puntti & sali
Tohon viikko jaotteluun, mulla on ammattilaisen tekemä nelijakoinen ohjelma ja käyn joka toinen päivä salilla. Jaottelu on tällä hetkellä seuraavanlainen Päivä 1: Rinta ja hartiat, päivä 2: Selkä, Päivä 3: jalat, Päivä 4: Hauis, ojentaja, pohkeet. Sekä neljät eri vatsa liikkeet joka päivälle omansa. 2-3 viikkoa kypällä ja sitte kevytviikko.
Mä oon tehny yhteistyötä tän personal trainerin kanssa syksystä 2008 lähtien ja epätasasesti kävelevästä linkkuveitsi-kukkakeppi yhdistelmästä on alkanut tulee ihan siedettävän näkönen ja tasasemmin kävelevä olio ja nälkä sen kun kasvaa syödessä:) Yksin mä en olis pysytnyt tähän mitenkään*super*
[q]Kimbou, 23.1.2010 17:49:
mikä ihme menee vipuun kun noin kaks kuukautta käynyt nyt salilla ja ostin vielä tollasen perkuleen kalliin massanlisäyspaketin, mutta kiloakaan ei ole tullut? ihan normaalisti syön.
[/q]
Tiedän tunteen. Mä oon kanssa tuskaillu ton saman asian kanssa. Mä oon vaan lopettanu vaa-alla ramppaamisen ja treenaan sekä syön sen mitä pystyn ja katotaan mitä tulee. Kyllä se paino siitä lähtee nousemaan kun lihakset kasvaa. Käsittääkseni lihas painaa enemmän kun läski?
Kuulin salilla radio-rockista juttua kuntosali-orgasmeista. Onkos täällä jengillä kokemusta tästä asiasta*nauru*
Olipas kiva seurata vierestä kun joku jääkaappi-pakastin rupes haastaa riitaa salilla, ei sentään mulle... Hetken aikaa rupes jopa pelottaa, että mitähän tästä tulee jos toi käy riehuu oikeen kunnolla... En oo kuullu muuten kellään niin pelottavan matalaa bassoa, kun sillä uhoojalla...
Viides päivä meneillään ilman salia ja pieniä viorotusoreita on havaittavissa*hih*
Maanantaina jatkuu sitte taas treenit..
Uudenvuoden aattona käydään kunto-ohjaajan kanssa läpi mun uus ohjelma*jiihaa*
[q]yusuplus, 14.9.2008 13:25:
---
VaLa, 11.9.2008 19:33:
Mitä eroa on liikepalautumisella ja sarjapalautumisella?
---
Jos teet vaikka kyykyssä kolme sarjaa, niin sarjapalautumisella tarkotetaan niiden kolmen sarjan välissä olevaa aikaa. Kun taas vaihdat kyykystä vaikka jalkaprässiin, niin liikepalautuminen meinaa sitä aikaa, kun siirryt kyykystä prässiin. Noin niinku nopeesti pääteltynä :P
[/q]
Kiitoksia...
---
Mä suosittelen ihan perusliikkeitä tohon 2-jakoseen. penkkiä, dippejä, leukoja, kulmasoutua, kyykky, prässi jne. Ja ettei paikat ala hajoilee, niin kannattaa tehdä joka toinen kierto suosiolla pitkää sarjaa (toistot 12-15).
[/q]
Jos treenaa kipeitä lihaksia, siit ei oo mitään hyötyä. Pitääks tää paikkansa?
Mä oon ollu huomaavinani, että kun lihakset kasvaa niin käytöstavat katoaa. Jotkut kävelee sielä niin kuin omistaisivat koko paikan ja ei väistetä yhtään. Kai niitä kannattaa väistää kun ei tiedä yhtään mitä nappeja ne vetää. Tarkoitan nyt näitä TODELLA KAAPPEJA.
---
Jos treenaat samat lihat monta kertaa viikossa, niin pidä treeneissä tehot vähän pienempinä. Älä siis hakkaa lihoja aivan loppuun, vaan jätä aina toistoja varastoon (tällöin palautuminen on paljon nopeampaa). Kroppa tottuu yllättävän hyvin kaikkeen rasitukseen. Jonkun ajan päästä huomaat, että pystyt vetää 3 x viikossa aika koviakin treenejä ja kroppa palautuu silti hyvin (puhun siis 1-jakoisesta ohjelmasta)
Toi yläkroppa ja alakroppa on ihan jees jako. Ite treenasin joskus tolla ja otin 4 x viikkoon treenit.
