Virallinen Apple topic

Back to yleinen keskustelu O

Nyt tuli Applelta tuote joka pisti kyl veden kielelle.
http://www.apple.com/ipad/specs/

Yks pirun iso miinus kyl ainakin nois specseis :( nimittäin ei oo umts 900 tukea.

[q]Beliar, 26.11.2008 01:22:
---

Jäbä tiedä mistään mitään!!!

32bittinen käyttis kykenee osoittamaan vain 4Gb muistia, johon kuuluu keskusmuistin lisäksi myös mm. näytönohjaimen/ohjaimien muisti. Eli jos koneessa on 1gigainen näytönohjain ja 32bit käyttis, ei neljän gigan muistista olekkaan enää käytössä kuin kolme. Kokeileppa pistää kolme kappaletta 2Gigan Ati Radeon 4870x2 SLI moodiin ja... ai niin! Mäkki ei tue! Mutta toi sun "4 gigaa per prosessi" on sun itse keksimää sontaa!

[/q]
Ja kun otetaan huomioon se mitä macit (yleisimpinä läppärit tai imac) käyttää näytönohjaimina, niin muistia maksimissaan varataan se 512Mt, joten kun on käytössä kaksi muistislottia, niin järkevintä on edelleen hankkia se 2x2Gt tuota ei juuri mitään maksavaa härpäkettä.

[q]Takyon, 8.2.2010 19:55:
http://failblog.files.wordpress.com/2010/01/ipad.jpg?w=500&h=500

[/q]

Melkein yhtä hyvä läppä ku bluescreen

"heh heh"

Kiitos jälleen vastauksista, mutta vähän perspektiiviä peliin:

Tällä hetkellä DDR3-muisti läppärille maksaa kaupassa 80 euroa / 2 gigan kampa. Apple laittaa 2x1GB kampaa oletuksena mukaan, eli kummatkin täytyy vaihtaa. Uudet maksavat siis 160 euroa ja vanhoista saa huuto.netin kautta ehkä 60 euroa. Hinnaksi tulee täten 100 euroa mutta sisältää vanhojen myymisen vaivan.

Apple veloittaa 140 euroa tästä upgradesta, mutta saan suhteiden kautta pientä alea, ehkä 10%. Erotus on siis 20-30 euroa 2000 euron kaupassa, joten kallistun kyllä Applen esiasennettuun muistiin.

Koneeseen tulee myös Windows(voi ei) rinnakkaisasennettuna, luultavasti myös 64-bittisenä, ja siihen CS4 Photari. Käyttöä löytyy kyllä melko varmasti 4 gigalle siis.

[q]mikko a, 8.2.2010 22:14:
Melkein yhtä hyvä läppä ku bluescreen

"heh heh"
[/q]

http://support.apple.com/kb/TS1411

[q]hallucinogen, 27.1.2010 22:22:
http://www.apple.com/ipad/specs/[/q]
Kai tuokin ostajansa löytää...

Live from the Apple 'latest creation' event

Yks pirun iso miinus kyl ainakin nois specseis :( nimittäin ei oo umts 900 tukea.
[/q]

Oon hetken kauhistellu taas tuota mainossivua ja pitää kyllä todeta, että Apple osaa tehdä rajoittuneisuudesta markkinakikan.

Pienen tutkinnan jälkeen laitteesta on vaikea löytää mitään erityisen hienoa. Lähinnä tuo on iso kokoinen ipod. Hyvin kaukana tietokoneen ominaisuuksista ainakin.

Ilmeisesti softapuoli on samaa suljettua linjaa kuten iphonen softien kanssa. Ominaisuuksissa on kerrottu mm. tuetut tiedostoformaatit sähköpostin liitetiedostoissa. Mitään ns. "standardi" liittimiä tuossa ei ole ulkoisille laitteille. Laitteeseen ei siis tökätä USB-tikkua kiinni, jos ei tuo kameroille tarkoitettu "iPad Camera Connection Kit" lisävaruste sitä tue.

Tuo myös tarvitsee oikean tietokoneen kaverikseen ainakin specsien mukaan.

lainattua: "iso puhelin, jolla ei voi soittaa"

olipa taas... :S
perkele, vähintää iphone OS 4.0 ootin..
iPad.. ei näin..

[q]Vexe, 27.1.2010 22:54:

[/q]
Itse kun surffaan netissä lähes kokoajan ja mobiililaitteella jonkun tunnin per päivä ja kaikki elokuvatkin tulee yleisesti katsottua koneelta niin itselle tuo on juuri sopiva sen ison koneen lkaveriksi. Toki riippuu mitä tuo 3g malli tulee kustantamaan, että lähdenkö ees moista harkitsemaan mutta omaan käyttöön riittävät ominaisuudet ja sitten tuo näyttö tulee varmasti olemaan hyvä.

