Lordi teki viisuhistoriaa

Back to musiikki O

[q]Link, 21.5.2006 15:28:
Onneksi hyvät häviäjät muistetaan aina.

http://www.youtube.com/watch?v=snG2V-PtpB8

Ah...
[/q]

WTF!?

HARD DANCE HALLELUJAH

[q]Jone, 21.5.2006 16:13:
---
trusti, 21.5.2006 16:09:
---
Jone, 21.5.2006 14:46:

Mitä hienoa on siinä että maamme pelle-edustaja voittaa tällaisen pellekilpailun?

---

Proteus ja Hard Dance Awards anyone?

---

Selitä ihmeessä miten toi viittaus on sun mielestäsi relevantti, niin lupaan kumota selityksesi.
[/q]

No sinulta noita propseja kyllä sinne Proteuksen suuntaan herui aika lailla kun ko. DJ menestyi Hard Dance Awardseissa vaikka soittaakin uskomatonta paskaa tai parhaillaan mitäänsanomatonta (vai miten se menikään?) ja kyseessä onkin pellekilpailu.

Voi kiesus ja sen kaverit sentään! Europliisut on iha kauheata pasquee ja kukaan, uusi Suomen puolijumala Lordi mukaanlukien, ei soita siellä itse vaan kaikki tulee playbackina. Kukaan noiden hulabaloiden voittajista ei ole noussut tähteyteen sitten ABBA:n päivien muuten kuin sen 15s, kun kansa vielä muistaa kuka mahtoikaan moisen heerostyön suorittaa. Ihan jokainen noista osanottajista ei ole vakavasti otettavia muusikkoja vaan nationalismin täyttämiä tuotteita. Minun mielestäni koko Eurovision Song Contest ei ole muuta kuin typerää, kornia sirkusta. Ja kyllä, näen Lordin tyhmänä ja pseudokapinallisena levy-yhtiön mariotteina, joiden "menestyksestä" juhliminen on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan.

PS. Olen äärimmäisen tyytyväinen, että olen muilla mailla mantuvilla eikä näin tarvitse nyt kokea Suomen kansan sekoamista Lordista.

PPS. Toivoisin kovasti, ettei minun olisi tarvinnut nähdä tätä päivää. Jo lätkän mm '95 ja sitä seurannut koko maan kattava hysteria oli tuskaista kokea.

[q]Android, 21.5.2006 16:20:
No sinulta noita propseja kyllä sinne Proteuksen suuntaan herui aika lailla kun ko. DJ menestyi Hard Dance Awardseissa vaikka soittaakin uskomatonta paskaa tai parhaillaan mitäänsanomatonta ja kyseessä onkin pellekilpailu.
[/q]

...ja Proteuksen menestyminen Hard Dance Awardseissa on nyt sun mielestäsi rinnastettavissa Lordiin ja Euroviisuihin?

[q]mikkihiiri, 21.5.2006 16:21:
Voi kiesus ja sen kaverit sentään! Europliisut on iha kauheata pasquee ja kukaan, uusi Suomen puolijumala Lordi mukaanlukien, ei soita siellä itse vaan kaikki tulee playbackina. Kukaan noiden hulabaloiden voittajista ei ole noussut tähteyteen sitten ABBA:n päivien muuten kuin sen 15s, kun kansa vielä muistaa kuka mahtoikaan moisen heerostyön suorittaa. Ihan jokainen noista osanottajista ei ole vakavasti otettavia muusikkoja vaan nationalismin täyttämiä tuotteita. Minun mielestäni koko Eurovision Song Contest ei ole muuta kuin typerää, kornia sirkusta. Ja kyllä, näen Lordin tyhmänä ja pseudokapinallisena levy-yhtiön mariotteina, joiden "menestyksestä" juhliminen on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan.

PS. Olen äärimmäisen tyytyväinen, että olen muilla mailla mantuvilla eikä näin tarvitse nyt kokea Suomen kansan sekoamista Lordista.

