puntti & sali
[q]Timce, 1.1.1970 02:00:
---
epicuros, 1.1.1970 02:00:
---
lohikarme, 1.1.1970 02:00:
---
niomic, 1.1.1970 02:00:
Mistäs sais treenipalloja hankittua? En tiedä millä nimellä ne kulkevat oikeasti, mutta kyseessä siis 5kg+ n. 25-35cm halkaisijaltaan oleva kumi- tai kumi+täytepallo.
Kävin katselemassa tänään stokkalla ja intersportissa, eikä silmiin osunut kuin isoja jumppapalloja ja max 2kg pilatespalloja.
---
Eks jumppapallo käy.. siis jos meinasit jotai vatsoja yms väännellä? :)
---
Ei meinaa sitä vaan tälläistä: " Medicine ball "
Tota on pirun hyvä heitellä yms :)
---
http://www.urheilukiilunen.fi/kuntopallot.htm
edit: Perskeles, lainasin väärää tyyppiä. NIOMIC! KUNTOPALLO ON SE, JOTA AJAT TAKAA! Huusinkohan tarpeeks kovaa, kai se kuuli.
:)
[/q]
Just toi Medicine ball / kuntopallo. Thx gays!
Mutta saisiko jostain lähempää kuin Keravalta? Mieluusti keskustasta :P
[q]yusuplus, 24.1.2009 15:03:
Itellä rinta- ja olkapäätreenien jälkeen selkä heittää monesti jumiin just kireiden olkapäiden ja rinnan takia. Kiropraktikkoki sano tossa, et jos se selkä meinaa mennä jumiin, niin venyttele eka hauikset ja rinta.
[/q]
Monesti ongelmana on myös epätasapaino. Tehdään liikaa etuylävartaloliikkeitä ja jätetään yläselkä vähemmälle treenille. Siirryin noin vuosi sitten treenien suhteen siihen, että teen aina joka liikkeelle vastakkaisliikkeen ja tämän ansiosta yläselkä / hartiat / niska voineet huomattavasti paremmin. Ennen tein hyvin paljon punnerruksia ja haukkaa ja vain yhden kunnon vastakkaisliikkeen. Tuloksena hartiat alkoivat varsinkin treenipäivän jälkeisenä vetämään selkeästi eteenpäin ja paikat jumissa. Mitä tuohon venyttelyyn tulee, niin yritin sitä + hierontoja paljon tuolloin vanhalla treenitavalla, eivätkä tulokset olleet kovin hyviä, suosittelisin siis ainakin omakohtaisesti tuohon tasapainoon panostamista (näyttää yläselkäkin komeemmalta sit :P).
Suurin apu tuohon liike-vastakkaisliike -malliin siirtymisessä oli kyllä Ringsien hankinta. Ei tarvitse vaihtaa laitetta, eikä mitään tankoja / naruja, eka tehdään ylhäältäpäin ja sitten sama alhaaltapäin. Tukilihakset saavat enemmän treeniä, kun pitää tasapainottaa tavallaan huterien rinkuloiden kanssa ja saat itse määrätä liikeradat aika tarkasti.
[q]JussiS, 19.3.2009 11:40:
---
rose, 19.3.2009 11:30:
Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?
---
Itse syön paljon lihaa, mutta jos ei ihan vegaani ole, niin kananmunat, raejuusto ja rahka sisältävät paljon proteiinia, sekä vähän rasvoja ja vitamiineja.
Ymmärtääkseni noissa jauheissa ei juurikaan ole lisäaineita, proteiini on jauhoksi jalostettua heraa tai maitoproteiinia, ja malto käytännössä pelkkää sokeria.
