Vartijat/järjestyksenvalvojat

Back to yleinen keskustelu O

[q]Valtakunnanperkele, 24.3.2009 23:20:
No, kiitos tästä suhtellisuudentajukoulutuksesta.
[/q]

Ole hyvä.

"Koululaiset juovat itsensä humalaan aiempaa harvemmin
(...)
Suomessa tutkijat arvioivat, ettei alkoholin käyttö ole enää yhtä muodikasta kuin kymmenisen vuotta sitten. Lisäksi suomalaisnuorten asenteet humalajuomista kohtaan ovat kiristyneet. Humalaan juominenkin aloitetaan vanhempana kuin aiemmin."

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/03/koululaiset_juovat_itsensa_humalaan_aiempaa_harvemmin_641212.html

[q]mikke, 26.3.2009 12:05:
---
eiköhän tosta vielä kuilu-tyyliin saada joku viiden sivun runkkaus aikaseks, jossa väännetään ihan selvistä asioista niin kauan et kukaan ei ees muista mis oli kyse :D[/q]
:D

[q]Caro², 26.3.2009 11:50:
Minuu ihmetyttää valtavasti se, että minkäänlaisissa normaaleissa ympäristöissä ei arvostella järjestyksenvalvojien, vartijoiden tai poliisin toimintaa. Mutta auta armias kun siirrytään johonkin bilenarkkaajien tai muuten epämääräistä elämää viettävien kommuuniin, niin kaikki em. työtehtäviä tekevät ovat pahoja poikia. Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa.
---

Kuten huomaat, lause onkin yhtäkkiä paljon järkevämpi kun se esitetään kokonaisuudessaan, laita sarkasmilasit päähän ja koita ymmärtää :)
[/q]
JA vitut ole. Toi on mutu huomiointia kaveripiiristäs, eikä tota voida käyttää yleistyksenä, eikä toi vähennä kritiikin tarvetta. Samalla tavalla opettajien ja lääkäreiden kritisointi on ihan yhtä tärkeää tarpeen tullen vaikka sulle vastaan tulevat tapaukset onkin olleet kivoja. Sulla on kyllä paha tapa luokitella ihmisiä ja sitten kun siitä ulistaan niin ollaan niin vitun jyrkkiä taas.

[q]
Tiivistämpä omat ajatukseni selkokielellä tähän, kun sarkastinen teksti ei selvästi ole auennut:

Arvostan vartijoiden ja järjestyksenvalvojien toimintaa ja ymmärrän kohtuullisesti minkälaisessa persenaamaisessa ympäristössä he joutuvat töitään tekemään. Ymmärrän erittäin hyvin sen, että heillä on oikeasti kädet hyvin sidottuna työtehtävän suorittamiseen - heitä sitoo säännöt kun taas vastapuolta ei sido mikään. Tässä pitäisi sitten pysty tekemään työtä turvallisesti niin, että se työ tulee myös tehtyä.

Henkilökohtaisesti vituttaa ajatus, että tämä ketjussa kritiikkiä osakseen saava ammattikunta saa niskaansa yleistystä ja paskaa vaikka tekevät sellaista hommaa mihin hyvin harva oikeasti soveltuu ja missä toimiminen on erittäin vaikeaa.

Toki joukossa on mätämunia, mutta niin niitä on myös kaikissa muissakin ammattikunnissa. Näiden muiden ammattikuntien edustajien tekemisiä (esm lääkärit, opettajat, lakimiehet, sosiaaliviranomaiset, jne) ei vaan ronkita ja tongita läheskään samalla tarmolla kuin vartijoita / järjestyksenvalvojia vaikka aihetta olisi siihenkin. Jos lähdetään jälleen yleistämään sitä syytä, minkä takia vartijoiden toimintaa ronkitaan niinkin paljon enemmän kuin em. ammattikuntia, se lienee jotakin seuraavaa: [sarkasmia]Opettajat, lääkärit, sosiaaliviranomaiset, jne ovat kunnon ihmisiä joilla on hyvä koulutus ja oikea työ, eivätkä hylkiöitä jotka eivät ole mitään muuta työtä kuin vartijan hommia itselleen saaneet.[/sarkasmia][/q]

