parhaat ajantappolinkit ja pelit

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]Keeerin:
Ja pian olen koukuttanut koko klubbarin Bubblesii!!!
[/q]
Äläää...

Mulla on ollut toi jo joku 3h päällä.

[q]Puistokemisti:
---
Keeerin:
Tää peli on koukuttanut mut totaalisesti.. linkki

My Bubles, my bubles!

---

Muuten ihan kiva peli mut mulla on vähän hankaluuksia mun punaviher värisokeuden ja noiden pallojen kanssa.
[/q]

*reps* sori

http://snorkkeli.homeip.net/~spl/sapeli/bubles.gif

ja nyt tää murmeli menee tuhisemaan, oon ollu hereillä about 30h putkeen

mä pelasin kans ton pelin läpi mut saina vaa 49910 pojoo

ai mitä.. kuulin et tääl on joku peli mihin jää koukkuun?*nauru*

Ihan totaalisen koukuttava peli. 16920 paras tulos. Pakko lopettaa....... vaiko yksi peli vielä

Hyvä minä!!

höh.. vähän tyhmää tossa bubblepelissä et kun saa kentän tyhjäksi niin peli loppuu.. sain joku 88k.

[q]alek száhala:
Numerot yhdestä kymmeneen yli 5000 eri kielellä .. Sääliksi käy eskimoita.
[/q]

huh huh.... mä en tajuu.. miten osalla on ihan niikuin täällä on 1-10 mut sit tossa osalla tuntuu olevan vain kolmeen asti numerot? tai mitä mä en tajuu?
Sit osa on jo kirjoitettu niin koodikielellä et koita nyt siinä lausuu niitä kun ne näyttää jo niin ihan matemattisilta kaavioilta.. esim kun kattoo Chinantec ja sen alapuolella olevat niin wtf?

mut hauskaa luettavaa... ainakin mä osaan laskee nyt monella kielellä

Hee bubbles... Sain siinä jotai 228890 ku pääsin sen läpi ;) screenshottiki jossai... edit: löyty
http://koti.mbnet.fi/tukehard/fanta-c/pyyfner/bubbles_pien.jpg

[q]UnityF:
huh huh.... mä en tajuu.. miten osalla on ihan niikuin täällä on 1-10 mut sit tossa osalla tuntuu olevan vain kolmeen asti numerot? tai mitä mä en tajuu?
Sit osa on jo kirjoitettu niin koodikielellä et koita nyt siinä lausuu niitä kun ne näyttää jo niin ihan matemattisilta kaavioilta.. esim kun kattoo Chinantec ja sen alapuolella olevat niin wtf?

[/q]

Joissain mm. alkuasukasheimojen kielissä ei ole lukusanoja yli kolmen. Ja sen on tutkittu jopa vaikuttavan näiden ihmisten ajatteluun siinä määrin että heillä on vaikeuksia hahmottaa isompia määriä.

[q]toma:
Joissain mm. alkuasukasheimojen kielissä ei ole lukusanoja yli kolmen. Ja sen on tutkittu jopa vaikuttavan näiden ihmisten ajatteluun siinä määrin että heillä on vaikeuksia hahmottaa isompia määriä.
[/q]

huoh.. en olisi ikinä uskonu.. aika jännää kun miettii kun tuntuu itselle jotenkin niin loogiselta et kun on jo kymmenen sormee niin alkuasukkaat olis niitä käyttäny hyväkseen et edes se kymmenen... Aika jännä uusi tieto kylläkin.. Ehkä niin kuin heillä on vaikeeta käsittää näitä isoja lukuja niin mun on vaikee puolestaan käsittää et toisten maailma perustuu pieniin numeroihin..

Luokkafrendien viimesyksyn loppupruju..

Ei liian helppo mutta kaunis :)

Enjoy

[q]toma:
Joissain mm. alkuasukasheimojen kielissä ei ole lukusanoja yli kolmen.
[/q]
Just luin jostain lehdestä et Afrikasta oli taas löydetty joku alta 20 hengen heimo, joka oli onnistunu elään täysin eristyksissä muusta maailmasta. Niiden kielessä numerot oli ohitettu kätevästi: oli yksi, kaksi, ja monta

48410 pistettä Bubblessa...enää en jaksa pelata*iloinen* hauska ja todellakin koukkun jäävä peli !

[q]tumpsi:
Just luin jostain lehdestä et Afrikasta oli taas löydetty joku alta 20 hengen heimo, joka oli onnistunu elään täysin eristyksissä muusta maailmasta. Niiden kielessä numerot oli ohitettu kätevästi: oli yksi, kaksi, ja monta
[/q]

[ot]
Eilen tuli luettua Terry Pratchettin Men at Armsi:a taas hitusen eteenpäin ja siinä kerrottiin faktaa peikkojen lukutaidosta, joka siis ulkopuolisen silmin rajoittuu kolmeen (one, two, three, many). Se, mikä ulkopuolisilta usein jää tajuamatta, on että "many" eli "monta" voi myös olla luku: yksi, kaksi, kolme, monta, monta-yksi, monta-kaksi, monta-kolme, monta-monta, monta-monta-yksi, monta-monta-kaksi, monta-monta-kolme, PALJON.

Tjsp.
[/ot]

Kyl nyt loppuu munkin bubles. 56090 ja yks väri loppuskokonaan, mut kyl siin sit kestikin

[q]Tuukka:
Ihan totaalisen koukuttava peli. 16920 paras tulos.
[/q]
90750*pahis*

[q]toma:
---
UnityF:

---

[/q]

Vähän samanlaisia juttuja pätee muutamissa kielissä myös väreihin, esim. shonan kielessä (Zimbabwe) ja bassassa (Liberia) värit tulkitaan melko jänskästi:

http://koti.mbnet.fi/apofis/vari.jpg

Adjektiivejakaan ei kaikissa kielissä ole.

lievää riippuvuutta aiheuttava motherload:
http://www.xgenstudios.com/play/motherload/

vaarallisen addiktoiva zookeeper:
http://jp.shockwave.com/games/puzzles/zookeeper/zookeeper.swf

O