puntti & sali
[q]Oliwer, 20.2.2006 21:39:
Tulipas tänään käytyä testaamas Myllypuron Blue Fitness kuntokeskus. Ja täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti. Avara tila, paljon hyväkuntoisia laitteita, hyvä ilmastointi ja riittävästi myös vapaapainoja.
Kuusi vuotta tullut huhkittua edellisellä salilla, niin maisemanvaihdos vois tehrä hyvää reenimotivaatiolle. Tapashan tuolla vielä yllättäen vanhoja kavereitakin
http://www.bluefit.com/myllypuro
[/q]
Kyl Myllpuron blue fitness pesee töölögymin aika reilusti. En osaa sanoa mitään mikä olisi töölö gymillä paremmin kuin blue fitnesillä ja molemmista mulla on kohtuullisen hyvin kokemusta. Mut taitaa se sijainti olla monille ratkaiseva paikka kantasaliaan etsiskellessä.
Jaahas. Pitäisi taas aloittaa salitreenit tauon jälkeen että saisi voimaa muihin lajeihin.. Opiskeluaikana (kun oli aikaa *vink*) treenasin 6 kertaa viikossa aina 4 viikkoa kerrallaan ja sitten viikon tauko. Treenikaveri oli mies joten treenasin kovaa enkä mitään "sata toistoa reidenlähentäjälaitteessa samalla naistenlehteä lukien" *pepsodent*. Sittemmin harrastus valitettavasti jäi ja viime vuosina on tullut käytyä salilla todella satunnaisesti. Työpaikalla on sali käytössä ilmaiseksi ja kotonakin voi tehdä jotain joten ajattelin että pitää alkaa treenaamaan 1-2 kertaa viikossa.. Koska aikaa ei tällä hetkellä ole enempään ja muutenkin näin alkuun olen ajatellut keskittyä perusliikkeisiin.
Noin. Ajatukset tuli kirjattua ylös ja nyt toteutuksen kimppuun aloittaen vaikka ohjelman laatimisella *joo*. Tsemppiä mulle!
[q]Jammailija, 21.2.2006 09:28:
Mut taitaa se sijainti olla monille ratkaiseva paikka kantasaliaan etsiskellessä.
[/q]
Jep, toi on totta. Itse olen aina onnistunut asumaan jotenkin niin hassusti, ettei ihan lähellä hyviä saleja ole oikein ollut. Entiselle salillekin on matkaa 10km suunta kotoa. Kun tuota väliä rallaa vuodesta toiseen, kelillä kuin kelillä, joku neljä kertaa viikossa, töiden jälkeen, niin mieleen hiipii ajatus että vois se punttis läempänäkin olla..*ding*
Myllis oiski sit jo yli puolet lähempänä..*hymy*
En jaksa ettiä, varmaan on jo maininta jossain mut kannattaa ihmeessä tutustua http://www.pakkotoisto.com :) Löytyy vinkkejä alottelijoille sekä pidempään harrastaneille :) Muutenkin mukavaa porukkaa :)
[q]Oliwer, 21.2.2006 17:13:
Itse olen aina onnistunut asumaan jotenkin niin hassusti, ettei ihan lähellä hyviä saleja ole oikein ollut. [/q]
Mulle taas kävi niin hienosti että kun päätin aloittaa painojen nostelun uudestaan niin koulun kuntosali valmistui rempasta, ja saunakin on koko ajan lämpimänä
[q]Remotion, 20.2.2006 15:53:
kaveri on kehunut töölögymiä ihan taivaisiin. minkälaiset parkkimahdollisuudet siellä on autolle...? onko täällä töölöläisiä?
[/q]
Erittäin tuurilla kyllä tuo parkeeraaminen...eli huonot.
Salina aika kallis, mutta todella monipuolinen ja hyvä. Eniten vehkeitä mitä missään.
monen vuoden motivaatio-ongelmien jälkeen oon taas saanut treenit kulkemaan...
mukavaa, kun jaksaa jälleen lisätä vähän painojakin ja tätä kautta toivottavasti saa vähän muotoakin taas lihaksiin... treenijakokin meni uusiksi ja se kyllä kannatti... suosittelen lämpimästi niille, joilla tuntuu treenit tökkivän...
hmmm.. eiköhän täs vielä ehdi kesäks rantakuntoon...
tietysti tosin pitäis vielä innostua tekemään vähän aerobistakin, niin sais ylimääräiset kaavittua päältä pois.. kunhan aika vaan riittäis...
ja eikun treenaamaan... =)
-vauvankakkanailonsukassauhuu
[q]Uhuu, 16.3.2006 10:45:
monen vuoden motivaatio-ongelmien jälkeen oon taas saanut treenit kulkemaan...
