Mensan älykkyystesti

Back to tv, radio, leffat, web O

145 tuli tulokseks... iha hyvä kai *iihhih*. En kyll paljoo luota tohon testii, pitäis kai ihan kunnon testis käy joskus.

127. Ihan OK kai...? Katselin tässä näitä tuloksia, täytyy kyllä myöntää, että kyllä on helvetin fiksua porukkaa täällä. Varsinkin kun 150 on lähestulkoon nero...

Toisesta tuli 115 ja sit tuosta yleiseuroopalaisesta 147???
Eli??? Johtuko eka tulos sit keskittymiskyvystä tai paremminkin sen puutteesta? *täh*
No ekan version tein kyllä yöllä yhden aikaan ja toisen sit seuraavana päivänä... En mie älyy

oon miettiny aikasemminki paljonkoha se mahtais olla.. mut en oo ikina uskaltanu teha testeja koska kumminki tulos on jotain alkuliman ja etanan valia joten ollaanmpa vielki tietamaton

102... aika yllättävää.. mä vähän mietin eka et toi kieli ois ollu ruotsi kun en kunnolla tukenut tekstiä että mistä tämä on... mutta yllätyksekseni ymmärsin tanskaa!! *jiihaa**nauru*

öh, ku alotin, en jaksanu tehä ku ensimmäisen... tarkottaako tää nyt sitä et.. mitä? *täh*

heh 112......*nauru*

119

Jooh, tossa on kaikki tehtävät vähän turhan samanlaisia. Vähän eri lukemia tulee kuin niistä kirjoissa olevista mensan testeistä.

[muokattu 29.3.2004 15:49]

160

[q]Juhgu:
Jooh, tossa on kaikki tehtävät vähän turhan samanlaisia. Vähän eri lukemia tulee kuin niistä kirjoissa olevista mensan testeistä.

[muokattu 29.3.2004 15:49]
[/q]

Mistä kirjoista poimit mensan testejä?
Mun tietääkseni mensan testissä on
vain yhden tyyppisiä tehtäviä, koska ne
on laadittu siten että kulttuurilliset tekijät
vaikuttaisivat mahdollisimman vähän tulokseen.
Ne missä kysytään jotain sanoihin tai
matematiikkaan liittyvää ei oo mensan testejä
vaan jotain muita älykkyystestejä.

Tästä seuraa toki sit myös se, että
mensan testit mittaa vain yhtä hyvin
kapeeta aluetta ihmisen aivokapasiteetista.

[muokattu 29.3.2004 16:02]

142

No ei huono...

Öööö. 124 tuli. Ja mä kun luulin olevani täysi paukapää. Vikoja en kyl ymmärtäny about ollenkaan... Nyt pakko mennä ulos hetkeksi tuulettuu - tuli tuskahiki tehdessä

mäsain 250

Sain 115

Jopas. 160 ja viimeinen arvalla.

Just olen tekemässä testiä enkä tajua yhtää

Edit: 106, heitin lonkalta 50% ku en tajunnu mitää

[muokattu 8.5.2004 16:26]

139..

En kai ole sitten ihan blondi, kun kerran sain tulokseksi 148. *ding*muutamaan vikaan en kyllä keksiny pätevää logiikkaa, joten arvalla heitin!
uskon tosin, että älyykkyyttä on niin monenlaista, ettei tällainen pikatesti ole täysin realistinen..

Nyt kun täällä on ollut näitä testejä ja pähkinöitä kohtuullisen reilu kasa jo ennestään, niin laitetaan nyt hieman virallisempikin testi ihmisille kokeiltavaksi.

Testissä on aikaraja (kello näkyy vasemmassa alanurkassa) ja taisi mokoma tarvita flashin tjsp. Kun saat tulokset, niin ruudulla on kolme nappia hajontaa varten. Suomessa käytetään suurinta hajontaa eli paina nappia/palloa jossa lukee sisällä ”24” jotta saat oikean mittakaavan tulokset.. Sivusto on tanskaksi, mutta itse testiin ei kieltä tarvi osata, joten hiphoppopkipinkapin osoitteeseen http://mensa.dk/testiq.html selvittämään oletko niin fiksu kuin kuvittelet olevasi

Testi vie hieman aikaa, mutta pitäisi ainakin olla ”hieman” tarkemmin ja virallisemmin älykkyyttä mittaava kuin jotkut näistä muista testeistä

[muokattu 2.8.2003 20:47]

O