pääsykokeet/opiskelu
kuilu: [q]Muista, siihen tarvitaan joko lahjoja tai vitusti duunia. Jos löytyy valmius molempiin, silloin syntyvät taiteilijat!
[/q] you're so damn right
Sen takia luovuin pianistin urasta... outoo tunnustaa tällaista mut mä en pysty olla keskittynyt samaan asiaan 24 h vuorokaudessa. Sen takia musta tuleekin tutkija
elisak:[q]Opiskeleminen antaa sellaista tyydytystä mun sielulleni, että ehkä mun on pakko vielä joskus asettua alttiiksi nöyryytykselle ja ottaa encore pääsykokeisiin lukemisessa*justjoo*[/q]
Sama juttu, mä oon ikuinen opiskelija -aina tuntuu löytyvän uusia kiinnostuksen kohteita... Sairaanhoitaja, tradenomi...hmm...oiskohan seuraava vaik puuseppä? Tai sit mä otan jatko-opintoja Kantapään korkeakoulussa...
Blackout:[q]Yksi neuvo: olkaa realisteja. Jos jonnekin mestaan otetaan keskimäärin 10% hakijoista, niin sinne ei kannata lähteä puutteellisilla tiedoilla kokeilemaan onneaan. Joko luetaan niin että henki lähtee tai sitten ei haeta lainkaan.
[muokattu 10.2.2003 23:53][/q]
Se on nykypäivää..
Itse haen oikikseen ja lukuprosessi on jo alkanut. Saa nähdä kuinka motivaatio riittää kahden kuukauden päästä
kun on lukenut kirjat ties kuinka monta kertaa läpi ja niissä on jotain mitä ei osaa/ymmärrä. *täh*
Valmennuskurssit voi auttaa joissain aineissa hyvinkin paljon.
Tsemppiä kaikille!
mINNy:[q]
Sama juttu, mä oon ikuinen opiskelija -aina tuntuu löytyvän uusia kiinnostuksen kohteita... Sairaanhoitaja, tradenomi...hmm...oiskohan seuraava vaik puuseppä? Tai sit mä otan jatko-opintoja Kantapään korkeakoulussa... *nauru*[/q]
Mulla kans muuttunut ajan mittaan tuhannesti ajatukset siitä, mitä mä haluun "isona" tehdä!
Tuntuu vaan et ikuisestiko mä vaan keksin uutta opiskeltavaa, enkä koskaan ole valmis! Mutta niinkai se on nykyaikana monella ja hyvähän se vain on, jos jaksaa kehittää itteään...
Mut joskus vaan tulee semmonen olo, et mitä mäkin oon mun elämässäni saavuttanu, kun en oo edes missään kunnon töissä ollu! Leikkiny vaan tarjoilijaa ja kaupantätiä...
No nyt pitäis edes saada tuo tradenomin tutkinto suoritetuks, niin sit olis edes jotain taskussa!
ku mä pyrin teknilliseen korkeakouluun (teknillinen yliopisto se kyllä on mutta teknillinen korkeakoulu kuulostaa hienommalta :) niin mun ei tartte pänttiä mitään kasaa jotain kirjoja mis on jotain niin turhaa asiaa ku tekstiä.. mä inhoon sellasia kirjoja missä on vaan tekstiätekstiätekstiä ja tekstiä. viime vuosina mulla oli aina tuskaa päästä psykologian kursseista läpi ku niissä kirjoissa oli vaan tekstiä, tylsää, puisevaa tekstiä... eww.. hmmh.. mä joudun kyl vissiin vilkaseen jotain matikan kirjoja mutta plah.. kyllä nyt jotkut laskut osaa ja jossei osaa nii mulla on niin paljo ammattikorkeakouluvaihtoehtoja et kyl mä vähintää yhteen luulisin pääseväni ei pidä stressata turhaan.. ku kohta on kesäki ja kaikkee
Ens viikolla alkaa sitten pääsykokeisiin lukeminen. YO-kirjotukset perjantaina ohi *ökkö* ...Jipii jipii!
Pääsykokeen ekassa osassa pitää osata 2 kirjaa melkein ulkoa ja sit viel jonkunlainen aineistotehtävä kokeessa annettavasta materiaalista. Pyrin siis Tampereen yliopistoon opiskelemaan tiedotusoppia (5% hakijoista viime vuonna sisään...). Ja Helsingin yliopistoon meen koittamaan onneani viestinnän valintakokeeseen kun on sama kirja kuin Tampereella. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kattoo nyt irtoaako opiskelupaikka.
riikka:[q]Ens viikolla alkaa sitten pääsykokeisiin lukeminen. YO-kirjotukset perjantaina ohi *ökkö* [/q]
sama juttu.. viel ku tietäs minne hakis..
