Levykauppojen palvelun taso/Kohtelu?!
Hmm I like to differentiate between "old songs" and "staples", i.e. songs that you can just always play - e.g. some 5-6 years ago it was noteworthy if a techno dj played "Donna Summer - I Feel Love" while today it's more like a good save after messing up the last transition/a good record to play if you need to go to the bathroom real quick...
Eipä sillä mullekkaan ole väliä onko viisu uusi vai vanha,kunhan toimii itseeni! Mutta palataanko aiheeseen,kiitos :) Eli levykauppojen palveluun ja niiden parantamiseen... :happyroll:
Sil on just se kaikist suurin merkitys, mä en nimittäin vois kuvitella esimerkiks bileissä soittavani vanhaa biisiä. Eli kun ostan kaupasta levyjä, ni ostan pelkästään uusia. Se on niinku mun mielestä vähä ideana tossa konemusassa et seurataan uutta. Noh, ehkä joku seuraa vanhaaki, mut onhan sitä olemassa divareita ja muita vastaavia :winkwink:
Selventäisitkö vähän tarkemmin..
:excellent:
Mä nyt tarkotan lähinnä sitä, et jos sä lähet polkkabileisiin soittamaan niitä hooveriklasareita kolmen vuoden takaa, ni vois kuvitella et kyseisestä genrestä löytyis vähä uudempiaki. Kaikki polkkadeejiit on kuluttanu ne loppuun jo aikaa sitte. Sama juttu trancessa, ellei sit kyse oo klassikko/oldschool setistä. Mä henk.koht. arvostan deejiissä sitä, et se seuraa aikaansa ja hommaa uusia levyjä. Eikä soita sitä samaa settiä, jonka on veivannu jo kymmeniä kertoja.
. Mä henk.koht. arvostan deejiissä sitä, et se seuraa aikaansa ja hommaa uusia levyjä. Eikä soita sitä samaa settiä, jonka on veivannu jo kymmeniä kertoja.
No mut jos sä seuraat aikaasi, niin kyllähän sä sit erotat mikä on restock tai repress ilman että se pitää sulle erikseen kertoa :winkwink:
No mut jos sä seuraat aikaasi, niin kyllähän sä sit erotat mikä on restock tai repress ilman että se pitää sulle erikseen kertoa :winkwink:
:mad: Lukekaa näitä postauksia. Mitä mä tossa ylempänä mekaanikolle vastasin.
Voihan levykauppaan mennä joku uus tyyppi, joka ei paljon genreistä tiedä. Silloin kyl toivois saavansa palvelua. Mä en puhunu tossa nyt itestäni.
Mä nyt tarkotan lähinnä sitä, et jos sä lähet polkkabileisiin soittamaan niitä hooveriklasareita kolmen vuoden takaa, ni vois kuvitella et kyseisestä genrestä löytyis vähä uudempiaki. Kaikki polkkadeejiit on kuluttanu ne loppuun jo aikaa sitte. Sama juttu trancessa, ellei sit kyse oo klassikko/oldschool setistä. Mä henk.koht. arvostan deejiissä sitä, et se seuraa aikaansa ja hommaa uusia levyjä. Eikä soita sitä samaa settiä, jonka on veivannu jo kymmeniä kertoja.
Mun kokemuksen mukaan on ihan DJ:n taidoista ja selektiosta kiinni, että millä tuloksella se sisällyttää yksittäiset biisit settiinsä, oli levyt sitten uusia tai vanhoja. Vanhempien levyjen soittaminen ei myöskään tarkoita automaattisesti sitä, että "veivaa samaa settiä kymmeniä kertoja".
Hyvä musiikki säilyy.
:onhantästäpuhuttujoojoskusennenkinmutsiltihymiö:
Ja jottei menis ihan offille tää oma kirjoittelu, niin oon pitkälti samoilla linjoilla Rumpshakerin kanssa noista hyvän levykaupan tunnusmerkeistä. Palvelun taso luo tietysti tunnelmaa kauppaan ja ite teen ostoksia mieluiten rennossa ja ystävällisessä ilmapiirissä.
Palvelun taso luo tietysti tunnelmaa kauppaan ja ite teen ostoksia mieluiten rennossa ja ystävällisessä ilmapiirissä.
Aivan niinkuin meillä olisi täällä Suomessa jotain valinnanvaraa ;)
Stupido on Suomen paras levykauppa palvelultaan ja asiantuntemukseltaan.
Suomen kaupat on mitä on... Ei huonoa palvelua, eikä hyvää...
Saksassa ollessani oli eri meininki! Kävin kaupassa nimeltä Neutronic Münhenissä ollesani. Vein myyjälle jonkun n. 30 haluamani levyn listan, ja myyjä vietti varastossa hetken ja toi nuo jo valmiiksi muovikassissa ja näytti mulle et siellä on haluamani... Paria levyä ei löytynyt ja ollut julkaistu vielä ja niinpä myyjä soitti jopa joillekin kollegoilleen kysyen oliko noita jossain eri kaupassa! Oli loistava asioida hyvin palvellussa liikkeessä. Mulle annettin vielä 25e alennusta koko satsista... Jotain 20 levyä paketissa oli.
