.

---

Meinasinkin, että diilerit ja tietoisesti tauteja kantavat ihmiset levittävät tauteja, ongelmia, kuolemaa ja muuta mikä vahingoittaa ympäristöä oman edun takia... Tottakai meillä kaikilla on mielenvapaus valita, mutta uteliaisuus ja riippuvaisuus yms unohtuvat monilla, kun joku itsekäs ihminen tuo esim huumeet naaman eteen ja helpottaa saamista oman talouden yms takia ;)
[/q]
asioilla on omat puolensa...ethän säkään osta juustoa kaupasta vaan siks et sitä on helppo ostaa...ehkä sä haluut itekkin sitä,kuka sitä sulle väkisin työntää...itestään niin paljon kiinni.Jotkut vaan syyttää toisia kun ei ymmärrä kattoa peiliin*justjoo* Ahdasmielistä ajatella kaikki yhdellä tai vain ainoastaan negatiivisella mielellä...kukin tyylillään...huumeet on nii loputon puheen aihe et ihmiset voi lopun elämäänsä käydä kirjottelee tänne mielipiteitään,kuka kuukauden välein,joku vain kerran...loppujen lopuks miks hitossa ees vaivaa päätä moisella jos se ärsyttää..

[q]Individual:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi Salvia saisi edes kannabikseen sekotettuna ihmisen niin sekaisin, että hyppää parvekkeelta.
Tai en ainakaan tän linkin valossa:
http://www.yrttitarha.com/kanta/salvia/
[/q]

Vähän heikohkosti googletettu linkki. Blah. Puistattaa katsella kun täällä riepotellaan parvekkeelta pudonnutta miestä miltei pilkan rajamailla pistellen hoito- ja rohtokäyttölinkkejä ja esittäen vankkoja "totuuksia" siitä, mitä budi, kannabis tai vaikkapa se kamelinpaska EI saisi tekemään.

No siis elämässä on tiettyjä asioita mitkä on väärin. Huumeet kuuluu niihin. Tokihan se on opetettu mutta se nyt myös on opetettu monille muille (toviottavasti). Ja ei, en pitäisi huumeita _missään_ olosuhteessa/olosuhteissa hyväksyttävinä. Mutta jokaisen oma elämä. Ok tavallaan (minä en voi asioita totaalisesti muuttaa) kunnes ei mun elämää ala pilaamaan . Jos alkaa niin sitten asia toinen. Mutat toisaalta, on osittain alkanutkin. Tuolla ei uskalla enää likkkua ulkona öisin yksin -> rikollisuus kasvaa ym. Eik äsaa unohtaa että niitä veroeurojakin menee tuhottomasti erilaisiin hoitoihin joita käyttäjät käyvät tuolla "nauttimassa". Extrarahanmenoa

Vastaan. Rikollisuutta tukevaa, väärin.. jne..

[q]Ana:
Kylläpäs te ootte rohkeita ku ryntäätte keskusteluun lukematta ainuttakaan sivua sanomaan jotain typerää ^__^
[/q]

[iso]this is t3h INTTERNAT![/iso]

[q]kuilu ja ponivarkaat:
---
Ana-5000:Ei se meinaa että ne ois turvallisia elimistölle. Kyl kannabiskin poltettuna aiheuttaa mm. keuhko- ja kurkunpäänsyöpää!
---

Huokaus... Oot kyl automaatio. :) Okei. Kaikkeen, mitä ihminen tekee, voi kuolla. Esim aasien ja muulien aiheuttamis onnettomuuksis kuolee enemmän ihmisiä ku lento-onnettomuuksis.

Elämä on vaarallista, siihen kuolee! Kielletään elämä!

Ja sen kannikan voi myös nauttia oraalisesti, muta aiheuttanee vatsalaukun syöpää..?

- vaarallistahymiö -
[/q]

Nomut hei pointtina vaan ettei mitään tollasii nautintoaineita voi ihan suoralta naamalta sanoo täysin harmittomiks :) Jos joka päivä polttelee ni salettiin kasvaa syöpäriski siin mis tupakoitsijallakin. Tietty satunnaisessa käytössä riski on varmaan samaa kokoluokkaa ku jointtiin kompastuminen..

