"Tiesitkö että..." (nippelitietoa kaikesta ja kaikille)
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 20
- Seuraava »
[q]anniini, 23.9.2005 12:34:
---
dominikh, 23.9.2005 12:19:
---
pahapaha, 23.9.2005 12:18:
Tiesitkö että suomen ensimmäisen Aku Ankkan arvo on noussut 900 .n?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20039260
---
SE ON ANKAN, ei ANKKAN. Ei oikeesti voi kirjoittaminen ja puhuminen olla noin vaikeeta.
---
:D *dominikhpingahtel*
[/q]
...no kai vähän saa?
Mä veikkaan et sä et saa.*tirsk*
[q]pahapaha, 23.9.2005 12:52:
Mä veikkaan et sä et saa.*tirsk*
[/q]
Mä tiiän et saan
[q]KooKie, 23.9.2005 11:34:
---
Caro², 23.9.2005 02:01:
Elefantin penis on 130cm pitkä (~) ja painaa 50kg (~).
Sinivalaalta tulee keralla ~1500litraa spermaa..
Seepralla on niin iso, että se voi aiheuttaa keskenmenon tiineelle naaraalle..
Ainiin, ja nippelitietoa, koolla on väliä, varsinkin ISO-K:lla...
---
Huomaa millaseen nippelitietouteen herra on erikoistunu. Kertooko kiinnostuksen aiheista?
[/q]
Kyllä se taitaa kertoa enemmän omista puutteista
Tänhän kaikki tiesti, mutta suhteessa isoin penis on eräällä sorsalajille, veheken pituus oli enemmän, kuin mitä pululla itsellään.
Kastemekossa on ylipitkä helma, koska sen on tarkoitus "muistuttaa siitä, että armo on ihmistä suurempi".
maanteillä ja valtateillä tien vieressä oleviin kallioihin poratut viivat ovat panostamista varten. sotatilanteessa nämä kalliot voidaan nopeasti räjäyttää tiemurrosteiksi, että saadaan katkaistua vihollisten eteneminen (näitä viivoja olinkin monesti ihmetellyt)
edit:
ja 100% tupakoitsijoista kuolee
[q]dominikh, 23.9.2005 12:19:
---
pahapaha, 23.9.2005 12:18:
Tiesitkö että suomen ensimmäisen Aku Ankkan arvo on noussut 900 .n?
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=20039260
---
SE ON ANKAN, ei ANKKAN. Ei oikeesti voi kirjoittaminen ja puhuminen olla noin vaikeeta.
[/q]
Pst. Aku Ankka on erisnimi, koska Akun sukunimi on Ankka. Silloin se kirjoitetaan Aku Ankkan.
Vähän niinku Irma Susi kirjotetaan Irma Susin. Erisnimiä ei taivuteta.
[q]astaroth,
maanteillä ja valtateillä tien vieressä oleviin kallioihin poratut viivat ovat panostamista varten. sotatilanteessa nämä kalliot voidaan nopeasti räjäyttää tiemurrosteiksi, että saadaan katkaistua vihollisten eteneminen (näitä viivoja olinkin monesti ihmetellyt)
[/q]
pioneeri?
[q]astaroth, 24.9.2005 16:23:
100% tupakoitsijoista kuolee
[/q]
Lisää nippelitietoa kuolemasta:
100% puolukanpoimijoista kuolee
100% kevytmaidon juojista kuolee
100% pesäpalloilijoista kuolee
100% korealaisista kuolee
100% julkista liikennettä käyttävistä kuolee
Vittu, me kaikki kuollaan!
[q]Jone, 24.9.2005 17:47:
---
astaroth, 24.9.2005 16:23:
100% tupakoitsijoista kuolee
---
Lisää nippelitietoa kuolemasta:
100% puolukanpoimijoista kuolee
100% kevytmaidon juojista kuolee
100% pesäpalloilijoista kuolee
100% korealaisista kuolee
100% julkista liikennettä käyttävistä kuolee
Vittu, me kaikki kuollaan!
[/q]
Voiahn vithuuu.
Pitää alkaa poimii mustikkaa juomaan rasvatonta jatkaa hyvin alkanut pesäpallotonta ei-korealaisuraa, ja hoitaa se kaikki BEMARIN ratissa.
Näkihän kaikki?
[iso]BEMARIN.[/iso]
Damn straight.
[q]Ana-5000, 24.9.2005 17:55:
---
Näkihän kaikki?
[iso]BEMARIN.[/iso]
Damn straight.
---
[/q]
OH NOES!! *pakenee*
Hirudoid Forten vaikuttava aine onkin mukopolysakkaridipolysulfaatti......
[q]Ana-5000, 24.9.2005 17:43:
Pst. Aku Ankka on erisnimi, koska Akun sukunimi on Ankka. Silloin se kirjoitetaan Aku Ankkan.
[/q]
Aika mielenkiintoista tekstiä Anttin suusta. =D Mietis nyt vielä kerran..
[q]mekaanikko, 24.9.2005 18:10:
---
Ana-5000, 24.9.2005 17:43:
---
[/q]
Pft okei lol drunk tunimet.. Mut oon kovasti eläny siinä käsityksessä, et sukunimiä ei taivuteta.
Vai?
[q]Ana-5000, 24.9.2005 18:14:
---
mekaanikko, 24.9.2005 18:10:
---
Ana-5000, 24.9.2005 17:43:
---
---
Pft okei lol drunk tunimet.. Mut oon kovasti eläny siinä käsityksessä, et sukunimiä ei taivuteta.
Vai?