Menen kyllä uudestaankin tuonne jos olen Saksassa joskus!
net shop
+ records listed are actually in stock
you're right on that one!!
nothing pisses me off more than some listed record
isn't available on the net shop... and usually the missing
record is something rare.
action records does this quite often :mad:
ni aina löytyy joku irvileuka dj, joka tulee avautuu. "Hahaa, jätkä soittaa ihan vanhoja biisejä, eiks sul oo mitään uusia"
tämä on täysin tapojeni vastaista, mutta en voi
muutakun että jotta notta LOLLERSKATES.
ni aina löytyy joku irvileuka dj, joka tulee avautuu. "Hahaa, jätkä soittaa ihan vanhoja biisejä, eiks sul oo mitään uusia"
tämä on täysin tapojeni vastaista, mutta en voi
muutakun että jotta notta LOLLERSKATES.
Jotain omia kokemuksia levykaupoista:
Streetbeat: :mad:
Surkea palvelu. Valitettavasti muutamiin bileisiin ei saa muualta ennakkolippuja kuin tuolta, niin on suorastaan vastenmielestä mennä, mut onnex on kauppa on pieni ja niin oven löytää nopeasti...
Stereofonica: :confused:
Ihan hyvä nettilevykauppa, mutta tässäkin palvelun taso on huomattavasti huonontunut verrattuna siihen mitä se oli muutama vuosi sitten. (vieläki backorderissa n.10 levyä jotka tilasin kax vuotta sitte).
Harmillista sinänsä mut ei voi mitn.
Mosso: :heart:
Hyvä ja asiantunteva palvelu. Levyjä tulee mukavaan tahtiin lisää joka viikko. En oo kyl muutamaan kuukauteen käyny tuolla ajanpuutteen ja rahan vuoksi mutta varmasti tulen menemään uudestaan.
Recess Records: :hearts:
Tällä hetkellä kaikista kattavin levykauppa josta tulee myös tilattua suurinosa levyist (aina kun on massii).Nopeat toimitukset tänne kotisuomeen ja kaikkia haluamiani levyjä on
yleensä saatavilla.
palvelun taso on huomattavasti huonontunut verrattuna siihen mitä se oli muutama vuosi sitten. (vieläki backorderissa n.10 levyä jotka tilasin kax vuotta sitte).
mikset sitten tilaa sieltä mistä niitä saa?
ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.
(l. tukku).
Suosittelen asioimaan Lifesaverissa jos luulee ettei Suomessa saa levykaupoissa hyvää palvelua. Ainakin näin kanta-asiakkaana palvelu on aivan ensiluokkaista, henkilökunta osaa jo suositella oman makuni mukaista matskua ihan spontaanisti, kyselyihin vastataan jämptisti ja jos ei tiedetä niin selvitetään, isommista levysatseista reilut alennukset jne. jne. jne.
Myöskään Erosen ja Digeliuksen palvelussa ei ole ollut valittamista. Stupido kyllä on valikoimaltaan ihan kuningas mutta sieltä ei ihan yhtä hienoa yksilöllistä palvelua ole itselleni irronnut joten Lifesaver pitää omien levyhankintojeni osalta kyllä edelleenkin kärkitilaa.
palvelun taso on huomattavasti huonontunut verrattuna siihen mitä se oli muutama vuosi sitten. (vieläki backorderissa n.10 levyä jotka tilasin kax vuotta sitte).
mikset sitten tilaa sieltä mistä niitä saa?
ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki.
(l. tukku).
Niin...
On se silti kumma että asiakkaita ei pidetä ajantasalla :T
Streetbeatistä saa hyvää palvelua ainakin netin välityksellä. En ole käynyt itse liikkeessä joten sitä en pysty arvioimaan. Yksi huono esimerkki siitä miten asiakaspalvelua nettilevykaupoissa ei pitäisi toteuttaa on Cdon.com. Maanantaina tiedustelin erästä levyä ja vastaus oli: se ilmestyy nettisivuille, jos se tulee. No sinnehän se ilmestyi jo tiistaina. Luulisi, että sen verran pystyy tietämään, että tuleeko levy seuraavana päivänä :mad: . Ei tainnut kiinnostaa selvittää asiaa tai sitten firman sisällä liikkuu informaatio huonosti.
Suosittelen asioimaan Lifesaverissa jos luulee ettei Suomessa saa levykaupoissa hyvää palvelua. Ainakin näin kanta-asiakkaana palvelu on aivan ensiluokkaista, henkilökunta osaa jo suositella oman makuni mukaista matskua ihan spontaanisti, kyselyihin vastataan jämptisti ja jos ei tiedetä niin selvitetään, isommista levysatseista reilut alennukset jne. jne. jne.
Totta. Lifesaver on varmasti yksi suomen parhaimpia levykauppoja. :)
Streetissä voitaisiin opetella käyttämään niitä hyllyjä paremmin, levyt kun istuu tiukemmassa ku viisaudenhampaat. Mosso on kyllä ihan jees, mut ei sieltäkään löydä kun sitä uutta paskaa, jota nyt ei soita kun pissisdeejiit. Sama vaivaa aika paljon streettiä...
Detunez taas listaa nettisivuilleen levyjä, joita koko kauppa ei ole ikinä pitänyt sisällään...toimitusaika on aina pidempi kuin luvattu.
pakko avautua kun kerrankin on mahdollisuus..
paskin ikinä dis n dat :panic:
hyvät valikoimat mutta asiakaspalvelu kusee pahemman kerran. kyse on kyllä luultavimmin vain yhdestä epäystävällisestä ja täysin asiakaspalvelutehtäviin kykenemättömästä henkilöstä, ei pysty ymmärtämään
miten palvelu voi olla niin huonoa ja tylyä.
miellyttävimpiä levykauppoja suomessa voltti treella ja lifesaver :happyroll: