Virallinen Apple topic
- « Edellinen
- 1
- ...
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- ...
- 104
- Seuraava »
[q]bates, 13.3.2008 19:16:
Mä en.
[/q]
IMO asiaa voisi ajatella näin:
Jos katsot koskaan televisiot, leffoja tai nettien videoita, miksi ihmeessä haluat, että palvelut on sidottu fyysiesti kiinteään paikkaan?
DVB-H tuskin on se juttu, koska broadcase tulee vähentymään, mut IPTV voisi olla jees juttu. Maksaisi esim 10e/kk ja saisit vapasti valita vaikka simponien tai frendien minkä tahansa jakson ja voisit katsoa sen missä ja milloin tahansa. Olisi oikeasti aika jees juttu :)
[q]Holle, 13.3.2008 19:56:
---
Daniel Braun, 13.3.2008 19:48:
Sain vihdoinkin oman iPhonen postista.
Kolmen/neljän tunnin käytön jälkeen ei voi muuta kuin leijua pilvissä.
Ehdottomasti fiksuin puhelin mikä mulla on ollu.
Ei jää kaipaamaan edes tota hyvin palvellutta e50:stäkään.
Parempaa arviota annan viikon/parin päästä.
Näillä fiiliksillä oli fiksu ostos.
Vaikkakin omat lapsuksensa tietenkin on jokaisessa, mutta tää puhelin vaan toimii niissä jutuissa missä sen pitääkin.
Ei yritä olla mitään muuta.
---
"I'm a cronic masturbator..."
[/q]
:D
[q]ville, 13.3.2008 20:15:
Noin muuten mä en usko, että mobiililaitteilla tullaan suunnittelaan erillisiä nettisivuja. Perusteena se, että jokatapauksessa fiksu leiska jättää yleensä yhden palstan leveyden sellaiseksi, että sen mahtuu lukemaan about 600px leveydellä ilman et pitää tihrustaa liikaa. Ja sitten jos lähdetään suunnittelemaan mobiililille, on täysin mahdotonta tietää, mikä se mobiililaite on. Osassa on leveä näyttö, osassa kapea, osassa resoa 300px, osassa 600px jne.[/q]
Niin, toihan on siis tilanne nyt. Ihan samalla laillahan myös web-teknologia kehittyy, enkä mä näe mitenkään utopistisena tulevaisuuden kuvana et sivustoja alettaisiin oikeasti tekemään myös puhtaasti mobiiliteknologian näkökulmasta.
Ja tällä hetkelläkin esim Facebook ohjaa iPhonella käytettäessä suoraan iphone.facebook.comin, joka on iPhonelle räätälöity versio palvelusta. Toi on jopa musta huomattavasti mukavampi käyttää kuin perus-facebuukki, koska tuolla ei oo sitä turhaa tauhkaa ollenkaan.
[q]Miksi toi on eri asia? IMO tulevaisuus on juuri sitä, että sulla voi olla yksi laite, joka siirtyy paikasta toiseen ja liittyy kotona / töissä muihin laitteisiin, jotta se täyttää siihen paikkaan liittyvät tarpeet.[/q]
Mä en oikein usko tohon just siitä syystä minkä edellisessäkin viestissä kirjoittelin. Eli matkapuhelimen tärkeimmällä osa-alueella, liikkuessa, siinä ei ole tukena noita käyttöä helpottavia ulkoisia lisälaitteita, näyttäjä, isoja näppiksiä jne jne. Siks mä näen ton kännykän pienen koon olevan edelleenkin se pieni kompastuskivi sen tehokkaaseen käyttöön on the road.
Toki tommonen synkkaus himassa ja duunissa eri systeemeihin on varmaan ihan tulevaisuuden juttu, mut mun mielestä ne on kuitenkin toissijaisia juttuja matkapuhelimen olennaiseen käyttötarkoitukseen nähden.
[q]No tää taas riippuu käyttötarkoituksesta ja henkilöstä. Sä selkeästi et koe qwertyä tarpeelliseksi, joku toinen kokee. On aika todennäköistä, että käyttötarpeet tulee vaihtelemaan aika paljon ja siten myös laitepreferenssit vaihtelee aika rankasti.[/q]
En mä oikeastaan matkapuhelinkäytössä sitä tarpeelliseksi koekaan, ihan samoin kuin sitä kynääkään.