[/q]
Sori, kyllä taivutetaan. Tai sit mä haluun tietää et miten joku käyttää allekirjoittaneen sukunimee Peltokangas tuohon 'ankkan' -tyyliin :D
[q]Ana-5000, 24.9.2005 18:14:
[/q]
Näin Koponenien sukuun kuuluvana pidän totakin väitettä hiukan outona. =)
[q]mekaanikko, 24.9.2005 18:16:
---
Ana-5000, 24.9.2005 18:14:
---
[/q]
Wtf. Muistan hyvin elävästi miten lukion äidinkielen opettaja terotti tota meille oikein erityissääntönä et MUISTAKAA SITTEN LAPSET TÄMÄ ON TYYPILLINEN SUSINKUOPPA!!!
Oon saanu ns. väärää tietoa.
Oh woe is unto me.
[q]mekaanikko, 24.9.2005 18:16:
---
Ana-5000, 24.9.2005 18:14:
---
[/q]
KOPONENÄ
[q]Ana-5000, 24.9.2005 18:22:
Wtf. Muistan hyvin elävästi miten lukion äidinkielen opettaja terotti tota meille oikein erityissääntönä et MUISTAKAA SITTEN LAPSET TÄMÄ ON TYYPILLINEN SUSINKUOPPA!!![/q]
Siis, hommahan menee näin: Ensinnäkin, toki erisnimet taipuvat. "Ankkan" olisi sekin jo taivutusmuoto (genetiivi). Toiskseen, niiden taipumisessa tapahtuu YLEENSÄ aina normaali astevaihtelu: Helsinki, Helsingin. Mutta ei aina: Ryti, Rytin (ei "Rydin"). Kaksoiskonsonantti on aina astevaihtelussa, muut astevaihtelun muodot ovat epäsäännöllisempiä erisnimissä.
Suomenkieliset sukunimet taivutetaan pääsääntöisesti kuten vastaavat yleiskielen sanatkin, esim. Suomi, Suomen. Silloin kun ko. yleisnimi taipuu normaalisti jotenkin poikkeavalla tavalla, saatetaan erisnimessä suosia tästä eroavaa taivutusta: Kirves, Kirveksen (ei "Kirveen").
Suomenkielisiä etunimiä taas ei yleensä taivuteta samoin kuin vastaavaa yleisnimeä: Veli, Velin (ei "Veljen"). Toisaalta jotkut nimet taas taivutetaan juuri näin: Satu, Sadun (tosin myös "Satun" on oikeaoppinen taivutus eli tällä nimellä on kaksi taivutusmuotoa).
Vieraskielisten nimien taivutus on sitten vähän monimutkaisempi juttu. Ja aina ei ole lainkaan selvää milloin joku nimi on "suomenkielinen" ja milloin ei.
-Tämä on iloisen mielen pätemis-topic.
-Täällä voit jakaa tietojasi asioista, joita kaikki muut eivät ehkä vielä tienneet.
-Täältä voimme oppia asioita, joilla voi hämmästyttää muita kahvihuonekeskusteluissa.
-Täällä voimme kokea iloisia "ahaa"-elämyksiä.
-Täällä ei haluta kuulla, että "*tun urpo, kaikkihan ton jo ties!"
[iso]Kerro jotain, mitä emme ehkä vielä tienneet![/iso]
Aloitetan itse seuraavilla informaatioiskuilla:
Tiesitkö että...
-Voit välttyä vieraasta hissistä poistuessasi oven turhalta tönimiseltä tietämällä, että ovet aukeavat aina siltä puolelta, missä on kerroksen numero. Saranat on sillä toisella puolella.
-Haja-asutusalueilla (esim. mökkiteillä) rakennuksen osoitenumero kertoo kiinteistön etäisyyden tien alusta siten, että matkan metrimäärästä otetaan pois viimeinen numero. Esimerkiksi 750 metriä Pitkätien alusta on osoite Pitkätie 75.
Tämän opin itse vasta tänä kesänä omalla mökillämme.
Kaikki amikset tän jo tietää, mutta ajattelin silti kertoa myös CD diplomaattikilpien taustat. Tytöt ei kato ehkä tiiä!
-Kaksi ensimmäistä numeroa rekisterikilvessä kertovat diplomaatin kotimaan.
Kaksi viimeistä numeroa kertovat hierarkiasta: mitä pienempi numero, sen korkea-arvoisemmasta henkilöstä on kyse.
Ja tässä vielä maatunnukset listana rekkaribongailijoille: 10 - Saksa, 12 - USA, 13 - Euroopan yhteisö, 14 - Argentiina, 15 - Itävalta, 16 - Belgia, 17 - Brasilia, 18 - Bulgaria, 19 - Kanada, 20 - Kiina, 21 - Etelä-Korea, 22 - Pohjois-Korea, 23 - Kuuba, 24 - Tanska, 25 - Egypti, 26 - Espanja, 27 - Ranska, 28 - Britannia, 29 - Unkari, 30 - Intia, 31 - Indonesia, 32 - Irak, 33 - Israel, 34 - Italia, 35 - Japani, 36 - Meksiko, 37 - Norja, 38 - Hollanti, 39 - Peru, 40 - Puola, 41 - Portugali, 42 - Romania, 43 - Ruotsi, 44 - Sveitsi, 46 - Turkki, 47 - Venäjä, 48 - Venezuela, 49 - entinen Jugoslavia, 50 - Etelä-Afrikka, 51 - Kreikka, 54 - Kolumbia, 55 - Itämeren suojelukomissio, 56 - Iran, 57 - Wider-instituutti, 58 - Chile, 59 - Viro, 60 - Latvia, 62 - Ukraina, 63 - Slovakia, 64 - Tsekki
Edit: Muutin otsikkoa vähän informatiivisemmaksi.
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- ...
- 20
- Seuraava »