Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?

Back to yleinen keskustelu O

Kaverin luona on tullut käytyä Gran Turismo Foreveria-EIKUN femmaa siis hakkaamassa.
Kyllähän tuota mielellään pelailee mutta kaiken sen helvetinmoisen hypen ja 6 vuoden kehitysajan jälkeen ensimmäinen miete joka päähän tätä pelatessa muodostuu on: "Mihin niillä on menny kuus vuotta duunaa tätä?".

Valikot pirun kankeita, vauriomallinnus ja törmäykset yhä samaa pleikkaykkös-aikaa KLONKS KLONKS TÖMPS!-meininkiä. Kanssakilpailijat toimii yhä statisteina ja ratavalleina joita käyttää mutkista ja jarrutuksista selviämiseen. Ja jotain levellirajoituksia eri kilpailuihin mmmmiksi?
Ja sitten vielä ne kisojen autorajoitukset aika tiukkoja, paljoa KIINNOSTAA ostaa joku 90-luvun japsikauppakassi päästäkseen johonkin 90's japanese hot hatchback-kisoihin tjsp.
Ja palkintoautotkin ainakin A-Specissä tähän mennessä olleet jotain kuraa.
Ja jumaliste sitä grindaamisenkin määrää massia varten.

---
Pakko kyllä kommentoida että mistä johtuu että kaikki hyvät pelit osuu taas samaan saumaan? MW3, BF3, Batman, Dark Souls, Skyrim jne.

Ennen kesää ei taas tullut yhtään mitään mitä olisi jaksanut pelata pidempään ja koko kesä menikin vanhan paskan uusimisella. Mistä syystä kesällä ei julkaista mitään kunnon pelejä? Jos jollain on tähän järkevä selitys niin pliis infotkaa mua koska homma häiritsee todella paljon, ainakin itsellä olisi kesän aikana ollut hyvin aikaa pelailla eikä täällä Suomessa ole jatkuvasti +30 astetta ja auringonpaistetta niin että jaksaisi olla ulkonakaan. WHY GOD WHY!??!=?!!11ONEONEONE!!1!?!
---

Kesällä ei julkaista ns. blockbuster-pelejä juurikaan siitä syystä, ettei niillä ole silloin optimaaliset myynnit. Noi isot proggikset on sellasia, että niiden pitää ihan oikeasti myydä helvetisti, siksi riskejä ei haluta ottaa ton kesän suhteen. Tossa suhteessa näkyy myös ikävästi se, että pelibisnes on sairaan iso viihteen ala näinä päivinä, ja sillä halutaan takoa rahaa maksimaaliset määrät. Syksy on siis priima-aikaa, kun kesä on ohi ja ihmiset alkavat puhaltelemaan pölyjä konsolien ja tiettareiden päältä. Myös se, että joulu on suht lähellä, vaikuttaa tohon. Mutta joo, olen ihan samaa mieltä, että liikaahan noita nyt tulee taas samaan syssyyn. Mutta tällaista tämä on nykyään, ei tule helpottumaan toi ryppäissä julkaisu jatkossakaan, ellei pelaaminen koe jotaan suurta romahdusta.

jeps, toki ymmärrän tuon mutta toisaalta pelaaminen on sellaista että kyllähän sitä tulee tehtyä kesälläkin. en ainakaan itse pidä konsolia mitenkään pölyttymässä kesän ajan enkä pidä edes itseäni minään hc-pelaajana.. mutta noh ei voi mitään.

Dark Soulsista sen verran että noin 30h peliaikaa takana ja on toi kyllä mahtava peli. ainoastaan yhdessä kohtaa on hitsannut kiinni kun fps oli jotain ihan uskomatonta kuraa 10-15 välillä.. onneksi tuon osion pääsi suhteellisen nopeasti ohi ja muissa homma toimiikin jälleen kuin häkä. turpaan tulee vieläkin kun hetkeksi edes ylpistyy ja kuvittelee hoitavansa hommat suojaamatta ja ilman estus flaskeja.