[q]Mä oon ollut monillakin parin päivän duunimatkoilla pelkän kommarin varassa. Mulla asiaa helpottaa se, että en tarvii perinteisten toimistosovellusten lisäksi kuin pari firmajuttua, jotka nekin saan kännyyn. Ei ehkä maailman käytettävin, mutta just sen verran että riittää ihan hyvin esim kokousten välillä hoitaa kaikki hommat. Vähentää vaivaa pirusti kun ei sitten koko päivän kokoustelun jälkeen tarvii avata läppäriä hotellihuoneessa ja vasta sitten hoitaa asioita, jotka olisi pitänyt saada hoidettua jo päivällä....[/q]
Tätähän se just on kun tarpeet on erilaisia, onneks on myös erityyppisiä laitteita. Itsellä oli tosiaan toi e90 tos jonkun aikaa duuniluurina, mut en mä jaksanu sil ees meilejä oikeestaan kirjoitella. Ja kun se ei mee oikein missään taskussakaan iisisti ni alko ärsyttää koko vekotin. Vaihdoin sit suosiolla pienempään ja simppelimpään luuriin ja hoidan läppärillä reissussa muut kaikki hommat.
Ja itse tykkään hoitaa noi hommat tosiaan muutenkin ennemmin läppärillä, kun siinä meilien lisäks voi tehdä niin paljon muutakin. Duunista kun on tommonen Fujitsu-Siemensin 10" pikkuläppäri, niin eipä oo kauheen paha rasti ees pitää sitä reissussa mukanakaan.
[q]bates, 13.3.2008 21:03:
Niin, toihan on siis tilanne nyt. Ihan samalla laillahan myös web-teknologia kehittyy, enkä mä näe mitenkään utopistisena tulevaisuuden kuvana et sivustoja alettaisiin oikeasti tekemään myös puhtaasti mobiiliteknologian näkökulmasta.
[/q]
Mut mitä on mobiiliteknologia? 1500 erilaista resoa, 100 erilaista käyttöjärjestelmäversiota joissa eri selaimet ja 10 000 erilaista käyttöliittymää puhelimesta riippuen... ja mallit elää ehkä vuoden kaksi, sitten tulee taas uudet...
Japanissahan kannettavien myynti on laskenut jo, koska ihmiset hankkii mobiililaitteita. Olisi kiva tietää, onko siellä erikseen mobiilisivuja, koska maata voisi pitää suunnannäyttäjäjä.
[q]
Mä en oikein usko tohon just siitä syystä minkä edellisessäkin viestissä kirjoittelin. Eli matkapuhelimen tärkeimmällä osa-alueella, liikkuessa, siinä ei ole tukena noita käyttöä helpottavia ulkoisia lisälaitteita, näyttäjä, isoja näppiksiä jne jne
[/q]
Se, että sulla on autosync ulkoiseen näyttöön, näppikseen ja levyasemaan, ei nosta sun laitteen kokoa oikeastaan lainkaan.
Toi "matkapuhelin" on sikäli mielenkiintoinen asia, et mä en usko, että tulevaisuudessa kovin helposti myydään vain puhelimia. Päin vastoin, laitteet tekee kaikkea kivaa ja ihmiset käyttää niitä 24h viestintään, jolloin niissä pitää olla tietyntasoiset inputlaitteistot. Tästä esimerkkinä jälleen japani: 2G puhelimia ei enää siellä myydä ja jos katsoo mitä nuoret ihmiset tekee vaikka julkisissa: kaikki näppäilee puhelintaan.
[q]
. Siks mä näen ton kännykän pienen koon olevan edelleenkin se pieni kompastuskivi sen tehokkaaseen käyttöön on the road.
[/q]
Mut kuitenkin koet, et iphone ei ole vielä liian suuri?
Ei mene montaa vuotta, niin iphona + 2mm lisää paksuutta = suurempi reso, qwerty ja touch screen. Ja sit varmaan sullekin kelpaa =)
[q]
Toki tommonen synkkaus himassa ja duunissa eri systeemeihin on varmaan ihan tulevaisuuden juttu, mut mun mielestä ne on kuitenkin toissijaisia juttuja matkapuhelimen olennaiseen käyttötarkoitukseen nähden.
[/q]
Tulevaisuudessa tuskin ajatellaan "tää on matkapuhelin, tällä mä soitan ja sit mulla on tää umpc, jota mä käytän viestintään". Nää kovergoituu yhdeksi ja riippuen siitä kuinka paljon käyttää eri viestintämuotoja, tarvitsee erilaisia inputlaitteita. Kaikissa laitteissa tulee varmasti olemaan nettiselain, im palvelut ja kattavat streamausmahdollisuudet.