[/q]
Sanoisin kyllä, että suurimmassa osassa noista nykyään on. Mikäli ostat siis valmiin palkkarijauheen. Jos ostat erikseen pussit protskua, hiilareita jne ja jaksat sit sotkea, ni tulee tuossa määrin vähemmän lisäaineista. On kuitenkin hyvä muistaa, että lisäaineiden lisäksi myös jalostusaste on nykyisen ravinto-opin mukaan lähtökohtaisesti huono asia. Tämän takia parhaat palautumisjuomat tehdään itse luonnonmukaisista ja jalostamattomista aineista tai jostain kunnon luontokaupasta haettuna (en tiedä onko tämänlaisia edes Suomessa vielä, Jenkkilässä kyllä).
[q]rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?
Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.
Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.
[/q]
Ei tule enää käytettyä palkkaria, mutta kyseessä on omalla kohdalla ehkä ennemminkin laiskuus ja säästökysymys. Omat palkkarisuosikit kun maksavat kohtuusti :) Kyllä niistä hyötyä on, mutta tällä hetkellä haen korvausta lähinnä paremmasta ruokavaliosta, karnosiinista ja välillä kreatiinista.
Luomu- ja vege* -ruokavalioihin treenin suhteen löytyy netistä paljon tietoa, ehkä helpoimpana paikkana olisi aloittaa pakkotoistosta, muistelen siellä olleen tästä asiasta kohtuusti ihan hyvää keskustelua. Englanninkielisiltä saiteilta sitten lisää mikäli tarvitsee.
Palkkareita tai ei, niin lihakset tarvitsevat proteiinia rakennusaineekseen ihan ylläpidonkin kannalta ja tämä tarve on kohtuullinen juuri treenin jälkeen ja esim. aamulla. Eri lähteistä olevat proteiinit sopivat eri tavalla meidän lihaksiemme rakennuspalikoiksi, mutta mennee jo hieman hifistelyn puolelle ;)
[q]Android, 6.3.2009 16:49:
---
ratas, 5.3.2009 15:04:
Mäkin antasin enempi arvoa vaikka maastavedon tai raa'an rinnallevedon tulokselle. Ei sillä, kyllä penkki hyvä liike on. Itse enempi heilutellut jo pari vuotta kuulia, vieraantunut aikas tehokkaasti puntista.
---
Karsastan yleisesti kaikenlaista vertailua ja "paljonko nousee"-meininkiä, mutta _jos_ jotain mittaria haetaan niin minusta mave on ehdottomasti liike #1. Mikään liike ei vaan ainakaan itselläni ota niin lujaa niin moneen lihakseen samanaikaisesti. Mavessa vaan tekniikka on kriittinen osa ja osa ehkä karsastaa sitä koska liike on riskialtis ellei tekniikka ole hanskassa. Ei siinä penkissä sinänsä mitään vikaa ole, mutta se on minustakin aivan liian yliarvostettu liike.
[/q]
Enpä tajua mitä mieltä koko tuossa vertailussa on, ellei voimailu sitten ole oma laji ja muiden lajiharrastajien kanssa vertailee tietyn osa-alueen tuloksia. Itse ainakin arvostan kokonaiskuntoa suhteessa omaan painoon huomattavasti korkeammalle. Tuntuu jotenkin hölmöltä et nostaa vaikka 200kg penkistä, mutta hyvä että saa parit leuat tehtyä (näin kärjistettynä).
Kuten on ennenkin tullut todettua, vierastan nykyään koko punttia aika paljon ja vaikka on ollut kivoja kokemuksia himassa ringsien kanssa ja myös kuulaa kokeilleena, niistä jää loppupeleissä semmoinen tekemistä-tekemisen-takia -fiilis. Ts. ei se nyt mua paljoo loppupeleissä lämmitä et saan jonkun ohjelman suoritettua nyt puolet nopeammin kuin vuosi sitten. What's the point? Ennemminkin nyt tarkoituksena ois löytää tosiaan semmoisia harrastuksia, mitä on yksinkertaisesti kiva harrastaa ja fyysinen kunto pysyy kondiksessa siinä ohessa. Tosin eipä tässä koko hommassa nyt oo mitään erikoisempaa pointtia, et kaipa ne pitää luoda ne pointit omaan päähän ja kytkeä jotenkin eläimellisiin tarpeisiin.