[/q]
hyvähyvähyvä hienoa!!!!!!!!
hmmm....
Kävin nyt vihdoin ja viimein itsekkin teettämässä kunto-ohjelman. Aikaa on viime salilla käynneistä ainakin 6 vuotta ja sillon se oli aika aerobista, mitä nyt fudiksen ohella jakso sillon tällön käydä.
Tehtiin mulle aika simppeli ohjelma, jossa on aika vähän eri liikkeitä näin alkuun. Jäi vaan tosta mietityttämään kun sain sarjat valmiiksi että, mikä ois paras vaihtoehto jatkaa kun tuntu että jotkut sarjat ois voinu olla hieman raskaampia.
Onko viisainta siis pidentää sarjaa joka nykyjään on se 3x12-15 toistoa, lisätä hieman painoja lisää, vai tyytä alkuun vetelemään vaan sillä mitä kunto-ohjaaja käski? Kun nyt kerran sinne puntille menee niin tekis mieli rääkkää ittensä ihan loppuun, mutta onko sekään sitten viisasta?
Dodiin nyt sitten tuli omat tulokset joulukuun tuloksiin vertailtavaksi:
rasva%: 15.6 -> 11.6
paino: 76,3 -> 81.7
Eli siis hyvää kehitystä tapahtunut. Toisinsanoen lihasmassa on kasvanut vaikka rasvamassa on pudonnut. Itsellä siis toimii kyllä toi "dieettitreeni" (tosin varmasti sais agressiivisemminkin pudotettua mut oon laiska syömään niin kurinalaisesti).
Tavotteena olis saada ysiin tuo rasva% loppuvuoteen mennessä :)
Toivottavasti tähän ei oo vastattu pari sivua taaksepäin sitte..
Voisko joku suositella joku suht edullinen sali Täältä Leppävaaran suunnalta. Halvin minkä olen tähän asti löytänyt on Fysiosporttis joka velottaa noin 45e/kk Onko paha hinta vai löytyykö halvemmalla suht laadukasta... Ois ehkä aika rupea vähän kuntoilla*joo*
Dodii.. treeni muutos pidempiin sarjoihin kuukaudeks toi mukavaa fiilistä ja kestävyyttä reeneihin ja muutos takaisin raskaampii painoihin tuntuu aivan mahtavalta sen jälkeen. Vielä kun pystyy helposti jatkaa siitä mihin jäi. No mutta ei tuo nyt ollut tän jutun aihe mut ajattelin valitella amatöörimäisyyttäni sitten tänne*hymy*
Eilen sitten viimeisellä toistolla mavea tehdessä, jotenkin ajatus hieman katkes, ja koin aaaivan ihanan viiltävän kivun alaseljässä.. ahhh.. Vielä kun ei ollut vöitä tarjolla, kun saliketjuuntumisen jälkeen kaikki "vyöt" on hävitetty ja jäljelle jätetty pari huonolaatusta naisten vyötä, niin empäs sit tyhmänä edes sellaista laittanut.. Noh, liikaa ahnehtien näin pitkien sarjojen jälkeen rikoin siis selkääni, loistavaa.. Eilen tuntu käveliminenkin todella pahalta ja kaikki muutkin pienet kumartumisetkin. Kylmä ja hieronta ja lääkkeet tuntuvat auttaneet ja pääsee onneksi kaapelille abovee fiilistelee (+muitakin), mut täytyy jättää suuremmat riehumiset pois..
Muistakaa ihmiset, älkää ahnehtiko mavessa ja kuunnelkaa kehoa!! Tuskin mitään pahemmin meni, mut ärsyttävä pieni tauko tulee silti
Tulipa muutettua sitten Helsinkiin, Kallioon urheilutalon viereen. Oisko kellään suosittaa lähistöllä olevia hyviä kuntosaleja?
[q]Air, 7.5.2006 16:44:
Tulipa muutettua sitten Helsinkiin, Kallioon urheilutalon viereen. Oisko kellään suosittaa lähistöllä olevia hyviä kuntosaleja?
[/q]
Noh, esim. se urheilutalo? Halpa ainakin kun on kaupungin sali, eikä siellä ruuhkaa ollut, kun sen yhden kerran kävin.
[q]yusuplus, 12.3.2009 17:38:
---
Kimbou, 11.3.2009 16:50:
hmmm....
