Tanssimusa tulee! (taas)

Back to musiikki O

Täytyy kyl yhtyä mielipiteeseen et "tanssimusa" on tulossa taas. Varsinkin 80-90-luvun electrompaa saundia kuulee melkeimpä kaikissa uusissa rap-pop-är n pee viisuissa. Robbien Rude Box oli toisiaankin yllätys ja toi mieleen vanhan ajan breakdance vääntöjä. Myös hiphop puolella tietyt tuottajat (mm. Pharrel) ovat löytäneet vanhat synat ja tietokonepelit. Nyt olisi oiva tilaisuus suomalaisille kone-tuottajille aktivoida markkinointia ja tyrkyttää hyvää suomi-saundia radioon ja MTV:lle.

ei tähän "salaseuraan" mahu..

puristit on huonoi ku ne ei tajuu et proteuksen nimi on harri :D

Siis mitä hä? tarkottaako tä nyt sitä, että musta tulee miljonääri!

[q]mattij, 19.10.2006 14:06:
Siis mitä hä? tarkottaako tä nyt sitä, että musta tulee miljonääri!
[/q]
Eiköhän Matti käydä hakees jo tänään ne avomersut, ehtii viel ajeleen ennen lumien tuloa!

[q]Dementation, 19.10.2006 14:03:
---
Jos kysyntä konemusaa kohtaan kasvaa, voidaan hyvin nostaa kriteerejäkin.
Nyt on pitänyt, varsinkin pienissä kaupungeissa ottaa sisään kaikki jotka vaan suostuu tulemaan, jotta saadaan bileet omilleen ja lisää bileitäkin joskus.

Mutta jos ovelle alkaa ilmestyä enemmän porukkaa kun mitä "tarvitaan" tai edes voidaan ottaa sisään, niin voidaan kriteerejä nostaa jonkun verran. *vink*[/q]
Äläs nyt hätäile. Ei se konemusa nyt niin suosittua vielä ole.

Sitäpaitsi, uskoisin, että valtaosa bilejärjestäjistä sekä ravintolat joissa tapahtumia järjestetään ovat tyytyäisiä siihen, että paikalla on porukkaa (bilejärjestäjät) joka juo (ravintoloitsijat).

Tästäkin valtakunnasta löytyy kymmenittäin bilejärkkääjiä, jotka ovat ottaneet takkiin. osa vielä aika isojakin summia. On vaan oikein että suuri kansa löytää bileet ja tuovat lipputulonsa promoottorin kirstuun.

<spekulointi>
Sitten jos mestat alkavat olemaan täynnä kerrasta toiseen, niin ennakkolipunmyynti sekä paid-vip-listat alkavat olemaan arvossaan.

Tässä vaiheessa true-UG[tm] kulttuuri alkaa nostamaan päätään ja mennään taasen maanalle tekemään sitä juttua mitä oikeasti rakastaa, "uuden aallon" tulokkaista ei siihen välttämättä ihan heti olekaan.
</spekulointi>

Turun suuntaan anteeksipyyntö, mikäli keskustelu menee täysin sivuraiteille - mutta kieltämättä puhumisen arvoinen aihe tämäkin.

Antti Tuiskun New York on ihan vitun kova levy

Kerrankin näin, että kun kansalle tehdään edm:ää, niin sitä ei tuota Risto Asikainen tai Kirka, vaan biisejä on ollut vääntämässä genreen paneutuneet äijät. Senpä takia lätty onkin loistava.

[q]Jaques, 19.10.2006 14:05:
Nyt olisi oiva tilaisuus suomalaisille kone-tuottajille aktivoida markkinointia ja tyrkyttää hyvää suomi-saundia radioon ja MTV:lle.
[/q]

Mut pliis, ei spugepsykee!

[q]miikka, 19.10.2006 14:51:
[/q]

Siis onko tämä vitsi?

joo hei oikeesti antti on menos parempaan suuntaan iha selkeesti! tykästyin siihen sekaisin -biisiin heti! mut no joo... justinit ja robbiet... niistä en tiedä... varsinki se robbien biisi on kyl iha onneton. ei kicksei siitä mulle. mut joo kylhän neki selkeesti on vaihtanu niiden tyyliä joka on siis hyvä asia*joo* räppi on out ja koht kaikki käy vaa bileis*hihu* (ja Protsku soittaa vaa tuiskuu)*hih*

[q]annabel, 19.10.2006 15:02:
---
miikka, 19.10.2006 14:51:

---

Siis onko tämä vitsi?
[/q]
Tuskin. Taitaa olla parhaiten tuotettu kotimainen tanssimusalevy koskaan.