(kohta tulee varmaan taas CrossFitin linkit tänne eräältä henkilöltä ;)
[q]Avernian, 24.1.2008 23:59:
---
lohikarme, 24.1.2008 17:58:
Jos teet pallolla oikein, et tartte lisää vastusta.
---
No sitähän mä selitin aiemmin, ettei vaan ole saanut tota mitenkään tuntumaan missään, ellei sitten rupea tekemään jotain aivan liian pitkiä (20+) sarjoja. :S
[/q]
Ota toinen raskas pallo kauniisiin kätösiis ja huljuuttele sitä mukanas käet ~suorana. Löytyy useampiakin liikkeitä missä tuolleen saa hyvät lisävastukset isomman pallon stabilisointia parantavan hyödyn lisäksi. Voi toki kiekkoakin käyttää mikäli palloa ei löydy tai pallo on muka liian kevyt :] Alataljan kanssa ei taida saada tehtyä kunnolla koko liikerataa, jää vähän pystyks.
[q]Juhgu, 20.9.2008 20:22:
Salilla ei jaxa käydä, mut 100 push-ups program on menossa. Kiva ohjelma ei-niin-tarmokkaasti kuntoilevalle; motivoiva eikä vie paljoa aikaa.
[/q]
Suosittelisin kyl ton ohjelman ohella tekemään edes jonkinlaista soutuharjoitetta jne. Muuten menee helposti epätasapainoon rinta- ja etuhartia-alueet ja epätasapaino vetää niskaa ja hartioita eteenpäin, huonontaen ryhtiä. Eli vetotreeniä hartioille ja yläselälle, lapaluut yhteen paukkumaan ;) Välttyy myös helpommin vammoilta kun tasapaino pysyy.
Itsellä on menossa tällä hetkellä ringsien kanssa:
http://www.ringtraining.com/articles/workouts/100-pushups-workout.html
Ja teen aina noiden välissä tavallaan vastakkaisliikkeen alhaaltapäin vetäen, siinä tulee jos jonkinmoista soutua ja vetoa ja lopputulos on paljon miellyttävämpi kuin aikoinaan vaan noita punnerruksia tehneenä.
(en kyllä todellakaan vedä yhtä alhaalla ku toi äijä :D)
Ringsit kyl muutenkin jees, ku parantaa niin paljon tukilihaksia ja täten lihaksiston tasapainotus- ja tukikykyä. Pitäis vielä saada kattoon kiinni jos jaksais, tällä hetkellä on leuanvetotangossa ja toimii kyl tohon ihan riittävästi. Krusifiksia ei vaan voi treenaa oikein >;)
[q]Bio, 20.9.2008 19:53:
Joo, samaa mieltä tosta pelleilystä. Vituttaa kun luetaan lehtiä, katotaan tv:tä ja näin sit istutaan siin laitteessa puol tuntii. Tehdään se liikesarja ja lähetään pois, ei sen vaikeampaa. Sit sen jälkeen voi mennä jonnekin nurkkaan lueskelee niitä lehtiä jos se on niin siistiä salilla lukea niitä. Muutaman kerran oon menny kysymään et voinko tehdä välissä kun joku siin lueskelee lehtiä ni sit katotaan vittumaisena ja kauhistuksen välimuotona :D
[/q]
Itsekin aikoinaan puristina olen tullut siihen tulokseen, että parempi vaan et kaikki käy siellä _edes_ omalla tyylillään. Et jos joku haluaa tehdä punnerruksensa silleen et ne ei mene maihin asti ja sanoo et teki taas tänään 100, ni hienoa, vaikka ne ei mun kirjoissa ookkaan mitään kunnon punnerruksia :) Sentään tuli tehtyä 100 puolikasta, eikä ko. henkilöä välttis kiinnosta tehdä esim. edes 50 kunnollista.
