Asiakas on aina väärässä.
[q]larzizi, 19.7.2008 15:04:
Vittu mitä porukkaa
[/q]Jospa pojalla ei ollu tarpeeksi rahaa, mutta sitäkin kovempi jano.
[q]Kultakisu, 1.3.2007 15:03:
no ei ees kirurgi! mehiläisen yleislääkäri ei tarvinnu sanoo ku kaks sanaa ja sairaslomatodistus oli jo kädessä...
[/q]
[q]Kultakisu, 1.3.2007 15:03:
---
*tana *ttu
[/q]
:D
Meille soitti täti joka alkoi kitisemään laskutuspalkkiosta, jota työpaikkani perii kaikista edelleen laskutetuista laskuista. Ei ole aivan mun alaa, joten kuuntelin aikani ja pyysin soittamaan tj:lle.
Sille se oli sitten kitissyt pöyristyttävistä summista ja riistosta ja mikä hänen mielestään on yleisesti hyväksyttävä summa ym. Halusi sitten lopulta yhteystiedot Helsingin Energialle, että ne hyvittävät osakkaallemme ko. laskun, joka sitten mitätöisi meiltä tulleen laskun. Ja tämä täti maksaisi laskun suoraan :D
Ei uskois että Helsingin Jollaksessa ihan noin köyhää porukkaa asuisi :D Alkaa ny kitisemään jostain reilun 100e summista kun juuri väsäsivät sinne parin miljoonan talon.
Pakko vuodattaa tänne, kun tänään meinasi kärähtää hermo duunissa...
En vaan pysty tajuamaan, että mikä ihme saa asiakkaat luulemaan, että isossa tavaratalossa voi TINKIÄ ihan perusvalikoimaan kuuluvien tuotteiden hintoja!??! *toktok*
Ei mee päivääkään ilman, että joku tulee omistajan elkein osastolle ostamaan tavaraa ja haluaa siitä "paljousalennuksen", mikäli ostaa useamman tavaran kerralla!? Vittu et sä voi mennä sinne kassallekkaan kinuamaan, että saatko kympin alennusta jos ostat viiden kympin eestä!!*toktok*
Tai sit on näitä useita erilaisia "hyviä perusteluita" sille, miksi minun pitäisi juuri tälle kysyjälle antaa se fucking alennus siitä NORMAALIHINTAISESTA matosta; (ja tää tapahtu tänään)
Noin nelikymppinen mies tulee mun luo, ja aloittaa tarinansa näin;
Mies:Tultiin vaimon kanssa kattelemaan uutta mattoa, ja silmiin osui ensimmäisenä tuo puna-oranssi-matto tuossa etualalla..saisko sen sataankaheksaankymppiin(silmänvinkkaus), kato et päästäis mahollisimman nopeesti näistä mattokaupoista, ettei tartteis kattella enää tässä osastolla sen enempää..Nii, et jos annat pikkasen alennusta, ni otettais semmonen.
(maton normaalihinta 200eur).
Minä siinä vilkaisen miehen osottaman maton suuntaan ja totean, että meillä ei valitettavasti anneta alennusta normaalihintaisista tuotteista.
Mies:Kai sä nyt voit tehä poikkeuksen?(silmänvinkkaus) Pääsen kato nopeemmin pois täältä mattokaupoilta, ku ei tää oo mitään herkkuu, ku vaimolla kestää aina toi valitseminen.
Nii, et mikäs sen maton hinta ois? Pistäs joku hyvä hinta.
Minä käyn vilkasemassa maton hintalappua ja sanon, että hinta on 200eur.
Mies:Joo, no me kattellaan tässä sit vielä hetki.
Kävelen takaisin työpisteelle. Noin 10min. myöhemmin se sama mies tulee siihen sanomaan seuraavaa..
Mies:No, me otetaan sit toi puna-oranssi-matto. Onko ihan varma, ettet voi antaa pientä alennusta?"
Minä:Joo, on ihan varma.