Pakko kyllä kommentoida että mistä johtuu että kaikki hyvät pelit osuu taas samaan saumaan? MW3, BF3, Batman, Dark Souls, Skyrim jne.

Ennen kesää ei taas tullut yhtään mitään mitä olisi jaksanut pelata pidempään ja koko kesä menikin vanhan paskan uusimisella. Mistä syystä kesällä ei julkaista mitään kunnon pelejä? Jos jollain on tähän järkevä selitys niin pliis infotkaa mua koska homma häiritsee todella paljon, ainakin itsellä olisi kesän aikana ollut hyvin aikaa pelailla eikä täällä Suomessa ole jatkuvasti +30 astetta ja auringonpaistetta niin että jaksaisi olla ulkonakaan. WHY GOD WHY!??!=?!!11ONEONEONE!!1!?!

Kesällä ei julkaista ns. blockbuster-pelejä juurikaan siitä syystä, ettei niillä ole silloin optimaaliset myynnit. Noi isot proggikset on sellasia, että niiden pitää ihan oikeasti myydä helvetisti, siksi riskejä ei haluta ottaa ton kesän suhteen. Tossa suhteessa näkyy myös ikävästi se, että pelibisnes on sairaan iso viihteen ala näinä päivinä, ja sillä halutaan takoa rahaa maksimaaliset määrät. Syksy on siis priima-aikaa, kun kesä on ohi ja ihmiset alkavat puhaltelemaan pölyjä konsolien ja tiettareiden päältä. Myös se, että joulu on suht lähellä, vaikuttaa tohon. Mutta joo, olen ihan samaa mieltä, että liikaahan noita nyt tulee taas samaan syssyyn. Mutta tällaista tämä on nykyään, ei tule helpottumaan toi ryppäissä julkaisu jatkossakaan, ellei pelaaminen koe jotaan suurta romahdusta.

Kyl mä väittäisin kaikesta kritiikistä huolimatta että Gran Turismo tulee viemään kaiken vapaa-ajan lähikuukausina. Ei muihin autoilupeleihin osaa suhtautua mitenkään intohimoisesti kun tätä sarjaa on tullu hinkattua ankarasti sieltä ykkösosasta saakka eli vuodesta 1998. :)

Pistähän se toinen telkkari tilaukseen... :)

Edit. Mutta kyllä näytti tuo peli hyvältä!

Kyl mä väittäisin kaikesta kritiikistä huolimatta että Gran Turismo tulee viemään kaiken vapaa-ajan lähikuukausina. Ei muihin autoilupeleihin osaa suhtautua mitenkään intohimoisesti kun tätä sarjaa on tullu hinkattua ankarasti sieltä ykkösosasta saakka eli vuodesta 1998. :)

Innowationin jälkeen jatkoilla tuli katottua, kun kaveri pelas assassins creedin uusinta, näytti tosi hyvältä ja naapuri huoneessa toinen kaveri pelas WoWia, teki niin mieli saada se toimimaan omalle koneelle!

---

---

jeps, toki ymmärrän tuon mutta toisaalta pelaaminen on sellaista että kyllähän sitä tulee tehtyä kesälläkin. en ainakaan itse pidä konsolia mitenkään pölyttymässä kesän ajan enkä pidä edes itseäni minään hc-pelaajana.. mutta noh ei voi mitään.

Onhan tää aika kiireistä aikaa ku vähän listaa noita peleja:

Forza4 14.10
Assassins Creed - Revelations - 15.11
Batman - Arkham City - 21.10
Battlefield 3 - 27.10
CoD - Modern Warfare 3 - 8.11
NFS - The Run - 17.11
Skyrim - 11.11
Uncharted 3 - 2.11

Näiden lisäksi just tuli NHL ja Fifan uusimmat versiot, joista itsellä Fifa tänävuonna vie sitä peliaikaa.