Tuon levyn taustalla on todellakin kovia tuottajanimiä, jos et sitä tiennyt.

[q]annabel, 19.10.2006 15:02:

Siis onko tämä vitsi?
[/q]

Ei kun se on mielipide

ps. tän vuoden kovimmat "pop"-levyt ovat tosiaa Justinin ja Furtadon. helvetin hienosti tuotettua matskua!

[q]miikka, 19.10.2006 14:51:

Kerrankin näin, että kun kansalle tehdään edm:ää, niin sitä ei tuota Risto Asikainen tai Kirka, vaan biisejä on ollut vääntämässä genreen paneutuneet äijät. Senpä takia lätty onkin loistava.
[/q]
No en mä niistä laulustemmoista tykkää kauheesti, turhan päälleliimatulta kuulostaa, tosin vähän sama vaivaa Madonnankin uutta levyä. Robbie ja Justin on hoitaneet tuonkin tyylikkäästi, eikä perus stemmoissa lauletut vokaalit ookaan levyllä pääosassa.

Eipä sillä, mä oon jostain syystä aina diggaillu Tuiskusta *sydän*

[q]salaisinko?, 19.10.2006 15:03:
---
annabel, 19.10.2006 15:02:

Siis onko tämä vitsi?

---

Ei kun se on mielipide

ps. tän vuoden kovimmat "pop"-levyt ovat tosiaa Justinin ja Furtadon. helvetin hienosti tuotettua matskua!
[/q]

No sitten voin varmaan ilmaista tähän samaan omankin mielipiteeni. Olkoon tuottajanimet Tuiskun levyllä mitkä vaan, niin ei kevyehkö lauluääni ja trancekompit, jotka tuovat nopealla kuuntelulla mieleen Lomanin Helsinki city boyn, paljon vakuuta. Biisiä Kosteus Ihollasi voi kuunnella ainakin nyt.fi -sivuilla: http://nyt.hs.fi/musiikki/artikkeli/1135222257415

Perustrance ei nyt muutenkaan iske, mutta tähän hyvänä esimerkkinä voin sanoa, että kuluttajana ei ole paljon tullut aikaisemmin ostettua rap/hip-hop -levyjäkään, mutta vastikään ostamani Timberlaken levy kokonaisuudessaan todella mainio, vaikka genre ei olekaan tuttu. Eli se, että en kuuntele muutenkaan kotona trancea tai diskopoppia, ei pitäisi täysin teilata Tuiskun levyä, jos se olis oikeasti todella hyvä levy (jota se ei ole imo).

[q]LooPy, 19.10.2006 15:03:
---
annabel, 19.10.2006 15:02:
---
miikka, 19.10.2006 14:51:

---

Siis onko tämä vitsi?

---

Tuskin. Taitaa olla parhaiten tuotettu kotimainen tanssimusalevy koskaan.

Tuon levyn taustalla on todellakin kovia tuottajanimiä, jos et sitä tiennyt.
[/q]

olkoon tuotettu vaikka 40 ydinfyysikon voimin punaisesta häkistä pääalaspäin roikkuen niin sitä ulvontaa ei täysjärkinen kutsu musiikiksi. tosin sitähän on myyty paljon, ilmeisesti maailmanlaajuiset asevälittäjät ovat olleet hereillä ja välittäneet levyä leirin kummallekin puolen algaidan ja jenkkien kidutus kammioihin. odotan sitä kun amnesty laittaa tuiskeen naaman kidutuksen vastaisiin julisteisiin ja kolmannekuutamon vapautusrintama hyökkii tuhrimaan L-anttilan toptenin alelaarit.

mutta aiheeseen. dance musa on tosiaan palaamassa takas pikkuhiljaa.

Kun ajelimme seurueemme kanssa lentoasemalta kesälomareissun päätteeksi kohti Kotkaa, oli radio päällä ja sieltä tuli tämä Tuiskun "Sekaisin" vai oliko se "Biitistä sekaisin" kappale, niin olimme koko konkkaronkka aika ällikällä lyötyjä kun siitä perusautomankasta alkoi yht´äkkiä verrattuna muihin matkan aikana kuulemiimme biiseihin, jyrisemään korviin sellainen basso-osasto, että oksat pois. Kyllä tämän herran taustalla on teh tuottajat Suomessa tällä hetkellä.

edit: mutta mitäpä minä olen mitään puhumaan, mun musadiggaus tuntuu pysähtyneen jonnekin vuosituhannen vaihteeseen ja kaivan uusien supertuotantojen sijaan edelleenkin soimaan ne samat yup:n, cmx:n, röyhkän ja alangon yms. levyt ja suttuiset punk-äänitteet.