[q]
Ja itse tykkään hoitaa noi hommat tosiaan muutenkin ennemmin läppärillä, kun siinä meilien lisäks voi tehdä niin paljon muutakin. Duunista kun on tommonen Fujitsu-Siemensin 10" pikkuläppäri, niin eipä oo kauheen paha rasti ees pitää sitä reissussa mukanakaan.
[/q]
Joo, ei oma 12" laitekaan koolla ole pilattu, mut lopulta sen avaaminen ja käyttäminen on aika hankalaa verrattuna siihen et 10min tauolla aukasee vaikka iphonen / e90:n, katsoo meilit jotka tulleet ja vastaan pariin kriittiseen juttuun. Siinä ajassa kun sä olet katsonut meilis ja vastannut, kannettava on ehkä ehtinyt muodostaa yhteyden ja alkanut ladata viestejä :/
[q]ville, 13.3.2008 21:25:
Ei mene montaa vuotta, niin iphona + 2mm lisää paksuutta = suurempi reso, qwerty ja touch screen. Ja sit varmaan sullekin kelpaa =)
[/q]
Täältä puskista ja offtopicina huutelen, että SE:n XPERIA X1 taitaa edelleen olla tulossa markkinoille tänä vuonna. Windows Mobile -laite tosin. Mut muuten menee Villen kuvailemaan suuntaan...
[q]Steven Hoaks, 14.3.2008 08:34:
---
[size=6](siinä vaiheessa kun meen keikalle soittaa jengille joilla on napit korvissa eikä mahassa ja musiikki välittyy pelkästään kuulokkeisiin niin lopetan soittamisen kokonaan...:D )[/size]
[/q]
silent disco :)
[q]plip, 14.3.2008 12:35:
eip muuta kuin: Benicassim <3
[/q]
njoo mut onhan noit silent discoi jarjestetty vaikka missa.
toinen aaripaa on kait sit naa kuuroille jarjestettavat bileet joihin yhteen tuli vahingos mentyy kerran berliinis =) tai no ne oli just loppuneet kun mitaan ei kuulunu ja kova viittomakielimeininki paal viel baaris. mestas oli kyl aika kasittamattomat maarat subbareit
mut eipa enempaa OT
eip muuta kuin: Benicassim <3
[q]Steven Hoaks, 14.3.2008 08:34:
Oho... Näyttää siltä että Eerikin poika on saanut kerrankin haastavan puhelimen aikaseks
[/q]
Kerrankin? Sony Ericsson pieksi monta vuotta Nokian ja muut merkit musapuhelimissa. Nykyistä tilannetta
en tiedä. Mutta on löytynyt paljon malleja joissa Ericsson on ollut niskan päällä.
[q]Dorka, 14.3.2008 14:55:
Ne on isoja et niitä ei viiti kanniskella (ihan käytännön esimerkkinä, mitä tapahtuu jos kommaria kantelee puvun taskussa pitkään? Se painaa niin paljon et vähitellen se vääntää puvuntaskut yms. niin rumaks et koko puku on piloilla) ja toisaalta tekstinsyöttö on kaukana ihan oikeasta läppäristä.
[/q]
Tuskin kukaan kommaria 24h taskussa pidä, vaan laite yleensä makailee pöydällä on sitten kokouksessa tai työpöydä ääressä :)
[q]
...joten mun ääni menee näille täysin kosketusnäytöillä toimiviin laitteisiin. Nämä voi tehdä älyttömän ohuiksi ja vielä pienellä tuunailulla tekstinsyöttö näillä on sen verran kelvollista, että pienet viestit mitä pitää kirjoittaa onnistuu suht helposti.
[/q]
Molempi parempi :)
First iphone (+ 1 Nintendo DS) band!
Mistäköhän noita voi pyytää keikalle
Tän safarin winukka version fontit kusasee, tai tottunu noihi perus firefox ja opera, tää jotenki semisti boldaa näit ?
Kaveri toi kokoelmalevyjään mp3:sina, jotka siirsin oman pc-läppärimme iTunes Music -kansioon. Joitakin niistä mp3:sista ei saanut millään tuotua läppärillä olevaan vanhaan iTunesiiniimme. Joissain kohdissa auttoi, kun lyhensi kansion kilometrin pituista nimeä, joissain kohdissa ei. Kaverilla tiedostot olivat toimineet -> päätin hakea iTunesin uusimman version.
