puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

Ah, nyt kiertävä bodypumppiohjelma on paras taas pitkään aikaan. Suorissa jalkakyykyissä on paljon ihania kellareita, joissa saa tiristettyä hapot ja huohotuksen pintaan. Askelkyykyt ovat vieläkin paremmat - en olisi uskonut, kuinka paljon raskaampaa on tehdä steppilaudan päällä askelkyykkyä. Ilman steppilautaa menee helposti 5 kiloa molemmille puolille, mutta steppilaudan kanssa kolme ja puolikin tekee tiukkaa painaa puhtaasti etummaisen jalan varassa. Ja tuntuu muuten pakarassa!

Tänään taas tuli kyllä huomattua, kuinka paljon hyvällä ohjaajalla on merkitystä tunnille. Hyvä ohjaaja osaa piiskata laittamaan lisää painoa kehiin, antaa neuvoja liikkeiden suorituksesta, neuvoo oikeanlaiset suhteet painoihin, ja ennen kaikkea patistelee ihmisiä tekemään liikkeet kunnolla. On kyllä harvinaisen nuijan näköistä, kun valtaosa salista tulee kolmosen kohdalla jo ylös, vaikka silloin pitäisi mennä vielä alaspäin.

Himassa toimii mulla kyseiset asiat.. vielä vatsa/selkä/haukkari penkki tulossa ja
leuanvetotanko sekä painavampi käsipaino..

[q]Mage, 11.1.2007 11:43:
Keskustan Kluuvis on Sport-Heavyn myymälä,paljon kaikkee kivaa treeni kamaa =) käy tsekkaa!
[/q]

kiitos vinkistä. oli ihan hyvä valikoima ja muutenkin kiva myymälä. sain halvalla hyvät housut ja paidan. suosittelen

Enimmäkseen Bodypumpissa on tullu käytyy kohta vuoden verran, kun sitä ennen kyllästy salin puolella riehumiseen. Harmi vaan, että Elixia vaihto Les Millsin Bodypumpin johonkin omaan "Elixia Power" -lihaskuntotuntiin, joka on paljon ykspuolisempi ja lisäksi jonkun verran kevyempi. Nyt sitten joutuu miettii, että jäiskö Elixiaan vai vaihtaisko toisaalle, jossa noi Millsin tunnit pyörii. Noin muuten pumppi on kyl kivaa touhua, vaikka miehiä siellä oikeestaan aina vähemmistö onkin. Mutta kun lataa omien voimien rajoille painoa, niin tunti on kyllä välillä todella tuskallinen eikä siinä oo aikaa levätä, eli sopii ainakin kaikille masokisteille. Nyt vuoden jälkeen on kyllä huomannut, että painoa voi oikeestaan lisätä enää enimmäkseen kilon kiekoilla. Tosin kyykyissä ei meinaa mahtua enää tarpeeksi painoa tankoon (nyt 45kg).

[q]Mellu-, 20.6.2007 16:26:
Ensiviikolla eka asiakasspinning edessä *plur**piis* hemmetin kiva fiilis ku oma tunti menee vihdoinki ees jotenki kutenki putkeen ja näkee et mun "asiakkaat" on tyytyväisiä :) [size=8](eli muut kurssilaiset ja ohjaaja)[/size]
[/q]

ootko missä töissä tai mitä teet? u know?

Käykö kukaan Treen GoGo:lla?

Pitäis motivoida jotenkin itseä sellaiseen eka 5kg painoa pois, sitten 2kg ja sitten 1kg.
Plus ei jaksais puhua punttarilla tietokoneista, kun niitö on ihan riittävästi aina siellä sun täällä.

Ilmeisesti jos hyvin menee, niin keskiviikosta lähtien saan vuosikortin duunista.