PPS. Toivoisin kovasti, ettei minun olisi tarvinnut nähdä tätä päivää. Jo lätkän mm '95 ja sitä seurannut koko maan kattava hysteria oli tuskaista kokea.
[/q]
Ei jumaliste, tälläiset itkupillit saavat meikäläisen päästelemään tahattomia naurunpyrskähdyksiä joka ikinen kerta

Voi kiesus ja sen kaverit sentään! Europliisut on iha kauheata pasquee ja kukaan, uusi Suomen puolijumala Lordi mukaanlukien, ei soita siellä itse vaan kaikki tulee playbackina. Kukaan noiden hulabaloiden voittajista ei ole noussut tähteyteen sitten ABBA:n päivien muuten kuin sen 15s, kun kansa vielä muistaa kuka mahtoikaan moisen heerostyön suorittaa. Ihan jokainen noista osanottajista ei ole vakavasti otettavia muusikkoja vaan nationalismin täyttämiä tuotteita. Minun mielestäni koko Eurovision Song Contest ei ole muuta kuin typerää, kornia sirkusta.[/q]
NO ÄLÄ? ihan kuin tuota nyt yleisesti pidettäisiin jotenkin vakavastiotettavana touhuna. Euroviisut on camppia ja kornia sirkusta, mutta niin sen kuuluu ollakin.

[q]Anselmi, 21.5.2006 14:22:
Lordi teki viisuhistoriaa ja mä voitin 50. Kiitos Lordi.
[/q]
Lopeta se lesoilu tai en maksakaan

[q]Jone, 21.5.2006 16:24:
...ja Proteuksen menestyminen Hard Dance Awardseissa on nyt sun mielestäsi rinnastettavissa Lordiin ja Euroviisuihin?
[/q]

Kyllä. Molemmat ovat kisoja joissa kilpaillaan siitä kuka soittaa parhainta musiikkia, jota itse voimakkaasti vastustan koska mielestäni musiikin ei tulisi olla asia jolla kilpaillaan. Musiikki ei ole urheilua.

Se, millaista musiikkia siellä soitetaan, miten se on tuotettu, kenelle se on suunnattu, tai musiikin laatu ei tässä tapauksessa ole olennaista. Kaikki musiikki-awardsit ovat pellekilpailuja, olipa genre sitten mikä tahansa.

[q]Android, 21.5.2006 16:32:
-clips-
[/q]

Parempi että voitettii viisut ku MM lätkä

[q]Jone, 21.5.2006 16:24:
---
[/q]

Iso mies jaksaa aina nillittää ihan kybällä!

:D

Ihan jokainen noista osanottajista ei ole vakavasti otettavia muusikkoja vaan nationalismin täyttämiä tuotteita.
[/q]

Niinku saksan yltiönationalistinen "Texas Lightning" am I rite?

[q]Android, 21.5.2006 16:32:
Kyllä. Molemmat ovat kisoja joissa kilpaillaan siitä kuka soittaa parhainta musiikkia, jota itse voimakkaasti vastustan koska mielestäni musiiki ei tulisi olla asia jolla kilpaillaan. Musiikki ei ole urheilua.

Se, millaista musiikkia siellä soitetaan, miten se on tuotettu, kenelle se on suunnattu, tai musiikin laatu ei tässä tapauksessa ole olennaista. Kaikki musiikki-awardsit ovat pellekilpailuja, olipa genre sitten mikä tahansa.
[/q]

What a load of absolute bull.

- Hard Dance Awards on Hard Dance-puolen vuosittainen äänestys, jossa jaetaan tunnustusta yleisön näkökulmasta kuluneen vuoden aikana eniten kunnostautuneille tahoille oman alakulttuurin sisällä. Koko awardseilla ei ole mitään tekemistä kilpailemisen kanssa samassa sanamerkityksessä kuin Euroviisuilla. Eritoten Hard Dance Awardseissa ei kilpailla siitä "kuka soittaa parhainta musiikkia" - vuoden parhaan DJ:n ja liveaktin valinta on ainoastaan osa koko gaalaa.

- Euroviisuilla ei ole tunnu olevan minkäänlaista linjaa siellä playbackina soitettavan musiikin ja esitysten suhteen. Sillisalaattikilpailun tarkoituksena tuntuu olevan sillin ja salaatin keskinäisen paremmuuden mittailu ja täydellinen piittaamattomuus siitä ovatko se keskenään edes vertailukelpoisia. Euroviisuja kaupitellaan yleisölle laulukilpailuna, joka on täyttä hevonpaskaa alusta loppuun asti. Miten laulusuoritusten paremmuutta voidaan mitata playback-esityksien perusteella?

Se, ovatko kaikki musiikki-awardsit pelleilyä, on täysin subjektiivista. Sinulle ne ilmeisesti sitä ovat ja minulle eivät. Täyttä pelleilyä sun puoleltasi on kuitenkin koittaa rinnastaa palkintogaaloja, joissa palkitaan jonkun tietyn genren sisällä menestyneitä tekijöitä ja "laulukilpailuja", joissa kilpailutetaan keskenään täysin erilaisia genrejä eikä lauleta sanakaan.