Ruotsi-euro takas pinnalle!!! E-Typeltä uutta matskua odotellessa!!! :DDD

Ja keitäs ne "tosi kovat tuottajanimet" on sillä Antti Tuizqn New York -levyllä, jos saan kysyä? Itse en ole siltä levyltä kuullut kuin yhen biisin, mutta mitä olen lukenut arvosteluja, niin se on aika pitkälti haukuttu maan rakoon. Mutta pitää varmaan kuunnella ensin, ennekuin tuomitsee

[q]tomii, 19.10.2006 15:34:
Ruotsi-euro takas pinnalle!!! E-Typeltä uutta matskua odotellessa!!! :DDD

Ja keitäs ne "tosi kovat tuottajanimet" on sillä Antti Tuizqn New York -levyllä, jos saan kysyä? Itse en ole siltä levyltä kuullut kuin yhen biisin, mutta mitä olen lukenut arvosteluja, niin se on aika pitkälti haukuttu maan rakoon. Mutta pitää varmaan kuunnella ensin, ennekuin tuomitsee
[/q]
Tuolta löytyy tiedot tuottajista: http://www.findance.com/arvostelut/arvostelu.php?anttituisku_newyork

edit: skenetuntemusta vaatii sit yhdistää noi oikeet nimet projektinimiin :)

[q]annabel, 19.10.2006 15:21:
Eli se, että en kuuntele muutenkaan kotona trancea tai diskopoppia, ei pitäisi täysin teilata Tuiskun levyä, jos se olis oikeasti todella hyvä levy (jota se ei ole imo).
[/q]
Tämä selvä.

[q]remontoi, 19.10.2006 15:25:
---
olkoon tuotettu vaikka 40 ydinfyysikon voimin punaisesta häkistä pääalaspäin roikkuen niin sitä ulvontaa ei täysjärkinen kutsu musiikiksi. tosin sitähän on myyty paljon, ilmeisesti maailmanlaajuiset asevälittäjät ovat olleet hereillä ja välittäneet levyä leirin kummallekin puolen algaidan ja jenkkien kidutus kammioihin. odotan sitä kun amnesty laittaa tuiskeen naaman kidutuksen vastaisiin julisteisiin ja kolmannekuutamon vapautusrintama hyökkii tuhrimaan L-anttilan toptenin alelaarit.
[/q]
Olipas taas hemmetin fiksu kommentti sulta.

Luen rivien välistä, että et pitänyt tuosta levystä.

[q]tomii, 19.10.2006 15:34:
Ja keitäs ne "tosi kovat tuottajanimet" on sillä Antti Tuizqn New York -levyllä, jos saan kysyä? Itse en ole siltä levyltä kuullut kuin yhen biisin, mutta mitä olen lukenut arvosteluja, niin se on aika pitkälti haukuttu maan rakoon. [/q]
Mä oon kuullut tosta New York levystä vain pelkkää hyvää. Niin arvostelujen kuin kuluttajakommenttienkin myötä. Tsekkaas piruuttaan toi Jussin pasteema linkki Findancen arvosteluun. Mielestäni 10/10 on jo hyvän levyn merkki.

Ihan vaan toiston vuoksi:
http://www.findance.com/arvostelut/arvostelu.php?anttituisku_newyork

Olenko yksin kuvitelmissani, että tanssimusa (siis kaikenlainen tasabiitti) olis tulossa mainstreamiin kovaa vauhtia?

Perusteluina vois heittää vaikka Madonnan, Robbie Williamsin ja Antti Tuiskun uudet levyt, jotka on kaikki ihan puhtaita house / electro / trancepohjia, vaikkakin aika perinteisillä laulustemmoilla. Noista erityisesti Robbie Williamsin uus levy on herkullista elektrovääntöä, ja Rudebox oli positiivisimpia yllätyksiä tän vuoden poppisskenessä.

Tämän lisäks myös R'n'B ja rap-puoli on löytänyt uudelleen synat, uus Justin Timberlake kuulostaa hetkittäin houselta ja muiltakin artisteilta löytyy entisen akustisemman taustatuotannon sijaan likaisia surinapörinäbasslineja. Tähän on tietty syynä osittain Timbaland, joka on tuottanut aika ison osan nykyhetken hiteistä, ja loput yrittää kopioida sitä soundia.

Omasta mielestäni tää vois olla Suomen suhteellisen pienelle bileskenelle hyvä boosti, ja tuo ehkä tanssimusan lähemmäs valtavirtaa (kuten kävi esimerkiks rapille tossa 5 vuotta sitten).

O