Kertokaas mistä edulliset penkki,tanko ja painoja n.80kg asti? Kotikäyttöön sopivat, eli melko vähän tilaa vievät..ja penkis ei tarviis muutakun selkäsäädön.. :)

[q]Twist, 1.2.2007 16:59:
Ois tarkotus alottaa kreatiini taas. Onkos kenelläkään mielipidettä siitä kannattaako tankata alkuun esim 4x5g/päivä? Itse en ole tankannut aikasemmin , ois ihan mielenkiintosta kuulla minkälaisia kokemuksia muilla on ollut?
[/q]

monohydraatti alkaa toimia tankkauksella nopeammin, lopputulos on pitkässä juoksussa kuitenkin sama.

[q]0-scar, 1.2.2007 17:44:
Kertokaas mistä edulliset penkki,tanko ja painoja n.80kg asti? Kotikäyttöön sopivat, eli melko vähän tilaa vievät..ja penkis ei tarviis muutakun selkäsäädön.. :)
[/q]

varmaan keltainen pörssi tai huuto.net.... tyypillistä tavaraa joka ostetaan ja jota ei jaksa käyttää :)

[q]0-scar, 4.2.2007 21:11:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=173605&shopId=10006&findPath=true&compartmentId=10045&categoryId=38659&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Osaatteko sanoa onko tuo hintansa väärti?:)
[/q]

ite ennemmin kävisin teettääs tommoset perus penkin(esim ammattikouluun vie piirustukset niin ei maksa paljoa) minkä sais vielä tarvittaessa laskettua tarpeeksi alas / nostettua tarpeeksi ylös jotta vois tehdä kaikki tarvittavat liikkeet + ostais erikseen penkin.

Itse kysymykseen: Pitäis melkeen päästä vähän kokeilemaan kuinka painoja kestää. Kaippa se peruspainoilla toimii ihan hyvin!

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=173605&shopId=10006&findPath=true&compartmentId=10045&categoryId=38659&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

[q]0-scar, 4.2.2007 21:11:

[/q]

Onhan tuollainen kotikäyttöön valmistettu edullinen vehje parempi kuin ei mitään.
Veikkaisin kumminkin että kun on kunnollisilla, laadukkailla, ja tukevilla laitteilla treenannut, ei tuollaista "lelua" osaa enää kaivata/ arvostaa..
Itse olen muutamaakin "kotilaitetta" kokeillut, niin aika hepposia viritelmiä ovat ainakin ne olleet..
Hyvältä kuntosalilla löytyy kumminkin yleensä kaikki mahdolliset laitteet eri lihasryhmien monipuoliseen harjoittamiseen, joten itse ainakin käyn mielummin salilla.

Kiitos vastauksista :) Eiköhä toi kuiteki alkuun riittäne..

[q]mehukatti, 30.6.2008 22:32:
Nyt vuoden jälkeen on kyllä huomannut, että painoa voi oikeestaan lisätä enää enimmäkseen kilon kiekoilla. Tosin kyykyissä ei meinaa mahtua enää tarpeeksi painoa tankoon (nyt 45kg).
[/q]

Pidä jalat koko ajan liikkeessä ja mene alemmaksi... toi 45kg kuulostaa aika hurjalta määrältä, esportissa tollasilla painoilla vääntää yleensä jääkaapin kokoiset karjut ja yleensä tosi epäpuhtaalla suorituksella :/

Noin ylipäätään oon huomannut, että pumpissa kannattaa muutenkin pyrkiä mahdollisimman jatkuvaan lja puhtaaseen liikkeeseen sen sijaan et lataa hirveän määrän painoja ja vääntää ne ylös väärillä lihasryhmillä. Jalat ja hauikset on tästä ehkä parhaita esimerkkejä:

Kyykyissä 3-1 liikesarjoissa monet on takaisin ylhäällä kolmosen kohdalla, sit huilataan sekunti ja sen jälkeen liike lähtee alaspäin. Jos tekee niin, että venyttää oikeasti kolmoseen ja nousee hitaalla ykkösellä ylös, tossa ei tule yhtään huilaamisaikaa. Samalla tavalla kun vetää koko sarjan läpi, jalat ei pysähdy kertaakaan (pl tauot). Siten jaloissa on koko ajan pieni jännitys / työ käynnissä ja sen huomaa sarjan jälkeen aika mukavasti :)

Haukkareissa taas monet tankkaa hirveitä kilomääriä ja unohtaa kokonaan pitää kyynärpäät lähellä vartaloa, kädet suorata eteenpäin ja kyynärpäät paikoillaan: mitä pidemmälle tunti menee, sitä leveämmälle kädet liikkuu ja siten vipuvoima punteissa vähenee. Lisäksi monet nykäisee (viime perjantaina myös ohjaaja, joka oli imo pohjanoteeraus) kyynärpäät taakse, jolloin suurin osa tehosta häipyy ihan muualla kuin hauislihakseen....

