puntti & sali
Huh olipa salireissu tänää... huomas et on ollut 2 viikkoa kipeenä... teho noin 80% normaalista *huoh*
[q]ville, 1.7.2008 08:48:
---
Mä en tarkkaan muista kuinka pitkään pumpissa on tullut käytyä, mut veikkaisin että ehkä joku 1.5v. Tänä aikana painot on kyllä kasvaneet, mutta ei kuitenkaan hirveitä määriä. Enemmän olen keskittynyt siihen, et suoritukset tekee oikein, joka vastaa aika moista määrää lisäpainoja. Tärkeämpiä on kuitenkin tulokset kuin se, että lataa tankoon salin suurimmat painot.
[/q]
No ihan oikeassa kyllä oot. Oma tekniikka sen perusteella mitä itse peilistä katsoo ei kovin huonoa ole, mutta toki tiedostaa, että parantamisen varaa on tietyissä jutuissa ja puhtaammin tehdyt liikkeet tuovat myös enempi tehoja. Tällä hetkellä just onkin ehkä sellanen kausi menossa, että pitää painot enimmäkseen samana ja keskittyy hioo tekniikkaa esim. noilla tavoilla mitä sanoit. Mutta ainakin Elixiassa ohjaajat myös usein rohkaisivat laittamaan lisää painoa, että kehittyy. Mä en pumpissa ole oikeestaan ikinä nähnyt jääkaapin kokoisia äijiä, tosin Elixiassa niitä kaappeja hyvin vähän muutenkin on. Itselläni on pumpissa suhteellisen isot painot ehkä sen takia, että kävi salilla ennen pumppia kaks vuotta pelkästään hakemassa voimaa ja lisäksi tuntuu, että kun tarpeeks pitkään käy pelkästään pumpissa niin keho aika hyvin mukautuu sen tyyppiseen rasitukseen.
[q]mehukatti, 1.7.2008 12:13:
Tällä hetkellä just onkin ehkä sellanen kausi menossa, että pitää painot enimmäkseen samana ja keskittyy hioo tekniikkaa esim. noilla tavoilla mitä sanoit. Mutta ainakin Elixiassa ohjaajat myös usein rohkaisivat laittamaan lisää painoa, että kehittyy.[/q]
Tää on tosiaan aika eri tavalla esportissa: Ohjaajista tosi harvat yllyttää kasvattamaan painoja, osa saattaa sitä tehdä, mut sitäkin tapahtuu harvoin. Sen sijaan tekniikasta kuulee kommenttia ihan jatkuvalla syötöllä... jos ohjaajat näkee, että nyt menee päin persettä jollakin, ohjaaja heti muistuttaa koko salia miten suoritukset pitäisi tehdä. Jos kyykkejä tekee vaikka eturivissä niin et polvet menee reilusti jalkaterien etupuolelle niin heti alkaa tulla noottia ohjaajalta .... tai jos hauiksissa heiluu kun heinäseiväs niin "muistetaan nostaa se tanko käsillä, ei selällä" lävähtää kyl äkkiä naamalle =)
[q]isäksi tuntuu, että kun tarpeeks pitkään käy pelkästään pumpissa niin keho aika hyvin mukautuu sen tyyppiseen rasitukseen.
[/q]
Joo, tää on totta. Vaikka ohjelma vaihtuu 3kk välein joista vika on miksausta, lopulta kyseessä on samat liikkeet. Lihakset tottuu tiettyyn liikerataan ja siten painoja on mahdollista nostaa varsinkin alussa suht nopeassa tahdissa. Tää on yksi syy miksi sitä ei hirvästi jaksa pelkässä pumpissa käydä, vaan sivussa tulee tehtyä kohtalaisesti salia.
[q]rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?
Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.
Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.
[/q]
Sanoisin että kyseessä on ihan rahallinen ongelma, tulee halvemmaksi ostaa protskuu purkista ku syödä saman verran proteiinia ruoasta.