On sitä kyl tullut kuultua mitä omituisempia yrityksiä ja aina meinaa hitsata kiinni, kun alkavat tinkimään..Menis kirppikseltä sit ostamaan, jos pitää saada tinkiä! NIIN!! PRKL!!*grr*
Muuten meiän myymälän asiakkaat on kyl ihan jees*pepsodent* Aika harvoin tulee mitään negatiivisia ajatuksia*nauru*
[q]Takyon, 25.2.2008 22:57:
Ainiin, yks ehkä typerimpiä lauseita joita voi taksiin noustessa sanoa: "Saanks mä juoda tän loppuun? Mä lupaan etten mä läikytä" Huoh..
Joka ikinen läikyttäjä on sanonu tuon saman lauseen. Ai mitennii? No eihän kukaan tahallaan niitä juomia kaatele, jolloin ainoa mahdollinen keino estää se kaataminen on kieltää juominen autossa.
[/q]
No mutta kysehän on kohteliaisuudesta! itse sanon saman miltei joka kerta. Noin sanomalla on todennäkösempää (luulen) että saa dokaa sen bissen autossa. Sen lisäksi yritän sanoa sen mahdollisimman selvästi jotta saisi käsityksen että olen selvinpäin. On niitäki jotka yrittää salaa dokaa takapenkillä... Ehkä kulunut fraasi, mutta niin on moi:kin kassalla... Ja melkein aina oon saanu juoda taxissa.
[q]Lyylikki, 15.7.2008 12:54:
Koko tuosta jutusta paistaa läpi se, että ehkä äiti on suutahtanut lapsensa kohtelusta ja toisaalta kyllä asiakaspalvelija on sitten provosoitunut äidin käytöksestä. Siltikin mun sympatiat on täysin ton asiakaspalvelijan puolella!
[/q]Mua käy sääliksi lasta jonka äiti on yliholhoava. Toki ois kiva että lapset kasvais just niin nopeasti kuin itse haluaa ajatella, mutta niin ei ole. Kiva sitten kun lapsi on muitten joukossa parin vuoden verran vähemmän vastuuta ja oikeuksia saanut. Sitten onkin poika ilman eväitä ja saattaapi se jalostamaton pää syrjäytyä ikäisistään ja hakea 20 veenä 14 veeltä pimpsaa, kun ei oman ikäiset anna ja kovin tekisi mieli.
[q]larzizi, 3.8.2008 11:10:
En haluaisi yleistää, mutta mikä vittu mustalaisilla on niin hankalaa ettei voi edes myöntää olleensa väärässä. Tasan kerran elämäni aikana olen törmännyt kohtuullisen ystävälliseen mustalaiseen, jonka suusta myös kuulin sanan "kiitos".
[/q]No yleistitpä kuitenkin. Kyllä se anteeksi pyytäminen on ihan yhtä vitun vaikeeta Suomalaisilla jos oppii meitä kriittisesti katsomaan.
[q]Takyon, 3.8.2008 12:58:
Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..
[/q]Joo, no ymmärrän kyllä pointin ja olen 50/50 samaa mieltä. Ammatissasi et kuitenkaa saa harjoittaa rasisimia...
Ja anna jonkun muun tehdä oma päätöksensä asiasta. Ihan vitun hanurista...
[q]Takyon, 3.8.2008 14:27:
---
REivaaja, 3.8.2008 14:22:
---
Takyon, 3.8.2008 12:58:
Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..
---
Ammatissasi et kuitenkaa saa harjoittaa rasisimia...
---
En mä harjoitakaan, mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai aikomusta maksaa
[/q][o]Ei saatana LOL. En edes jaksa vänkää perusteistasi pyytää etukäteen sitä massia[/o] Kaikki punapäät on just tollasia
[q]Takyon, 3.8.2008 14:38:
Luetko sä aina tahallaan väärin mitä muut kirjottaa vai revitkö muuten vain hatusta asioita?
[/q] [q]
Takyon:Mä taas oon taksia ajaessa todennu että ne nuoret on niitä kaikkein pahimpia... ''jotku vanhemmat on ihan mukavia ...Ja muutenkin rasittavia tapauksia.