Ja voi vittu jälleen. Eikö saa jakaa ammattikuntaa siten että kritisoi samalla kun tiedostaa heidän paikkansa? Ja kyllä se nyt vaan on totta että huonosti koulutettu ihminen ei tulisi saada vastuuta. Jos lääkärit kävis 1-2v pikakurssit, niin kyllä niitä ''buu'' juttuja piisais lehdissä. Kaikki kun ei tajua ettei ne osaa hevonvittuakaan. Sä oot ihan hakoteillä teorioines. Sä agitoit omine sanojesi mukaan, mutta sitten peräänkuulutat sisälukutaitoa. Tässä sitä sulle: Haista vittu. Sulla on tarve kertoa mielipiteesi ja jos joku ei sitä tajua jatkuvan ''sarkastisen'' ulkoasun läpi, niin ne on joko trolleja tai idiootteja.

Musta tuntuu että sä olet niin raukka että jätät tarkoituksella jyrkkiin mielipiteisiisi tulkinnan varaa, jotta saat toisen eka ''vihaiseksi'' ja sitten sä oletki jo omasta mielestäsi moraalisesti voitolla kun toinen jankkaa, eikä ''argumentoi''.

Sun yli 150 ÄO
(jota epäilen hyvin vahvasti. Sä jätät mielipiteistäs paljon oleellisia komponentteja ''tarpeettomina pois''. Six ne on niin vitun jyrkkiä.) Ei kyllä loista niinkuin sen pitäisi.

Ja lopeta pullapoika pilvilinnoista huuteleminen. Sä et tajua edes mistä sä puhut.

[q]REivaaja,

Ja lopeta pullapoika pilvilinnoista huuteleminen. Sä et tajua edes mistä sä puhut.
[/q]

Tutun kuulosta. Sulla taitaa sitten olla kovinkin laaja tietous alan duunareista kun noin sanot?

[q]shapeshifter, 26.3.2009 14:35:
Tutun kuulosta. Sulla taitaa sitten olla kovinkin laaja tietous alan duunareista kun noin sanot?
[/q]

Murtovarkauksia ja myymälävarkauksia on tullu tehtyä niin ison summan edestä alle 15weenä että lehdissäkin lesoillut ''Suomen paras'' myymälävaras jää kakkoseksi. Kiinni jäin vain limusta ja jätskistä.

Jos nyt kriminaaliksi vihjaat, niin kyllä olen ja monella tavalla. Mitä sitten? Estääkö se minua olemasta ymmärtäväinen ja välittävä ihminen? Musta kun tuntuu että se johtuu juuri siitä.

True rogue :D

[q]REivaaja, 26.3.2009 14:46:
---
shapeshifter, 26.3.2009 14:35:

---

Murtovarkauksia ja myymälävarkauksia on tullu tehtyä niin ison summan edestä alle 15weenä että lehdissäkin lesoillut ''Suomen paras'' myymälävaras jää kakkoseksi. Kiinni jäin vain limusta ja jätskistä.

Jos nyt kriminaaliksi vihjaat, niin kyllä olen ja monella tavalla. Mitä sitten? Estääkö se minua olemasta ymmärtäväinen ja välittävä ihminen? Musta kun tuntuu että se johtuu juuri siitä.
[/q]

Sepäs selittääkin antipatiat, olen mäkin tyhmäillyt skidinä, muttei mulla mitään auktoriteetteja vastaan ole, päinvastoin hakeuduin itse alalle siitä syystä, että tiesin paljon alaan liittyvistä asioista jo ennenkun 18 täytin.