Jos Proteus-kortti on vedettävä esiin joka kerta kun osallistun keskusteluun asioista, niin koittakaa nyt vetää se esiin edes tavalla jossa on jotain etäistä järkeä.

[q]Taipo, 21.5.2006 16:40:
Iso mies jaksaa aina nillittää ihan kybällä!

:D
[/q]

No hyvä että teinaria viihdyttää.

Lordi on ollut ensimmäinen artisti kautta aikojen euroviisuissa jonka biisi EI ole ollut aivan järjettömän huonoa "musiikkia". Muistaako muka kukaan yhtään voittajabiisiä viisuista, joka ei olisi ollut aivan täyttä paskaa?

[q]Jone, 21.5.2006 16:49:
-clips-
[/q]

Samaa paskaa, eri genre.

[q]xybo, 21.5.2006 15:52:
Lordin ja Proteushan on oikeastaan aika samantyylinen ilmiö. Kumpikaan tuskin olisi koskaan ylittäny uutiskynnystä ilman "Pelle" asuste / show menoa. Kyse ei ole niinkään musiikista vaan siitä kokonaisuudesta.
[/q]

Olet harvinaisen oikeassa. Ja niinhän se on, että musiikkibisneksessä pitää olla (myös) karismaa, jotta pärjää.

Hyvä hyvä!

[q]sts, 21.5.2006 16:52:
Samaa paskaa, eri genre.
[/q]

Eri paskaa, koska konsepti on erilainen. Ei liene vaikeaa ymmärtää.

"Eri genre?" No, toinen on tietyn genren tai läheisesti toisiinsa sitoutuneen genreryhmittymän vuosittainen juttu ja toisessa genrellä ei ilmeisesti ole perseenkään merkitystä.

http://hs.fi

Hirviöheviyhtye Lordi teki viisuhistoriaa

ATEENA. Suomen euroviisuehdokkaan Lordin ainutlaatuinen noste kantoi parhaimpaan mahdolliseen loppuun asti.

Suuren ennakkohuomion tukemana suomalainen heviyhtye äänestettiin 51. euroviisujen voittajaksi Ateenassa myöhään lauantai-iltana.

Ennen äänestystä tilanne Ateenan Oaka-hallissa näytti vielä huonolta. Lordilla oli illan pahin esiintymisvuoro, heti isäntämaan Kreikan ehdokkaan Anna Vissin jälkeen.

Kaksikymmentätuhatpäinen yleisö oli juuri hyppinyt ja huutanut hurmoksessa, eikä Lordille oikein riittänyt enää innostusta.

Suomi hallitsi kuitenkin pisteidenjakoa alusta asti. Pohjoismainen yhteistyö toimi täydellisesti. Suomi sai täydet 12 pistettä Tanskalta, Ruotsilta, Norjalta ja Islannilta.

Parhaaksi viisuksi Lordia äänestivät lisäksi Viro, Puola, Britannia ja Kreikka. Armenialta, Monacolta ja Albanialta Suomi ei saanut pisteitä.

Lordi päivitteli, miten oudolta tuntuu, kun rock-yhtye voitti ja kun Suomikin vielä voitti.

"Tämä on voitto rock-musiikille ja avomielisyydelle. Monet euroviisu-fanithan kuuluvat vähemmistöön, kuten tiedätte. Lordi on myös vähemmistö, me olemme liian poppia metallifaneille ja liian raskasta popfaneille."

Lordi toivoi, että voitto toisi lisää erilaista musiikkia mukaan euroviisuihin – rockia, metallia ja rappia.

Lordi myös lauloi omalla äänellään Liettuan viisukappaleen kertosäettä We are the winners of Eurovision ja käkätti päälle.

Rovaniemen kaupunginhallitus ilmoitti ennen euroviisuja, että se päättää kokouksessaan miten yhtyettä kiitetään, jos voitto tulee. Viisuvoitto kuulemma rinnastetaan olympiavoittoon tässä mielessä.

Yleisradion Ilkka Talasranta toivotti tiedotustilaisuudessa kaikki tervetulleiksi Suomeen euroviisuihin 2007.

Euroviisujen finaalin tulokset:

1. Suomi Lordi 292

2. Venäjä Dima Bilan 248

3. Bosnia-Herzegovina Hari Mata Hari 229

O