[q]Minnalilla, 7.4.2009 09:42:
Noh, kerroppa vinkkejä hapenottokyvylle? :o
Hiittiä kokeillu, ei oikein meinaa auttaa. Tuntuu et tää iänikuinen tukkoisuus vaikuttaa siihenkin asiaan. 10 minuuttia pystyy vaan juoksemaan..
[/q]
käytät varmaan jo nenäkannua (http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/terveys/nenakannu-huuhtelee-flunssan-pois), jos kerran kaikki jutut nuhaan on jo kokeiltu. Tämä olisi ollut mun neuvo nuhaan ja sitä kautta hapenottokyvyn parantamiseen.
Voi taivas, mitä tuli tehtyä. Mikä mahtaa olla rankin treeni mitä on kuntosaleilla saatavilla? (Siis ryhmäliikuntaa, jossa on vetäjä.)
Riippuu varmaa vähän missä käy mut ite olin toissapäivänä BodyCombatissa ja vielki on paikat kipeet ku en oo oikee mitää lihaskuntoon päin viittaavaakaan tehny vähään aikaan.
Kysymys kundeille ---> Paljon nousee penkistä?*pahis*
Ja tasa-arvon nimissä kysymys nartuillekkin, eli: Pidättekö arvossa sitä, että jotkut miehet reenaa itsenä timmmiin rantajellona kuntoon kesäksi? <---Näkee vaivaa...
[q]DeeJay-Ego, 2.3.2007 11:45:
Ja tasa-arvon nimissä kysymys nartuillekkin, eli: Pidättekö arvossa sitä, että jotkut miehet reenaa itsenä timmmiin rantajellona kuntoon kesäksi? <---Näkee vaivaa...
[/q]
Eiköhän monet arvosta sitä, että pitää ylipäätään itsensä kunnossa, sen sijaan, että kesää varten treenaa apinan raivolla, jotta voisi sitten menettää kaikki tulokset syksyn alkaessa sohvalla maaten ja bisseä juoden
Lahjattomat reenaa!!!!
[/q]
Ennemmin sitä jos on muutenki sporttinen ympäri vuoden ku satun rakastamaan liikkumista*hihu*
Sit on vähä niinku kaupan päälle hiukka treenatun näkönen ja ympäri vuoden kätevää *vink*...
Siit vaa tulee mun silmissä sellanen kuva et pitää ittestänsä huolta....
ja mies joka harrastaa muutaki liikuntaa ja viihtyy luonnossa: kiipeilyä, vaeltamista, lenkkeilyä ym...Sille ISO PLUSSA!*plur*
näin on*joo*
[q]Bellezaaa, 4.3.2007 12:35
Ennemmin sitä jos on muutenki sporttinen ympäri vuoden ku satun rakastamaan liikkumista*hihu*
Sit on vähä niinku kaupan päälle hiukka treenatun näkönen ja ympäri vuoden kätevää *vink*...
Siit vaa tulee mun silmissä sellanen kuva et pitää ittestänsä huolta....
ja mies joka harrastaa muutaki liikuntaa ja viihtyy luonnossa: kiipeilyä, vaeltamista, lenkkeilyä ym...Sille ISO PLUSSA!*plur*
[/q]
käyn salilla 4 kertaa viikossa luonnossa on kiva olla*tirsk* kiipeily... jonkun pitäis opettaa mua*hih*
ja lenkeily menee samassa tuon "luonnossa olon kans*tirsk*
Meidän pitäis tavata joskus
[q]egmondo, 4.3.2007 13:05:
käyn salilla 4 kertaa viikossa luonnossa on kiva olla*tirsk* kiipeily... jonkun pitäis opettaa mua*hih*
ja lenkeily menee samassa tuon "luonnossa olon kans*tirsk*
Meidän pitäis tavata joskus
[/q]
Hmmm...
yeps...niiin pitäis*hihu*
tykkäättekste tytöt enemmän bodatuista vai atleettisista miehistä?