[q]shapeshifter, 26.3.2009 15:07:
Sepäs selittääkin antipatiat, olen mäkin tyhmäillyt skidinä, muttei mulla mitään auktoriteetteja vastaan ole, päinvastoin hakeuduin itse alalle siitä syystä, että tiesin paljon alaan liittyvistä asioista jo ennenkun 18 täytin.
[/q]
Äläs nyt rupea analysoimaan. Mulle on tehty kattavat psykoanalyysit ammattilaisten puolelta, jotka todistaa mun selväjärkisyyden. Samaa ei voi monet sanoa. :)

Ei mulla ole antipatioita sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyse on lähinnä siitä että olen nähnyt alaa ja sen kyvykkyys ei ole aiheuttanut jippii reaktioita. Mix olisin katkera? Ei mulle ole vartijat mahtanut. Musta se on hyvä syy epäillä heidän kyvykkyyttään muidenkin kohdalla.
Ei mullakaan ole mitään auktoriteetteja vastaan. Epäpätevät auktoriteetit sen sijaan vituttavat aivan saatanasti.

http://antikrist.us/pokebingo.jpg

[q]Valtakunnanperkele, 5.4.2009 14:46:
http://antikrist.us/pokebingo
[/q]Se joka leikkiin lähtee...

[q]Valtakunnanperkele, 5.4.2009 14:46:
http://antikrist.us/pokebingo.jpg
[/q]

Just noita känniääliöiden selityksiä.. on kokeiltu kaikki ja vähintäänkin harkittu kokeilevan

[q]REivaaja, 26.3.2009 15:33:
---
shapeshifter, 26.3.2009 15:07:

---

Äläs nyt rupea analysoimaan. Mulle on tehty kattavat psykoanalyysit ammattilaisten puolelta, jotka todistaa mun selväjärkisyyden. Samaa ei voi monet sanoa. :)

Ei mulla ole antipatioita sanan varsinaisessa merkityksessä. Kyse on lähinnä siitä että olen nähnyt alaa ja sen kyvykkyys ei ole aiheuttanut jippii reaktioita. Mix olisin katkera? Ei mulle ole vartijat mahtanut. Musta se on hyvä syy epäillä heidän kyvykkyyttään muidenkin kohdalla.
Ei mullakaan ole mitään auktoriteetteja vastaan. Epäpätevät auktoriteetit sen sijaan vituttavat aivan saatanasti.
[/q]

Jaa mulla on näistä kokemusta. Esim. olin vaikeassa tialanteessa että hukkasin narikka lapun oikeesti ja mun puheita ei uskota ennen kuin poket tarkistaa mun lompakot ja todistan että missään taskussa ei ole mitään. Sitten kun kaikki muut on lähteneet niin joudun antamaan kattavan tuntomerkkikokoeilman takistani että saan sen ulos. Ymmärrän kyllä että asioissa pitää olla tarkkana koska voinhan olla vaan tyyppi joka uslkottelun ja taitavan valehtelun kautta koijaa pokeja antamaan minulle takin joka hinta voidaan mitata sadoissa euroissa.. sehän olisi kovin huonoa mainosta baarille jos onnistuisin varstamaan tällä tavalla minulle kuulumatonta.

[q]mark hamilton, 5.4.2009 15:00:
Jaa mulla on näistä kokemusta. Esim. olin vaikeassa tialanteessa että hukkasin narikka lapun oikeesti ja mun puheita ei uskota ennen kuin poket tarkistaa mun lompakot ja todistan että missään taskussa ei ole mitään. Sitten kun kaikki muut on lähteneet niin joudun antamaan kattavan tuntomerkkikokoeilman takistani että saan sen ulos. Ymmärrän kyllä että asioissa pitää olla tarkkana koska voinhan olla vaan tyyppi joka uslkottelun ja taitavan valehtelun kautta koijaa pokeja antamaan minulle takin joka hinta voidaan mitata sadoissa euroissa.. sehän olisi kovin huonoa mainosta baarille jos onnistuisin varstamaan tällä tavalla minulle kuulumatonta.
[/q]Mä en tähän hätään keksi muut kuin; hienoa että sait takkisi takaisin.