Mut joo, on vähän shittiä ku jengi valtaa erinäisiä penkkejä lueskeluun. Tosin enpä oo enää pitkään aikaan tykänny käydä puntilla, joten ei ole näitä ongelmia. Himas voin rauhassa vääntää eri apuvälineillä itselleni maistuvammat treenit, popittaa täysii hyvää musaa ja lueskella forumeita hetken liikkeiden välissä :P Vaikee uskoo et palaisin enää puntille koskaan.
[q]Jago, 11.12.2008 18:21:
Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)
Tänään oli tosi vittumaista mennä, kun mp3 soitin oli jumiutunut ja salilla oltiin vaihdettu geneerinen klasari poppi/disco-kanava radio rockkiin joka soitti rammstaineja, nirvanaa ja queenia*oksentel*
[/q]
Kauas sä nyt oot grindannu about samanlaisella ohjelmalla? Ihan jo kehittymisen kannalta olisi hyvä tehdä selkeämpiä muutoksia parin kuukauden välein ja samalla homma pysyy tuoreempana. Salilla muutoksiin ei kyllä tarvitse kuin mielikuvitusta kunhan paikalta löytyy hyvin vapaita painoja, laitteita, palloja jne. Omaan makuun tuo OlliS:n _aina_ promooma CrossFit on vähän liian paljon erillistä panostusta vaativa ja itse on tullut aina kyllästyksen jälkeen tutkittua jotain uutta tai erilaista ohjelmaa, joka kiinnostaisi. Tosin itse olen niin läpeensä kyllästynyt koko punttiin, että voisiko siinäkin olla vaihtamisen paikkaa :)? Saa sitä treeniä muualtakin. (ryhmäliikunta != puntti)
[q]Epailija, 5.3.2009 19:12:
vastaavalla tekniikalla olisi tarkoitus alkaa tehdä leukojakin - tavoite on tosin maltillisessa 20:ssä.
[/q]
On kyllä tosi maltillinen sun ruhollas, ellet meinaa et 6 viikossa nostat tulosta huomattavasti. Kun mainitsit tuon omaan painoon nähden (+kehonhallinta), niin olettaisin esim. punnerrusohjelmasi sisältävän ainakin 6+ variaatiota punnerruksista (sama leuoille toki). Sit vedät vielä perään yhteisohjelman, jossa kehität coren niin kovaks et saat pidettyä ittes täysin vaakasuorana n. rinnan alueelta tuettuna ja siitä toki etenet jalattomaan punnerrukseen ruho suorana ;)
[q]Jammailija, 26.4.2007 14:29:
Kunto on noussu kohisten ja kiinteytyny 11 km:n lenkkien myötä ja pitkäjänteisellä salikeskittymisellä. Muutin sarjoja snadisti pidemmiksi. Mut juoksun myötä on alkanu polvet oikuttelee. Samoin lonkan koukistajassa on ihme vamma ja välillä joudun kävelemään heiluen kuin vanha ukko. No mut, kyl mä keinot keksin. Nyt kun en sairastelisi ennen kesää, ni voin olla tyytyväinen talven treeniini*super*.
[/q]
Kiinteys :) Sen ohella et muualla kuin metsässä ja kallioilla juokseminen on tylsintä evö, ni juokseminenhan on pahimmillaan erittäin rasittavaa koko alavartalolle. Huonolla juoksutyylillä, varusteilla ja esim. pienillä vartalon epäsymmetrisyyksillä voi saada enemmänkin damagea aikaiseksi ja kuluttaa varsinkin liitoskohtia aivan ennenaikaisesti. Tästä syystä paljon suositeltavampaa olisi harrastella esim. pyöräilyä, rullaluistelua tai gymeillä käyttää pyöreiden liikeratojen "juoksu"laitteita. Itsellä on nuoruuden jalkapallo- ja salibandyharrastuksista jäänyt ns. löysät polvet, joita olen yrittänyt koko ajan vahvistaa. Polvi siis ei pysy kunnolla kiinni esim. juostessa portaita ylös tai uidessa rintaa ja portaissa tuo onkin isompi homma kun voi yhtäkkiä pettää alta jos ei ole varuillaan.