Ostinpa eilen Afro Samurain (Käytetty 20€) on kyllä rahansa arvoinen hupi... tuskin Sedula ja Tuisku olisi parempaa rahalle tarjonnut!

Sen verta aikaa mennyt Skate 2:n pelaamisesta, että nyt tuli sit tilattua Playsta 18e:llä toi Skate 3. Jossakin vaiheessa pitäisi kanssa ostaa toi Donkey Kong Country Returns Wiille, kun sitä on hehkutettu aikalailla. Epic Mickey taitaa näillä näkymin jäädä oottelemaan ale-koria (ilmeisesti peli ei ole ihan nimensä veroisesti onnistunut tekele, harmi, odotin nimittäin aikalailla tolta). Eli tulee varmasti hommattua, mutta menee prioriteetiltaan vähän alemmas mun pelihankintalistalla ja oottelemaan, että hinta putoaa.

Syyhyttään jo sormia, alle vuosi enää: The Elder Scrolls V: Skyrim julkaistaan 11.11.11 =)

Toivon kahta asiaa tolta. Ensimmäinen niistä on, ettei peli käyttäisi jo aikansa elänyttä Gamebryo-engineä ja toisekseen, toivottavasti tällä kertaa ei pilattaisi hyvää peliä jollaan Oblivion Gatejen sulkemista vastaavalla skeidalla (meitsi ei jotenkin lämpene yhtään niistä osista Oblivionissa, lähestulkoon pilaa koko pelin, mun mielestä). Mutta joo, kyllä ihan mielenkiinnolla odotan itsekin tuota.

http://www.v2.fi/uutiset/pelit/12866/Batman-Arkham-Cityn-pahis-taltioitiin-videolle/

I know you are Bruce Wayne

Kohta kun tulee uutta palikkaa koneeseen niin voi taas alkaa unelmoimaan 2011 vuoden peleistä muutakin kuin low grafiikka-asetuksilla.

Uusi Deus Ex jonka pitäisi ilmestyä helmikuussa odotuttaa eniten tällä hetkellä.

ME3 announcement traileri

Syyhyttään jo sormia, alle vuosi enää: The Elder Scrolls V: Skyrim julkaistaan 11.11.11 =)

http://www.elderscrolls.com/ ja http://www.gametrailers.com/video/vga-10-tba-game-2/708369

---

---

Toivon kahta asiaa tolta. Ensimmäinen niistä on, ettei peli käyttäisi jo aikansa elänyttä Gamebryo-engineä ja toisekseen, toivottavasti tällä kertaa ei pilattaisi hyvää peliä jollaan Oblivion Gatejen sulkemista vastaavalla skeidalla (meitsi ei jotenkin lämpene yhtään niistä osista Oblivionissa, lähestulkoon pilaa koko pelin, mun mielestä). Mutta joo, kyllä ihan mielenkiinnolla odotan itsekin tuota.

Joo on mullakin toiveita, joista ainakin yksi olis että ne heittäis sen oblivionin värikarkki-maailman veks ja tekisivät siitä semmosen synkeän, kuten morrowindikin oli. Ja Oblivionin pääjuonta en ees pelannut kertaakaan läpi, ei tosiaan kiinnostanut se niin paljoa :( parasta noissa peleissä (varsinkin morrowindissä) oli vaan se yleinen seikkailu ympäriinsä tutkien mestoja.

---

---

täytyy kyl sanoo et toi oblivion gatejen sulkeminen oli yhtä helvettiä. niitä piti sulkea X määrä ja kaikki olivat täysin samaa toistoa toiston perään. muutenkin tuossa oblivionissa vitutti se että teet mitä tahansa ja levelaat ylöspäin niin kaikki viholliset jotka oot jo tappanu herää henkiin kun tuut mestoille uudestaan ja niillä on taas helvetin paljon kovemmat armorit jne ettet voi vaan juosta niiden läpi. kyl mä ainaki haluun että kun oon tarpeeks kova jätkä siinä pelissä niin mä voin jyrätä ne helpoimmat kundit sekunneissa enkä jäädä taistelemaan henkeni edestä joka kerta.

