Windows Vista
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 31
- Seuraava »
[q]Neko, 17.1.2008 08:03:
---
RiD, 17.1.2008 07:30:
Luulisi että esm jos oma käyttäjätili millä kirjaudut sisään olis admin tili niin samantien kaikki filet ajettaisiin admin modessa, mutta näin ei ole. Pystyykö asiaa muuttamaan?
---
Mielestäni ei voi, ja hyvä niin, sillä samalla estetään ettei esim. haittaohjelmat saa täysiä oikeuksia järjestelmään.
[/q]
nojoonojaa. Tottapa tuokin.
Ois tietysti ihan näppärä sellanen samanlainen oppiva application control niinku palomuureissa tai jotain. Typerästi silti imho tehty tuo :/
Onko sinulla sitten niin paljon/usein ajossa admin -oikeuksia vaativia softia, että tuo on oikeasti haitta?
[q]Neko, 17.1.2008 08:07:
Onko sinulla sitten niin paljon/usein ajossa admin -oikeuksia vaativia softia, että tuo on oikeasti haitta?
[/q]
on
Moni softa millä tekee esm töitä, tarvitsee telnet protokollaa/shelliyhteyttä, ssh yhteyttä, etätyökalut usein tarvii sitä.
Harmi. No, UAC:n sulkeminen voisi auttaa, mikä tietenkään ei ole suositeltavaa, mutta eipä ole koneen admin-oikeuksin ajokaan, joten kenties voinet sulkea UAC:n.
[q]RiD, 17.1.2008 07:30:
Voiko vistassa laittaa mitenkään optiota että kaikki tiedostot ajettaisiin administrator modessa automaattisesti ilman kysymättä. Mun mielestä varsin muuten mainiossa OS "prototyyppi" vistassa hommat toimii ihan mainiosti mutta toi adminstrator modin asettelu/kaipuu tietyille softille ärsyttää aivan helvetisti. Luulisi että esm jos oma käyttäjätili millä kirjaudut sisään olis admin tili niin samantien kaikki filet ajettaisiin admin modessa, mutta näin ei ole. Pystyykö asiaa muuttamaan?
[/q]
Neko on oikeassa UAC:n suhteen. UAC estää ohjelmien ajon admin-oikeuksilla vaikka käyttäjä olisi administrator groupissa. Ainut tapa käynistää kaikki ohjelmat admin modessa on poistaa UAC käytöstä.
Työympäristössä on ehkä järkevämpää muuttaa tätä tarvitsemien ohjelmien pikakuvakkeet ajamaan ne admin oikeuskilla. properties -> shortcut tab -> advanced -> Run as administrator täppä päälle
[q]RiD, 17.1.2008 07:30:
Kuinka paljon muistia aero vie teiltä? Käytättekö aeroa huikean win+tab sunmuiden featureiden takia vai disabloitteko sen samantien. Itse jotenkin tykkään niistä transparency kikkuloista sunmuista ja en tahtois ottaa sitä pois. Muistia tuntuu vievän noin 40-50m tilanteesta riippuen joka ei sittenkään loppujen lopuksi oo hirveän paha. Onko aerossa jotain oikeesti tosi hyödyllisiä featureita silmäkarkin lisäks?
Kiitti!
[/q]
Mä otin ainakin heti pois ton Aeron. Siitä ei mun mielestä ole mitään käytännön hyötyä, päinvastoin. Silmäkarkkia se vaan on, vastaisku noille osX:n silmäkarkeille, sanon minä :)
Niin ja kaiken perimmäinen kysymys on, miksi jotkut ohjelmat sitten tarvitsevat admin -oikeuksia? Useasti se johtuu puhtaasti siitä, ettei ohjelma ole täysin yhteensopiva Vistan kanssa, ja tilanne parantunee kunhan ohjelmistojen valmistajat korjaavat ohjelmiaan.
[q]Neko, 17.1.2008 05:50:
Ja täältä sitten löytyy em. palvelujen nimet suomeksi :)
[/q]
Application Experience -ohjelma
aikamoinen suomennos :D
Näin on :D
Reilu puolivuotta käytössä ja hyvin porskuttaa tuo wista edelleen.
voisihan sitä itsekin poistaa jotain noita turhimpia tavaroita käytöstä tuolla nekon vinkkilinkillä tm. Mutta toisaalta eipä ole niiden päälläolostakaan ollut haittaa tähänpäivään mennessä.