Takyon, 3.8.2008 12:58:
Noille nyt ei muutenkaan pysty mitään sanomaan ilman että ne alkaa metelöimään joten aika sama. Sit ollaan tilanteessa että joko maksavat etukäteen tai jäävät lähtökuoppiinsa. Jälkimmäisessä mä soitan keskukseen että eivät ota heiltä tilausta vastaan koska ovat tilanneet jo yhden auton mutta ovat haluttomia maksamaan..[/q]
Kato peiliin ja mene itseesi.
[q]Takyon, 3.8.2008 14:44:
Niin, tuossa oli nyt kyse romaneista. Myöhemmin aika selvästi kirjotin ihan yleisesti ihan kenestä tahansa että mulla on oikeus pyytää maksu etukäteen jos asiakas vaikuttaa siltä että sillä ei ole rahaa tai se on haluton maksamaan. Kyseinen oikeus löytyy siis taksiohjesäännöstä ja siinä vaiheessa sä aloit vääntelemään mun sanomisia.
[/q] Ei kato kyllä sä noi ihan ite sanoit...
[q]Juhgu, 9.8.2008 14:41:
---
REivaaja, 9.8.2008 14:28:
---
Tarpeeton huomio. Pyydän ystävällisesti jatkossa jättämään stereotypiat huumori asteelle.
---
Ei mitenkään erityisen asiaton huomio. Et ole tainnut käydä Afrikassa ostoksilla? :)
[/q]No nyt ei olla Afrikassa ja se mainittiin jo kerran tekstissä. Sitäpaitsi stereotyyppinen, väriin perustuva jaottelu on typerää, eikä tee muuta kuin vahvista käsityksiä maahanmuuttajista ajaen heidät omiin yhteisöihinsä ja silloin ei kukaan voita, saati ongelma parane. Kaveri kyllä asu mm.. Mosambikissa ja kerto meiningistä. Mm. Koira syötiin... Good enough?
Tarpeetonta wannabe moderointia? Look whos talking :)
Moderointi EVVK. Ei oo mun juttu. Kyse on yhteiskunnasta. Yhteiskunnalliset asiat kehittyy pysähtymättä ja on typerää todeta jonkun olevan jollain lailla, koska jossain vaiheessa se tulee olemaan erillainen. Paras ratkaisu mielestäni on siksi ennakoida. (enkä nyt puhu siitä ihonväristä)
Suomessa on käytössä tollanen tapa.
[q]Dementation, 8.8.2008 21:28:
Jos et osaa puhua kunnolla suomea tai englantia, vaan molempia huonosti sekaisin, et osaa laskea päässä, etkä usko laskimeen tai kassakoneeseen, niin älä pliis tule ostoksille.
[/q] sä varmaan olisit saanut sanoa suoraan että siitä saa kuitin, josta näkee hinnat ja se laskee ne automaattisesti ilman että sä voit siihen vaikuttaa. Laskimeen ny kuka tahansa uskoo. Laskija onkin jo sitten eri juttu... Ja kyllä se nyt on saatanan hyvä juttu että hän yritti puhua Suomea vaikka se olikin hänelle vaikeaa. 1. Se on kohteliaisuus jota sä et näköjään käsitä 2. Se on kieltä harjoittavaa
Täällä usein pitää mainita turhia asioita, kuten etnisyys, vaikka se ei millään tavalla edes liity asiaan. Se liitetään asiaan.
kai sitä nyt saatana tuleekin välillä ongelmia kun toinen muuttaa kokonaan erillaiseen maahan.
Sitä voi omalla käyttäytymisellään vaikuttaa siihen kuinka nopeasti he sopeutuvat ja sopeutuvatko he edes. Odottelen tässä Chinatowneja ja Turkkilaiskortteleita kun ei heille muutenkaan löydy yhteisöä.
AAARRRGHHH! mua *ituttaa taas niin saatanasti ihmisten typeryys ***TU!!!
Kuulin eräs päivä kaupassa kassojen bugitettua tuon "no eikös nää saa sit ilmaseks?" Vielä sellaisella nasaaliäänellä että korvia vihloi. Kävi kyllä sääliks kassatyttöä ja teki mieli huutaa "WANHA"
[q]Jutu, 15.11.2008 17:28:
---
crissy, 15.11.2008 16:45:
A: "nyt on toppatakkikausi!! Sit te myytte tälläsiä kesätakkeja!! " Nuoret saa kaikenmaailman kuolemantauteja, kun ne kulkevat tälläisissä takeissa!
