Niuhottajat Ry. - Kirotusviheet
- « Edellinen
- 1
- ...
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- ...
- 29
- Seuraava »
[q]2la, 9.4.2008 15:57:
:D Hyvää suomen kielen päivää kaikille niuhottajille!
[/q]
:D Kiitos!
Tää on helppo juhlapäivä, koska kaikki kirjoitetaan erikseen!!! Tosin suurena kompastuskivenä on pieni s-kirjain
Go Iltalehti:
Potkut saanut kiinteistönvälittäjä kidnappasi pomonsa
"Lontoolainen tuomioistuin on määrännyt 23-vuotiaan Ambreen Gulin 10 vuoden vankeuteen entisen työnantajansa kidnappauksesta ja kiduttamisesta.
...
Poliisi tavoitti Gulin rikoskumppaneineen nimettömän vihjeen perusteella. Tutkintaa johtanut komisario ei säästellyt sanojaan kuvatessaan rikoksen pääarkkitehtia.
- Gul oli kidnappauksen kantava voima. Hän on laskelmoiva ja paha yksilö, joka toimia ahneuden ja kostonhomon ajamana."
Kostonhomo kuulostaa vaaralliselta... :(
Mikko.fi mainostaa Iltalehden etusivulla: Huutokaupataan Hippi henginen kaunis beige paita.
Voi elämä.
[q]Verano, 18.7.2008 08:32:
Mikko.fi mainostaa Iltalehden etusivulla: Huutokaupataan Hippi henginen kaunis beige paita.
Voi elämä.
[/q]
Paita
ilmeisesti toi on joku huutokauppa meininki
Oikeastaan tämä ei ole kirjoitusvirhe, mutta sivuaa kuitenkin tätä topicia niin paljon että pistän sen tähän.
Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset. Käsittämätöntä miten kaikki urheilujuontajatkin puhuvat olumpialaisista. Onko se y:n lausuminen niin vaikeaa? Innolla odotan tulevia olumpiakisoja.
[q]Android, 29.7.2008 13:08:
Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset. Käsittämätöntä miten kaikki urheilujuontajatkin puhuvat olumpialaisista. Onko se y:n lausuminen niin vaikeaa? Innolla odotan tulevia olumpiakisoja.
[/q]
Jes, joku muukin on tätä mieltä!
Oikeastaan tämä ei ole kirjoitusvirhe, mutta sivuaa kuitenkin tätä topicia niin paljon että pistän sen tähän.
[/q]
Puhevika :P Itellä tuo ilmenee siten, että sanon kiekko- ja sieni- sanan "kiakko" ja "siäni", vaikka todellakin tiedän että väärin menee, mutta minkäs sille voi jos ei kieli taivu suussa :(
[q]Jutu, 29.7.2008 15:15:
---
Android, 29.7.2008 13:08:
---
Puhevika :P Itellä tuo ilmenee siten, että sanon kiekko- ja sieni- sanan "kiakko" ja "siäni", vaikka todellakin tiedän että väärin menee, mutta minkäs sille voi jos ei kieli taivu suussa :(
[/q]
Äläs ny! "kiakko" ja "siäni" on ehtaa pohjanmaan murretta. Noin ne meilläpäin ääntyy*nauru*
[q]AnderS, 29.7.2008 15:19:
Äläs ny! "kiakko" ja "siäni" on ehtaa pohjanmaan murretta. Noin ne meilläpäin ääntyy*nauru*
[/q]
No niin, eikös jossain jo todettu, että kaikki murteet on puhevikoja kun ei osaa edes sanoja oikein ääntää ;)
[q]Jutu, 29.7.2008 15:25:
---
AnderS, 29.7.2008 15:19:
---
No niin, eikös jossain jo todettu, että kaikki murteet on puhevikoja kun ei osaa edes sanoja oikein ääntää ;)
[/q]
Terveisiä vaan kaikille turkulaisille! :D
Miten toimittaja voi kirjoittaa näin huonosti
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1569965
Luulis ammattilaisen osaavan taivuttaa sanat oikein!