HotGymissä ei oo ruuhkaa ikinä kun siellä käyn, eli noin 23-24 tai 07-08 =)
Huomattavasti vapaampi fiilis käydä siihen aikaan kun muutenkin sopii paremmin elämänrytmiin, eikä tarvii venailla.
Satsissa kun kävin, niin ensinnäkin jouduin käymään "liian aikasin", että ehti mitään tekemään ja toisekseen meni monesti ohjelman flow sekasin ku sattu olee liikaa jengii. Alko hiljalleen vatsojenkin teko oheistoimintana puuduttamaan.
Satsissa oli kyl enemmän silmänruokaa, but you just can't have the cake and eat it too :]
[q]OlliS, 23.1.2008 23:54:
Asian ytimeen pääsee esim. lukaisemalla tämän:
http://www.crossfit.com/cf-download/CFJ-trial.pdf
[/q]
Kiitos linkistä, CF:ään on tullut tutustuttua alunperin jo aikoja sitten ja jo tuolloin konsepti vaikutti aika järkevältä, lähtökohdiltaan, metodeiltaan ja tavoitteiltaan aika samanlaisilta mitä olen itse mieltänyt hyväksi, vaikken niitä ehkä ole niin hyvin osannut omaan treeniini tuoda mukaan vaikka tieto on pääosin ollutkin päässä. Ko. PDF on kuitenkin paljon parempi paketti, kuin mitä sain aikanaan tuota pääsaittia selaillessani ja iloitessani jengin viesteistä eri haasteissa mitä tuolla julkistetaan vähän väliä. Ihme etten tuohon törmännyt aiemmilla visiiteilläni.
[q]ozie
ni vanhat raudat tuntunu missään
[/q]
No ei kai sulla tunnu painot missään ku oot tommonen Fabio Fitness meets Arnold :|
[q]Wiko, 29.4.2009 00:27:
---
Supersarja = tehdään ilman lepoa liike ja vastaliike, esim ojentajat + hauikset
Pudotussarja = tehdään maksimimäärä toistoja, otetaan esim 1/2 painoa pois, taas maksimimäärä toistoja, taas 1/2 painoa pois, maksimimäärä toistoja jne kunnes ei enää jaksa.
Pakkotoisto = epäpuhdas toisto, esim penkissä toinen auttaa pari viimeistä työntöä ylös, kun itse ei enää jaksaisi toistoa tehdä
---
Mielestäni supersarjassa molemmat/kaikki likkeet kannattaa kylläkin tehdä aina samalle lihasryhmälle, sillä tällöin saadaan kovempi rasitus kyseiselle lihakselle. Ja tarkoitushan näillä tehokeinoilla on juuri tehostaa rasitusta...liike ja vastaliike periaatteella kyllä voidaan säästää aikaa mutta tehostaako se lihakseen kohdistuvaa rasitusta? Mielstäni ei....ainakaan tarpeeksi.
[/q]
Itse teen JussiS:n mukaisia "supersarjoja" pääosin sen takia, että tulee tehtyä enemmän samassa ajassa ja kun ei juuri rasita samoja lihaksia vastaliikkeessä, niin voi nopeammin palata taas ensimmäiseen lihasryhmään.
Miten siis tehdään supersarja esim. perus vapaapaino haukkaväännölle tai penkille? Jotenkin ei mahdu päähän kun lihakset kuitenkin supistuvat kunnolla vain tietyillä tavoin.
[q]Zeratul, 28.4.2009 15:36:
Tästä ikusesta vitsistä "rantakunnosta" tuli mieleen; millä te ihmiset motivoitte ittenne liikuntaan? Ainaki ite saan parhaiten aikaseks jos on ees jonku näkösiä tavotteitta, ja nyt ku ainoo tavote mitä treenaamisen alottaessani asetin on saavutettu nii tarttis keksii muuta.
Eli miten muilla, millasia tavoteitta tai välitavotteita asetatte treenamisen suhteen?
[/q]
Treenitottumuksiltani olen tavallaan aika jäävi tähän vastaamaan, mutta yritetään kuitenkin, jos hahmottuisi itsellekin samalla paremmin.
