Kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Siisti kämppä appreciated thread
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- Seuraava »
Kuka mun kämppää oikeen sotkee? :confused:
Kuka mun kämppää oikeen sotkee? :confused:
o/
Mutta ei poista ongelmaa että vesijohtovedessä tulee mukana kalkkia jonka takia se sotkeekin ja sitä rautaa pitää puhdistaa.
Kaupasta lähdevettä rautaan?
Hassut. :) Mä olen jostain ymmärtänyt, että kun sen veden keittää ennen rautaan laittoa, ei tule kalkkitahroja. Äiti ainakin aina keitti veden ennenkuin kaatoi sen siihen vesisäiliöön. Ja eikös äidit ole aina oikeassa? :D
Eikai kalki oo haihtuvaa tavaraa... säiliöhän siihen sulaa, ellei sitä sitten taas jäähdytä. ja sitten rauta taas lämmittää sen :scared: mitä nappei sun äippä syö, ei meilä noin tehty...Mutta ei poista ongelmaa että vesijohtovedessä tulee mukana kalkkia jonka takia se sotkeekin ja sitä rautaa pitää puhdistaa.
Kaupasta lähdevettä rautaan?
Hassut. :) Mä olen jostain ymmärtänyt, että kun sen veden keittää ennen rautaan laittoa, ei tule kalkkitahroja. Äiti ainakin aina keitti veden ennenkuin kaatoi sen siihen vesisäiliöön. Ja eikös äidit ole aina oikeassa? :D
Eikai kalki oo haihtuvaa tavaraa... säiliöhän siihen sulaa, ellei sitä sitten taas jäähdytä. ja sitten rauta taas lämmittää sen :scared: mitä nappei sun äippä syö, ei meilä noin tehty...
Maa-alkalimetallien karbonaatit (= kalkin tapauksessa siis ne kalkkitahrat) hajoavat kuumennettaessa oksideikseen ja hiilidioksidiksi. Tähän siis perustuu kalkin "katoaminen"... se ei todellakaan haihdu. :hah:
Ja jos olet niiiiiiiiiin kauhuissasi kalkkitahroista, niin eiköhän se veden jäähdyttäminen ole sitten ihan pikku juttu.
Tosta kerrottiin myös erittäin luotettavalla puutarha-palstalla. :) Joten jos mun nappeja syövä äiti ei sua vakuuta, niin ehkä sitten puutarha-palsta?
Eikai kalki oo haihtuvaa tavaraa... säiliöhän siihen sulaa, ellei sitä sitten taas jäähdytä. ja sitten rauta taas lämmittää sen :scared: mitä nappei sun äippä syö, ei meilä noin tehty...
Tosta kerrottiin myös erittäin luotettavalla puutarha-palstalla. :) Joten jos mun nappeja syövä äiti ei sua vakuuta, niin ehkä sitten puutarha-palsta?
Noniin :eek: , tätähän mä vähän epäilinkin, syökö se klemmareita ja vetoketjujakin?? Multa välillä hävii paidoista nappeja, nyt'tenpähän tietää ketä siitäkin syyttää. :crybaby:
Noniin :eek: , tätähän mä vähän epäilinkin, syökö se klemmareita ja vetoketjujakin?? Multa välillä hävii paidoista nappeja, nyt'tenpähän tietää ketä siitäkin syyttää. :crybaby:
Mikä sua oikein vaivaa?
Ground control to Major Tom...
Mä en pysty käsittämään tuollaisia mun-mutsi-on-parempi-ku-sun-mutsis-argumentteja.
Mikä sua oikein vaivaa?
Hemmoteltu kakara! Selkääsi sietäisit saada koivuniemen herrasta.
Anteeksi. :hah:
Kumpaakohan nyt mahdat tarkoittaa?
Kumpaakohan nyt mahdat tarkoittaa?
No Remotionia tietty. Höhlä! :heart:
Hoitelin vihdoin loppuun sen, jota kavereiden kesken kutsutaan "kahden kuukauden tiskivuoreksi". Pesin kans leikkuulaudat ja yhden koneellisen pyykkiä ja kastelin kukat. Olinko kiltti? :king:
Olinko kiltti? :king:
Tarpeeksi, jotta:
Meillä taasen puunattiin koko kämppä, jotta olis mukavampi viettää tylsää kaupunkijuhannusta[tm]
Paljon mukavampi olla kun kaiken maailman paperit katosi työpöydältä ja muutenkin koko kämppä tuntuu ja tuoksuu raikkaammalta.
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- Seuraava »