Mimmosilla todistuksilla porukat on hakenu ammattikorkeeseen? Lähinnä kiinnostas toi lukion päästötodistus...pieni pelko kalvaa että tommonen 6.8 ei oikeen riitä ineen...!*uuh*
RedOne:[q]Mimmosilla todistuksilla porukat on hakenu ammattikorkeeseen? Lähinnä kiinnostas toi lukion päästötodistus...pieni pelko kalvaa että tommonen 6.8 ei oikeen riitä ineen...!*uuh*[/q]
Helposti riittää. Pääsykokeisiinkaan ei tarvitse lukea, kunhan perusjutut osaa.
Ai niin. Muista hakea raumalle tekuun ;)
riikka:[q]Ens viikolla alkaa sitten pääsykokeisiin lukeminen. YO-kirjotukset perjantaina ohi [/q]
"no mut onhan täs viel X viikkoa aikaa. jos alottais ens viikolla"
viikon kuluttua
"onhan tas viela X-1 viikkoa aikaa jos alottais ens viikolla"
noin se mulla meni ;)
no kyl sen vikan viikon lukikin sit 24/7.. sitkun vielä valmistuis joskus *hohhoijjaa* mikäs kiire tässä. 8v+inttivuosi takana.
RedOne:[q]Mimmosilla todistuksilla porukat on hakenu ammattikorkeeseen? Lähinnä kiinnostas toi lukion päästötodistus...pieni pelko kalvaa että tommonen 6.8 ei oikeen riitä ineen...!*uuh*[/q]
ei pitäis olla mitään pelkoo.. kunhan et mee hirvees kankkusessa...
hmm... mä olin kirjotusten jälkeen niin burn out, etten kestänyt nähdäkään kirjaa... nyt sitten olen "menossa" lääkikseen, ja pitäisi tuota Galenosta lukea! olen peräti sivulla 80 että näillä eväillä sisään ei taida tästä tytskästä lääkäriä tulla...
Hyzenthlay:[q]hmm... mä olin kirjotusten jälkeen niin burn out, etten kestänyt nähdäkään kirjaa... nyt sitten olen "menossa" lääkikseen, ja pitäisi tuota Galenosta lukea! olen peräti sivulla 80 että näillä eväillä sisään ei taida tästä tytskästä lääkäriä tulla...[/q]
Voi ei.....toi on kauhee kirja...luin sen pariin kertaan läpi, eikä ollut mitään helppoa asiaa vaikka bioanalyytikon tutkinto onkin jo pohjalla*voiei*
ai.. itse asiassa mun pitää myöntää ettei se ainakaan tähän saakka kauhea ole ollut. Kerrankin voin (ilmeisesti) olla tyytyväinen itseeni. Tai nyt ainakin tänne 80. sivulle asti ollut aika tuttua juttua lukiosta..
tai siis kun kattelin sitä vanhaa pääsykoekirjaa (ihmisen fysiologia ja anatomia) niin kyllä se vaikeammmalta mun mielestä näytti.. et ihan hyvä vaan että vaihtu
Hyzenthlay:[q]tai siis kun kattelin sitä vanhaa pääsykoekirjaa (ihmisen fysiologia ja anatomia) niin kyllä se vaikeammmalta mun mielestä näytti.. et ihan hyvä vaan että vaihtu *joo*[/q]
Hmmm...ilmeisesti mielipide kysymys, koska musta se IFA oli helpompi ja selkeempi*joo* Mutta tsemppiä sulle ja koitahan jaksaa lueskella!*nauru*
joo, kiitos onnea ainakin tarvitaan, kun ei motivaatio ole ehkä niin korkealla kun pitäisi...
Joo viiminen vuos ois tuos helias menos ja prkl... opiskelu ruvennu vähä tökkii. Pitis ottaa ittee niskast kii iskee se naama sinne kirjoihin taas. Ei kuiteskaa viittis heittää läskiks ku on sentää viimisil metreil*dissaa**dissaa*
Tapi T:[q]
Mun mielestä taas ylioppilaspapereille ei tarvisisi juurikaan antaa painoarvoa. Lukio-iässä on useimmiten aika hukassa, eikä välttämättä edes kiinnosta panostaa opiskeluun. On väärin, että teiniajan saamattomuudesta rangaistaan tulevaisuuden kannalta hyvinkin tärkeässä asiassa.
[/q]
Joskushan se vastuu omasta elämästä on otettava. Monissa maissa nuoret valmistuvat (tosin bachelor-papereilla) yliopistoista 20-vuotiaina - siellä pitää olla "valveilla" paljon nuorempana. Lukioon meneminenhän on myös jo valinta sinänsä.
Mulle kostautu mun lukion huonot lähtöpisteet ja pääsykokeessa ois pitän olla ylihyvä, enkä ollu.*mur*
No nyt leikin AMKssa enkä jaksa lukee tänä keväänä mihinkää, alan varmaa opiskelee avoimessa syksyllä tän koulun ohessa. Jos rahaa riittää ni mene jonnekin valmennuskurssille, ni ainaki tiiät osaamises tason.. rahaahan siinä kyl menee. Niistäkin kursseista kannattaa ottaa hyvissä ajoin selvää..