Asentaa just Force Unleashed 2 Endor Bonus Missionia ^_^
Hetki vielä...

Joo on mullakin toiveita, joista ainakin yksi olis että ne heittäis sen oblivionin värikarkki-maailman veks ja tekisivät siitä semmosen synkeän, kuten morrowindikin oli. Ja Oblivionin pääjuonta en ees pelannut kertaakaan läpi, ei tosiaan kiinnostanut se niin paljoa :( parasta noissa peleissä (varsinkin morrowindissä) oli vaan se yleinen seikkailu ympäriinsä tutkien mestoja.

Outoa... mä itseasiassa tykkään Oblivionin värimaailmasta todella paljon. Ihan liian monet pelit on sitä harmaasävyä tai seepiaa nykyään. Mun mielestä fantasiamaailmassa pitää ollakin fantastisia maisemia. :) Toki kontrastiksi voi iskeä sit joissakin paikoissa sitä synkkää kamaa. Mutta kullakin makunsa. Mä ainakin liputan värikkäiden eloisien maisemien puolesta. :P

täytyy kyl sanoo et toi oblivion gatejen sulkeminen oli yhtä helvettiä. niitä piti sulkea X määrä ja kaikki olivat täysin samaa toistoa toiston perään. muutenkin tuossa oblivionissa vitutti se että teet mitä tahansa ja levelaat ylöspäin niin kaikki viholliset jotka oot jo tappanu herää henkiin kun tuut mestoille uudestaan ja niillä on taas helvetin paljon kovemmat armorit jne ettet voi vaan juosta niiden läpi. kyl mä ainaki haluun että kun oon tarpeeks kova jätkä siinä pelissä niin mä voin jyrätä ne helpoimmat kundit sekunneissa enkä jäädä taistelemaan henkeni edestä joka kerta.

Joo jotenkin... hitto jo siitä ekasta vastaan tulevasta Oblivion Gatesta tulee todella nopeasti sellanen "mitä helvettiä tää paska on?!" -fiilis, en vain tiedä miksi. Kait se on yhdistelmä sitä, että inhoan sitä lookkia mitä siellä Oblivion-porttien takana on, ja muutenkin, ne tosiaan oli vaan tylsiä.

Toi vihollisten re-spawnaus, varsinkin crpg-peleissä, joissa muutenkin pelattavaa on aina se 30-100h++, on mun mielestä vähän syntiä. Onneksi sitä ei enää kauheasti tule vastaan. Ja joo, samaa mieltä: jos olet levelillä 30 hyvien varusteiden kanssa, niin jotkut pahaiset normi goblin-rentut pitää kyl kaatua yhestä-kahesta iskusta. Ja pikemminkin pitää vaan olla sitten niitä sikakovia eri önniäisiä sitten pistämässä kampoihin kovemmalle sällille. En tosin usko, että tossa Skyrimissä tullaan enää käyttämään tollasta kuminauha-levelausta vastustajilla. Esim. Fallouteissahan sit vaan tulee pahempia, uusia monsuja kehiin, kun pääset leveleitä ylöspäin ja ne pikku-paskiaiset kaatuu silti iisisti. Mutta... pidetään nyt kuitenkin sormet ristissä varmuuden vuoksi. :D

Jes! Skyrimissä on kuin onkin uusi engine käytössä.

http://www.v2.fi/uutiset/pelit/12872/Uuteen-Elder-Scrollsiin-uusi-pelimoottori/

Toinen mun toiveista peliä kohtaan siis täytetty. :)

Metal Gear Solid 4

O