Jo pidemmän aikaa ohjenuorana on ollut omaan painoon nähden kohtuullinen lihaskunto. Suurin osa harrastuksista ja lajeista on kyllä ollut semmoisia, että jalat ovat aina olleet paljon paremmassa kunnossa kuin ylävartalo. Omaan painoon nähden -teemaan liittyy myös kehonhallinta, jota olen oppinut ihannoimaan telinevoimistelijoiden, tanssijoiden, sirkusten voimamiesten(:) ja MMA-mättäjien kautta.
Jossain vaiheessa tuli aseteltua tavoitteita, kuten x punnerrusta ja y leukaa, mutta aika pian tuli selväksi, etteivät noin selkeästi omassa päässä teennäisesti luodut tavoitteet kauaa jaksa motivoida. Sama koskee näitä x leukaa y päivään mennessä. Tulihan siinä tehtyä, mutta eipä noita parin rypistyksen jälkeen jaksanut enää tehdä. Suurin ongelma lieneekin tuo motivaation katoaminen yleensä noin 2-3kk treenin jälkeen. Kaipa semmoisena ainoana isompana tavoitteena olisi löytää laji, jota jaksaisi ja pystyisi vääntämään vuoden läpi tässä maassa ja laji tukisi noita alussa mainittuja mielikuvia.
Kertausharjoitukset kun ovat tulossa, niin tällä hetkellä tavoitteena on lihaskuntotestirajojen mukaan erinomainen kuntoisuusluokka. Rajat eivät ole hirveän korkealla, mutta samalla voi varmaan helposti todeta, että kuuluu omassa ikäluokassaan loppupeleissä kohtuu pieneen ryhmään. Cooperista en ole vielä saanut päätettyä, perus ratajoukseminen kun borettaa jo ajatuksena niin kympillä, että motivaatiota pitäis kyllä löytää jostain aika maagisesti.
Rinkuloiden kanssa voisi kyllä alkaa mallailemaan joitain tavoitteita, koska työnsarkaa riittää aivan jumalattomasti. On aika nöyrää poikaa kun ei noilla saa ees yhtä dippiä tehtyä :P
[q]epicuros, 23.5.2009 14:28:
---
niomic, 23.5.2009 14:15:
---
Dementation, 22.5.2009 15:29:
-clips-
---
-naps-
---
Hyötyliikunta on aika suhteellinen käsite selkeesti :D
Ite vedän 16km tsygäl duuniin ja, jos fiilistä on niin poljen sen täysii eli pieni aamurooppinen 30-35min menee varsin hyvin hyötyliikunnasta. Ja sama takas niin sehän tekee viidessä työpäivässä yhteensä 160km ja aika kivan määrän poltettuja kaloreita. Ongelmapuolena tossa on vaan se, et miehet ja naiset käy pakroihin kii raflois >:(
Ja se, et mä käytän portaita joka päivä on taas itsetuhoista kidutusta. Pitäis hankkia sellainen ylöspäin nouseva istuinhissi :)
[/q]
Onhan se, karrikoidustihan tässä taas puhutaan ja ennemminkin hyötyliikunnasta ilmiönä. Kyllä mä laskisin 16km täysii pyörällä ihan liikuntasuoritukseksi ja bonarina pääset vielä duuniin samalla ;) Täysiikin on aika suhteellinen käsite. Itellä menee pakosti intervallin puolelle, kun ei ole mitään jakoa ajaa _täysii_ pyörällä 1-2min pidempään kerralla. Ei siitä tosin hirveesti tarvii löysätä et jaksaa paljon pidempään. "He gassed..."
Mistäs sais treenipalloja hankittua? En tiedä millä nimellä ne kulkevat oikeasti, mutta kyseessä siis 5kg+ n. 25-35cm halkaisijaltaan oleva kumi- tai kumi+täytepallo.
Kävin katselemassa tänään stokkalla ja intersportissa, eikä silmiin osunut kuin isoja jumppapalloja ja max 2kg pilatespalloja.