Yks miinus on toki taas integroitu akku joka voi hc-käyttäjällä alkaa piiputtaa aika nopsaan ja jos iphonessa akun vaihto on about 90e niin se voi olla tuossa paljon enemmän :D

[q]daffy, 27.1.2010 23:32:
Ei näytä speksien mukaan tukevan myöskään suomea (so. ääkkösiä).
[/q]
Ei mutta siihen varmaan tulee jonkin sortin päivitys jos tulee Suomeen myyntiin.

[q]Wert, 27.1.2010 22:58:
olipa taas... :S
perkele, vähintää iphone OS 4.0 ootin..
iPad.. ei näin..
[/q]

Jep, itse odottelin myös os 4.0 julkaisua tai edes infoa siitä mutta ei. Aika rajoittuneelta vaikuttaa tuo ipad:kin. Ei iske minuun. Tosiaan ominaisuuksista puuttuu liikaa ollakseen.. mikä nyt onkaan. Ei tuo täysiverinen mediatoistin ole, ei puhelin, ei ipod, ei tietokone, mikäköhän tuo siis olisi.

Ei saatana mikä feelu toi ipad noh touchpadin siirtämistä macbookkeihin odotellessa

[q]hallucinogen, 27.1.2010 23:13:
---
Vexe, 27.1.2010 22:54:

---

Itse kun surffaan netissä lähes kokoajan ja mobiililaitteella jonkun tunnin per päivä ja kaikki elokuvatkin tulee yleisesti katsottua koneelta niin itselle tuo on juuri sopiva sen ison koneen lisäksi. Toki riippuu mitä tuo 3g malli tulee kustantamaan, että lähdenkö ees moista harkitsemaan mutta omaan käyttöön riittävät ominaisuudet ja sitten tuo näyttö tulee varmasti olemaan hyvä.

Yks miinus on toki taas integroitu akku joka voi hc-käyttäjällä alkaa piiputtaa aika nopsaan ja jos iphonessa akun vaihto on about 90e niin se voi olla tuossa paljon enemmän :D
[/q]

Minun mielestäni nämä kaikki hoituu iphonella ja 13" macbookilla.

[/q]

Ihan mielenkiintoinen uutuus sinänsä, mutta itse olisin kaivannut ainakin hallun mainitsemaa wcdma 900 tukea + flash tukea nettiselaimeen. Jännä nähdä miten hyvin laite menee noilla spekseillä kaupaksi.

[q]hallucinogen, 27.1.2010 23:50:
---
daffy, 27.1.2010 23:32:
---
Ei mutta siihen varmaan tulee jonkin sorin päivitys jos tulee suomeen myyntiin.
[/q]
Kuulostaa vaan oudolta kun pohjautuu kuitenkin iPhone OS:ään joka tukee suomea ihan nätisti... Mutta katsellaan.

Missä vitussa se mun i7 tai edes i5 prosarilla höystetty MacBook Pro viipyy!! Mä ammun sen saatanan omena-paavin!!

[q]T-mu, 18.1.2010 18:03:
Suorituskyvystä ei oo nyt sanoa vielä mitään mutta näyttö on kyllä korkeatasonen.
[/q]

Eikä muuten edes oikeesti ole! Apple käyttää Samsungin "kusisia" paneeleja ja värit vaeltaa ikävästi...

Maailma nauraa Applelle nyt jopa enemmän kuin Nokialle, kun se julkisti miniläppärinsä. Hassua miten jotkut firmat ei vaan tajua mitään. Käsittämätöntä paskaa markkinoille...

[q]Beliar, 28.1.2010 00:48:
Eikä muuten edes oikeesti ole! Apple käyttää Samsungin "kusisia" paneeleja ja värit vaeltaa ikävästi...
[/q]

Eiks ne käytä eri paneeleita eri vehkeissä? Macbookeissa on ainakin täysin eri paneelit mitä esim vanhemmassa 15" Macbook Pro:ssa. Johan sen kuvanlaadun eron näkee sokeakin. Ja riippuu tietty aina mihin vertaa. Ei ne highendiä ole mutta parhaimmillaan keskivertoa parempia.

Ja itse iPadista: Ei kiinnosta kyllä itseäni yhtään, mutta hienon näköinen lelu :)

Ihmettelen kyllä itsekin, jos tuo tulee menestymään.. Mitä kohderyhmää tuo palvelee? Joku rikas ostaa tuon ehkä koristeeksi. Miniläppärit ja tabletit on niin väliinputoajatietokonerojua olleet aina. Leluja.

O