---
Siis mitä helvettiä?! :D Onpa tosiaan toppatakkikausi kun on vielä plussaa ja parhaimpina aamuina pari astetta pakkasta Mun mielestä toppatakkikausi on vasta silloin kun on lunta paljon ja lämpötila ulkona on siellä -10 asteen paremmalla puolella (eli yli sen siis) :P
Ja onko joku flunssa muka kuolemantauti? Missähän maailmassa tuo mamma elelee... Ja sen takin alle voi mm laittaa pitkähihaisen paidan.
[/q]
On siinäkin saatana muotitietonen ihminen. Jos on nahkatakki niin täytyy olla muuten täysin alasti. Kenkinä voi olla kumpparit tai maiharit, hätätapauksessa lenkkarit.
[q]Individual, 8.9.2005 22:03:
Tuossa Niksi Pirkassa on kyllä aika uskomattomia vetoja. Tulee kyl naurettua vedet silmissä niille.
[/q]
"Tiesitkö, että naisen jalkovälissä olevaa vakoa kullilla tökkimällä voit saada aikaan runkkaamista vastaavan tunteen?"
"Vie vittumainen ämmä metsään, riisu hänet ja sido kädet ja jalat yhteen. Tämän jälkeen pystytä hänet maahan perse kohti taivasta - loistava nuolukivi hirville."
:)
[q]niomic:
Mä oon kyl ihan reservin vänrikki.
[/q]
[q]poho:
Ei sun tarvitse olla tunteeton robotti, päinvastoin, tunteista on hyötyä. Aitoa asiakaspalvelua antaa se, joka kykenee asettumaan asiakkaan asemaan ja palvelee tätä kuin itseään.
[/q]
Tämä pätee myös päinvastoin, mistä tässä threadissa on kyse.
[q]Miten suomalaisuus tähän liittyy?
[/q]
Tämä oli vain yleiskatsauksellisempi pointti. Tarkoitus tuoda myös esille sekin, että yleisesti ottaen meitä nyt ei pidetä minään mestareina käytöstapojen etiketissä ja myös asiakaspalvelu sisältyy tähän - molemmin puolin, of course.
[q]Ana:
Silti, en lähde ainakaan omassa työssäni siitä, että toisia ihmisiä lähtökohtaisesti epäiltäisiin enemmän syyllisiksi kuin toisia.
---
siveys:
Mitä sä tällä haet takaa? Eihän ketään voida epäillä syylliseksi ennen kuin tällä on näyttöä siitä, että jonkinlainen rikos on tapahtunut? Miten toisten ihmisten tiiviimpi tarkkailu mitenkään liittyy syylliseksi epäilemiseen - ainakaan meidän keskustelumme puitteissa?
[/q]
Nyt varmaankin puhutaan siitä, että ketä voidaan nimenomaan epäillä jos jotakin on tapahtunut. Jos sinulla on yhdeksän suomalaista ja yksi romani rivissä, niin ketä heistä heti ensimmäisenä epäilisit syylliseksi sanotaan vaikkapa myymälävarkauteen tms.
Koska itse sanoit, että:
[q]siveys:
Tässä olen samaa mieltä - mielestäni vain esim. valvontakamerasta käsin tarkkailu ei mitenkään häiritse romanien elämää ja tästä syystä mahdollinen romanien suurempi tarkkailu ei ole mitenkään tuomittavaa - se ja sen laajuus saattaa joskus olla tyhmää ja perusteetonta, mutta se ei ole mitenkään tuomittavaa mikäli muihin toimiin ei ryhdytä ilman konkreettisia todisteita.
[/q]
Kuitenkin tällainen intesiivisempi tarkkailu on minusta suoraa stereotypiaansa turvautumista. Miksi sitten tarkkailla romaneja intensiivisemmin, jos heitä ei olla vielä todettu syylliseksi mihinkään? Varmaankin ne suomalaiset ryöstelevät prosentuaalisesti paljon enemmän kaupoista.
Mielestäni tuo metodi on ristiriitainen, miksi sitten meitä suomalaisia ei kytätä?
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...