[q]shapeshifter, 26.3.2009 15:07:
---
REivaaja, 26.3.2009 14:46:
---
shapeshifter, 26.3.2009 14:35:

---

---

[/q]

Nuorena nyt varastellaan vaikka mitä ja syyt ei perustu antipatioihin. Syyt voi olla varastelulle vaikka mitä kuten rahan puute tai jännityksen haku elämään tai kleptomania.

[q]mikke, 26.3.2009 12:05:
---
Caro², 26.3.2009 11:50:
Tiivistämpä omat ajatukseni selkokielellä tähän, kun sarkastinen teksti ei selvästi ole auennut:
-klip-

---

Nyt jos joku ei _vieläkään_ tajua Caron pointtia ni ihmettelen suuresti :D Mut eiköhän tosta vielä kuilu-tyyliin saada joku viiden sivun runkkaus aikaseks, jossa väännetään ihan selvistä asioista niin kauan et kukaan ei ees muista mis oli kyse :D
[/q]
Ne asiat on aika monimutkasia kun ne ymmärtää.

[q]Valtakunnanperkele, 24.3.2009 22:41:
Ei ihme, että meillä on niin saatanasti näitä laitostapauksia nykyään, kun pennut saa tehdä mitä huvittaa ja tukkapöllyistä jaellaan käräjäoikeudessa vanhemmille tuomioita.
[/q]

Ei vittu ku sattu silmään. AI SAATANA VITTU HELVETTI KU KIRVELEE!

Vittu sul ei oo kyl käsitystäkään Suomen sosiaaliongelmista. Mä oon kasvatettu kovemmalla kurilla miltei saleen ku sinä. (Remmiä paukku (kotona) ja huoneeseen eristäminen (laitoksissa) oli apukeino ja lääke niin fyysisiin kuin psyykkisiin sairauksiin. Aresti lähti 3vko:sta ja kuppiin kustiin vähintään kerta viikkoon.

Mikä meni vikaan? Enkö saanut tarpeeksi raitoja? Rajoja? Mietis nyt uusix.

http://www.nypost.com/seven/04062009/news/nationalnews/pow_pow_at_gisele_vows_163138.htm

[q]Tom Brady and Gisele Bundchen's armed bodyguards opened fire on paparazzi at the couple's nuptials in Costa Rica, blasting out the windows of a pho tographer's SUV, and just missing the shaken lensmen, the fotogs said yesterday.[/q]
Jee, kaikille oma aseistettu secu.

Mullapa onki isoin auto hiekkalaatikolla lälläslää! Ja se kulkee nopeiten kans lälläslää!

[q]REivaaja, 6.4.2009 02:45:
---
Valtakunnanperkele, 24.3.2009 22:41:
Ei ihme, että meillä on niin saatanasti näitä laitostapauksia nykyään, kun pennut saa tehdä mitä huvittaa ja tukkapöllyistä jaellaan käräjäoikeudessa vanhemmille tuomioita.

---

Ei vittu ku sattu silmään. AI SAATANA VITTU HELVETTI KU KIRVELEE!

Vittu sul ei oo kyl käsitystäkään Suomen sosiaaliongelmista. Mä oon kasvatettu kovemmalla kurilla miltei saleen ku sinä. (Remmiä paukku (kotona) ja huoneeseen eristäminen (laitoksissa) oli apukeino ja lääke niin fyysisiin kuin psyykkisiin sairauksiin. Aresti lähti 3vko:sta ja kuppiin kustiin vähintään kerta viikkoon.

Mikä meni vikaan? Enkö saanut tarpeeksi raitoja? Rajoja? Mietis nyt uusix.
[/q]

Tulis ensimmäisenä mieleen, että mites ois peili? Ja mä voin sanoa tietäväni näistäkin asioista kohtuullisen paljon.

[q]lohikarme, 7.4.2009 14:02:
Mullapa onki isoin auto hiekkalaatikolla lälläslää! Ja se kulkee nopeiten kans lälläslää!

[/q]
mull onki isompi ku sulla

[size=8]niin siis se auto...[/size]

O