Onko viisainta siis pidentää sarjaa joka nykyjään on se 3x12-15 toistoa, lisätä hieman painoja lisää, vai tyytä alkuun vetelemään vaan sillä mitä kunto-ohjaaja käski? Kun nyt kerran sinne puntille menee niin tekis mieli rääkkää ittensä ihan loppuun, mutta onko sekään sitten viisasta?
---
Jos haluat lisää hikoilla, nii nosta vaikka sarjamääriä per liike (yks sarja lisää joihinkin liikkeisiin) ja/tai lyhennä sarjojen välissä olevia taukoja. Jos meet liian innokkaasti rautaa laittaa lisää, nii saattaa tekniikka alkaa kusee. Eli mieluummin paljon sarjoja ja vältä failurea (loppuun asti vetämistä). Mut parempi ehkä kysyä siltä sun ohjaajalta, et mitä tehdään, ku haluut enemmän.
[/q]
ookoo, ehkä se on näin aluks otettava vaan iisimmin muutenkin, huomas et paikat aivan romuna nyt ollu muutaman päivän. Siitä sit seuraavaan kyssäriin.....mites pitäs toimii aina kun lihakset kipeytyy? onko se parasta vaan odotella et lihas särky loppuu ja mennä sitten uudestaan vai onko kannattavampaa mennä ottamaan vaikka kevyempi puntti väliin?
Onko kellään kokemuksia Lady Linen saleista? Etenkin Larun Lady Line kiinnostais.
Kallistahan siellä on käydä kun pitää maksaa kuukausimaksu ja sitoutua jäseneksi pitkäksi aikaa. Vois kuitenkin kuvitella et ei oo samanlaista ruuhkaa kuin esim. SATS:in ja Motivuksen saleilla. En kestä sitä et joka laitteella on 3 ihmistä jonossa ja sit samalla viel joku mamma pitää 5 minuutin huilia laitteessa istuen.
Mitä kaikkea se kuukausimaksu pitää sisällään? Mitkään salin sponsorijuomapullot ym. tilpehööri ei kiinnosta, mut jos tohon hintaan saa vaikka kunto-ohjelman tai muuta neuvontaa jne.
[q]Bio, 15.6.2006 09:03:
Motivuksella on nyt tultu käytyä noin 1½ vuotta, koska firmalla on sopimus sinne, et työntekijät saa käydä ilmaiseks. Onhan se ihan jees paikka ja aika usein ei joudu jonottelee laitteisiin. Tietty illemmalla sit siel on porukka enemmän, mut kun heti työpäivän jälkeen menee niin väkeä ei oo niin paljon. Illemmalla on paljon vaikeampaa saada itseään niskasta kiinni. Aika paljon sitä on oppinu eri liikesarjoja ja myös kokeillu uusia. Tällä hetkellä menos pidemmät toistot 2-3 kuukauden ajan, sit taas siirtyä lyhyempiin ja raskaampiin.
[/q]
jaa eli nyt ois pien kesä pumppi menos pari kolme kuukaut'
koit' piruuttas HST:tä...iha mukava setti :)
[q]JereBBA, 15.6.2006 10:20:
onha se raskasta, mut pointtina on se ettei tehä ku 2 liiket per lihasryhmä ja maksimissaan 3 sarjaa..sillo ku viel tein tol systeemil, ni mun kohdal se tarkotti 2 hiukka kevyempää sarjaa ja sit yks tiukka.. lihakset ei tullu yhtää kipeeks, ku sarjoi ei viety loppuu, mut tulokset nousi ja paino kans..
nyt vaihdoin kolmijakosee ku tein yhden kierron tota HST:tä loppuu.. kesän ajaks taas pientä pumppii ja sarjojen loppuun viemist loppuu.. kunno rääkki.
[/q]
[q]Jarier, 15.6.2006 10:22:
ei ne treenit hst:llä mulla ainakaan mahdottoman pitkäksi venyneet. 1 liike ja 2-4 sarjaa per lihasryhmä eli reilun tunnin setti.
[/q]
Jahas, no pitääpä kokeilla joskus.. vois vaikks kesäloman aikana testailla :)
[q]JereBBA, 13.7.2006 07:53:
ite vois sanoo, et joku tollane mättö, hard trance/dance vois parhaite sopii sykettä nosteleen
[/q]
Jos salilla paukutettaisiin polkkaa, niin se nostaisi korkeintaan verisuonen sykkimistä mun ohimossani. Eli rather not - yli 145bpm musiikki on salilla ihan saatanasta.
[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää
[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]
Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii
[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]
Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?
Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön
[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että hiljaa hyvä tulloo! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]
Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee
[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]
No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)
[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]
Ylikunto