Kun uusin versio oli asennettu, se aukesi tyhjänä. Kaikki kirjastotiedostot olivat tyhjiä, koska olivat "liian uusia". Onneksi kansioiden tuominen ja soittolistojen luominen on mulla selkäytimessä, koska manuaalisesti ne nyt vaan joutuu tuomaan! Ihme homma
[q]bates, 19.3.2008 11:03:
Pari päivää sit tuli toi Airport Express 802.11n päivitetty versio myös, taitaapi päätyä omalle ostoslistalle *hymy*.
[/q]
Just lähti kans palikka tilaukseen...
hmmm....saan varmaan iloisia hymyjä...mut onneks toi on vaan virtualizaatio:
[q]akir0, 29.6.2009 13:52:
---
Loopy, 28.6.2009 11:57:
---
zeuzz, 27.6.2009 23:01:
mitenkäs itunes järjestää sijainnin mukaan?
elikäs kansion nimen mukaan tarviis järjestää, esim. setit on ulkoisella kovolla vuosien mukaan tyyliin "setit 2003, "setit 2004", jne.
---
Tarkista asetuksista, että iTunes tekee kopiot originaalista. Lisää tiedostot iTunesiin. Fyysisestihän ei ole mitään väliä missä nuo tiedostot sijaitsevat, iTunesin oma logiikka on jo itsessään hyvä.
---
Pakko kyl olla täysin eri mieltä, mun mielestäni iTunesis on ihan oma logiikkansa, joka olis kiva pystyä kytkemään kokonaan pois ja pelata puhtaasti tiedostojärjestelmällä. Tai ainakin se sais olla tossa rinnalla rullaamassa.
[/q]
Mä oon ihan täysin samaa mieltä. Sama juttu ipodin kanssa, vituttaa kun on useita samnnimisiä biisejä mut artisteja ei erota kuin kokeilemalla. Olis edes samanlainen kuin winampissa et sais itse määriteltyä mitä noissa näkyy ja missä järjestyksessä..
[q]Beliar, 15.2.2007 16:16:
---
laite, 15.2.2007 16:10:
Scrollatkaapa samalla tavalla sivuille ja viistosuuntiin esim kuvia käsiteltäessä ;)
---
Kuvien käsittelyä pädillä?! Voi morjes! Sitä varten on rullahiiri ja A3 Wacomi!
[/q]
Älä selitä, mun mäkki on parempi kun sun peesee ;D
Nojoo, olikohan siinä mun anti tälle threadille taas vaihteeksi.
[q]Steven Hoaks, 12.3.2008 14:29:
Haa enpäs juuri ole kokeillut noin laittaa... Osaako E70 muka soittaa ihan mp3 filsuja? Ton nokian oman softan kauttahan se vielä muuntelee niitä puol päivää aac muotoon ja ties miten.
[/q]
Ottamatta kantaa aiempiin "kinasteluihin" mutta kokemuksia N70 ja n-gage:sta usbin kanssa. Koskaan en ole nokian omia softia käyttäny, suoraan vain siirtäny ämpärit sinne winukassa näkyvään siirrettävään kovalevyyn (=puhelimen muistikortti) ja hyvin toimii.
Kyllä mun bookki kykenee hiirellä "tallenna kuva" toimintoon.
Tai sit raahaat vaan sen kuvan työpöydälle, iphotoon etc...
[q]Tiinuliinu81, 14.6.2009 19:29:
Miten kopioidaan kuvia vaikka netistä Macbook:lla? Edit-valikossaei ole valittavissa copy ja hiirellä ei toki voi.
[/q]
Kyllähän toki voi, sitä pitää osata vaa käyttää. Meikän valkonen mäkbuukki ainaski tukee 2 sormen touchpadia, ja ne uudemmat alumiiniset tukee jo 4 sormea. Eli niillä kahdella sormella voi skrollata suuntaan jos toiseenkin ja siinä kun kahta sormea pitelee ja huitelee sitä namiskaa niin ilmestyy eteen valikko joka näyttää ällistyttävän paljon siltä winukan hiirenoikeanäppi-valikolta.
mightymousesta taas löytyy namiskoita ja toimintoja niin et mäkään en osaa käyttää sitä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- ...
- 104
- Seuraava »