[q]Sallakat, 7.4.2009 09:59:
---
Minnalilla, 7.4.2009 09:42:
Noh, kerroppa vinkkejä hapenottokyvylle? :o
Hiittiä kokeillu, ei oikein meinaa auttaa. Tuntuu et tää iänikuinen tukkoisuus vaikuttaa siihenkin asiaan. 10 minuuttia pystyy vaan juoksemaan..
---
käytät varmaan jo nenäkannua (http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/terveys/nenakannu-huuhtelee-flunssan-pois), jos kerran kaikki jutut nuhaan on jo kokeiltu. Tämä olisi ollut mun neuvo nuhaan ja sitä kautta hapenottokyvyn parantamiseen.
[/q]
Kahta erilaista kannua kokeiltu, ei auta.
7-8 vuotta kärsiny tästä, käyty läpi leikkaus, polttohoito, kylmähoito *4, nenäsumutteet *100 :D, kortisoni -kuurit, nenäkannu *2, astmalääkkeitäkin kokeiltu.. Oliko siin kaikki, hohhoijakkaa.
(Koht taas yksityiselle lääkärille, jos ne keksis jotain.. varmaa lähete yliopistolliseen sairaalaan. )
[q]Late, 5.5.2009 23:25:
3vkoa käymättä, sairastelua ja koulukiireitä takana niin ettei ole ehtinyt kuin käydä heittämässä muutaman fillarilenkin ja kertaalleen uimassa. Sanotaanko näin että alkaa pikkuhiljaa hajottamaan, perjantaina ois ihan pakko päästä salille taas.
[/q]
Viikko käymättä.. ehkä pahin lentsu ever :(
Just saunoessa todettiin et oon kauhee läski.
Jos nyt vaikka antais itelleen vielä juhannukseen asti armonaikaa, mut sen jälkeen on kyl jo syytä luovuttaa rantakunnon metsästäminen. Ehkä sit kesäks 2010. :(
[/q]
Tulipa tämäkin nähtyä: sanat tasa-arvo ja narttu samassa lauseessa.
[/q]
no just. pistetään täällä kunnon tilastot pystyyn. Pisin penis kuka nostaa eniten penkistä.
Tämän nartun mielestä on ainakin todella mautonta olla sellasessa köntti kunnossa (paksu niska, leveä selkä, patit reisien kohdalla jne jne). Tuo mahdollistuu just varmasti jollain sairaalla 7 kertaa viikossa salilla. Onhan siinä nähty vaivaa mutt lopputulos on yököttävää katseltavaa. Vaikka rasvaprosentti olisikin pieni ja lihakset näkyy niin sellasta kaappimeininkii ei pysty millään kattelee.
Hyvin usein näillä bilekönteillä on myös joku ohhoh solarium/itserusketus.
Kaikkein paras lopputulos on se, että kundilla näkyy lihaksia jonkin verran, mm. pyöreähköt olkapäät (ns. koripalloilija hartiat), ei YHTÄÄ paksu niska, vaatekoko ei ole erityisen iso lähtökohtaan nähden. Sixback ei tarvitse olla näkyvä missään nimessä, vaik maha litteä voi ollakin. Haba ei saa pullistella paidan alta, eikä varsinkaan ole hyvännäköistä puristamalla saada siitä 50cm halkaisijaltaan Mallipojilla on yleensä just sopiva kroppa mun makuun, koska ne ei saa olla liian lihaksikkaita, mutt silti saa kyllä olla tehnyt jotain sen eteen (siis nämä tälläset lovex/negative rockki neitimiehet on myös harvinaisen YÖK niissä kireissä nahkahousuissa).
Pitkä ja hoikka kundi on
[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää
[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]
Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii
[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]
Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?
Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön
[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että hiljaa hyvä tulloo! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]
Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee
[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]
No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)
[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]
Ylikunto