Tämä löytyi postilaatikosta:
[q]Tiedote 6.8.2008
Firman yhteystiedot
Suoritamme viemäreiden ja piha alueiden korjaustöitä YIT yhtiöiden toimeksiannosta .
Työt aloitetaan maanantaina 11.8.2008 viemäreistä .
Työt pyritään suorittamaan kello 7 - 16 välisena aikana .
Korjaus työt aiheuttavat tilapäis järjestelyjä kulku ja pysäköintialueilla joista pyrimme invormoimaan asukkaita .
Terveisin Sukunimi Etunimi[/q]
Toivottavasti kyseiseltä firmalta sujuu oman alan hommat paremmin
kuin oikeinkirjoitus.
Kaveri luetutti mulla eilen yhden kutsun ja mä sitten aloin sitä ihan spontaanisti korjailemaan. Isoja kirjaimia ja yhdyssanoja tuli siinä vähän muokkailtua. Suurin piirtein joka toisessa lauseessa oli joku häikkä ja minä kun en itsekkään ole mikään äikkänörde eli omakin teksti viliseen kyllä virheitä.
Tyyppi sitten totesi, että: "Ihan kiva, mut mä ehdin lähettää tän jo."
Ne ovat olympialaiset, ei olumpialaiset.
[/q]
Suomalaista kansallishenkeä ja urheilujuontajien raportointi-intoa kasvattava perinnejuomamme olyt saattaa vaikuttaa tämän kulttuurihistoriallisen perimätiedon kulkeutumiseen juontajien sukupolvelta toiselle.
Mä olen todella huolissani 90- luvulla ja sen jälkeen syntyneiden lasten ja nuorten kirjoitustaidosta.
[q]Lyylikki, 16.8.2008 15:27:
Kaveri luetutti mulla eilen yhden kutsun ja mä sitten aloin sitä ihan spontaanisti korjailemaan.
[/q]
po. "aloin korjailla". Sori, yleensä en puuttuisi nettifoorumeilla tuon lajin kielioppivirheeseen, mutta tässä topicissa tuntui että oli pakko
Muualla kuin netissä olenkin pilkunnussija numero 1 also in written English. Esimerkiksi lukion äidinkielen aineissani ei kaikkina kolmena lukuvuonna ollut yhtäkään kirjoitus-/kielioppivirhettä. Osasyynä on toki voinut olla äikänopettajan salattu sokeus, mutta kai toikin jotain kertoo.
[q]pirpeli, 26.8.2008 13:37:
Mä olen todella huolissani 90- luvulla ja sen jälkeen syntyneiden lasten ja nuorten kirjoitustaidosta.
[/q]
niin minäkin.. joka 80-luvun puolenvälin jälkeen syntyneiden kirjoittamisesta
[q]pirpeli, 26.8.2008 13:37:
Mä olen todella huolissani 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneiden lasten ja nuorten kirjoitustaidosta.
[/q]
Sen siitä saa kun ei enää lueta kirjoja :(
[q]AnderS, 29.7.2008 15:19:
[/q]
Olikohan tämä läppä? Ei kyllä kuulosta kovinkaan ehdalta pohjanmaan murteelta.
[q]josbe, 26.8.2008 14:49:
---
AnderS, 29.7.2008 15:19:
---
Olikohan tämä läppä? Ei kyllä kuulosta kovinkaan ehdalta pohjanmaan murteelta.
[/q]
Ei oo läppää. Ite oon asustanu pohjanmaalla koko elämäni ja noin ne ainakin mun suussa ääntyy. Mutta tuskin mä mikään absoluuttinen indikaattori olen pohjanmaan murteelle*nauru*
- « Edellinen
- 1
- ...
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- ...
- 29
- Seuraava »