[/q]
Jees... Ens kuussa olis tarkotus siirtyä siihen yläkroppa ja alakroppa jakoon, sekä ottaa monipuolisemmin liikkeitä mukaan.
[q]JussiS, 25.5.2009 14:56:
---
---
Eiköhän ko. kaverin seksuaalinen suuntautuminen oo jo sen verran monta kertaa, sen verran monessa topikissa tullut mainittua, että tää määritelmä taitaa olla ihan paikallaan.
[/q]
tost tuli ihan hyvä allekijoitus*nauru*
[q]Wolverine, 11.12.2008 16:06:
---
VaLa, 5.11.2008 22:33:
Olipas kiva seurata vierestä kun joku jääkaappi-pakastin rupes haastaa riitaa salilla, ei sentään mulle... Hetken aikaa rupes jopa pelottaa, että mitähän tästä tulee jos toi käy riehuu oikeen kunnolla... En oo kuullu muuten kellään niin pelottavan matalaa bassoa, kun sillä uhoojalla...
---
ROID RAGE!!!!
onneks meidän salilla ei oo tommosia. käyny ite nyt 2v aktiivisesti salilla jota ennen vuosi semmosta pientä lihasten kasvattamista et sais edes jotain kuntoa kohdalleen. nykyään tulee käytyä 3-4 kertaa viikossa, jakanu ohjelman kolmeen eli viimeinen (neljäs) salipäivä onki sit vaan pienillä painoilla palauttavaa treeniä.
alussa tuntui että mitään tuloksia ei tule, painokaan noussut kunnolla. sitten vähensi radikaalisti dokaamista ja muutti ruokavaliota niin johan rupesi tuloksia tulemaan. eli nykyään kun juo kerran 3 viikossa (toki välillä useamminkin mutta about) ja koittaa syödä 2-3h välein joka päivä niin tuloksia tulee. olin 3v sit 191cm 78kg kukkakeppi, nykyään on jo saanut painon nousemaan 94 kiloon ja tuloksiakin näkyy.
vaikka välillä tuntuu siltä ettei jaksa millään niin sitä pitää vaan psyykata itteään jaksamaan, sit kun tuloksia näkyy niin kyllä mielikin paranee ja jaksaa taas paremmin.
tsemppiä kaikille omien tavoitteidensa saavuttamiseen!
[/q]
Mä käyn joka toinen päivä salilla ja mulla on oma henkilökohtanen ohjelma missä kroppa on jaettu kolmeen osaan. Treenit on 1 X kevytviiko, 2 x kovaviikko ja 1 x tehoviikko. Kerran viikkoon on palauttava 12km:n kävevelylenkki sekä pitkät venytykset kaikille lihaksille.
Alotin elokuussa salilla käymisen jolloin painoin 70kg ja nyt 73kg. Pituutta on 190cm eli kukkakeppi oon vielä. Tästä ei voi mennä kun ylöspäin... Jatkuvaa syömistä tää on kyllä plus kaiken maailman proteniinipatukoita sekä palautus ja massan lisäysjuomia... Noi patukat ja juomat tuppaa kyllä valitettavasti pierettää jonkun verra.
Ryyppäämättä olen ollut n puoltoista vuotta. Vuoden alussa alotan uudella ohjelmalla... Saa nähdä mitä kunto-ohjaaja keksii...
[q]Jago, 11.12.2008 18:21:
Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)
Tänään oli tosi vittumaista mennä, kun mp3 soitin oli jumiutunut ja salilla oltiin vaihdettu geneerinen klasari poppi/disco-kanava radio rockkiin joka soitti rammstaineja, nirvanaa ja queenia*oksentel*
[/q]´
Toi vitun radio rock tökkii kyllä välillä, pitää vaan yrittää keskittyä siihen pumppaamiseen. Metallica vs AC/DC, vittu mikä äänestys meneillään sielä...
[q]Worin, 4.10.2008 20:45:
---
VaLa, 27.9.2008 20:35:
Mitä kokemuksia jengillä on siitä että pyytää jotain vierasta varmistamaan. Suostutannko auliisti vai kunka? Mul olis ollu tänää edessä mm. penkkipunnerrus ja ranskalainen punnerrus joihin sitä varmistusta tarvii. Kaveri ei päässy lähtee, joten tuli yks ylimääränen välipäivä.
---
Omalla kohdalla on ainakin toiminu. Meet pyytää vaan sellaselta tyypiltä joka näyttää siltä et se on ennenkin nähny isoja painoja.