[q]Juhgu:
---
Tosin huumeissa on mukana myös lääkeaineiden väärikäyttö, mikä varmasti nostaa huumeiden aiheuttamia kustannuksia turhaan.
---

Tilastoja vääristää myös aika kivasti se, että huumeidenkäyttötilastot tehdään kysymällä ihmisiltä "käytätkö huumeita".
[/q]

Kyllä niistä osa varmaan tehdään myös keräämällä statistiikkaa sairaaloista ja poliisilta, etc, mutta olet periaatteessa oikeassa. Neutraalia ja rehellistä tilastonkeruumenetelmää tollasesta aiheesta voi olla vaikea laatia.

[q]Tres:
No aiheuituiko tästä sosiaalisia tahi terveydellisiä
ongelmia? Ongelmakäyttöä on käyttö, josta aiheutuu
käyttäjälle tahi käyttäjän lähiympäristölle ongelmia,
kuten toma jo totesi.
[/q]

Vaikea sanoa. Todennäköisesti sosiaalisia ongelmia tuli perhepiirissä, en tiedä. Työelämään se ei vaikuttanut, ja kuolinsyykin oli paksusuolen syöpä, jota sitäkään ei varsinaisesti voida suoraan määritellä alkoholin aiheuttamaksi. Nojoo, pointti oli vaan että ongelmakäyttö on vaikea määritellä ja varsinkin sivullisen tahi ulkopuolisen on vielä vaikeampi sanoa, onko toisen käyttö ongelmakäyttöä vai hallittua, mutta runsasta viihdekäyttöä.

[q]Jone:
---
tranceprinsessa:
älkä unohtako että pikku piri / esso päät on bileissä ihania kivoja ihqja! ei agressiivisia.... kuten monella on käsitys..

---

Näinkö on? Kerrotko meille lisää? Erityisesti mä haluaisin kertoa mistä tämän universaalin totuuden kehitit?
[/q]

kaupunki: raisio
ikä: 18v

[q]Juhgu:
---
Ana-5000:
---
Ja metsään mentiin. LSD:tä on vähän paha lähteä rinnastamaan alkoholiin
---

Multa alkaa nyt loppua rautalanka kesken. En ole rinnastamassa.
[/q]

No ehkä mä käsitin sit vaan ihan väärin. Pahoittelut.

[q]peepe:
Juu, oli vaan pakko mainita koska kuitenkin jonkun on pakko tulla kertomaan siitä kuinka muissakin piireissä käytetään.
[/q]

"No mutku kaikki muutki..."

[q]Summerblink:
A lethal dose of caffeine for a healthy, adult male is about 10 grams. That’s about 70, eight-ounce cups of the strongest coffee you’re ever likely to drink.

Varokaa kun läträätte sen espressonne kera !
[/q]

Nytkö jo?

kts. ylläoleva replykuva :(

[q]Ciran:
Jotenki ihan lonkalta vois olettaa että kannabista työkseen myyvä ihminen kannabiksen laillistettua saattaisi myydä työkseen edelleen kannabista

---

Minä sanoisin että ei jos meinaat että hän perustaisi siis "putiikin" josta myisi kannabista paljon huonommalla voitolla kuin aiemmin? Monelle tämä tuskin olisi vaihrtoehto joillekkin kyllä varmasti. Vai meinaisitko että hän edelleen kasvattaisi kotona ja myisi kavereilleen laillistamisen takia romahtaneilla hinnoilla jolloin taas tulot olisivat minimaalisia verrattuna laittomuuden aikaisiin tuloihin?
[/q]

Toki alalle syntyisi hinta- ja laatukilpailua, mutta voisi olettaa että kannabista kauppaavalla ihmisellä on jo olemassaoleva asiakaskunta, joka tuntee tuotteen laadun ja luottaa myyjään.

En näe mitään syytä miksei k.o. henkilö voisi jatkaa liiketoimintaansa laillisin perustein; laillistaminen todennäköisesti kasvattaisi myyntivolyymia sillä tavoin, ettei yksittäismyyntihintaa tarvitsisi pitää niin korkeana. Toki se voi sitten olla että kellarin ikkunasta tutuille pilveä myynyt kaveri ei välttämättä osaisi pyörittää liikeyritystä kovinkaan menestyvästi,

O