[q]OlliS, 8.9.2009 14:58:
Yleisenä kommenttina tähän keskusteluun, mietin usein mikseivät salilla treenaavat ihmiset keskity oikeasti kokonaisvaltaisiin liikkeisiin, jotka ovat sekä funktionaalisia että yleistä kehonhallintaa ja myös voimaa kehittäviä? Itsekin tuli hakattua 10v päätä seinään pelkällä salitreenillä, mutta onneksi jostain tuli vastaan CrossFit ja sen myötä moni muukin funktionaalinen harjoittelu kahvakuulineen.
Toki perusliike kuten jalkakyykky on hyvä olla ohjelmassa aina, mutta oheen kannattaisi harjoitella rinnallevetoa+työntöä sekä tempausta ja näiden eri kombinaatioita sekä osaharjoittelua. Tohon vielä päälle renkaille tehdyt liikket (mm. muscle-up, dipit jne.) sekä käsilläseisonnat, hyppynarut, medicine ballit, kahvakuulat ym. niin johan löytyy motivaatiota lisää kun lihaskunnon lisäksi kehittyy sekä koordinaatio että anaerobinen kapasiteetti.
Mutta jatkakaa, tämä näin välihuomautuksena :D
[/q]
Perus salitreeni on helppoa, tuntuu selkeämmin tietyissä paikoissa eikä tarvii niin pollaa vaivata kaikenlaisilla vaihtoehdoilla (CF). Käsilläseisonta nyt on mielestä aika huono esimerkki. Kuinka moni siihen oikeasti pystyy treenimielessä jos lähtökohdat on ollu tavallisessa salitreenissä. Vähän samaa voisin sanoa kyllä noista renkulaliikkeistä, tulee varmaan ennemminkin itku ennenku jotain muscle-uppeja lähtee noin vaan ja dipitkin on aika paljon raskaammat ku staattisessa vehkeessä :P
Tuen kyllä sanomaasi täysin, kuten olen aiemminkin todennut. Mun mielestä sulla on vaan outo käsitys siitä et jengi oikeesti haluais jotain CF:n tasoista kokonaisvaltaista hyvää kuntoa ja on valmiita panostamaan siihen. Suurimmalle osalle kuitenkin riittää parit ryhmätunnit tai punttisessiot tai salibandyt viikossa (jos ees tekevät mitään erikseen liikunnan eteen). Siihen on vähän kova tulla tarjoo tilalle jotain giryaa, rinkuloita, kunnon kehonhallintaa vaativia liikkeitä ja muutenkin asioita, mitä ei välttämättä voi kovin helposti joka gymillä toteuttaa ylipäätään.
Itse oon pyrkinyt koko ajan liikkumaan tuohon suuntaan, hiljalleen, mutta matkaa on vielä aika runsaasti sekä henkisesti että fyysisesti.
[q]OlliS, 19.3.2009 10:59:
---
lohikarme, 19.3.2009 10:29:
Dodiin tää osti nyt sit pre-workout aminohapot (evolution phase1) + pussillisen creatiinia (evolution creapure). Katsotaan kuukauden päästä onko merkittävää hyötyä omalla kohdalla (aminohapoista tuli kyllä eka positiivinen kokemus jo eilen)
:))
---
Thumbs up :)
Toi Phase1 on todennäköisesti yksi laadukkaimmista tuotteista koskaan. Uskomaton vaikutus harjoitukseen vrt. ilman (lihasten verenkierto paranee, yleinen vireystaso nousee ja rasituksensieto on selkeästi kohentunut -> jaksaa pidempään, palautuu nopeammin). Toki hintaakin on ja kohtalaista hifistelyä, mutta olen kokenut erittäin hyödylliseksi tuotteeksi varsinkin kun treenaa paljon.
[/q]
Haha, Phase1 suklaa on kyl semmonen et vieläkin on lämpimät muistot :D Hands down parhaimman makuinen palkkari veden kanssa ikinä.