Mä en tarkkaan muista kuinka pitkään pumpissa on tullut käytyä, mut veikkaisin että ehkä joku 1.5v. Tänä aikana painot on kyllä kasvaneet, mutta ei kuitenkaan hirveitä määriä. Enemmän olen keskittynyt siihen, et suoritukset tekee oikein, joka vastaa aika moista määrää lisäpainoja. Tärkeämpiä on kuitenkin tulokset kuin se, että lataa tankoon salin suurimmat painot.

[q]Timce, 11.2.2007 22:45:
Kai se pitää aloittaa treenaaminen, jos haluaa kesäksi edes jonkinlaiseen rantakuntoon. Kertokaa miten sitä kannattais syödä (kalorit/pvä), että sais ghetto-bootyn/tekno-mahan pois, mutta samalla pitäis saada lisää lihasmassaa. :)
[/q]

Ei sitä kannata liikaa kaloreihin tuijoittaa.... jos kesään mennessä haluat suurempia muutoksia (esim 10kg läskiä pois)

- vähintään 3 viikossa pitäisi liikkua
- jätä pois kaikki karkit/sipisit/tmv herkut
- syö vain tummaa leipää
- vaihda peruna/riisi/pasta kasviksiin
- syö paljon lihaa

Pari kk treenaa ahkerasti, niin saat sen läskin muuttumaan lihakseksi. Paino tuskin tippuu alussa, koska lihas painaa enemmän kuin läski. Sitten parin kk jälkeen jos tuntuu siltä, että läski ei lähde, niin kannattaa alkaa keskittyä enemmän siihen miten polttaa puhdasta rasvaa.

Jos alussa lähtee vaatimaan liikoja (paljon pois läskiä, kunto paremmaksi, lisää lihasmassaa) niin alun hitaat tulokset saattaa masentaa ja homma lysähtää kesken. Tämän takia (imo) kannattaa aloittaa siitä, että saa liikunnan tuntumaan mukavalta & miellyttävältä eikä työltä...

[q]ALIEN
one word: World Of Warcraft.
[/q]

Kiitos tästä. Nauroin ääneen. :D

[q]Epicuros, 5.3.2009 08:53:
Siis meinaatteko te yleensä sillä, et paljon nousee ykkösellä vai paljolla te vedätte sarjoja?

Joka kerta, kun joku tulee kysyy multa "paljon nousee penkistä?" ni mä sanon 40 tai 300. Koska sillä tuloksella ei ole käytännössä mitään väliä :D
[/q]
No mä vedän yleensä pitkiä sarjoja järkevillä painoilla (40-70kg), koska enemmän mä tartten harrastuksissa kestävyyttä kuin maksimivoimaa. Ja toi mun maksimitulos on se mitä nousee 1-3 kertaa, riippuu kyllä päivästä nouseeko ees tota yhtä kertaa. Pitäis vaan välillä vetää maksimitreeniäkin kun noi pitkät sarjat alkaa kans junnaamaan paikallaan, ts. ei tapahdu mitään huomattavaa kehitystä, vaan sarjan pituus jää aina siihen tiettyyn pisteeseen mihin aina ennenkin.

pitäsköhän timmiytyy kesäks... ainakin hyvä pohja kun on tammikuun aikana tullu stressattuu parit kilot pois

Timmimpään kuntoon pitäis päästä kesään mennessä*hihu*

[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]

No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää

[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii

[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön

[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee

[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)

[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]

Ylikunto

O