Asensin Ultimateen sp1: testiversio 6001 (minkä pitäis olla asennuksen hitautta lukuunottamatta valmis) ja en oo kyllä huomannut mitään eroa ennen ja jälkeen päivityksen. Samalla tavalla välillä tapahtuu ihme tökkimistä ja nykimistä.
joo, ultimate kesti viikon mun käytössä.
format disk, xp_setup.exe
Tietääkö kukaan, mistä löytyy Suorita (Run) -toiminto? XP:ssä se oli Käynnistä-nappulan alla olevassa valikossa, mut Vistasta en löydä.
[q]Peppi, 26.1.2008 16:24:
Tietääkö kukaan, mistä löytyy Suorita (Run) -toiminto? XP:ssä se oli Käynnistä-nappulan alla olevassa valikossa, mut Vistasta en löydä.
[/q]
start -> jossaki tyhjässä kohtaa hiiren oikee nappi -> ominaisuudet -> "käynnistä valikko" kohalta mukauta -> täppä kohtaan "suorita-komento"
edit. tai sit vaan start ja hakuun "suorita"..*pepsodent*
[q]fosa, 26.1.2008 16:47:
---
Peppi, 26.1.2008 16:24:
---
start -> jossaki tyhjässä kohtaa hiiren oikee nappi -> ominaisuudet -> "käynnistä valikko" kohalta mukauta -> täppä kohtaan "suorita-komento"
[/q]
Hienoa, kiitti neuvosta! Klubbari pelastaa :D
[q]Peppi, 26.1.2008 16:50:
---
fosa, 26.1.2008 16:47:
---
Peppi, 26.1.2008 16:24:
---
---
Hienoa, kiitti neuvosta! Klubbari pelastaa :D
[/q]
Tai run eng versiossa.
Komento kehtoite löytyy kirjoittamalla start menun searchiin CMD
Aikaisemmin valokuvat näkyivät suurilla esikatselukuvakkeilla sellaisina pieninä, mutta näkyivät kuitenkin, joten pystyi heti suoraan vähän kattelemaan, että mitä mikäkin kansio mahtaa sisältää.
Tällä hetkellä kuvat eivät näy. Tulee vain semmoinen samanlainen piirretty merimaisema kaikkiin. Mikähän mahtaa olla vikana?
Ennen siis toimi ihan tältä samaiselta koneelta, joten joku nörttipörtti on vissiin käyny jotain asetusta rukkaamassa, mutta itse en yhtään keksi, että mikä se voisi olla. Menee hermo, kun yrittää liittää kuvia esim. sähköpostiin.
[q]Lyylikki, 5.3.2008 22:38:
Aikaisemmin valokuvat näkyivät suurilla esikatselukuvakkeilla sellaisina pieninä, mutta näkyivät kuitenkin, joten pystyi heti suoraan vähän kattelemaan, että mitä mikäkin kansio mahtaa sisältää.
Tällä hetkellä kuvat eivät näy. Tulee vain semmoinen samanlainen piirretty merimaisema kaikkiin. Mikähän mahtaa olla vikana?
Ennen siis toimi ihan tältä samaiselta koneelta, joten joku nörttipörtti on vissiin käyny jotain asetusta rukkaamassa, mutta itse en yhtään keksi, että mikä se voisi olla. Menee hermo, kun yrittää liittää kuvia esim. sähköpostiin.
[/q]
Kokeiles mitä ton "näkymät" alta löytyy ;)
[q]kisumisu, 5.3.2008 23:23:
Kokeiles mitä ton "näkymät" alta löytyy ;)
[/q]
Anteeksi, olinko epäselvä.
Siis ennen tuon "näkymät" alta kun vaihtoi isoihin kuvakkeisiin tai isoimpiin kuvakkeisiin, niin kuvat näkyivät esikatseluna. Tällä hetkellä näkyy kaikissa se sama piirretty maisema.
En mä sentään ihan niin blondi ole!
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 31
- Seuraava »