Jos joku käyttää jotain kikkaretta niin voi aina sanoo et siirtää ne romunsa pois siitä. En oo ikinä törmänny huonoon käytökseen missään. (tai olen kun joku vitun akka tunki ittensä liikeradan tielle). Mut normaalisti puhumisen vähäisyys on enemmän ongelma kun sen liiallisuus, et suu auki vaan ja tilaa löytyy kyl. En tiedä mis reenailet mut itte oon ainakin saanu aina tilaa kun se on vaan ollu mahdollista.
[/q]
No ranskalaiseenhan sitä varmistusta ei tarvii. Penkkipunnerruksesta selvisin tänään ilman apua kun en yrittäny rikkoa ennätyksiä.
[q]2la, 25.5.2009 14:40:
---
---
Onko sulla leima persiissä vai mistä ne muut miehet sun suuntautumisesi saisi tietää? Ja kumman puolesta jännität, omasta vai muiden?
[/q]
Sanotaanko näin että en mä ole kyllä pahemmin tätä salaillu viimeseen 9 vuoteen, että kyllä mulla pieni leima saattaa olla...? Ja ehkä mä jännitän sekä itseäni että muita...
[q]Twist, 11.12.2008 18:37:
---
VaLa, 4.10.2008 20:30:
Joillekkin on näköjään vaikeeta ymmärtää, että he eivät ole salin ainoita käyttäjiä kun varaavat itselleen kahta paikkaa kerralla
Ihan oma ryhmänsä ovat sitten ne kaiken tieltään jyräävät akressiiviset nappipäät*senkin*
Tänään näin jotain todella freesiä, nimittäin ainakin mulle ihan uusinta uutta on kuntopyörän pitäminen vaatetelineenä
---
En oo kyllä yhdelläkään salilla törmännyt näihin "agressiivisiin nappipäihin". Isot kundit on yleenstä lepposia, niiden kanssa on hauska rupatella.. Taitaa olla korvienvälissä sulla koko juttu. Mä puhuin nappipäistä, en iusoista kavereista. Kaikki isot kaverit ei todellakaan vedä nappeja. Tänää törmäsin jsut yhteen todella lepposeen jääkaappi-pakastimeen...
[/q]
Aivan... Kun sinä et ole törmännyt, niin eihän niitä sitten voi ollakkaan... Näinhän se menee...*piis* Mä en puhunutkaan kaikista isoista kavereista, vaan nappeja vetävistä... Kyllä niitä lepposiakin isoja kavereita on. Tänää just törmäsin yhteen sellaseen... Onneks noi sekopäät on todella harvassa...
[q]Jago, 27.2.2009 20:26:
---
VaLa, 25.1.2009 11:47:
Mä oon treenannu nyt 4 kuukautta ammattilaisen tekemän henkilökohtasen treeniohjelman mukaan ja voin sanoa että tuloksia on tullut. Ryhti on parantunut, selkäkivut ovat kadonneet, lihakset ovat kasvaneet ja kroppa alkaa liikkumaan ihan eri tavalla. Tää maksaa 50 per ohjelma.
---
Mulla kanssa salilla tuli pari personaltrainer ohjelmaa kaupanpääliseks ja oon siitä hyvin kiitollinen, koska ilman oikeeta ohjausta, en varmasti olisi innostunut näin paljon ja nyt kun pidin tokan tunnin vuoden päästä sain täysin uuden ohjelman ja korjauksia liikkeisiin jotka olin tehnyt väärin. Juuri siksi tollasista kannattaa vaikka maksaa vähintään kerran vuodessa. Tietää sitten, ettei tee väärin ja tuhoa kroppaansa sillä
[/q]
Mun on tarkotus vaihtaa n neljän kuukauden välein ohjelmaa ja se on sen 50/kerta...
Mä oon välillä miettinyt tätä pukuhuoneiden erottelua miehille ja naisille, kun sehän perustuu hetero-olettamukseen, niin entäs sitte kun ei ole hetero? Kokeeko heteromiehet ahdistavaksi sen jos he tietävät pukuhuoneessa tai peräti suihkussa olevan bi ja homo-miehiä? Mä en itse käy koskaan salilla suihkussa mun seksuaalisuuteni takia ja tästä samaisesta syystä uimahalleissa käynti on mulle täysin pois suljettu vaihtoehto. Viiraako mulla päässä, vai onko ihan korrektia ajatella näin?
joo tää tais olla väärä paikka tolle mun ongelmalle*lukko*
Nyt on sitten oma henkilökohtanen ohjelma. Täänää käytiin se varovasti läpi ja huomena saan ihan mustaa valkosella siitä. Siinä on kolme erilaista "päivää". Jatkossa pyrin käymään joka toinen päivä salilla.